Subsòl de Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Molt interessant.
Algú sap si és possible aconseguir un plànol de situació de les clavegueres i colectors de Barcelona?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Buf! Si de vegades, gent que aixeca les aceres un i un altre cop, ni els té, i així surten algunes obres! :x
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

metring wrote:Buf! Si de vegades, gent que aixeca les aceres un i un altre cop, ni els té, i així surten algunes obres! :x
Jo m'hi vaig dedicar durant una temporada.
Feia plànols per conduccions de fibra òptica, i els plànols de la xarxa d'aigua o de gas que ens donaven les companyies ja avisaven que eren "orientatius". de fet, la millor manera era anar al lloc en qüestió i resseguir les tapes de les arquetes per saber aproximadament per on anaven les conduccions. I resar perquè els obrers a l'obrir anessin amb compte :D
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

wefer wrote:
metring wrote:Buf! Si de vegades, gent que aixeca les aceres un i un altre cop, ni els té, i així surten algunes obres! :x
Jo m'hi vaig dedicar durant una temporada.
Feia plànols per conduccions de fibra òptica, i els plànols de la xarxa d'aigua o de gas que ens donaven les companyies ja avisaven que eren "orientatius". de fet, la millor manera era anar al lloc en qüestió i resseguir les tapes de les arquetes per saber aproximadament per on anaven les conduccions. I resar perquè els obrers a l'obrir anessin amb compte :D
:x així funciona aquest pais...



:roll:
User avatar
evarujo
N6
N6
Posts: 187
Joined: Friday 23/03/2007 17:42

Post by evarujo »

jo n'he fet planols de la Via Julia aquest estiu passat i va canviar gairebe tot, menys els colectors generals, i on per cert, vaig veure quan van aixecar el carrer les antigues vies del tramvia :trenazo
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Ooooh!!! I vas fer fotos????
User avatar
evarujo
N6
N6
Posts: 187
Joined: Friday 23/03/2007 17:42

Post by evarujo »

metring wrote:Ooooh!!! I vas fer fotos????
i tant :D , a veure si després rebusco entre dvds i trobo la foto ;)
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Post by mikado »

wefer wrote:Molt interessant.
Algú sap si és possible aconseguir un plànol de situació de les clavegueres i colectors de Barcelona?
T'has de dirigir a CLABSA. http://www.clabsa.es

I si tens molta sort s'avindran a donart-te informació.
User avatar
evarujo
N6
N6
Posts: 187
Joined: Friday 23/03/2007 17:42

Post by evarujo »

Holaps, he trobat les fotos:

Image

i aqui un cop ja descalçats els rails llestos per a vendre com a ferralla...

Image

Saluts.
Sergio
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

fantito wrote: Al no-nat museu del clavegueram de Barcelona, les restes del qual es poden veure al Passeig de Sant Joan cantonada Diagonal, hi havia un plànol amb tota la xarxa de col·lectors i dipòsits pluvials que es veia des del carrer.
Ostres! Em pregunto on em vaig ficar jo un matí de dissabte que passava per la zona i vaig baixar a les clavegueres a travès d'un xiringuito amb aspecte de museu. Per no haver estat obert mai, el lloc feia el pego, amb la seva visita guiada al colector i tot!
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

fantito wrote:Hi ha un petit esquema dels col·lectors principals a aquesta web: http://w10.bcn.es/APPS/aaabcnsubsol/html/home.html
Gràcies ;)
És molt senzill, però permet fer-se una idea del principal.
El museu del clavegueram va funcionar. De fet, el que no sabia és que ja no ho fes... potser no va tenir gaire èxit? No sé si hi ha molta gent no-friki que vulgui anar a passar un dia de festa a una claveguera :D
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

wefer wrote: El museu del clavegueram va funcionar. De fet, el que no sabia és que ja no ho fes... potser no va tenir gaire èxit? No sé si hi ha molta gent no-friki que vulgui anar a passar un dia de festa a una claveguera :D
Doncs no va tenir gaire èxit (però sí que va funcionar, així que res de no-nat). Suposo que no gaire gent estava interessada a suportar aquella oloreta per baixar a un túnel sota terra i veure com les rates es menjaven les restes que queien directament de l'aigüera del restaurant del costat :roll:

De tota manera, tinc entès que hi ha ciutats que organitzen recorreguts pel clavegueram, fins i tot amb un museu dedicat, i amb més èxit que el nostre.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Fa com uns 10 anys vaig baixar a les clavegueres en una sortida escolar per allà pel pg.de Sant Joan, pero no recordo si era un museu, em sembla que no, que van obrir una tapa d'aquestes de sortida d'emergencia (com la de Magòria, per que us feu una idea) i per allà vam entrar.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

fantito wrote:Per tant crec que és inviable el seu desdoblament degut a la fragilitat inherent de la infraestructura que obligaria a treballar a cel obert i dubto que la ciutat suporti el tall del carrer Aragó ni que sigui una setmana.
I que el trànsit ferroviari suporti el pas per un únic coll d'ampolla, com seria Pl. Catalunya, amb les limitacions que hi ha pel pont sobre el metro. Això seria el més preocupant.

És a dir, aquell senyor que vol donar la nota i diu "no vull que es faci com està previst ni per on volen els altres, olé mis huevos", que vagi començant a empescar-se explicacions enginyoses perquè, si no, li sortirà una monumental llufa com la de portar a la platja determinat parc d'atraccions.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

Guigui wrote: I que el trànsit ferroviari suporti el pas per un únic coll d'ampolla, com seria Pl. Catalunya, amb les limitacions que hi ha pel pont sobre el metro. Això seria el més preocupant.
Cap problema, home! Fem que les 450 i 451, que no poden passar pel pont, avancin les altres unitats fent servir les vies de TMB, i tots contents.













:trenazo
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Ecomobisostrans wrote:Fa com uns 10 anys vaig baixar a les clavegueres en una sortida escolar per allà pel pg.de Sant Joan, pero no recordo si era un museu, em sembla que no, que van obrir una tapa d'aquestes de sortida d'emergencia (com la de Magòria, per que us feu una idea) i per allà vam entrar.
Si que és un museu, el de les clavegueres, i només es pot visitar si no plou :D
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

L'han tornat a obrir? L'últim que vaig sentir és que estava tancat indefinidament.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

victorcasta wrote:L'han tornat a obrir? L'últim que vaig sentir és que estava tancat indefinidament.
Ah, doncs això si que ja no ho sé...
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

Amb el poc espai que tenim a Barcelona cada cop es més evident que el subsòl és una altarnativa per extendre la ciutat. Amb el cobriment de vies de l'estació de Sant Andreu i Sagrera, tot ho tenim soterrat.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
Brill_13
N5
N5
Posts: 85
Joined: Tuesday 29/11/2005 0:07

Post by Brill_13 »

O sigui que rodalies per la diagonal res, oi?
:o
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”