EUKibo wrote:La cosa és simple: L'energia no es destrueix, es transforma.
Tota l'energia despilfarraven els 1000 i despilfarren els 1100 en vibracions, sorolls i clalor els 5000 6000 9000 no la gasten. No se si heu anar de La Pau a El Maresme | Fòrum en L4, pero no s'escolta la megafonia de pròxima estació just abans d'entrar a l'última estció citada de la quantitat de soroll que fa. I jo m'enrecordo haver estat a Urquinaona andana de la L4 i no poder suportar la calor.
El que es indiscutible es que els 1000 i 1100 son una aberració contra l'estalvi energètic, malgasten grans quantitats d'energia i si haguéssim de posar aire acondicionat per contrarestar la calor insuportable que generen a l'estiu ni et dic... A més que es gasten l'energia en coses que fan empitjorar el servei del metro, calor i soroll. Com abans es retirin de l'explotació comercial millor per els passatgers i pel medi ambient.
Els 5000, 6000 i 9000 de fluorescents porten el mateix nombre, tot i que segurament hagin ficat uns que gastin menys i l'unic que tenen de mes son les pantalles TFT que si us fixeu sempre estan en negre... i poc gastaran, és més, no em compareu les pantalletes amb tota l'energia que cal per traccionar les tonelades que pesa un tren... I en tracció s'estalvia un 35%...
I comentant això de les subestacions, que dieu que han posat més, no se si us heu fixat però s'han augmentat el nombre de trens per línia, si havien posem: 17 2100 a la L2 i volen posar 3 5000 els 2100 consumiran el mateix, pero els 5000 no son tant tant magics i tambe alguna cosa consumiran... A més que posar més subestacions no vol dir gastar més, simplement després quan a algunes linies com la L5 ja s'hagin erradicat els 5000 aquestes subestacions estan per evitar que hi hagi problemes elèctrics, de fet al metro gairebé mai hi ha problemes per falta de tensió elèctrica no com a Renfe que cada setmana hi ha una notícia de problemes d'alimentació elèctrica sobretot a Clot.
Noi, si no en saps res d'engenyeria millor no pronunciis res, que aqui n'hi ha de molt bons enginyers als quals el que has escrit els hi fa pitar les oides!!!
Recorda que la s1000 va èsser concebuda per a trens de rodalies, no pas per a metro, com molt bè diu en Jamiro! a l'època hi havien unes tecnologies no tant punteres com avui en dia, llavors el frè reostàtic era una meravella, avui en dia un cop descobert el regeneratiu la cosa cambia, totes les coses es fan velles amb el pas del temps, tot i això fixa't el bon servei que han ofert a la xarxa de metro, o és que això no es veu??
El soroll que no et deixa escoltar la megafonia es deu a la via en placa que hi ha en aquell tros de línia, per si no ho sabies és que les vies estan sobre un terra i unes travesses de formigó que amb la suma d'un túnel produeix unes reberveracions (s'escriu aixì?) de l'ai carai!, que pots escoltar a molts més indrets de la xarxa. El sistema de transmissió de tracció al meu parer és un dels més bons que hi ha, no se si algú s'ha fixat algun cop, però depenent de la pericia del motorista, en una frenada intensa el tren no s'amorra o es clava quan es para, cosa totalment diferent dels 3000, 4000, ....
Per altra banda, les subestacions que s'estan afegint a més de les actuals son bàsicament per evitar la pèrdua de tensió en depen quines àrees d'una línia degut a la concentració de trens que hi pugui haver en un moment. Tot i que no ho sembla, hi han més talls de tensió a metro (per molts motius) del que us podeu imaginar, així com bloquejos, tot un paradís !:P
Per cert.....els 5000, 6000 i 9000 no gasten energia...
Salutacions!