Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

sortrens wrote:Apart de posar + trens civia també haurien de millorar les freqüències de tren fins els 3 minuts o menys i posar 4 víes per línia per crear una autèntica xarxa exprés de metro a Barcelona Província.
Cap línia de rodalies, fora del nus gordià de Barcelona, necessita trens cada 3 minuts. Les més freqüentades ja fan amb 6 minuts i de sobres. I per això n'hi ha perfectament prou amb via doble, excepte aquelles que hagin de compartir el trànsit amb regionals, llarga distància convencional i mercaderies (o sigui, Vilanova i Granollers).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Guigui wrote:
sortrens wrote:Apart de posar + trens civia també haurien de millorar les freqüències de tren fins els 3 minuts o menys i posar 4 víes per línia per crear una autèntica xarxa exprés de metro a Barcelona Província.
Cap línia de rodalies, fora del nus gordià de Barcelona, necessita trens cada 3 minuts. Les més freqüentades ja fan amb 6 minuts i de sobres. I per això n'hi ha perfectament prou amb via doble, excepte aquelles que hagin de compartir el trànsit amb regionals, llarga distància convencional i mercaderies (o sigui, Vilanova i Granollers).
Home, 4 vies per a Barcelona-Terrassa i per a Barcelona-Martorell per permetre combois semidirectes als extrems de la línia també s'agrairia molt.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

UT596001 wrote:Home, 4 vies per a Barcelona-Terrassa i per a Barcelona-Martorell per permetre combois semidirectes als extrems de la línia també s'agrairia molt.
Doncs crec que, amb freqüències de 6 minuts i apartadors ben gestionats, és possible mantenir via doble. Entre FGC B-V i l'S-Bahn de Viena, ja he vist alguns exemples que em demostren que és possible.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

Precisament la xarxa de FGC que arriba a Terrassa i Sabadell caldria que tingués 4 víes per línia. 4 per la S1 i 4 per la S2. Les línies L6 i L7 també ja que aquestes arribarant en un futur a Molí Nou i Universitat Autònoma respectivament i cal que tinguin una L6 (local) i una L6 (exprés).
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Guigui wrote:
UT596001 wrote:Home, 4 vies per a Barcelona-Terrassa i per a Barcelona-Martorell per permetre combois semidirectes als extrems de la línia també s'agrairia molt.
Doncs crec que, amb freqüències de 6 minuts i apartadors ben gestionats, és possible mantenir via doble. Entre FGC B-V i l'S-Bahn de Viena, ja he vist alguns exemples que em demostren que és possible.
Ejem... precisament a la Barcelona-Vallès fa anys i panys que els semidirectes (no lo d'ara sinó els autèntics semidirectes) van desaparèixer. Aquí hi ha un exemple clar que hi haurien d'haver 4 vies com a mínim de Sant Cugat fins a Barcelona.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

UT596001 wrote:
Guigui wrote:
UT596001 wrote:Home, 4 vies per a Barcelona-Terrassa i per a Barcelona-Martorell per permetre combois semidirectes als extrems de la línia també s'agrairia molt.
Doncs crec que, amb freqüències de 6 minuts i apartadors ben gestionats, és possible mantenir via doble. Entre FGC B-V i l'S-Bahn de Viena, ja he vist alguns exemples que em demostren que és possible.
Ejem... precisament a la Barcelona-Vallès fa anys i panys que els semidirectes (no lo d'ara sinó els autèntics semidirectes) van desaparèixer. Aquí hi ha un exemple clar que hi haurien d'haver 4 vies com a mínim de Sant Cugat fins a Barcelona.
A la B-V els trens van amb freqüència inferior als 6 minuts. Parlo de la gestió del flux, no de tots els aspectes del sistema. I, en referència a les rodalies de Viena, allí conviuen, en via doble, EC, IC (entre els dos, cada hora), regionals (30 minuts), S-Bahn (7-8 minuts) i mercaderies (entremig); en total, uns 12 trens per hora de mitjana (o 1 cada 5 minuts). Combinant el millor dels dos, hauria de ser possible implantar rodalies minimitzant les quadruplicacions de via. Passa que en la cultura ferroviària d'aquest país, els avançaments sembla que estiguin prostrats.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

El problema de la R2 (sud i nord) són el fet que el regionals ocupen les vies però la majoria no fan parades, per tant no donen servei a les zones per on passen. La solució de que tots els regionals passin a ser Avant és un suicidi, doncs només hi haurà 4 estacions fora de Barcelona, a Lleida i Girona encara, perquè estaran al centre, però ja sabem el que passa o passarà a Tarragona i Figueres. I aquestes estacions donaran servei només a una petita part de la població, doncs la majoria d'estacions veuran reduïts el nombre de trens que actualment hi passen sense tenir una alternativa, com podrien ser Torredembarra, Valls, Montblanc, Les Borges Blanques, Reus, Alcover, Sils, Flaçà...

Per tant, davant d'aquest trist panorama s'adoptaran solucions totalment il·lògiques, coneixent la direcció de Renfe. Tinc el pressentiment que perllongaran la R2 fins a Tarragona o Reus per substituir els regionals, que aniran per la LAV, i que ho vendran com una millora del servei, quan en realitat significarà més temps de viatge entre Reus, Vila-Seca, Tarragona, Altafulla i Torredembarra fins a Barcelona.

Però, segur que no s'han plantejat una solució que té a veure amb la quadruple via que esteu dient. Tan difícil seria construir uns desviaments i intercanviadors d'ample a Sant Vicenç de Calders i a Sant Celoni per a que els Regionals i Catalunya Express vagin per la LAV mentre atravessen el nucli de Rodalies i una vegada han sortit d'ell tornin a la via convencional i viceversa?

És a dir, per exemple, un tren surt de Reus, i efectua parades a Vila-Seca, Tarragona, Altafulla, Torredembarra i Sant Vicenç de Calders, Un cop allà, pren la línia de Vilafranca fins passat El Vendrell i allà, aprofitant que la LAV va paral·lela, es construeix un intercanviador d'ample. O encara més senzill quans'hagi migrat totala xarxa a ample UIC. No ho trobeu lògic, barat i fàcil d'executar? I si es fes l'estació de Passeig de Gràcia del nou túnel encara seria millor. Per tant, tindríem la línia SVC - Vilanova - BCN només per Rodalies.

A la R2 nord igual, un intercanviar passat Sant Celoni en direcció Barcelona i els trens regionals a Girona per la LAV entre BCN i Sant Celoni.

Què us sembla?
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

Els CATEX i REGEX no desapareixeran ni molt menys!

Hi haurà molta gent que no estarà disposada a pagar el que costarà un bitllet en AVANT.

I ja t'asseguro jo que si RENFE Op. renúncia a oferir aquests serveis. Hi haurà cua per oferir-los d'altres operadores.

El problema que tenim es que ADIF té al·lergia als adelantaments i més després del accident de torredembarra.

Però el normal seria que els REGEX i CATEX aprofitessin les parades dels rodalies en desviada per adelantar-los.

Però això no és així... :roll:

Potser podem confiar en que operadores privades presionin a ADIF en aquest sentit...
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Post by mikado »

Mako448 wrote:
mikado wrote:463.205 + 464.205 que el viernes hizo el L'Hospitalet de LL - Arenys de Mar de la 21.50 (+/-), creo que la hora de salida es las 21.47. Aspecto lamentable del lateral mar. Las dos unidades, repito las dos unidades lucían una lamentable decoración de graffittis rallajos y otras lindezas tanto en los vagones de cabeza de la 463 como en los de cola de la 464, es decir que los amigos del bricomanía se habían dedicado un tiempecito a ello.
Avui ho he vist,aspecte al costat mar en estat lamentable i ple de grafitis.Ha passat 1 semana i els de la renfe ni els neteja >:(
Encara que la culpa sòn dels pocasoltes dels grafiters,peró renfe també en té part de culpa perqué no hi posa vigilànica i no neteja ells trens inmediatament quan hi ha un grafitti,cosa que sí que ho fan altres empreses.
Mismo aspecto del 463-202 + 464-202 que acaba de entrar en l'Hospitalet. Aspecto del lateral mar fantasmagórico y de dejadez absoluta lleno de graffittis.

Me autoedito, sale ahora a las 14.47 la composición 463-206 + 464-206 donde el estado del 463 es más q lamentable , Horroroso¡¡¡ . Todo, repito todo ¡¡ el lateral mar está completamente pintado.

Vamos para bingo señores, 17.04 pasa el Molins de Rei - Mataró con el 463-205 + 464-205 y luce el mismo aspecto de hace unos días. No ha habido tiempo de retirar las pintadas ?? pero dónde duermen estos trenes ???? Ahh sí en la calle que es RENFE
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Patètic...

Post by JaMiRo! »

mikado wrote:Mismo aspecto del 463-202 + 464-202 que acaba de entrar en l'Hospitalet. Aspecto del lateral mar fantasmagórico y de dejadez absoluta lleno de graffittis.

Me autoedito, sale ahora a las 14.47 la composición 463-206 + 464-206 donde el estado del 463 es más q lamentable , Horroroso¡¡¡ . Todo, repito todo ¡¡ el lateral mar está completamente pintado.

Vamos para bingo señores, 17.04 pasa el Molins de Rei - Mataró con el 463-205 + 464-205 y luce el mismo aspecto de hace unos días. No ha habido tiempo de retirar las pintadas ?? pero dónde duermen estos trenes ???? Ahh sí en la calle que es RENFE
Patètic. >:(
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Post by ABB_Traccion »

El dia 16 vam baixar cap a Vilanova des de Sabadell amb l' Altaria_Triana i vàrem veure uns... no sabria dir si eren 3 o 4 Civies (semblaven ben nous) a Montcada Bifurcació amb VJ custodiant-los, ara bé, no sé si eren de Renfe o bé d' Alstom... quan vam pujar a les 9 de la nit, encara hi eren...!

Salut
User avatar
neroon
N6
N6
Posts: 315
Joined: Thursday 19/01/2006 21:24
Location: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Post by neroon »

Atenció companys: Avistat un 463 (708-208) en direcció Girona per Riells i Viabrea fa hora i mitja mès o menys

Salutacions
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

neroon wrote:Atenció companys: Avistat un 463 (708-208) en direcció Girona per Riells i Viabrea fa hora i mitja mès o menys

Salutacions
Aquesta tarda haig d'anar a Girona, així que ja m'hi passaré aviam si en saben quelcom (normalment, si pujen cap al migdia dinen a Figueres i després tornen)
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Dinen allà dalt

Post by JaMiRo! »

aarongilp wrote:Aquesta tarda haig d'anar a Girona, així que ja m'hi passaré aviam si en saben quelcom (normalment, si pujen cap al migdia dinen a Figueres i després tornen)
Correcte, dinen allà dalt. :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Re: Dinen allà dalt

Post by aarongilp »

JaMiRo! wrote:
aarongilp wrote:Aquesta tarda haig d'anar a Girona, així que ja m'hi passaré aviam si en saben quelcom (normalment, si pujen cap al migdia dinen a Figueres i després tornen)
Correcte, dinen allà dalt. :D
Saps més o menys a quina hora surten de Figueres? L'últim cop que en vaig veure un baixar va ser cap a les cinc, però d'això en fa 3 anys (el primer Civia en circulació per les terres gironines, el 465-003).
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Hora...

Post by JaMiRo! »

aarongilp wrote:Saps més o menys a quina hora surten de Figueres? L'últim cop que en vaig veure un baixar va ser cap a les cinc, però d'això en fa 3 anys (el primer Civia en circulació per les terres gironines, el 465-003).
Doncs cap a les 15-15:30 baixen normalment. I també per norma general baixen fins a Maçanet, tornen a pujar cap a Girona, i de la capital gironina ja tornen directes cap a la capital catalana. :x

Sort amb la cacera! ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Re: Hora...

Post by aarongilp »

JaMiRo! wrote:
aarongilp wrote:Saps més o menys a quina hora surten de Figueres? L'últim cop que en vaig veure un baixar va ser cap a les cinc, però d'això en fa 3 anys (el primer Civia en circulació per les terres gironines, el 465-003).
Doncs cap a les 15-15:30 baixen normalment. I també per norma general baixen fins a Maçanet, tornen a pujar cap a Girona, i de la capital gironina ja tornen directes cap a la capital catalana. :x

Sort amb la cacera! ;)
Mmmm...potser el que baixa fins Maçanet (si és que ho fa) no l'enyanxo per lògica arribaria entre ara i dintre de mitja hora, però jo sortiré en 20 minuts...amb una mica de sort, i comptant que haig d'anar a cert electrodomestikmarket, ja miraria d'esperar-me a que tornés a pujar, que suposo que seria cap a les 16:30-17. Igualment, si tinc una mica de sort, ja preguntaría a algú que conec...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Avui,el civia 463-208 estava a la via mig morta que hi ha al costat de l'estació de Cerdanyola del Vallès,just on s'acaba la triple via,a la via mès cap al costat Barcelona-
Qué deuria fer un civia a Cerdanyola? :roll:
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Mako448 wrote:Avui,el civia 463-208 estava a la via mig morta que hi ha al costat de l'estació de Cerdanyola del Vallès,just on s'acaba la triple via,a la via mès cap al costat Barcelona-
Qué deuria fer un civia a Cerdanyola? :roll:
A quina hora? A les 16 ha passat per Girona, però he arribat a les 16:10 i ja no l'he vist, i a diferència del que deia mr. JaMiRo! no ha girat cua a Maçanet, ha seguit cap avall.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

aarongilp wrote:
Mako448 wrote:Avui,el civia 463-208 estava a la via mig morta que hi ha al costat de l'estació de Cerdanyola del Vallès,just on s'acaba la triple via,a la via mès cap al costat Barcelona-
Qué deuria fer un civia a Cerdanyola? :roll:
A quina hora? A les 16 ha passat per Girona, però he arribat a les 16:10 i ja no l'he vist, i a diferència del que deia mr. JaMiRo! no ha girat cua a Maçanet, ha seguit cap avall.
Eren les 17:25 quan l'he vista.No em crec que hagui anat tant ràpid.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”