Transportes Transporte
Virgin pone en marcha el primer tren con biodiésel
Cinco Días / MADRID (18-06-2007)
La empresa Virgin, del multimillonario Richard Branson, ha puesto en funcionamiento el primer tren de pasajeros de Europa que se alimenta de biodiésel en el Reino Unido. Realiza una distancia de 387 kilómetros, entre Londres y Llandudno, al norte de Gales. Cubrirá este trayecto durante seis meses como prueba, según un comunicado en la página web de la compañía.
El biodiésel utilizado por este tren es un B-20, es decir una mezcla de gasóleo con un 20% de biodiésel. Según detalló Branson, esto supone dejar de emitir 34.500 toneladas de CO2 al año, lo que equivaldría a retirar de la circulación a 23.000 coches. 'Hemos comenzado con un 20% y esperamos incrementar este porcentaje hasta un 100% en el futuro, lo que equivaldría a retirar 100.000 coches', destacó.
Esta iniciativa es parte de un plan a nivel nacional para introducir el biodiésel en el transporte. En él, participan, junto con la filial ferroviaria de Virgin, la Asociación de Compañías Operadoras de Trenes (ATOC) y el Consejo para la Seguridad Ferroviaria (RSSB). El objetivo es liderar la entrada del combustible respetuoso con el medio ambiente para la industria del ferrocarril. Branson aseguró que 'si la prueba es un éxito, de lo cual estamos seguros, introduciremos el carburante en toda nuestra flota, lo que supondrá recortar nuestras emisiones un 14%'.
La principal barrera es el precio del carburante, que cuesta 54,6 peniques el litro (0,8 euros) frente a los 7,69 peniques (un céntimo de euro) por litro de diésel que pagan la industria ferroviaria. La Hacienda británica ha subvencionado fuertemente esta prueba de combustible para que fuera rentable y se busca un cambio legislativo.
CincoDias.es
Virgin opera el primer tren amb biodiesel
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I si electrifiquessin?
Precisament a Gran Bretanya, el que haurien de fer és electrificar moltes línies. Trobo inconcebible que, per exemple, la línia Londres-Bristol, amb Intercities cada hora, encara vagi amb diesel. Aquí sí que hi hauria potencial per a reduir emissions de CO2. Clar que també caldria veure de quina font prové l'electricitat, cosa no massa falaguera quan parlem del Regne Unit...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Totalment d'acord!
Totalment d'acord Guigui. Si l'electricitat prové majoritàriament de centrals termoelèctriques convencionals (combustibles fòssils) val la pena utilitzar biodiesel.Guigui wrote:Precisament a Gran Bretanya, el que haurien de fer és electrificar moltes línies. Trobo inconcebible que, per exemple, la línia Londres-Bristol, amb Intercities cada hora, encara vagi amb diesel. Aquí sí que hi hauria potencial per a reduir emissions de CO2. Clar que també caldria veure de quina font prové l'electricitat, cosa no massa falaguera quan parlem del Regne Unit...
Rendiment d'una central termoelèctrica aprox. 35%
Rendiment d'un motor dièsel aprox. 45% (i a més menys emissions si usem biodièsel)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Procedència del biodiesel
Ja que estem aprofitant aquest fil per parlar de biocombustibles, doncs som-hi, ja que no és tot or el que llueix, tampoc pel que fa al biodiesel. M'explico:
La matèria primera dels biocombustibles prové en part de conreus d'Europa reaprofitats d'altres cereals que ja no rendeixen. Alguns pagesos hi estan descobrint un nou filó. Però, en previsió de que se'n necessiti a gran escala, s'estan obrint noves àrees de conreu a iniciativa, entre d'altres, dels EUA, que busquen desesperadament noves fonts massives d'energia per no dependre del Pròxim Orient. Doncs la que possiblement serà la zona de conreu més vasta és l'Amazones i, en nom del negoci amb l'energia "sostenible" se n'està deforestant una bona part per conrear-hi plantes que seran destinades als biocombustibles.
Total, que, com de costum, molts es donen per satisfets amb superficialitats en lloc de mirar-se tot el cicle de producció i consum. I, d'altra banda, tornem a allò de sempre: el millor consum d'energia és aquell que no s'efectua.
La matèria primera dels biocombustibles prové en part de conreus d'Europa reaprofitats d'altres cereals que ja no rendeixen. Alguns pagesos hi estan descobrint un nou filó. Però, en previsió de que se'n necessiti a gran escala, s'estan obrint noves àrees de conreu a iniciativa, entre d'altres, dels EUA, que busquen desesperadament noves fonts massives d'energia per no dependre del Pròxim Orient. Doncs la que possiblement serà la zona de conreu més vasta és l'Amazones i, en nom del negoci amb l'energia "sostenible" se n'està deforestant una bona part per conrear-hi plantes que seran destinades als biocombustibles.
Total, que, com de costum, molts es donen per satisfets amb superficialitats en lloc de mirar-se tot el cicle de producció i consum. I, d'altra banda, tornem a allò de sempre: el millor consum d'energia és aquell que no s'efectua.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.