Remodelació d'estacions d'autobusos a Lleida
Remodelació d'estacions d'autobusos a Lleida
La Generalitat rehabilitarà l'estació d'autobusos de Mollerussa
La Generalitat rehabilitarà l'estació d'autobusos de Mollerussa, responent les reiterades reivindicacions dels veïns i l'Ajuntament. Els treballs, que encara s'han d'adjudicar, tindran un pressupost proper als 188.000 euros. Les millores s'aprofitaran per instal.lar sistemes d'energia renovable, megafonia digital i videovigilància. Els panells de senyalització comptaran amb una protecció contra els actes vandàlics.
--
Segre.
La Generalitat rehabilitarà l'estació d'autobusos de Mollerussa, responent les reiterades reivindicacions dels veïns i l'Ajuntament. Els treballs, que encara s'han d'adjudicar, tindran un pressupost proper als 188.000 euros. Les millores s'aprofitaran per instal.lar sistemes d'energia renovable, megafonia digital i videovigilància. Els panells de senyalització comptaran amb una protecció contra els actes vandàlics.
--
Segre.
Last edited by Sky on Wednesday 04/03/2009 13:50, edited 4 times in total.
Les estacions que es rehabilitaran seran:
- Balaguer.
- El Pont de Suert.
- La Pobla de Segur.
- La Seu d'Urgell.
- Les Borgues Blanques.
- Mollerussa.
- Solsona.
- Sort.
- Tàrrega.
- Tremp.
A totes s'instal·laran pantalles TFT, panells de LEDs, sistemes de megafonia digital, videovigilància i interfons.
http://web.newsguy.com/skyscraper/resum.pdf
- Balaguer.
- El Pont de Suert.
- La Pobla de Segur.
- La Seu d'Urgell.
- Les Borgues Blanques.
- Mollerussa.
- Solsona.
- Sort.
- Tàrrega.
- Tremp.
A totes s'instal·laran pantalles TFT, panells de LEDs, sistemes de megafonia digital, videovigilància i interfons.
http://web.newsguy.com/skyscraper/resum.pdf
Last edited by Sky on Saturday 23/07/2005 20:08, edited 1 time in total.
La Generalitat substituirà les cobertes de les estacions d'autobusos de Balaguer, les Borges Blanques, Solsona, Tàrrega i Tremp
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) substituirà, de forma conjunta, les cobertes actuals de les estacions d'autobusos dels municipis de Balaguer, les Borges Blanques, Solsona, Tàrrega i Tremp. El pressupost de sortida del conjunt de les cinc obres, de prop de mig milió d'euros, inclou també la reparació i substitució dels canalons, canons de desaigua i dels baixants d'aigües pluvials. El passat mes de juny, l'empresa pública Gestió d'Infraestructures, SA (GISA) va treure a licitació el projecte de reparació conjunta de les cinc estacions d'autobusos i, aquest juliol està previst que quedi adjudicada a la millor oferta que s'hagi rebut per part de les empreses interessades en executar aquestes obres. En concret, les obres de millora de les estacions d'autobusos d'aquests cinc municipis suposaran la retirada de totes les plaques de policarbonat, poliester reforçat o similars, existents; el reforç de l'estructura de les cobertes, quan correspongui; el sanejament i repintat de l'estructura metàl·lica afectada; la col·locació de les noves cobertes de policarbonat compacte i dels cartells indicatius de 'Coberta no transitable'; la substitució de les canals i els canons de desaigua, quan correspongui; i dels baixants, quan correspongui, fent la connexió dels nous baixants amb el clavegueram existent; i, finalment, la col·locació de reixa en el canaló per evitar embussos. Les obres, que tenen un període d'execució inferior a 12 mesos, no afectaran el servei d'autobusos que tenen parada en aquestes estacions que seguirà funcionant de forma regular.
El 24 de novembre de 2005, GISA va encarregar a l'empresa Informes y Proyectos, S.A. (INYPSA), l'assistència tècnica per a la redacció del Projecte constructiu de substitució de cobertes en estacions d'autobusos de les comarques de Lleida. Un cop finalitzat aquest informe, GISA, l'ha tret a licitació perquè les empreses interessades puguin participar en el concurs. Segons publica GISA, el 12 de juliol es procedirà a l'obertura de pliques entre les empreses que optin a aquesta concessió d'obres.
ACN
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) substituirà, de forma conjunta, les cobertes actuals de les estacions d'autobusos dels municipis de Balaguer, les Borges Blanques, Solsona, Tàrrega i Tremp. El pressupost de sortida del conjunt de les cinc obres, de prop de mig milió d'euros, inclou també la reparació i substitució dels canalons, canons de desaigua i dels baixants d'aigües pluvials. El passat mes de juny, l'empresa pública Gestió d'Infraestructures, SA (GISA) va treure a licitació el projecte de reparació conjunta de les cinc estacions d'autobusos i, aquest juliol està previst que quedi adjudicada a la millor oferta que s'hagi rebut per part de les empreses interessades en executar aquestes obres. En concret, les obres de millora de les estacions d'autobusos d'aquests cinc municipis suposaran la retirada de totes les plaques de policarbonat, poliester reforçat o similars, existents; el reforç de l'estructura de les cobertes, quan correspongui; el sanejament i repintat de l'estructura metàl·lica afectada; la col·locació de les noves cobertes de policarbonat compacte i dels cartells indicatius de 'Coberta no transitable'; la substitució de les canals i els canons de desaigua, quan correspongui; i dels baixants, quan correspongui, fent la connexió dels nous baixants amb el clavegueram existent; i, finalment, la col·locació de reixa en el canaló per evitar embussos. Les obres, que tenen un període d'execució inferior a 12 mesos, no afectaran el servei d'autobusos que tenen parada en aquestes estacions que seguirà funcionant de forma regular.
El 24 de novembre de 2005, GISA va encarregar a l'empresa Informes y Proyectos, S.A. (INYPSA), l'assistència tècnica per a la redacció del Projecte constructiu de substitució de cobertes en estacions d'autobusos de les comarques de Lleida. Un cop finalitzat aquest informe, GISA, l'ha tret a licitació perquè les empreses interessades puguin participar en el concurs. Segons publica GISA, el 12 de juliol es procedirà a l'obertura de pliques entre les empreses que optin a aquesta concessió d'obres.
ACN
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Rètols útils
Seran molt útils. Qui tingui prou senderi per llegir i entendre-ho igualment no hi pujaria mai, i qui igualment hi pujarà ho farà perquè o bé no té prou capacitat intel·lectual per desxifrar què volen dir totes aquelles lletres arrenglerades o bé s'ho prendrà com a argument per rebel·lar-se contra aquest món tan injust i incomprensiu.En concret, les obres de millora de les estacions d'autobusos d'aquests cinc municipis suposaran [...] la col·locació [...] dels cartells indicatius de 'Coberta no transitable'
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Rehabilitaran estacions d'autobusos lleidatanes
La nova estació d'autobusos de Lleida se situarà finalment al costat de Renfe i no a Roger de Llúria com estava previst
La nova estació d'autobusos de Lleida canvia d'ubicació segons el nou Pla de l'Estació presentat per la regidoria d'Urbanisme aquest divendres. Així, en comptes de situar-la al centre de la ciutat, concretament, al carrer Roger de Llúria, es col·locarà al costat de l'estació de trens de Renfe i del futur aparcament de Viàlia, concretament a la cantonada que uneix l'avinguda del Segre amb el nou pont de Príncep de Viana. El nou Pla preveu també un nou parc urbà de 18.000 metres quadrats entre el Pont de Comptes d'Urgell i l'estació i la construcció de 272 habitatges de protecció oficial. Tota aquesta obra necessitarà una inversió d'uns 74.320.000 euros i es calcula que s'acabarà en vuit anys.
http://www.3cat24.cat/noticia/281903/se ... va-previst
La nova estació d'autobusos de Lleida canvia d'ubicació segons el nou Pla de l'Estació presentat per la regidoria d'Urbanisme aquest divendres. Així, en comptes de situar-la al centre de la ciutat, concretament, al carrer Roger de Llúria, es col·locarà al costat de l'estació de trens de Renfe i del futur aparcament de Viàlia, concretament a la cantonada que uneix l'avinguda del Segre amb el nou pont de Príncep de Viana. El nou Pla preveu també un nou parc urbà de 18.000 metres quadrats entre el Pont de Comptes d'Urgell i l'estació i la construcció de 272 habitatges de protecció oficial. Tota aquesta obra necessitarà una inversió d'uns 74.320.000 euros i es calcula que s'acabarà en vuit anys.
http://www.3cat24.cat/noticia/281903/se ... va-previst
Re: Rehabilitaran estacions d'autobusos lleidatanes
Adjudicat l'aprofitament energètic dels panells solars que s'instal·laran a la coberta de l'estació d'autobusos de Tàrrega
• L’empresa concessionària abonarà al municipi un cànon mínim anual de 3.000 €
L’Ajuntament de Tàrrega ha adjudicat l’aprofitament d’una planta solar fotovoltaica de fins a 200 KW que s’instal•larà properament al vessant sud de la coberta principal de l'estació d'autobusos de la localitat. L’empresa concessionària abonarà a les arques municipals un cànon mínim anual de 3.000 € que variarà a l’alça segons el preu de venda de l’energia generada. Actualment, la teulada de l’estació ja acull 36 làmines solars.
Nova marquesina
Aquest equipament dedicat al transport públic també és notícia perquè el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ha enllestit la renovació de la marquesina que cobreix l’andana. Els treballs han consistit en la substitució de les peces que formen aquesta gran coberta semicircular de seixanta metres de longitud. La millora ha completat el rentat de cara de l’estació que s’endegà fa uns anys.
http://www.tarrega.cat/noticies.html?id=442
• L’empresa concessionària abonarà al municipi un cànon mínim anual de 3.000 €
L’Ajuntament de Tàrrega ha adjudicat l’aprofitament d’una planta solar fotovoltaica de fins a 200 KW que s’instal•larà properament al vessant sud de la coberta principal de l'estació d'autobusos de la localitat. L’empresa concessionària abonarà a les arques municipals un cànon mínim anual de 3.000 € que variarà a l’alça segons el preu de venda de l’energia generada. Actualment, la teulada de l’estació ja acull 36 làmines solars.
Nova marquesina
Aquest equipament dedicat al transport públic també és notícia perquè el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ha enllestit la renovació de la marquesina que cobreix l’andana. Els treballs han consistit en la substitució de les peces que formen aquesta gran coberta semicircular de seixanta metres de longitud. La millora ha completat el rentat de cara de l’estació que s’endegà fa uns anys.
http://www.tarrega.cat/noticies.html?id=442
Re: Rehabilitació d'estacions d'autobusos a Lleida
L'estació d'autobusos tindrà 20 andanes i una rotonda d'accés
• La seua construcció sota el pont Príncep de Viana obliga a modificar-lo
El projecte de construcció del nou pont de Príncep de Viana ha hagut de ser modificat perquè part de la futura estació d'autobusos s'ubicarà just sota el nou pont. L'avantprojecte de la Generalitat, que és l'encarregada d'executar aquesta altra obra, preveu que la nova estació d'autobusos de l'avinguda del Segre tindrà 20 andanes i 10 places de pàrquing d'autocars (ara hi ha 24 andanes). També s'habilitarà una rotonda. Tal com publica diari SEGRE.
http://www.diarisegre.com/sumari.html?id=101956
• La seua construcció sota el pont Príncep de Viana obliga a modificar-lo
El projecte de construcció del nou pont de Príncep de Viana ha hagut de ser modificat perquè part de la futura estació d'autobusos s'ubicarà just sota el nou pont. L'avantprojecte de la Generalitat, que és l'encarregada d'executar aquesta altra obra, preveu que la nova estació d'autobusos de l'avinguda del Segre tindrà 20 andanes i 10 places de pàrquing d'autocars (ara hi ha 24 andanes). També s'habilitarà una rotonda. Tal com publica diari SEGRE.
http://www.diarisegre.com/sumari.html?id=101956
Re: Rehabilitació d'estacions d'autobusos a Lleida
L'empresa de l'estació d'autobusos vol un calendari per a la nova terminal
Un portaveu de l'empresa concessionària de l'estació d'autobusos de Lleida va assegurar aquest dimecres que ni la Paeria ni la Generalitat s'han posat en contacte amb ells per tractar sobre la construcció de la nova terminal a l'avinguda del Segre, tot i que els queda més de 20 anys de concessió del servei. L'empresa reclama conèixer un calendari clar per a la construcció de la nova terminal, per poder planificar les inversions necessàries en manteniment a l'estació actual, les instal·lacions de la qual són antigues.
En un altre ordre de coses, avancen les obres de buidatge de terra entre Lluís Roca i l'avinguda del Segre per acomodar l'inici del pont de prolongació de Príncep de Viana. Aquesta és la zona que acollirà la futura estació d'autobusos, que perdrà andanes, al passar de 24 a 20.
http://www.segre.com/
Terrenys estació autobusos
La zona on hi ha prevista la construcció de l'estació d'autobusos, amb el nou pont al fons.
==================
Doncs veient l'estat de l'estació no sé si es pot dir que s'arruïnaven per tenir-la decent. :vio
Un portaveu de l'empresa concessionària de l'estació d'autobusos de Lleida va assegurar aquest dimecres que ni la Paeria ni la Generalitat s'han posat en contacte amb ells per tractar sobre la construcció de la nova terminal a l'avinguda del Segre, tot i que els queda més de 20 anys de concessió del servei. L'empresa reclama conèixer un calendari clar per a la construcció de la nova terminal, per poder planificar les inversions necessàries en manteniment a l'estació actual, les instal·lacions de la qual són antigues.
En un altre ordre de coses, avancen les obres de buidatge de terra entre Lluís Roca i l'avinguda del Segre per acomodar l'inici del pont de prolongació de Príncep de Viana. Aquesta és la zona que acollirà la futura estació d'autobusos, que perdrà andanes, al passar de 24 a 20.
http://www.segre.com/
Terrenys estació autobusos
La zona on hi ha prevista la construcció de l'estació d'autobusos, amb el nou pont al fons.
==================
Doncs veient l'estat de l'estació no sé si es pot dir que s'arruïnaven per tenir-la decent. :vio
Re: Remodelació d'estacions d'autobusos a Lleida
Projecte nova estació autobusos Mollerussa
GISA també ha adjudicat la redacció del projecte constructiu d’una nova estació d’autobusos al municipi de Mollerussa, per un import de 58.913 euros.
El projecte preveu la creació d’una nova terminal d’autobusos al costat de l’actual estació de Renfe del municipi, que substituirà l’estació d’autobusos que s’ubica al centre urbà, entre els carrers de la Forestal d’Urgell i de la Florida.
L’actuació comportarà una millora notable de l’accessibilitat al transport públic en aquest punt, ja que la nova terminal millorarà la intermodalitat amb el ferrocarril i altres mitjans de transport i s’alliberarà el centre urbà del trànsit d’autobusos.
La nova estació s’ubicarà a la banda nord de les vies del ferrocarril i quedarà connectada amb l’estació de tren existent mitjançant un nou pas superior que millorarà la seguretat en els transbordaments i creuaments de via.
A més, el projecte inclou la construcció d’un nou edifici de la terminal, que acollirà el servei de venda de bitllets i la sala d’espera per als viatgers. També s’urbanitzarà tot l’entorn, es pavimentaran els accessos de vianants i vehicles i es construiran noves places d’aparcament per a autobusos i vehicles privats. L’estació disposarà d’entre 4 i 6 andanes per a facilitar la parada dels autobusos.
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
GISA també ha adjudicat la redacció del projecte constructiu d’una nova estació d’autobusos al municipi de Mollerussa, per un import de 58.913 euros.
El projecte preveu la creació d’una nova terminal d’autobusos al costat de l’actual estació de Renfe del municipi, que substituirà l’estació d’autobusos que s’ubica al centre urbà, entre els carrers de la Forestal d’Urgell i de la Florida.
L’actuació comportarà una millora notable de l’accessibilitat al transport públic en aquest punt, ja que la nova terminal millorarà la intermodalitat amb el ferrocarril i altres mitjans de transport i s’alliberarà el centre urbà del trànsit d’autobusos.
La nova estació s’ubicarà a la banda nord de les vies del ferrocarril i quedarà connectada amb l’estació de tren existent mitjançant un nou pas superior que millorarà la seguretat en els transbordaments i creuaments de via.
A més, el projecte inclou la construcció d’un nou edifici de la terminal, que acollirà el servei de venda de bitllets i la sala d’espera per als viatgers. També s’urbanitzarà tot l’entorn, es pavimentaran els accessos de vianants i vehicles i es construiran noves places d’aparcament per a autobusos i vehicles privats. L’estació disposarà d’entre 4 i 6 andanes per a facilitar la parada dels autobusos.
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
Re: Remodelació d'estacions d'autobusos a Lleida
Almacelles tramita construir una estació d'autobusos
• Per unificar parades i donar un millor servei
L'ajuntament d'Almacelles i la subdirecció general de Planificació i Projectes de Transports de la Generalitat han iniciat els tràmits per ubicar la futura estació d'autobusos al solar situat al carrer Joan Maragall, entre l'encreuament dels carrers Antoni Gaudí i Miguel de Cervantes, al costat de la comunitat de regants d'Almacelles.
Amb aquesta mesura es pretén centralitzar les parades i consolidar l'eix del carrer Ponent i Joan Maragall com a principal via per al pas d'autocars de línia regular i substituir les tres parades que estan ubicades al llarg d'aquests carrers per una estació central d'autobusos.
S'ha de recordar que, actualment, estan establertes diverses línies regulars d'autobusos que efectuen parades a Almacelles (les de Barcelona a Osca i viceversa, la d'Osca a Lleida i viceversa, les de Tamarit i Saidí a Lleida i viceversa, i la de Lleida a Almacelles per Raimat, Gimenells i Pla de la Font). Totes aquestes línies originen un total de 60 parades diàries a Almacelles per recollir-hi i deixar-hi viatgers, de la població o d'altres llocs.
Mentre la nova estació no estigui a punt, s'han instal·lat dos noves marquesines provisionals al carrer Ponent, al costat dels bombers.
http://www.segre.com/nc/comarques/detal ... busos/244/
• Per unificar parades i donar un millor servei
L'ajuntament d'Almacelles i la subdirecció general de Planificació i Projectes de Transports de la Generalitat han iniciat els tràmits per ubicar la futura estació d'autobusos al solar situat al carrer Joan Maragall, entre l'encreuament dels carrers Antoni Gaudí i Miguel de Cervantes, al costat de la comunitat de regants d'Almacelles.
Amb aquesta mesura es pretén centralitzar les parades i consolidar l'eix del carrer Ponent i Joan Maragall com a principal via per al pas d'autocars de línia regular i substituir les tres parades que estan ubicades al llarg d'aquests carrers per una estació central d'autobusos.
S'ha de recordar que, actualment, estan establertes diverses línies regulars d'autobusos que efectuen parades a Almacelles (les de Barcelona a Osca i viceversa, la d'Osca a Lleida i viceversa, les de Tamarit i Saidí a Lleida i viceversa, i la de Lleida a Almacelles per Raimat, Gimenells i Pla de la Font). Totes aquestes línies originen un total de 60 parades diàries a Almacelles per recollir-hi i deixar-hi viatgers, de la població o d'altres llocs.
Mentre la nova estació no estigui a punt, s'han instal·lat dos noves marquesines provisionals al carrer Ponent, al costat dels bombers.
http://www.segre.com/nc/comarques/detal ... busos/244/
Re: Remodelació d'estacions d'autobusos a Lleida
La nova estació d'autobusos, sense terminis a l'espera de finançament
• Paeria i Generalitat negocien un conveni que resolgui com pagar-la
La Generalitat no té calendari per construir la nova estació d'autobusos, a l'espera de resoldre el seu finançament. L'obra del pont deixa ja gairebé a punt el solar.
El departament de Política Territorial i la Paeria continuen negociant un conveni per a la construcció de la nova estació d'autobusos al costat de la terminal de l'AVE. Aquest acord definirà els aspectes constructius, de propietat i usos del sòl i, sobretot, com es finançarà l'obra.
Per ara aquesta qüestió encara no està resolta ja que, en principi, no es finança amb les plusvàlues per la venda de terrenys com la resta del pla de l'estació. Una opció seria dedicar-hi fons derivats de la disposició addicional tercera de l'Estatut, com ha demanat la Paeria per completar el finançament del cobriment de les vies. Un portaveu de la conselleria es va limitar a assenyalar que "totes les opcions estan obertes", però que, fins que no es resolgui el finançament, no hi haurà un calendari per a la seua construcció.
Paral·lelament, la Generalitat està acabant l'estudi de viabilitat que va iniciar al maig i que ha de definir les solucions tècniques per instal·lar l'estació al lloc elegit. Segons l'avantprojecte de la Generalitat, comptarà amb 20 andanes i deu places d'aparcament per a autocars, ubicades sota del nou pont. Es connectarà al trànsit a través d'una rotonda a l'avinguda del Segre i amb rampes cap al pont. L'obra del pont està molt avançada i ja deixa gairebé a punt el solar sota el vial principal.
L'actual estació és al carrer Saracíbar i els usuaris n'han denunciat el seu mal estat en diverses ocasions. L'empresa que la gestiona encara té més de 20 anys de concessió.
http://www.segre.com/nc/lleida/detall-d ... ament/245/
• Paeria i Generalitat negocien un conveni que resolgui com pagar-la
La Generalitat no té calendari per construir la nova estació d'autobusos, a l'espera de resoldre el seu finançament. L'obra del pont deixa ja gairebé a punt el solar.
El departament de Política Territorial i la Paeria continuen negociant un conveni per a la construcció de la nova estació d'autobusos al costat de la terminal de l'AVE. Aquest acord definirà els aspectes constructius, de propietat i usos del sòl i, sobretot, com es finançarà l'obra.
Per ara aquesta qüestió encara no està resolta ja que, en principi, no es finança amb les plusvàlues per la venda de terrenys com la resta del pla de l'estació. Una opció seria dedicar-hi fons derivats de la disposició addicional tercera de l'Estatut, com ha demanat la Paeria per completar el finançament del cobriment de les vies. Un portaveu de la conselleria es va limitar a assenyalar que "totes les opcions estan obertes", però que, fins que no es resolgui el finançament, no hi haurà un calendari per a la seua construcció.
Paral·lelament, la Generalitat està acabant l'estudi de viabilitat que va iniciar al maig i que ha de definir les solucions tècniques per instal·lar l'estació al lloc elegit. Segons l'avantprojecte de la Generalitat, comptarà amb 20 andanes i deu places d'aparcament per a autocars, ubicades sota del nou pont. Es connectarà al trànsit a través d'una rotonda a l'avinguda del Segre i amb rampes cap al pont. L'obra del pont està molt avançada i ja deixa gairebé a punt el solar sota el vial principal.
L'actual estació és al carrer Saracíbar i els usuaris n'han denunciat el seu mal estat en diverses ocasions. L'empresa que la gestiona encara té més de 20 anys de concessió.
http://www.segre.com/nc/lleida/detall-d ... ament/245/
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I la resta?
Que potser és massa indigne dir-ne estació de tren? Pel que fa a aquesta matèria, tots els estaments d'aquest país es delaten contínuament.El departament de Política Territorial i la Paeria continuen negociant un conveni per a la construcció de la nova estació d'autobusos al costat de la terminal de l'AVE.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Remodelació d'estacions d'autobusos a Lleida
La Paeria exigirá mejoras a la estación de autobuses de Lleida
Cuando en el pleno del pasado diciembre la Paeria aprobó las nuevas tarifas de la estación de autobuses (que subieron un céntimo) los grupos ya lamentaron esta subida que, aunque simbólica, no se justifica con el estado de la vieja terminal. El alcalde de Lleida, Àngel Ros, ya anunció entonces que arbitrarían mejoras y ayer lo reiteró en una entrevista en Ràdio Lleida, en la que declaró que tras la inspección de la Paeria y la Generalitat en la estación de autobuses se determinará qué mejoras se deben hacer hasta que entre en servicio la nueva en el plazo de tres años.
Ros avanzó que prevé que la nueva estación –que irá bajo la prolongación del puente de Príncep de Viana– pueda estar activa en tres años. Desde Política Territorial i Sostenibilitat explicaron a LA MAÑANA que la dirección de Transports ya ha redactado el estudio de viabilidad de la estación y que ahora está pendiente el proyecto constructivo. De una próxima reunión con la Paeria para acordar la financiación y el tempo de la obra se acordará las condiciones del proyecto, afirmaron desde el Política Territorial.
Pero mientras no se construye, la Paeria exigirá que se mejoren las condiciones del actual. Ros dijo que cuando tengan las conclusiones de la inspección conjunta entre Paeria y Generalitat se requerirá a la concesionaria la mejora de los servicios y del saneamiento, algo que según Ros ahora está en condiciones “lamentables”. El paer en cap ya dijo que no se exigirán grandes actuaciones –puesto que a la actual estación le quedan tres años de vida– pero sí dijo que es necesario “dignificar” la vieja terminal. Para Ros, el orden de prioridades para completar el proyecto pasan por la tercera fase del cubrimiento desde Comtes d’Urgell hasta la nueva estación de buses y a la construcción del equipamiento. La nueva estación, que irá bajo la prolongación del puente de Príncep de Viana, tendrá capacidad para 24 autobuses. De hecho, la Paeria ya asumió el sobrecoste del puente de Príncep de Viana para adaptar la estación.
Por otro lado, Àngel Ros valoró también el avance de las obras de construcción de la variante sur, actuación que ahora se concentra en la ejecución de las obras en el tramo este de la LL-11. Sobre este punto, Ros aseguró estar tranquilo en referencia al avance de la actuación en este tramo, aunque reconoció que lo problemático es la financiación del último tramo, que asciende a un total de 190 millones de euros. Puesto que es la Generalitat la que debe costear el último tramo de esta infraestructura, Ros optó por esperar a que mejoren sus finanzas para reclamar esta obra tramo a tramo.
http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=03:00:00
Cuando en el pleno del pasado diciembre la Paeria aprobó las nuevas tarifas de la estación de autobuses (que subieron un céntimo) los grupos ya lamentaron esta subida que, aunque simbólica, no se justifica con el estado de la vieja terminal. El alcalde de Lleida, Àngel Ros, ya anunció entonces que arbitrarían mejoras y ayer lo reiteró en una entrevista en Ràdio Lleida, en la que declaró que tras la inspección de la Paeria y la Generalitat en la estación de autobuses se determinará qué mejoras se deben hacer hasta que entre en servicio la nueva en el plazo de tres años.
Ros avanzó que prevé que la nueva estación –que irá bajo la prolongación del puente de Príncep de Viana– pueda estar activa en tres años. Desde Política Territorial i Sostenibilitat explicaron a LA MAÑANA que la dirección de Transports ya ha redactado el estudio de viabilidad de la estación y que ahora está pendiente el proyecto constructivo. De una próxima reunión con la Paeria para acordar la financiación y el tempo de la obra se acordará las condiciones del proyecto, afirmaron desde el Política Territorial.
Pero mientras no se construye, la Paeria exigirá que se mejoren las condiciones del actual. Ros dijo que cuando tengan las conclusiones de la inspección conjunta entre Paeria y Generalitat se requerirá a la concesionaria la mejora de los servicios y del saneamiento, algo que según Ros ahora está en condiciones “lamentables”. El paer en cap ya dijo que no se exigirán grandes actuaciones –puesto que a la actual estación le quedan tres años de vida– pero sí dijo que es necesario “dignificar” la vieja terminal. Para Ros, el orden de prioridades para completar el proyecto pasan por la tercera fase del cubrimiento desde Comtes d’Urgell hasta la nueva estación de buses y a la construcción del equipamiento. La nueva estación, que irá bajo la prolongación del puente de Príncep de Viana, tendrá capacidad para 24 autobuses. De hecho, la Paeria ya asumió el sobrecoste del puente de Príncep de Viana para adaptar la estación.
Por otro lado, Àngel Ros valoró también el avance de las obras de construcción de la variante sur, actuación que ahora se concentra en la ejecución de las obras en el tramo este de la LL-11. Sobre este punto, Ros aseguró estar tranquilo en referencia al avance de la actuación en este tramo, aunque reconoció que lo problemático es la financiación del último tramo, que asciende a un total de 190 millones de euros. Puesto que es la Generalitat la que debe costear el último tramo de esta infraestructura, Ros optó por esperar a que mejoren sus finanzas para reclamar esta obra tramo a tramo.
http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=03:00:00
Re: Remodelació d'estacions d'autobusos a Lleida
La teulada de l'estació d'autobusos s'ha de renovar
• La Paeria ho veu necessari arran de les deficiències que hi ha detectat una inspecció del Govern
La teulada de l'estació d'autobusos presenta un estat deficient. Així ho indica l'informe resultat de la inspecció d'aquest equipament que l'any passat van efectuar tècnics de la Generalitat i de la Paeria. Per aquest motiu, ha de ser substituïda.
La tinent d'alcalde d'Urbanisme, Marta Camps, va afirmar que estudiaran qui ha d'afrontar la inversió: el consistori, el Govern o l'empresa concessionària. L'informe també fa constar que es tracta d'una situació anòmala a Catalunya el fet que l'edifici de l'estació sigui objecte d'una concessió municipal (que data del 1967) i que la gestió del servei vagi a càrrec de la Generalitat.
Altres deficiències detectades durant la inspecció són senyalització insuficient, problemes d'accessibilitat, així com d'higiene i salubritat, com va avançar aquest diari.
Així mateix, l'informe determina que cal millorar el sistema d'extracció de fum i la col·locació d'extintors, així com ampliar-ne les taquilles. Camps va assenyalar que analitzaran les recomanacions de l'informe, que no és vinculant, i reclamaran a la concessionària que executi les millores pertinents.
Està previst traslladar l'estació d'autobusos a un espai sota el pont de Príncep de Viana, però el calendari encara no està fixat. De fet, amb tota probabilitat el projecte haurà d'esperar diversos anys, de manera que, mentrestant, l'estació seguirà on és.
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... e-renovar/
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Estació intermodal a Mollerussa
Divendres, 16 de de setembre de 2011
La Generalitat i l’Ajuntament de Mollerussa acorden desencallar la nova estació d’autobusos
El director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font, i l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, han acordat avui, en el decurs d’una reunió mantinguda a l’Ajuntament, agilitar els tràmits per tal que la nova estació d’autobusos pugui ser una realitat abans que acabi la legislatura. En aquest sentit, han acordat acabar de redactar el projecte sobre la futura nova estació d’autobusos, la qual té un cost aproximat d’1.800.000 euros, perquè pugui ser aprovat durant el darrer trimestre d’aquest any.
A banda, també han establert com a prioritat començar els tràmits perquè ADIF cedeixi al consistori els terrenys que calen per tirar endavant el projecte, un tràmit que encara restava pendent. La voluntat d’ambdues administracions és desencallar aquest projecte perquè durant aquesta legislatura es puguin iniciar les obres de construcció de la nova estació, prevista en uns terrenys ubicats entre les carreteres de Linyola i Vila-sana molt a prop de l’estació ferroviària. La construcció d’aquest nou equipament començaria però per habilitar un pas soterrat que comuniqui l’actual estació ferroviària amb el futur equipament, segons han coincidit a assenyalar tant el director general com l’alcalde.
D’altra banda, el director general ha manifestat el compromís de la Generalitat a assumir, mentre no es construeixi el nou equipament, els costos derivats de l’ús de l’actual estació d’autobusos, que ara costeja l’Ajuntament al tractar-se d’una instal•lació de propietat municipal.
La Generalitat i l’Ajuntament de Mollerussa acorden desencallar la nova estació d’autobusos
El director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font, i l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, han acordat avui, en el decurs d’una reunió mantinguda a l’Ajuntament, agilitar els tràmits per tal que la nova estació d’autobusos pugui ser una realitat abans que acabi la legislatura. En aquest sentit, han acordat acabar de redactar el projecte sobre la futura nova estació d’autobusos, la qual té un cost aproximat d’1.800.000 euros, perquè pugui ser aprovat durant el darrer trimestre d’aquest any.
A banda, també han establert com a prioritat començar els tràmits perquè ADIF cedeixi al consistori els terrenys que calen per tirar endavant el projecte, un tràmit que encara restava pendent. La voluntat d’ambdues administracions és desencallar aquest projecte perquè durant aquesta legislatura es puguin iniciar les obres de construcció de la nova estació, prevista en uns terrenys ubicats entre les carreteres de Linyola i Vila-sana molt a prop de l’estació ferroviària. La construcció d’aquest nou equipament començaria però per habilitar un pas soterrat que comuniqui l’actual estació ferroviària amb el futur equipament, segons han coincidit a assenyalar tant el director general com l’alcalde.
D’altra banda, el director general ha manifestat el compromís de la Generalitat a assumir, mentre no es construeixi el nou equipament, els costos derivats de l’ús de l’actual estació d’autobusos, que ara costeja l’Ajuntament al tractar-se d’una instal•lació de propietat municipal.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La font, si us plau!
I la font?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.