Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010
Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010
Nota de l'administració: any del títol canviat per motius obvis
El president Zapatero ho acava d'anunciar durant el transcurs del debat de l'estat de la nació, en els propers dies es coneixeran els detalls però ja tenen el plànning preparat pq a partir de gener sigui la Generalitat la gestora del servei de Rodalies.
El president Zapatero ho acava d'anunciar durant el transcurs del debat de l'estat de la nació, en els propers dies es coneixeran els detalls però ja tenen el plànning preparat pq a partir de gener sigui la Generalitat la gestora del servei de Rodalies.
Merci per la primícia!
Ja surt la notícia a EPC:
Zapatero anuncia el traspaso de Cercanías a Catalunya para enero
FE
MADRID
El presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, ha anunciado que el próximo mes de enero el Ejecutivo procederá a la transferencia de Cercanías de Renfe a la Generalitat de Catalunya.
Zapatero ha hecho este anuncio durante el debate sobre el estado de la nación que se celebra en el Congreso en respuesta a la intervención del portavoz del grupo parlamentario de CiU, Josep Antoni Duran Lleida.
El jefe del Ejecutivo ha garantizado al portavoz nacionalista catalán que durante esta legislatura no sólo se habrá conseguido un nuevo Estatuto para Catalunya, sino también un "importante volumen" de su desarrollo.
Ja surt la notícia a EPC:
Zapatero anuncia el traspaso de Cercanías a Catalunya para enero
FE
MADRID
El presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, ha anunciado que el próximo mes de enero el Ejecutivo procederá a la transferencia de Cercanías de Renfe a la Generalitat de Catalunya.
Zapatero ha hecho este anuncio durante el debate sobre el estado de la nación que se celebra en el Congreso en respuesta a la intervención del portavoz del grupo parlamentario de CiU, Josep Antoni Duran Lleida.
El jefe del Ejecutivo ha garantizado al portavoz nacionalista catalán que durante esta legislatura no sólo se habrá conseguido un nuevo Estatuto para Catalunya, sino también un "importante volumen" de su desarrollo.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
S'ha de veure com es fa.
Tindrem una xarxa FGC o FGC es transformarà en uns rodalies?
La línia de Puigcerdà es traspassa? Fins la frontera? Veurem STADLERs d'FGC a La Tor de Querol?
I....atenció:
les rodalies Tarragona quedaran en mans d'FGC?
Podrem fer un bitllet NO-combinat un Gelida-Núria?
I un Pobla de Segur-Vic FGC-RENFE-FGC?
En Serre treballarà per als FGC?
Nota personal:
tinc classificats els bitllets edmonson amb preferència sobre FGC i companyies antecessores. El traspàs m'obligarà a considerar RENFE, MZA, Nord, TBF...com a empresses antecessores i reorganitzar tots els àlbums. Horror i terror.
Tindrem una xarxa FGC o FGC es transformarà en uns rodalies?
La línia de Puigcerdà es traspassa? Fins la frontera? Veurem STADLERs d'FGC a La Tor de Querol?
I....atenció:
les rodalies Tarragona quedaran en mans d'FGC?
Podrem fer un bitllet NO-combinat un Gelida-Núria?
I un Pobla de Segur-Vic FGC-RENFE-FGC?
En Serre treballarà per als FGC?
Nota personal:
tinc classificats els bitllets edmonson amb preferència sobre FGC i companyies antecessores. El traspàs m'obligarà a considerar RENFE, MZA, Nord, TBF...com a empresses antecessores i reorganitzar tots els àlbums. Horror i terror.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
O per FGC. Altra cosa és que per raons de material ho segueixi (seguirà) fent Renfe.fantito wrote:Alerta!
Aixó no vol dir que se'n faci càrrec de les rodalies de barcelona FGC. Aixó vol dir que des d'aleshores les decisions referents a les rodalies de Barcelona es decidiran en un despatx de Barcelona la gestió de les quals podrá ser duta perfectament per Renfe.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Una altra zetapeada
"Apoyaré el estatuto que salga del parlamento de Cataluña." Us sona de res la frase?
Fins que no ho vegi complert no m'ho creuré, a part de que una cosa així, dita de passada en una rèplica a la crítica d'un partit de l'oposició, fa pinta de ser una mica improvisada i per tranquil·litzar el personal.
Una cosa està clara: pel gener (o per quan es faci finalment el traspàs), ni millor material mòbil ni millor funcionament. Faltarà veure també el finançament (que és aquí on crec que ens ensarronaran) i, és clar, la infraestructura seguirà telecomandada des de 600 km. Que volem la línia orbital? Tururut! Que creiem necessària una millora de la senyalització? Tururut! Que cal un manteniment més rigorós de les vies, catenàries i altres elements? Tururut, tururut i tururut!
Fins que no ho vegi complert no m'ho creuré, a part de que una cosa així, dita de passada en una rèplica a la crítica d'un partit de l'oposició, fa pinta de ser una mica improvisada i per tranquil·litzar el personal.
Una cosa està clara: pel gener (o per quan es faci finalment el traspàs), ni millor material mòbil ni millor funcionament. Faltarà veure també el finançament (que és aquí on crec que ens ensarronaran) i, és clar, la infraestructura seguirà telecomandada des de 600 km. Que volem la línia orbital? Tururut! Que creiem necessària una millora de la senyalització? Tururut! Que cal un manteniment més rigorós de les vies, catenàries i altres elements? Tururut, tururut i tururut!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Una altra zetapeada
Que cabrooooooooon ¡¡¡ (que diría el Pasqual de Polonia) , m'ho ha tret de la boca el Guigui, estava veien en aquell moment el "Pasqual:apoyaré...bla bla bla " que va dir el Zapatero pocs mesos abans d'unes eleccions. I on som ara ???? Doncs a mesos, potser mig any llarg d'altres eleccions . . .Guigui wrote:"Apoyaré el estatuto que salga del parlamento de Cataluña." Us sona de res la frase?
Sóc bastant escéptic . . ja veurem el que passa.
Aaaaapsmetring wrote:No, perquè és una notícia prou important per si sola, i apart, que no es potGeorge85 wrote:I si ajuntem aquest fil amb el de "la generalitat demana traspas i 6000M€"
Respecte a lo anunciat per en ZP:
L'horitzó del gener del 2008 no és un horitzó electoral doncs si no ho compleix ho podria pagar a les eleccions del ¿març?
Així doncs queda que encetarem el 2008 amb AVE a Sants i rodalies a casa.
Jo crec que ni FGC ni TMB ni TRAM. L'operadora seguirà sent RENFE l'únic que o el DPTOP o l'ATM seran qui marcaran a RENFE quins serveis ha d'oferir (horaris, freqüències,...) de la mateixa forma que ho fa amb TMB, FGC, TRAM, etc.
Diguem que la generalitat a partir d'ara podrà actuar tal i com va actuar l'altre dia davant el tall de la C2 causat pel descarrilament de l'Euromed on va odenar a les empreses operadores de les linies de bus interurbanes de la zona que reforcessin el servei.
excelente noticia la de hoy....
A partir de mañana ,tendremos que estar atentos a la comisión mixta.....
Pero un traspaso de rodalies es un traspaso.
Y hay un dato a tener en cuenta: el anuncio se hace con anterioridad a la discusión de los presupuestos generales del estado para el 2008 (se aprobarán este proximo otoño, así como el de la Generalitat para el 2008 en diciembre). Por tanto todo parece indicar que habrá partida presupuestaria . Y este aspecto es el punto central del traspaso.
A partir de mañana ,tendremos que estar atentos a la comisión mixta.....
Pero un traspaso de rodalies es un traspaso.
Y hay un dato a tener en cuenta: el anuncio se hace con anterioridad a la discusión de los presupuestos generales del estado para el 2008 (se aprobarán este proximo otoño, así como el de la Generalitat para el 2008 en diciembre). Por tanto todo parece indicar que habrá partida presupuestaria . Y este aspecto es el punto central del traspaso.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Jo crec que no és una notícia ni bona ni dolenta. Tot dependrà de com es concreti.sequera wrote:excelente noticia la de hoy....
Si es concreta de la forma adequada, és a dir, amb un poder real i amb uns recursos adequats per la Generalitat, serà una molt bona notícia.
Si, en canvi, es traspassa a la Generalitat però el govern central continua tenint l'última paraula, serà una notícia mediocre, ja que ens quedarem igual que ara.
Si el govern central traspassa la gestió però no els recursos, de manera que les millores en la gestió (sempre pensant en Renfe, no amb ADIF) estarem en una situació pitjor que l'actual i, per tant, serà una notícia nefasta.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Jo crec que només es traspassarà la gestió política però no la real, ja que la infrastructura continuarà estant en mans d'ADIF i el servei el continuarà prestant renfe.
Recordeu allò de canviar-ho tot perquè tot segueixi igual?
Ja gairebé m'és igual qui gestioni els diners dels impostos que pago. Demano competència i eficàcia per tal que els serveis que em presta l'administració (la que sigui) estiguin a l'altura.
Al final, el problema de la xarxa de renfe a Catalunya és només un problema d'inversió. És a dir, dels recursos que s'hi destinen procedents dels impostos que paguem els ciutadans.
Salut !!
Recordeu allò de canviar-ho tot perquè tot segueixi igual?
Ja gairebé m'és igual qui gestioni els diners dels impostos que pago. Demano competència i eficàcia per tal que els serveis que em presta l'administració (la que sigui) estiguin a l'altura.
Al final, el problema de la xarxa de renfe a Catalunya és només un problema d'inversió. És a dir, dels recursos que s'hi destinen procedents dels impostos que paguem els ciutadans.
Salut !!
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
La situació lògica sempre serà la del traspàs de la infraestructura i la gestió (ferroviària o no) a la Generalitat.
Progressivament, hauria d'assumir el servei d'explotació de trens FGC.
Tot el que siguin cogestions i altres acords estranys són causa de conflictes.
Progressivament, hauria d'assumir el servei d'explotació de trens FGC.
Tot el que siguin cogestions i altres acords estranys són causa de conflictes.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Totalment d'acord.liniadelRipollés wrote:Tot el que siguin cogestions i altres acords estranys són causa de conflictes.
Que ho gestioni un a l'altre, Estat o Generalitat, però que no facin un pseudo-traspàs que l'únic que serveixi sigui per duplicar els càrrecs polítics a cobrar de les cúpules de Rodalies.
Si ho ha de gestionar la Generalitat, que se li traspassin els fons necessaris per donar el servei que pertoca.
Si s'ho queda l'Estat, que faci les invesions que no ha fet i que havia de fer.
I tot plegat veurem com queda, perquè jo encara no sé si estan parlant de traspassar la infraestructura, el poder de decisió, la gestió dels trens, o què...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Veig massa excepticisme ...wefer wrote: I tot plegat veurem com queda, perquè jo encara no sé si estan parlant de traspassar la infraestructura, el poder de decisió, la gestió dels trens, o què...
Ara toca el torn de la comissió mixta, i estem en terminis per incorporar el traspàs en els pressupostos de l'Estat i la Generalitat.
Teniu en compte que traspassos més dificils hem vist. Recordeu que tots els serveis que te la Generalitat son resultat de traspas de competencies.
Des de la Sanitat (inclosos grans hospitals com el de la vall d'hebron), la Justicia, les carreteres, la educació o la seguretat.
Ja veurem com queda tot plegat. Personalment prefereixo un traspàs complert de tot el sistema , personal, material, infraestructura.....
Estaremos atentos.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
El Zapatero en el debat sobre l'estat de la cosa ha dit que el traspàs vindria acompanyat dels fons necessaris...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat