Programa sobre el metro de Nova York a La Sexta
Programa sobre el metro de Nova York a La Sexta
Per si algú el pot veure, avui a La Sexta, a les 13:30, fan un programa sobre Megaconstrucciones, que parlarà sobre el metro de Nova York. Espero haver avisat a temps! Intentaré veure'l mentre curro
A mi m'han sobrat tantes comparacions amb altres metros i amb camps de futbol o illes de cases, apart de veure com 4 o 5 cops els renders de la nova terminal nord de metro (aquell que sortia l'estructura de color taronja).
Sobre un resum...bàsicament han parlat del Metro de New York així com de les dificultats tècniques de construcció que s'han anat trobant des de l'inici de les obres l'any 1900 fins ara, que volen construïr una línia sencera des de Long Island (que ara té ferrocarril per superfície, el LIRR) i han de perforar una espècie de granit que hi ha a sota l'illa de Manhattan que és molt dura.
Sobre un resum...bàsicament han parlat del Metro de New York així com de les dificultats tècniques de construcció que s'han anat trobant des de l'inici de les obres l'any 1900 fins ara, que volen construïr una línia sencera des de Long Island (que ara té ferrocarril per superfície, el LIRR) i han de perforar una espècie de granit que hi ha a sota l'illa de Manhattan que és molt dura.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
La primera part ja ha quedat resumida (parlaven de la construcció del Metro de Nova York), la segona part ha estat dedicada a l'atemptat de l'11-S. Com van evacuar les estacions, que van fer després per recostruir-les i tal.
També a la segona part s'han dedicat a com es fan les tasques de manteniment de via i túnel amb els trens auscultadors (s'han ficat la vacil.lada de que fan la revisió del tercer carril que porta tensió amb raigs infra rojos) i també han fet esment de la conservació i manteniment del material rodant i de les noves adquisicions que en un futur hi seran rodant, així com els projectes de línies futures , l'aprofitament de línies existents ficant més trens i les mesures de seguretat en cas d'evacuació i incendi).
Han acabat amb el projecte d'un tren elevat o una espècie de mono - rail del tipus Acebillo de Bcn per N.Y.
Ahh per cert, m'ha impactat com es desfan dels vagons q no utilitzen, (sense soplete) directament al mar a fer d' escuts o arrecifes. Imagineu un vaixell carregat de 1000's devant de la Barceloneta empenyent-los amb una excavadora al mar
També a la segona part s'han dedicat a com es fan les tasques de manteniment de via i túnel amb els trens auscultadors (s'han ficat la vacil.lada de que fan la revisió del tercer carril que porta tensió amb raigs infra rojos) i també han fet esment de la conservació i manteniment del material rodant i de les noves adquisicions que en un futur hi seran rodant, així com els projectes de línies futures , l'aprofitament de línies existents ficant més trens i les mesures de seguretat en cas d'evacuació i incendi).
Han acabat amb el projecte d'un tren elevat o una espècie de mono - rail del tipus Acebillo de Bcn per N.Y.
Ahh per cert, m'ha impactat com es desfan dels vagons q no utilitzen, (sense soplete) directament al mar a fer d' escuts o arrecifes. Imagineu un vaixell carregat de 1000's devant de la Barceloneta empenyent-los amb una excavadora al mar
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
En fin, para que luego aquí venga la gente poniendo pegas, todo tipo de excusas y problemas y quejándose de que el subsuelo de Barcelona "es que es muy complicado y puñetero" y no podemos hacer nada porque es que el nivel freático es muy jodidillo y claro, se puede hacer la ronda litoral para los coches porque no pasa nada pero si se propone una línea de metro o de ferrocarril, entonces no, que me hundo y me filtro.
:andaya
Oischhhhhhhhh!
Saludos,
Sergio
Fijáos en el metro de NYC... un metro en una ciudad vertebrada entre islas y ríos: Staten Island, Long Island, Manhattan, el Hudson... etc. Y encima creándose y ampliándose sin parar desde 1900, y con semidirectos, directos, 4 vías para que todo pueda discurrir...aarongilp wrote:Sobre un resum...bàsicament han parlat del Metro de New York així com de les dificultats tècniques de construcció que s'han anat trobant des de l'inici de les obres l'any 1900 fins ara, que volen construïr una línia sencera des de Long Island (que ara té ferrocarril per superfície, el LIRR) i han de perforar una espècie de granit que hi ha a sota l'illa de Manhattan que és molt dura.
En fin, para que luego aquí venga la gente poniendo pegas, todo tipo de excusas y problemas y quejándose de que el subsuelo de Barcelona "es que es muy complicado y puñetero" y no podemos hacer nada porque es que el nivel freático es muy jodidillo y claro, se puede hacer la ronda litoral para los coches porque no pasa nada pero si se propone una línea de metro o de ferrocarril, entonces no, que me hundo y me filtro.
:andaya
Oischhhhhhhhh!
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Bueno siempre podemos decirlo de otra manera: "que no mires en el segundo cajón de la derechaaaaaa".
Saludos,
Sergio
Bueno siempre podemos decirlo de otra manera: "que no mires en el segundo cajón de la derechaaaaaa".
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
lo més normal del món , a mi també em va sorprendre aquesta actitud. No poden fer res amb el material del tren enlloc de llençarlo al mar????metring wrote:....llançaven els trens vells al mar...
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Deixalles al fons del mar
Us asseguro que els trens en desús són del més inofensiu que hom pot trobar en el fons marí...Denisuko wrote:lo més normal del món , a mi també em va sorprendre aquesta actitud. No poden fer res amb el material del tren enlloc de llençarlo al mar????metring wrote:....llançaven els trens vells al mar...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Jo no dic que contamini, el que em refereixo es que perquè no li poden donar un altre ús? Política americana?
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Diferències? Quines?
Home, entre l'ús que hi donen a Nova York i el que donen als 1000 a Ocsal, què vols que et digui...Denisuko wrote:Jo no dic que contamini, el que em refereixo es que perquè no li poden donar un altre ús? Política americana?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Diferències? Quines?
Home, com a mínim el material a OCSAL es recicla i se li dóna un segon ús.Guigui wrote:Home, entre l'ús que hi donen a Nova York i el que donen als 1000 a Ocsal, què vols que et digui...
Llençar-lo al mig del mar, no crec que sigui la solució més ecològica, ni tan sols més lògica. Això sí, segurament és més barata.
La veritat és que amb aquest reportatge m'he quedat força sorprès del nivell de retard que porta la xarxa de Nova York respecte a la majoria de xarxes metropolitanes del món, sobretot les europees i les asiàtiques. És evident que ha estat el resultat d'una política de total abandonament i falta d'inversió durant molts anys.
M'ha fet gràcia, per això, que comentéssin els avenços tècnics que poc a poc es van incorporant, com si fóssin una gran cosa, quan la major part dels metros del món ja tenen aquests avenços des de fa molts anys.
També m'ha fet molt gràcia que "recordéssin" que tota aquesta nova tecnologia era possible gràcies a la investigació militar (cosa que no és certa), les heroïcitats de l'11 de setembre en aquella ciutat i la promesa que tornaran a tenir el millor sistema de transport públic del món (cosa que només s'ho creuen ells). també curiós que en els nous metros que apareixen com a innovadors, es veu ben clarament l'etiqueta de l'alemanya Siemens per tot arreu. Tot plegat, molt americà: fer creure al món que ells són els primers en tot i els millors, fins i tot en coses com aquesta en que la resta del món els porta diverses dècades d'avantatge
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Innocència americana
[OT] Això em recorda el que m'explica un company intèrpret, que fa alguns anys va treballar en una convenció on uns americans presentaven una "gran meravella tecnològica": un caixer automàtic que, a més de donar diners, també oferia la possibilitat de comprar entrades, bitllets de TP, etc. Quan els van explicar que aquí ja feia anys i panys que hi havia el Servicaixa, es van quedar glaçats, i van marxar amb la cua entre cames!wefer wrote:M'ha fet gràcia, per això, que comentéssin els avenços tècnics que poc a poc es van incorporant, com si fóssin una gran cosa, quan la major part dels metros del món ja tenen aquests avenços des de fa molts anys.
[...]
Tot plegat, molt americà: fer creure al món que ells són els primers en tot i els millors, fins i tot en coses com aquesta en que la resta del món els porta diverses dècades d'avantatge
[/OT]
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- sigfrid440s
- N6
- Posts: 292
- Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
- Facebook: ssygger
- Location: Barcelona
- Contact: