Cap línia de rodalies, fora del nus gordià de Barcelona, necessita trens cada 3 minuts. Les més freqüentades ja fan amb 6 minuts i de sobres. I per això n'hi ha perfectament prou amb via doble, excepte aquelles que hagin de compartir el trànsit amb regionals, llarga distància convencional i mercaderies (o sigui, Vilanova i Granollers).sortrens wrote:Apart de posar + trens civia també haurien de millorar les freqüències de tren fins els 3 minuts o menys i posar 4 víes per línia per crear una autèntica xarxa exprés de metro a Barcelona Província.
Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Home, 4 vies per a Barcelona-Terrassa i per a Barcelona-Martorell per permetre combois semidirectes als extrems de la línia també s'agrairia molt.Guigui wrote:Cap línia de rodalies, fora del nus gordià de Barcelona, necessita trens cada 3 minuts. Les més freqüentades ja fan amb 6 minuts i de sobres. I per això n'hi ha perfectament prou amb via doble, excepte aquelles que hagin de compartir el trànsit amb regionals, llarga distància convencional i mercaderies (o sigui, Vilanova i Granollers).sortrens wrote:Apart de posar + trens civia també haurien de millorar les freqüències de tren fins els 3 minuts o menys i posar 4 víes per línia per crear una autèntica xarxa exprés de metro a Barcelona Província.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Doncs crec que, amb freqüències de 6 minuts i apartadors ben gestionats, és possible mantenir via doble. Entre FGC B-V i l'S-Bahn de Viena, ja he vist alguns exemples que em demostren que és possible.UT596001 wrote:Home, 4 vies per a Barcelona-Terrassa i per a Barcelona-Martorell per permetre combois semidirectes als extrems de la línia també s'agrairia molt.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Precisament la xarxa de FGC que arriba a Terrassa i Sabadell caldria que tingués 4 víes per línia. 4 per la S1 i 4 per la S2. Les línies L6 i L7 també ja que aquestes arribarant en un futur a Molí Nou i Universitat Autònoma respectivament i cal que tinguin una L6 (local) i una L6 (exprés).
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Ejem... precisament a la Barcelona-Vallès fa anys i panys que els semidirectes (no lo d'ara sinó els autèntics semidirectes) van desaparèixer. Aquí hi ha un exemple clar que hi haurien d'haver 4 vies com a mínim de Sant Cugat fins a Barcelona.Guigui wrote:Doncs crec que, amb freqüències de 6 minuts i apartadors ben gestionats, és possible mantenir via doble. Entre FGC B-V i l'S-Bahn de Viena, ja he vist alguns exemples que em demostren que és possible.UT596001 wrote:Home, 4 vies per a Barcelona-Terrassa i per a Barcelona-Martorell per permetre combois semidirectes als extrems de la línia també s'agrairia molt.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
A la B-V els trens van amb freqüència inferior als 6 minuts. Parlo de la gestió del flux, no de tots els aspectes del sistema. I, en referència a les rodalies de Viena, allí conviuen, en via doble, EC, IC (entre els dos, cada hora), regionals (30 minuts), S-Bahn (7-8 minuts) i mercaderies (entremig); en total, uns 12 trens per hora de mitjana (o 1 cada 5 minuts). Combinant el millor dels dos, hauria de ser possible implantar rodalies minimitzant les quadruplicacions de via. Passa que en la cultura ferroviària d'aquest país, els avançaments sembla que estiguin prostrats.UT596001 wrote:Ejem... precisament a la Barcelona-Vallès fa anys i panys que els semidirectes (no lo d'ara sinó els autèntics semidirectes) van desaparèixer. Aquí hi ha un exemple clar que hi haurien d'haver 4 vies com a mínim de Sant Cugat fins a Barcelona.Guigui wrote:Doncs crec que, amb freqüències de 6 minuts i apartadors ben gestionats, és possible mantenir via doble. Entre FGC B-V i l'S-Bahn de Viena, ja he vist alguns exemples que em demostren que és possible.UT596001 wrote:Home, 4 vies per a Barcelona-Terrassa i per a Barcelona-Martorell per permetre combois semidirectes als extrems de la línia també s'agrairia molt.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
El problema de la R2 (sud i nord) són el fet que el regionals ocupen les vies però la majoria no fan parades, per tant no donen servei a les zones per on passen. La solució de que tots els regionals passin a ser Avant és un suicidi, doncs només hi haurà 4 estacions fora de Barcelona, a Lleida i Girona encara, perquè estaran al centre, però ja sabem el que passa o passarà a Tarragona i Figueres. I aquestes estacions donaran servei només a una petita part de la població, doncs la majoria d'estacions veuran reduïts el nombre de trens que actualment hi passen sense tenir una alternativa, com podrien ser Torredembarra, Valls, Montblanc, Les Borges Blanques, Reus, Alcover, Sils, Flaçà...
Per tant, davant d'aquest trist panorama s'adoptaran solucions totalment il·lògiques, coneixent la direcció de Renfe. Tinc el pressentiment que perllongaran la R2 fins a Tarragona o Reus per substituir els regionals, que aniran per la LAV, i que ho vendran com una millora del servei, quan en realitat significarà més temps de viatge entre Reus, Vila-Seca, Tarragona, Altafulla i Torredembarra fins a Barcelona.
Però, segur que no s'han plantejat una solució que té a veure amb la quadruple via que esteu dient. Tan difícil seria construir uns desviaments i intercanviadors d'ample a Sant Vicenç de Calders i a Sant Celoni per a que els Regionals i Catalunya Express vagin per la LAV mentre atravessen el nucli de Rodalies i una vegada han sortit d'ell tornin a la via convencional i viceversa?
És a dir, per exemple, un tren surt de Reus, i efectua parades a Vila-Seca, Tarragona, Altafulla, Torredembarra i Sant Vicenç de Calders, Un cop allà, pren la línia de Vilafranca fins passat El Vendrell i allà, aprofitant que la LAV va paral·lela, es construeix un intercanviador d'ample. O encara més senzill quans'hagi migrat totala xarxa a ample UIC. No ho trobeu lògic, barat i fàcil d'executar? I si es fes l'estació de Passeig de Gràcia del nou túnel encara seria millor. Per tant, tindríem la línia SVC - Vilanova - BCN només per Rodalies.
A la R2 nord igual, un intercanviar passat Sant Celoni en direcció Barcelona i els trens regionals a Girona per la LAV entre BCN i Sant Celoni.
Què us sembla?
Per tant, davant d'aquest trist panorama s'adoptaran solucions totalment il·lògiques, coneixent la direcció de Renfe. Tinc el pressentiment que perllongaran la R2 fins a Tarragona o Reus per substituir els regionals, que aniran per la LAV, i que ho vendran com una millora del servei, quan en realitat significarà més temps de viatge entre Reus, Vila-Seca, Tarragona, Altafulla i Torredembarra fins a Barcelona.
Però, segur que no s'han plantejat una solució que té a veure amb la quadruple via que esteu dient. Tan difícil seria construir uns desviaments i intercanviadors d'ample a Sant Vicenç de Calders i a Sant Celoni per a que els Regionals i Catalunya Express vagin per la LAV mentre atravessen el nucli de Rodalies i una vegada han sortit d'ell tornin a la via convencional i viceversa?
És a dir, per exemple, un tren surt de Reus, i efectua parades a Vila-Seca, Tarragona, Altafulla, Torredembarra i Sant Vicenç de Calders, Un cop allà, pren la línia de Vilafranca fins passat El Vendrell i allà, aprofitant que la LAV va paral·lela, es construeix un intercanviador d'ample. O encara més senzill quans'hagi migrat totala xarxa a ample UIC. No ho trobeu lògic, barat i fàcil d'executar? I si es fes l'estació de Passeig de Gràcia del nou túnel encara seria millor. Per tant, tindríem la línia SVC - Vilanova - BCN només per Rodalies.
A la R2 nord igual, un intercanviar passat Sant Celoni en direcció Barcelona i els trens regionals a Girona per la LAV entre BCN i Sant Celoni.
Què us sembla?
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Els CATEX i REGEX no desapareixeran ni molt menys!
Hi haurà molta gent que no estarà disposada a pagar el que costarà un bitllet en AVANT.
I ja t'asseguro jo que si RENFE Op. renúncia a oferir aquests serveis. Hi haurà cua per oferir-los d'altres operadores.
El problema que tenim es que ADIF té al·lergia als adelantaments i més després del accident de torredembarra.
Però el normal seria que els REGEX i CATEX aprofitessin les parades dels rodalies en desviada per adelantar-los.
Però això no és així...
Potser podem confiar en que operadores privades presionin a ADIF en aquest sentit...
Hi haurà molta gent que no estarà disposada a pagar el que costarà un bitllet en AVANT.
I ja t'asseguro jo que si RENFE Op. renúncia a oferir aquests serveis. Hi haurà cua per oferir-los d'altres operadores.
El problema que tenim es que ADIF té al·lergia als adelantaments i més després del accident de torredembarra.
Però el normal seria que els REGEX i CATEX aprofitessin les parades dels rodalies en desviada per adelantar-los.
Però això no és així...
Potser podem confiar en que operadores privades presionin a ADIF en aquest sentit...
Mismo aspecto del 463-202 + 464-202 que acaba de entrar en l'Hospitalet. Aspecto del lateral mar fantasmagórico y de dejadez absoluta lleno de graffittis.Mako448 wrote:Avui ho he vist,aspecte al costat mar en estat lamentable i ple de grafitis.Ha passat 1 semana i els de la renfe ni els netejamikado wrote:463.205 + 464.205 que el viernes hizo el L'Hospitalet de LL - Arenys de Mar de la 21.50 (+/-), creo que la hora de salida es las 21.47. Aspecto lamentable del lateral mar. Las dos unidades, repito las dos unidades lucían una lamentable decoración de graffittis rallajos y otras lindezas tanto en los vagones de cabeza de la 463 como en los de cola de la 464, es decir que los amigos del bricomanía se habían dedicado un tiempecito a ello.
Encara que la culpa sòn dels pocasoltes dels grafiters,peró renfe també en té part de culpa perqué no hi posa vigilànica i no neteja ells trens inmediatament quan hi ha un grafitti,cosa que sí que ho fan altres empreses.
Me autoedito, sale ahora a las 14.47 la composición 463-206 + 464-206 donde el estado del 463 es más q lamentable , Horroroso¡¡¡ . Todo, repito todo ¡¡ el lateral mar está completamente pintado.
Vamos para bingo señores, 17.04 pasa el Molins de Rei - Mataró con el 463-205 + 464-205 y luce el mismo aspecto de hace unos días. No ha habido tiempo de retirar las pintadas ?? pero dónde duermen estos trenes ???? Ahh sí en la calle que es RENFE
Patètic...
Patètic.mikado wrote:Mismo aspecto del 463-202 + 464-202 que acaba de entrar en l'Hospitalet. Aspecto del lateral mar fantasmagórico y de dejadez absoluta lleno de graffittis.
Me autoedito, sale ahora a las 14.47 la composición 463-206 + 464-206 donde el estado del 463 es más q lamentable , Horroroso¡¡¡ . Todo, repito todo ¡¡ el lateral mar está completamente pintado.
Vamos para bingo señores, 17.04 pasa el Molins de Rei - Mataró con el 463-205 + 464-205 y luce el mismo aspecto de hace unos días. No ha habido tiempo de retirar las pintadas ?? pero dónde duermen estos trenes ???? Ahh sí en la calle que es RENFE
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- ABB_Traccion
- N7
- Posts: 322
- Joined: Sunday 07/01/2007 2:49
El dia 16 vam baixar cap a Vilanova des de Sabadell amb l' Altaria_Triana i vàrem veure uns... no sabria dir si eren 3 o 4 Civies (semblaven ben nous) a Montcada Bifurcació amb VJ custodiant-los, ara bé, no sé si eren de Renfe o bé d' Alstom... quan vam pujar a les 9 de la nit, encara hi eren...!
Salut
Salut
Aquesta tarda haig d'anar a Girona, així que ja m'hi passaré aviam si en saben quelcom (normalment, si pujen cap al migdia dinen a Figueres i després tornen)neroon wrote:Atenció companys: Avistat un 463 (708-208) en direcció Girona per Riells i Viabrea fa hora i mitja mès o menys
Salutacions
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Dinen allà dalt
Correcte, dinen allà dalt.aarongilp wrote:Aquesta tarda haig d'anar a Girona, així que ja m'hi passaré aviam si en saben quelcom (normalment, si pujen cap al migdia dinen a Figueres i després tornen)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Dinen allà dalt
Saps més o menys a quina hora surten de Figueres? L'últim cop que en vaig veure un baixar va ser cap a les cinc, però d'això en fa 3 anys (el primer Civia en circulació per les terres gironines, el 465-003).JaMiRo! wrote:Correcte, dinen allà dalt.aarongilp wrote:Aquesta tarda haig d'anar a Girona, així que ja m'hi passaré aviam si en saben quelcom (normalment, si pujen cap al migdia dinen a Figueres i després tornen)
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Hora...
Doncs cap a les 15-15:30 baixen normalment. I també per norma general baixen fins a Maçanet, tornen a pujar cap a Girona, i de la capital gironina ja tornen directes cap a la capital catalana.aarongilp wrote:Saps més o menys a quina hora surten de Figueres? L'últim cop que en vaig veure un baixar va ser cap a les cinc, però d'això en fa 3 anys (el primer Civia en circulació per les terres gironines, el 465-003).
Sort amb la cacera!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Hora...
Mmmm...potser el que baixa fins Maçanet (si és que ho fa) no l'enyanxo per lògica arribaria entre ara i dintre de mitja hora, però jo sortiré en 20 minuts...amb una mica de sort, i comptant que haig d'anar a cert electrodomestikmarket, ja miraria d'esperar-me a que tornés a pujar, que suposo que seria cap a les 16:30-17. Igualment, si tinc una mica de sort, ja preguntaría a algú que conec...JaMiRo! wrote:Doncs cap a les 15-15:30 baixen normalment. I també per norma general baixen fins a Maçanet, tornen a pujar cap a Girona, i de la capital gironina ja tornen directes cap a la capital catalana.aarongilp wrote:Saps més o menys a quina hora surten de Figueres? L'últim cop que en vaig veure un baixar va ser cap a les cinc, però d'això en fa 3 anys (el primer Civia en circulació per les terres gironines, el 465-003).
Sort amb la cacera!
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
A quina hora? A les 16 ha passat per Girona, però he arribat a les 16:10 i ja no l'he vist, i a diferència del que deia mr. JaMiRo! no ha girat cua a Maçanet, ha seguit cap avall.Mako448 wrote:Avui,el civia 463-208 estava a la via mig morta que hi ha al costat de l'estació de Cerdanyola del Vallès,just on s'acaba la triple via,a la via mès cap al costat Barcelona-
Qué deuria fer un civia a Cerdanyola?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Eren les 17:25 quan l'he vista.No em crec que hagui anat tant ràpid.aarongilp wrote:A quina hora? A les 16 ha passat per Girona, però he arribat a les 16:10 i ja no l'he vist, i a diferència del que deia mr. JaMiRo! no ha girat cua a Maçanet, ha seguit cap avall.Mako448 wrote:Avui,el civia 463-208 estava a la via mig morta que hi ha al costat de l'estació de Cerdanyola del Vallès,just on s'acaba la triple via,a la via mès cap al costat Barcelona-
Qué deuria fer un civia a Cerdanyola?