JaMiRo! wrote:I
mireu aquest altre!!! Heu vist com deixa el Mercedes???
Jo flipo...Ara entenc per què aquests trastos són tan cars!
Anem amb compte, perquè el comportament correcte és el del Mercedes, no pas el de l'Smart (que de fet també és un Mercedes).
Les lesions més importants en un xoc s'acostumen a produïr per la violència de la desacceleració. Per minimitzar aquesta força del cop, s'intenta que l'estructura dels automòbils absorbeixin el màxim d'energia possible deformant-se. Tota aquetsa energia que es gasta en la deformació, és energia que no es transmetrà als ocupants.
En canvi, si el cotxe es manté rígid, no absorbeix energia. Això vol dir que molta més quantitat de l'energia es transmet als ocupants i, per tant, hi ha molt més risc de lesions i de mort.
Tinguem en compte que els cotxes moderns es deformen, però només fins a un punt concret, que permet absorbir l'energia sense que els passatgers quedin esclafats.
Si alguna vegada heu vist les conseqüències d'un xoc entre un cotxe modern i un d'antic, haureu vist que el cotxe modern acostuma a quedar fet una pena, mentre que l'antic pràcticament ni es deforma. Vol dir això que el cotxe antic és més segur? No, sinó al contrari. En un xoc entre cotxes antics aquests queden intactes (reboten), però els seus ocupants tindran seqüeles greus. En canvi, en un xoc entre cotxes moderns, és més probable que els cotxes quedin sinistre total, però els passatgers patiran molts menys danys.
Aplicant això, aleshores, vol dir que l'Smart està mal fet? No, en absolut. Només vol dir que l'Smart és un cotxe petit i s'ha fet tot el segur que permet la seva mida... però sempre serà més insegur que viatjar en un Mercedes de més de 5 metres de llargada. Les lleis de la Física són així.