ATM: 122 nous trens fins el 2010 (122??)

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
Serie9000
N4
N4
Posts: 74
Joined: Friday 22/12/2006 23:49

Post by Serie9000 »

Pacientment, per no posar-nos nerviosos. Si són 9000's per la L9, primer que obrin la línia i després ja veurem, perquè al ritme que van...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

L9 sense trens... no sé, no sé

Post by Guigui »

Serie9000 wrote:Pacientment, per no posar-nos nerviosos. Si són 9000's per la L9, primer que obrin la línia i després ja veurem, perquè al ritme que van...
Però si obren la línia i no hi ha trens, com funcionarà? Amb un tren de modelisme o un Maglev d'aquells que ens han de treure del tercer món?

:mmm
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Serie9000
N4
N4
Posts: 74
Joined: Friday 22/12/2006 23:49

Post by Serie9000 »

:) :) :)

Però amb la comanda actual de 9000's creia que ja donaria per obrir el ramal de Badalona i SaCo. Per això ho deia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

L9 amb trens nous... suposo

Post by Guigui »

Com ja s'ha dit vàries vegades en aquest fòrum, hi ha molts dubtes sobre si TMB traurà trens de línies ja existents per posar-los de "segona mà" en una línia nova de trinca. A més, deu sortir força més barat fer directament comandes de trens sense conductor, com seran els de la L9, que no pas adaptar els que ja existeixen i cobrir els buits que deixin amb altres trens que igualment s'haurien d'encarregar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re: L9 amb trens nous... suposo

Post by Vox »

Guigui wrote:Com ja s'ha dit vàries vegades en aquest fòrum, hi ha molts dubtes sobre si TMB traurà trens de línies ja existents per posar-los de "segona mà" en una línia nova de trinca. A més, deu sortir força més barat fer directament comandes de trens sense conductor, com seran els de la L9, que no pas adaptar els que ja existeixen i cobrir els buits que deixin amb altres trens que igualment s'haurien d'encarregar.
Home, dic jo que deu ser fàcil adaptar les 9000s actuals a la L9-10, només treient el pupitre de conducció "humana" i poca cosa més. Més que res pq les 9000s encara son les encarregades per la L9 (a banda de que finalment hi vagin o no).

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

victorcasta wrote:
victorcasta wrote:Es preveu que fins al 2010 es comprin 122 trens nous. De moment, se n'han comprat 99. Entenc que encara falten 23 trens per comprar fins al 2010.

És el que es desprèn del dossier de premsa de la sèrie 9000 (pàgina 9).

Tot i així, crec que la notícia és antiga.
M'autocito per explicar que a la meva última visita sismileril, una persona de CAF em va comentar que s'espera que es faci una nova comanda d'uns 23-24 trens a finals de 2008 / 2009 per al Metro de Barcelona.
-Tambè podria ser el que, fa un temps, tenia tambè certa llògica: que siguin trens per la L2. Si a la L9 hi van els seus trens, es a dir, els 50 9000s demanats per aquella línea, doncs la L2 quedaria orfe.

23-4 trens podrien ser els necessaris per la L2 amb les 5-6 noves estacions que tindrà i demanant-los cap el 2008-09, podrien arribar cap el 2011/12, just quan la L9 començaria a necessitar més i més trens.

En aquest cas es tractaria de les llegendaries 7000s, no?

-I tambè potser que els 9000s actuals es quedin a la L2 i la L9 comparteixi 9000s de les darreres unitats (les darreres 25-6) amb 9000s però de CAF (tipus Civia, uns de CAF i d'altres d'Alstom, que es el que crec ha volgut dir en victorcasta).

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

No, no. He dit CAF però com si no ho hagués dit. Aquella persona només sap que hi haurà un nou concurs, però aquest encara no s'ha fet i encara no se sap qui pillarà, si Caf, Alstom o qui sigui...

Però jo no crec que TMB posi a la L9 trens que ja tenen 5 anys d'antiguitat...
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

victorcasta wrote:No, no. He dit CAF però com si no ho hagués dit. Aquella persona només sap que hi haurà un nou concurs, però aquest encara no s'ha fet i encara no se sap qui pillarà, si Caf, Alstom o qui sigui...

Però jo no crec que TMB posi a la L9 trens que ja tenen 5 anys d'antiguitat...
Ah, val! Llavors, penso que el més probable es que siguin noves 9000s, per tenir les més noves, de 2a fornada/generació, a la nova L9.

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Explicacions...

Post by JaMiRo! »

Hola!

La llegenda urbana de la sèrie 7000 (i de la 8000) és obra meva, crec, per tant no us ho prengueu seriosament (en el seu dia ja vaig dir que era una conya marinera). :D :)

Respecte al tema 9000s, desconec si TMB té intenció de ficar-les o no a la L9/L10, però la numeració d'aquesta sèrie fa referència precisament a la línia on haurien d'ésser destinades, no és cap caprici. A més, els trens estan preparats per a que els hi siguin amagats/retirats els pupitres de conducció. L'únic que, en fer tal maniobra, caldria que hi intervinguèssin tècnics d'Alstom; en aquest cas, previsiblement s'afegiria una porta frontal com passa als 6000. ;)

I afegeixo que ampliar la sèrie 9000 surt més barat que dissenyar un nou tren de zero. Només hi haurà despeses de producció, perquè l'enginyeria ja estarà amortitzada de la primera fornada. Per tant, el concurs se'l pot emportar Alstom*. :!:

Salut!

*Recordeu que les 9000 tenen l'ATC, necessari per circular per la L9/L10. Si CAF haguès de dissenyar un nou tren (o tunejar el 5000) caldria estudiar la implantació d'aquest sistema. ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

En resum:

TMB fara un concurs, per 2a vegada, per dotar la L9/L10 de trens.

Hi haurà dues opcions:

- que CAF directament no s'hi presenti per no tenir el "producte" i per tant el guanyarà Alstom que si que s'hi haurà presentat amb el 9000

- que CAF ofereixi el 5000 retocat o com li volguem dir però com que Alstom podrà oferir els 9000 molt més barats guanyarà el concurs gràcies al cost.

:D
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Cal concurs?

Post by Guigui »

George85 wrote:TMB fara un concurs, per 2a vegada, per dotar la L9/L10 de trens.
Estan obligats a fer un concurs quan es podria tractar d'una comanda de "refresc" d'una sèrie ja existent?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Prefereixo ampliar 9000s d'Alstom. Amb els trens d'una sola companyia, s'estalviarien costos de manteniment.
User avatar
U-Bahn
N7
N7
Posts: 570
Joined: Friday 08/12/2006 11:17
Location: A prop de "San Andrés Condal"

Post by U-Bahn »

victorcasta wrote:Amb els trens d'una sola companyia, s'estalviarien costos de manteniment.
I si els trens són d'Alstom, s'estalvien un munt problemes tècnics. :D
User avatar
U-Bahn
N7
N7
Posts: 570
Joined: Friday 08/12/2006 11:17
Location: A prop de "San Andrés Condal"

Post by U-Bahn »

Editat per duplicitat.
Last edited by U-Bahn on Thursday 28/06/2007 0:34, edited 1 time in total.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Ooostres, se m'acaba d'acudir un xorra-concurs!!!:D
Vegeu a oci i divertiments
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”