Línies recorregudes pels participants ja tancades

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Línies recorregudes pels participants ja tancades

Post by liniadelRipollés »

Obro fil per a que aneu posant aquelles línies de tren que vau recórrer algun dia i que, per diversos motius, ja no presten servei. La gent més gran del fòrum segur que ens farà dentetes.

Pel que fa a mi:

Baiona-Donibane Garazi (SNCF) Suspensió temporal servei per mal estat general.

Tua-Mirandela (Metromirandela-CP) Suspensió temporal per ordre governativa. Causa: descarrilament mortal.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
ddbar
N5
N5
Posts: 102
Joined: Wednesday 01/02/2006 20:30

Post by ddbar »

Em sembla que només recordo la Roda-Reus. Tot i que era una línia que sempre que hi passava era fosc. O sigui com si no hi hagués passat. D'altra banda també vaig creuar l'Ebre per Tortosa vàries vegades.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Post by josep_serre »

Tua Mirandela si és la línia del Corgo sí que l'he fet.

Jo he fet Vara de Quart Riba-Roja de Túria i em permeto considerar com una línia tancada el traçat tramviaritzat de l'Alacant Dénia, a part d'haver.

Molt de petit havia fet el tram Estació de França a Sant Adrià de Besòs pel Poble Nou

A FGC he passat pels trams substituïts per les variants com ara de Bellaterra a l'enllaç a l'actual traçat, el tram directe Martorell-Vila a Martorell-Enllaç, el traçat entre Pallejà i Sant Andreu de la Barca abans del túnel del Roc de l'Adroc i el seu traçat provisional, l'antic traçat entre Sant Boi i Santa Coloma de Cervelló, sembla increïble avui com en aquell indret el tren hagués pogut tenir un traçat tan pintoresc.

I com a estacions ja desaparegudes per soterraments he estat a Rubí molt de petit, Sant Andreu de la Barca, he somiat amb la de Terrassa que aleshores no sabia que era Terrassa i és problable que hi baixés molt de petit i l'he vist ja que durant molts anys estava l'estació abandonada completament a la vista en l'espai que ara ocupa un centre comercial, a l'estació de Terrassa de Renfe en superfície també molt de petit, Vilafranca abans de les obres.

A Astúries he fet alguns traçats desapareguts per la reordenació ferroviària a Oviedo, un d'ells un dels més bonics de la via mètrica espanyola entre Oviedo i Fuso de la Reina actualment convertit en via verda i he vist en funcionament l'enllaç a Oviedo entre el Ferrocarril Vasco Asturiano i Ferrocarriles Económicos, per tant també he fet el traçat entre Oviedo Económicos i Colloto també desaparegut.

A Bilbao el tram desaparegut del ferrocarril del Txorierri entre San Inazio i Deusto em penso que és l'actual final i a Guipúscua el tram antic abans de la variant no en recordo el nom a la sortida de Sant Sebastià.

I com a tramvia desaparegut podem tenir en compte el tramvia experimental de la Diagonal.

I que ara recordi cap altra línia a destacar.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Jo que ara recordi només he passat per la Terrassa no subterrània, així com pel Prat no subterrani.

Edito: He anat per l'antic traçat des de Oviedo-Económicos fins a fora d'oviedo, que ara està tot canviat, desviant-se el recorregut per passar per La Corredoría i l'estació de Renfe (que també he estat a l'antiga).
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Post by davida »

Linies tancades que he recorregut
- Ramal de les Franqueses: Granollers Centre - Les Franqueses. En una suissa desviada per aquest ramal perque habia hagut un accident entre Granollers i Mollet.
- Estació de França - Poble Nou
- Carrilet FGC per superficie per l'Hospitalet i Cornellà
- Tortosa - Santa Barbara
- França. Neussargues - St Flor. Trafic suspes desde fa uns mesos.
- Tram superior del Funicular de Montjuic.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Que recordi, arribar a Terrassa a l'antiga estació en superfície, i el traçat Martorell-Vila<->Martorell Enllaç sense passar per Central com ara.
User avatar
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Posts: 288
Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
Location: /dev/null
Contact:

Post by Estrella_de_Galicia »

jo he arribat a fer l'antic traçat Vigo- A Coruña ara, desde santiago fins A coruña esta tot ben canviat...quiens records...
Saludos

Pedro Aguilar
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Jo les dues de Terrassa a la superfície (quina injustícia que soterressin la de FGC!!), també Estació de França-Poble Nou, tot i que no recordo com era, , i alguna cosa més que ara no recordo...
ddbar
N5
N5
Posts: 102
Joined: Wednesday 01/02/2006 20:30

Post by ddbar »

Van canviant a poc a poc les infraestructures i al final ni te n'adones que per exemple de plaça Espanya a Martorell la cosa no té res a veure al traçat dels anys 80 quan anava un cop al mes aproximadament fins a Igualada. O ja de sortida que la línia de Mataró s'agafava a Cercanías i des d'aquí sempre vorejant les platges i/o abocadors d'escombraries que és el que eren alguns indrets del litoral avui dia platges.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Post by davida »

Realmente de Plaça Espanya queda poc del traçat original:
- De Plaça Espanya al riu Llobregat tot es nou soterrat.
- De Sant Boi a Sant Coloma, es va desplaçar la vía per fer el desdoblament.
- Soterramente de Pallejà
- Variant del Traçat entre Pallejà i Sant Andreu quan es va contruir l'autovia.
- Soterrament de St Andreu.
- L'antic pont metalic abans de Martorell Vila.
- El nou traçat entre Martorell Vila i Enllaç
I la resta que segueix el traçat original s'ha desdoblat.
Les 2 uniques estación originals que encara funcionen com a tal son St Vincenç del Horts, Pallejà (per poc temps) i Martorell Vilà. Altre existeixen pero ja no funcionen com a tals (St Boi, Martorell Enllaç) i altres ja no tenen vies (St Andreu)
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

davida wrote:Realmente de Plaça Espanya queda poc del traçat original:
- De Plaça Espanya al riu Llobregat tot es nou soterrat.
- De Sant Boi a Sant Coloma, es va desplaçar la vía per fer el desdoblament.
- Soterramente de Pallejà
- Variant del Traçat entre Pallejà i Sant Andreu quan es va contruir l'autovia.
- Soterrament de St Andreu.
- L'antic pont metalic abans de Martorell Vila.
- El nou traçat entre Martorell Vila i Enllaç
I la resta que segueix el traçat original s'ha desdoblat.
Les 2 uniques estación originals que encara funcionen com a tal son St Vincenç del Horts, Pallejà (per poc temps) i Martorell Vilà. Altre existeixen pero ja no funcionen com a tals (St Boi, Martorell Enllaç) i altres ja no tenen vies (St Andreu)
Oh,la LL-A d'abans,quins records!!!.
Per desgràcia ja no és com abans.Recordo aquells trams de via única,el pas de nivell de Santa Coloma,,Sant Andreu,les travessies al nucli urbans en via única,les estacions d'abans,etc...i sobretot la gran diversitat de material que hi passava per la línia(MAN'S,211,Naval's 5000;Suïses 8000,navals sense reformar,254),no com ara que nomès 213's i algún saler amb 254 i solament dues 211's circulant.És una vergonya el que han fet amb la línia,amb lo bonica que era,peró també cal dir que amb el gran creixement de població que va patir la zona aquesta del Llobregat,va ser pràcticament imprescindible desdoblar la línia i posar nous trens(213's),i renovar la via,les estacions,etc.......
Quan miro fotos de fa 10 o mès anys de la LL-A em quedo entusiasmat directament,en comparació a com és ara.
I passaven trens molt macos,Navals sense reformar i reformats(la sense reformar eren mijor,llàstima que quan circulaven era massa petits),les 211's,les MANS,les Suïsses 8000(Oh!,Les Suïses que feien els Martorell-Manresa,veure-les passar per Montserrat era una meravella!),em recordo que les 211's anaven en doble 2+3,2+2 o 3+2,i era divertit veure-ho com és combinava,igual que les Naval's 5000.
Per desgràcia ja no és com abans,peró el gran creixement de població ha obligat a ser imprescindible el desdoblament de la línia i l'increment de frequencies.
L'antic pont metàl.lic que et refereixes,suposo que serà el de Santa Llucia,que l'han tret per les obres de la LAV????.Per cert que entre El Palau i Martorell Vila com era abans el tram?Diria que pel costat Martorell o Barcelona(ara no me'n recordo),és pot veure les restes de l'antic pont.
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Post by awe »

Segur que moltíssims dels foraires hem passat per l'antic traçat entre Les Planes i La Floresta Pearson, traçat que es va desviar quan es varen dur a terme les obres del túnel de Vallvidrera i el seu accés nord. FGC ho va vendre com a canvi de traçat per tal de millorar el temps de viatge en uns fulletons que es distribuïen a les estacions, tot i que de fer aquest desviament només era conseqüència de la construcció de l'autopista.

També he passat pel Sòria-Castejón cap allà l'any 80 o finals dels 70 (jo tindria uns 4 o 5 anys). Anava amb els avis al casament de no sé qui a un poblet de Sòria. Recordo aquelles màquines locomotores verdes, que jo em pensava que eren de vapor perquè no hi havia catenària i treien fum. També vaig passar pel Santander-Mediterráneo a la mateixa època.

També, segur que molts foraires hem passat per ponts i trams d'FGC que han estat canviats d'indret, a més a més del que he comentat inicialment.

Salutacions, Eduard.
fubang
N5
N5
Posts: 149
Joined: Sunday 09/04/2006 12:05
Location: vic

Post by fubang »

Bona tarda.

Entre les linïes ja tancades he recorregut:

-Ripoll a Sant Joan de les Abadesses

-Les Franqueses-Granollers Centre

-Guardiola a Manresa

També he recorregut la linia Manresa-Barcelona Plaça Espanya dels Ferrocarrils Catalans als anys 60 del segle passat per l'antic recorregut, sense soterrar i pel pont metál·lic en via única de St. Boi, i el tram Barcelona Magoria a la Bordeta (per l'incendi a Plaça Espanya a meitat dels anys 60).

Així mateix, he vist fer el soterrament de l'estació de St. Andreu Arenal i el tram fins a Torrebaró.
User avatar
U-Bahn
N7
N7
Posts: 570
Joined: Friday 08/12/2006 11:17
Location: A prop de "San Andrés Condal"

Post by U-Bahn »

Jo poca cosa, soterraments (El Prat), experiments (Tram Diagonal experimental), Ramal de les Aigües (compta?). És el que té ésser tan jove...
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Anar fent...

Post by JaMiRo! »

Hola!

Poca cosa: tram experimental del Tramvia de la Diagonal, antics traçats de FGC, trajecte de Poblenou a Badalona en RENFE...:oops:

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Estació Rodalies-St. Adrià
Antic traçat FGC Pl. Espanya-Martorell
St. Vicenç de Calders-Roda-Reus

Dels trams Salamanca-Zamora i Zamora-Valladolid encara en queda algun operatiu? Cas d'estar tancats, caldria afegir-los-hi.

I pas per Lió-Brotteau, abans de que obrissin Part-Dieu.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

El Prat superficie, les vies 5 i 6 de Sants, i Vic en superficie.
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

La via 5 encara està operativa, i Valladolid - Zamora també.

La meva llista és molt reduïda:

- El Prat de LLobregat en superfície.

- Vies 6-7-8 de Bcn Sants

- Vies desmantellades línia Vilanova entre Bellvitge i Sants.

- Ripoll - Ribes de Fresser (tancat per renovació de via) :D :D
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Túnels del Garraf wrote:La via 5 encara està operativa,
La via 5, pel cantó que jo venia sempre, ja no està operativa.
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

Et refereixes a l'accès per la banda de Països Catalans? Sí que està obert, i de fet la cua dels trens dobles s'estaciona allà.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”