Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Pues jo espero que posin rodalies i metro per sota la Diagonal, un bus articulat cada 4 o 6 minuts i el tramvia ja el poden treure.
Ara que, si no estan disposats a fer tot això, llavors escollim l'opció menys dolenta i que uneixin els tramvies.
Ara que, si no estan disposats a fer tot això, llavors escollim l'opció menys dolenta i que uneixin els tramvies.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Mmm no sé Bernat, no sé, jo aquell tram de la Diagonal que tant m'agrada (FMacià --> tall amb Passeig de Gracia), no el veig prou ample pel Tram i em fa por que els arbres rebin, igual que l'espai pels vianants.Trenscat wrote:La gràcia del tramvia pel tram central de la Diagonal seria que hi hagi menor espai pels cotxes i no pels vianants, que de fet n'haurien de tenir més i amb més tranquilitat. I els cotxes que s'acostumin a anar per altres bandes o a passar-se al transport públic!Vox wrote:Doncs jo, si es per superficie, veig molt just el Tram per el tros de la Diagonal que ve tot just després de Francesc Macià. Si es subterrani, doncs mira, però a nivell de carrer, no sé, no sé..
Ja em veig embussos de transit, arbres tallats i menor espai pels peatons.
Es factible fer-lo subterrani i que surti a l'exterior més tard?
Vox
En quants als cotxes, clar que han de conviure TP i vehicle privat però si fotem massa el transit a la Diagonal (la Diagonal!!) potser es pot liar un caos impressionant.
A mi es que m'agrada més l'idea d'unir les dues xarxes de Tram per Drassanes (no se qui ni quan ho va proposar i tenia molt bona pinta).
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Vox wrote:
(...)
A mi es que m'agrada més l'idea d'unir les dues xarxes de Tram per Drassanes (no se qui ni quan ho va proposar i tenia molt bona pinta).
Vox
I si jo vui anar a F. Macià a Glòries ho he de fer passant per Drassanes?
La distància més curta entre dos punts, és una recta.
No hi ha ciutadants ni de primera ni de segona i tots tenim dret a anar pel camí més curt.
T'asseguro jo que hi ha més gent que passa per aquest tram en transport públic que no pas en cotxe, però resulta que els cotxes dispones de 4 carrils en cada sentit i el transport públic només 2.
Una mica de greuge comparatiu no?
No recordo com era aquella proposta que unia les T1-2-3 amb la T4 sense passar per Diagonal, però m'agradava.George85 wrote:Vox wrote:
(...)
A mi es que m'agrada més l'idea d'unir les dues xarxes de Tram per Drassanes (no se qui ni quan ho va proposar i tenia molt bona pinta).
Vox
I si jo vui anar a F. Macià a Glòries ho he de fer passant per Drassanes?
La distància més curta entre dos punts, és una recta.
No hi ha ciutadants ni de primera ni de segona i tots tenim dret a anar pel camí més curt.
T'asseguro jo que hi ha més gent que passa per aquest tram en transport públic que no pas en cotxe, però resulta que els cotxes dispones de 4 carrils en cada sentit i el transport públic només 2.
Una mica de greuge comparatiu no?
Reflexionant més sobre el tema Diagonal, encara ho veig més difícil doncs l'opció de fer-lo passar per sota ho trovo massa bestia, ja que no havia caigut en les dimensions d'una obra així i posat's a foradar la Diagonal, abans hi posaria una línea de metro que fes tot el carrer.
Així que només queda l'opció superficie i segueixo pensant que es molt just, ara, tot es mirar renders i propostes i veure com quedaria.
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
A la web de Tramvia.org a l'apartat TRAMBarcelona>Reinvidicacions>unió TRAMbaix TRAMbesos per la diagonal, hi tens tota mena d'informació.Vox wrote:
(...)
Així que només queda l'opció superficie i segueixo pensant que es molt just, ara, tot es mirar renders i propostes i veure com quedaria.
Vox
Jo sòc del parer de que el tranvia ha d'anar per un dels carrils del lateral
x| ll|xx|B | B|xx|ll |x
x = vorera
ll = vies tram
B = carril bus
| = separació calçada-vorera
Acordió i retard
Ecomobisostrans wrote:Pues jo espero que posin rodalies i metro per sota la Diagonal, un bus articulat cada 4 o 6 minuts i el tramvia ja el poden treure.
Ara que, si no estan disposats a fer tot això, llavors escollim l'opció menys dolenta i que uneixin els tramvies.
Més busos articulats implica efecte acordió.
Efecte acordió implica retard dels busos.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
La unió de Trambaix i trambesòs per Drassanes podria ser:
Des de l'actual final a F. Macià, fer un túnel per anar a buscar Comte d'Urgell. És un carrer ample i desprofitat en aquest tram. el túbel passaria en corba per sota F. Macià, i inclouria una estació que seria un intercanviador amb la perllongació de la L8. Seguint per Urgell, una mica abans d'arribar a la confluència amb Av. Sarrià, es podria fer un túnel en forma d'S per sota l'escola Industrial per tornar a sortir a la superfície al c/ Comte Borrell. Aquest carrer es dedicaria en exclusiva al tramvia. El carrer desemboca al Paral·lel, per on continuaria el tramvia fins a Drassanes. Continuaria per Colom, Moll de la Fusta, Marquès d'Argentera, Picasso, Pujadas, i ja connectaria amb l'actual Trambesòs.
- Aquest traçat no és excloent d'altres: unió per Diagonal, unió Drassanes-St. Adrià, unió per l'Eixample, etc.
- Aquest traçat seria molt senzill de fer i la única inversió sèria a fer serien els dos túnels, que tampoc serien res de l'altre món. Els carrers per on passa són molt amples i alguns necessitarien només posar els rails i la catenària, com el Moll de la Fusta
Des de l'actual final a F. Macià, fer un túnel per anar a buscar Comte d'Urgell. És un carrer ample i desprofitat en aquest tram. el túbel passaria en corba per sota F. Macià, i inclouria una estació que seria un intercanviador amb la perllongació de la L8. Seguint per Urgell, una mica abans d'arribar a la confluència amb Av. Sarrià, es podria fer un túnel en forma d'S per sota l'escola Industrial per tornar a sortir a la superfície al c/ Comte Borrell. Aquest carrer es dedicaria en exclusiva al tramvia. El carrer desemboca al Paral·lel, per on continuaria el tramvia fins a Drassanes. Continuaria per Colom, Moll de la Fusta, Marquès d'Argentera, Picasso, Pujadas, i ja connectaria amb l'actual Trambesòs.
- Aquest traçat no és excloent d'altres: unió per Diagonal, unió Drassanes-St. Adrià, unió per l'Eixample, etc.
- Aquest traçat seria molt senzill de fer i la única inversió sèria a fer serien els dos túnels, que tampoc serien res de l'altre món. Els carrers per on passa són molt amples i alguns necessitarien només posar els rails i la catenària, com el Moll de la Fusta
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Una bona idea per implantar el tramvia a nivell general de tot Barcelona. Però la unió del Trambaixòs per la Diagonal, ateses les línies que hi ha actualment, és imprescindible.wefer wrote:La unió de Trambaix i trambesòs per Drassanes podria ser:
Des de l'actual final a F. Macià, fer un túnel per anar a buscar Comte d'Urgell. És un carrer ample i desprofitat en aquest tram. el túbel passaria en corba per sota F. Macià, i inclouria una estació que seria un intercanviador amb la perllongació de la L8. Seguint per Urgell, una mica abans d'arribar a la confluència amb Av. Sarrià, es podria fer un túnel en forma d'S per sota l'escola Industrial per tornar a sortir a la superfície al c/ Comte Borrell. Aquest carrer es dedicaria en exclusiva al tramvia. El carrer desemboca al Paral·lel, per on continuaria el tramvia fins a Drassanes. Continuaria per Colom, Moll de la Fusta, Marquès d'Argentera, Picasso, Pujadas, i ja connectaria amb l'actual Trambesòs.
- Aquest traçat no és excloent d'altres: unió per Diagonal, unió Drassanes-St. Adrià, unió per l'Eixample, etc.
- Aquest traçat seria molt senzill de fer i la única inversió sèria a fer serien els dos túnels, que tampoc serien res de l'altre món. Els carrers per on passa són molt amples i alguns necessitarien només posar els rails i la catenària, com el Moll de la Fusta
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Encuentro mucho más útil llevar por la calle Urgel en el futuro una línea de metro que partiese del Paralelo y que tras pasar por debajo de la plaza Francesc Macià se uniese a la actual infraestructura de FGC y que o bien saliese hacia Sant Cugat por el norte (los recorridos de cercanías o semidirectos irían por un segundo túnel bajo Collserola), o bien saliese hacia Reina Elisenda y sus posteriores ampliaciones si es que alguna vez se deciden a hacerlas hacia el Baix Llobregat, que como todo lo que tiene que ampliarse hacia el Baix, ya será tarde cuando lo hagan si es que lo hacen.
Lo cual no quiere decir que opine que sea malo lo que dice wefer, sino que yo no lo haría así de esa manera. También podría bajar el tranvía por la calle Urgel de otra forma y esta otra forma sería que desde Diagonal y antes de llegar a Francesc Macià, sin túneles ni nada, se hiciese una especie de desvió a partir de un cambio de agujas y a través de la Avda. de Sarrià (que es ancha de narices) y en sentido descendente, el tranvía se dirigiría hasta la calle Urgel, una vez en la cual, podría bajar siempre en superficie hasta donde nos diese la gana.
Para los enemigos de los túneles, soterramientos inútiles, encarecer costes, etc. supongo que será mejor bajar y encontrarse con la calle Urgel a través de la Avda. de Sarrià, que no ponerse a hacer una obra como esa que además supondría un montón de problemas si en el futuro alguien optase por un túnel para una línea de metro que recorriese este eje vertical por entero del mar a la montaña.
Saludos,
Sergio
Yo no haría eso por un motivo principalmente, y es que considero que la calle Urgel es un eje vertical esencial para una línea de metro en el sentido "mar-montaña" que eliminaríamos y destrozaríamos al ocupar parte del mismo con un túnel tranviario. Es más, daríamos con una actuación así alas a los inmovilistas y conservadores que nunca quieren hacer nada para que en un futuro y si se propusiese una infraestructura de metro por este eje (calle Urgel) para quejarse, protestar y decir que "no se puede porque por ahí pasa el tranvía". Se empezarían a poner chuletas diciendo chorradas como... "¿ah si? ¿y entonces qué hacemos con el túnel del tranvía, eh, eh, eh, eh, eh, eeeeeeeeh?" no entendiendo que la respuesta sería: "pues echarlo abajo y ocupar su espacio".wefer wrote:La unió de Trambaix i trambesòs per Drassanes podria ser:
Des de l'actual final a F. Macià, fer un túnel per anar a buscar Comte d'Urgell. És un carrer ample i desprofitat en aquest tram. el túbel passaria en corba per sota F. Macià, i inclouria una estació que seria un intercanviador amb la perllongació de la L8. Seguint per Urgell, una mica abans d'arribar a la confluència amb Av. Sarrià, es podria fer un túnel en forma d'S per sota l'escola Industrial per tornar a sortir a la superfície al c/ Comte Borrell. Aquest carrer es dedicaria en exclusiva al tramvia. El carrer desemboca al Paral·lel, per on continuaria el tramvia fins a Drassanes. Continuaria per Colom, Moll de la Fusta, Marquès d'Argentera, Picasso, Pujadas, i ja connectaria amb l'actual Trambesòs.
- Aquest traçat no és excloent d'altres: unió per Diagonal, unió Drassanes-St. Adrià, unió per l'Eixample, etc.
- Aquest traçat seria molt senzill de fer i la única inversió sèria a fer serien els dos túnels, que tampoc serien res de l'altre món. Els carrers per on passa són molt amples i alguns necessitarien només posar els rails i la catenària, com el Moll de la Fusta
Encuentro mucho más útil llevar por la calle Urgel en el futuro una línea de metro que partiese del Paralelo y que tras pasar por debajo de la plaza Francesc Macià se uniese a la actual infraestructura de FGC y que o bien saliese hacia Sant Cugat por el norte (los recorridos de cercanías o semidirectos irían por un segundo túnel bajo Collserola), o bien saliese hacia Reina Elisenda y sus posteriores ampliaciones si es que alguna vez se deciden a hacerlas hacia el Baix Llobregat, que como todo lo que tiene que ampliarse hacia el Baix, ya será tarde cuando lo hagan si es que lo hacen.
Lo cual no quiere decir que opine que sea malo lo que dice wefer, sino que yo no lo haría así de esa manera. También podría bajar el tranvía por la calle Urgel de otra forma y esta otra forma sería que desde Diagonal y antes de llegar a Francesc Macià, sin túneles ni nada, se hiciese una especie de desvió a partir de un cambio de agujas y a través de la Avda. de Sarrià (que es ancha de narices) y en sentido descendente, el tranvía se dirigiría hasta la calle Urgel, una vez en la cual, podría bajar siempre en superficie hasta donde nos diese la gana.
Para los enemigos de los túneles, soterramientos inútiles, encarecer costes, etc. supongo que será mejor bajar y encontrarse con la calle Urgel a través de la Avda. de Sarrià, que no ponerse a hacer una obra como esa que además supondría un montón de problemas si en el futuro alguien optase por un túnel para una línea de metro que recorriese este eje vertical por entero del mar a la montaña.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Acordió i retard
Si per sota la Diagonal hi hagues lo que te que haver amb un bus articulat cada 4 minuts hi hauria de sobres. I no faria pas efecte acordió, al contrari, aniria bastant ràpid.JaMiRo! wrote:Més busos articulats implica efecte acordió.
Efecte acordió implica retard dels busos.
I en quan a les energies, jo no aposto per les energies fossils sino per les renovables. Per això penso que els autobusos s'han d'anar sustituint per autobusos ecologics, que poden ser elèctrics com el tramvia pero no com a trolebusos sino recarregant unes bateries que els donen autonomia de mes de 24h. I tambe hi ha autobusos solars, que el sostre es tot de placa fotovoltaica, encara millors. Nomes es tracta de posar-shi i tampoc surt tant car, l'unic que falta es voluntat política (dels politics, com sempre).
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Fals
Hola!
A més, la capacitat del carril bus de la Diagonal és la que és i ja no se'n pot fer gaire cosa més (excepte donar-li prioritat semafòrica, que seria d'agraïr); s'han instaurat les parades dobles (que han suavitzat una mica el problema de l'efecte acordió).
L'amplada del carril bus a Diagonal és a més insuficient (en hora punta, els vehicles que circulen per la resta de carrils molesten els busos). De fet, és una de les queixes dels buseros de TMB. Aquests carrils bus són més estrets que el que fora normal (pregunta a algú de TMB i t'ho dirà.
T'agradi o no, doncs, hi ha efecte acordió.
Potser podriem instal·lar uns aerogeneradors al sostre dels articulats...
Mare de Déu Senyor, les xorrades que hom ha de llegir...
Salut!
Bonica hipòtesi. Però altra cosa és la realitat. Per sota de la Diagonal no hi ha el que hi hauria d'haver.Ecomobisostrans wrote:Si per sota la Diagonal hi hagues lo que te que haver amb un bus articulat cada 4 minuts hi hauria de sobres. I no faria pas efecte acordió, al contrari, aniria bastant ràpid.
A més, la capacitat del carril bus de la Diagonal és la que és i ja no se'n pot fer gaire cosa més (excepte donar-li prioritat semafòrica, que seria d'agraïr); s'han instaurat les parades dobles (que han suavitzat una mica el problema de l'efecte acordió).
L'amplada del carril bus a Diagonal és a més insuficient (en hora punta, els vehicles que circulen per la resta de carrils molesten els busos). De fet, és una de les queixes dels buseros de TMB. Aquests carrils bus són més estrets que el que fora normal (pregunta a algú de TMB i t'ho dirà.
T'agradi o no, doncs, hi ha efecte acordió.
Tú saps les dimensions que haurien de tenir aquestes bateries, i el que pesarien? Això que proposes és INVIABLE. Altra cosa és que parlem d'autobusos amb cel·la de combustible (hidrogen).Ecomobisostrans wrote:I en quan a les energies, jo no aposto per les energies fossils sino per les renovables. Per això penso que els autobusos s'han d'anar sustituint per autobusos ecologics, que poden ser elèctrics com el tramvia pero no com a trolebusos sino recarregant unes bateries que els donen autonomia de mes de 24h.
Si aconsegueixes moure un autobús amb energia solar fotovoltaica provinent de plaques instal·lades al sostre d'aquest vehicle, m'avises.Ecomobisostrans wrote:I tambe hi ha autobusos solars, que el sostre es tot de placa fotovoltaica, encara millors.
Potser podriem instal·lar uns aerogeneradors al sostre dels articulats...
Mare de Déu Senyor, les xorrades que hom ha de llegir...
Si, tú parla dels polítics però les teves afirmacions són exactament igual que les que fan aquesta colla: sense tenir-ne ni idea.Ecomobisostrans wrote:Nomes es tracta de posar-shi i tampoc surt tant car, l'unic que falta es voluntat política (dels politics, com sempre).
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Acordió i retard
Proposo instal·lar-les al NitBus...Ecomobisostrans wrote:I tambe hi ha autobusos solars, que el sostre es tot de placa fotovoltaica, encara millors.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Acordió i retard
I als busos que passin per Sant Pol...Guigui wrote:Proposo instal·lar-les al NitBus...Ecomobisostrans wrote:I tambe hi ha autobusos solars, que el sostre es tot de placa fotovoltaica, encara millors.
De fet, un dels Citaro d'Hidrogen de Madrid ja és preservat per al museu, tot i tenir només 2 o 3 anys...un curiós cas de vehicle històric de museu...marcel wrote:Només dir per tots aquests que es creuen entesos en la materia que una bona part dels busos d'hidrogen, si no tots, es van retirar per la inviabilitat de la cèl·lula d'hidrogen.
Vaja, que el més rentable que és podia fer amb ells era deixar-los al museu...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Aclaració
He de dir que jo parlava en termes de viabilitat tecnològica, no de viabilitat econòmica, responent al Sr.Ecomobisostrans que els busos solars són inviables (tecnològicament), però que els d'hidrogen són viables (tecnològicament)marcel wrote:Només dir per tots aquests que es creuen entesos en la materia que una bona part dels busos d'hidrogen, si no tots, es van retirar per la inviabilitat de la cèl·lula d'hidrogen.
Vaja, que el més rentable que és podia fer amb ells era deixar-los al museu...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Fals
En què quedem, n'hi ha o no n'hi ha?JaMiRo! wrote:Si aconsegueixes moure un autobús amb energia solar fotovoltaica provinent de plaques instal·lades al sostre d'aquest vehicle, m'avises.Ecomobisostrans wrote:I tambe hi ha autobusos solars, que el sostre es tot de placa fotovoltaica, encara millors.
Potser podriem instal·lar uns aerogeneradors al sostre dels articulats...
JaMiro, el que dius dels aerogeneradors és una bestiesa. No veus que sumats a l'alçada del bus trencarien el gàlib màxim per passar per sota dels semàfors, branques de l'arbrat, etc? Creu-me, és millor delimitar el carril bus per dues sèquies plenes d'aigua en moviment en sentit contrari al de la marxa, i que els vehicles portin unes rodes de molí d'aigua a ambdós costats.
De tota manera, la solució més eficient és incloure una petita central nuclear capaç de transformar en energia la matèria dels cotxes que envaeixin el carril bus.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Aclaració
Estic completament d'acord amb tu. Però resulta que al món on vivim tot el que no resulta economicament viable no existeix.JaMiRo! wrote:He de dir que jo parlava en termes de viabilitat tecnològica, no de viabilitat econòmica, responent al Sr.Ecomobisostrans que els busos solars són inviables (tecnològicament), però que els d'hidrogen són viables (tecnològicament)marcel wrote:Només dir per tots aquests que es creuen entesos en la materia que una bona part dels busos d'hidrogen, si no tots, es van retirar per la inviabilitat de la cèl·lula d'hidrogen.
Vaja, que el més rentable que és podia fer amb ells era deixar-los al museu...
I el tema de les piles d'hidrogen encara està massa verd... Clar que fer funcionar un bus amb plaques solars encara ho està mes