Fotos per la nostalgia
Fotos per la nostalgia
Hola nois,
Pululejant he trobat unes fotos que no em puc deixar d'estar de compartir. Espero que no hagin estat publicades sino
Construcció del Metro a la Rambla:
Alguna pista? (BCN)
Inauguració baixador de Sant Adrià Besos al 1933 linea Barcelona-Mataró
Tren al seu pas per Mataró 1901
La pàgina en questió es:
http://oliba.uoc.edu/lab/migracio/cat/e ... matges.htm
Pululejant he trobat unes fotos que no em puc deixar d'estar de compartir. Espero que no hagin estat publicades sino
Construcció del Metro a la Rambla:
Alguna pista? (BCN)
Inauguració baixador de Sant Adrià Besos al 1933 linea Barcelona-Mataró
Tren al seu pas per Mataró 1901
La pàgina en questió es:
http://oliba.uoc.edu/lab/migracio/cat/e ... matges.htm
Se m'acudeixen unes quantes coses:
* Tren de Sarrià, el tram abans del túnel de Vallvidrera (sortint de Sarrià), però un soterrament tan llarg no em quadra
* línia del Tibidabo entre els turons del Putget i de Monterols, però hi ha massa poca edificació, la foto sembla molt més antiga, i les muntanyes del fons estan massa lluny per ser el Tibidabo i massa a prop per ser Montjuic
* Transversal Alt entre els turons de la Rovira i de la Peira, però el tram d'Horta és dels anys 60 o 70 (ara no recordo). D'altra banda, els blocs del fons tampoc em fan pensar que la foto tingui més de 50 anys, o sigui que ho podria ser. Però aquest mur...
* Tren de Sarrià, el tram abans del túnel de Vallvidrera (sortint de Sarrià), però un soterrament tan llarg no em quadra
* línia del Tibidabo entre els turons del Putget i de Monterols, però hi ha massa poca edificació, la foto sembla molt més antiga, i les muntanyes del fons estan massa lluny per ser el Tibidabo i massa a prop per ser Montjuic
* Transversal Alt entre els turons de la Rovira i de la Peira, però el tram d'Horta és dels anys 60 o 70 (ara no recordo). D'altra banda, els blocs del fons tampoc em fan pensar que la foto tingui més de 50 anys, o sigui que ho podria ser. Però aquest mur...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Guigui
- Administrador
Tren a Mataró
La del tren al seu pas per Mataró és dedicada als fanàtics dels soterraments, especialment aquells de tall avepel·litoralista que s'apunten a qualsevol festa amb l'únic propòsit de reivindicar.
Però, en general, quines fotos tan fantàstiques!
Però, en general, quines fotos tan fantàstiques!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Fantito, a mi sempre m'ha interessat la història de Barcelona i els seus voltants, en tinc uns quants llibres i acostumo a deixar bocabadats els meus coneguts amb algunes de les coses que he llegit, però he de confessar que el teu nivell em rebaixa a l'alçada de la sòla d'una sabatilla de viatge d'aquelles que regalen les revistes de dones.
Per un casual, no tindràs el mític llibre "Barcelona i la seva rodalia al llarg del temps" de l'editorial Aedos? I algun exemplar localitzat?
Pel que fa a les fotos, la veritat és que coneixent la història és ben evident: el túnel transcorreix a molta profunditat, es va fer en data antiga i al mig d'una zona de turons (del Serrat de la Rovira) i cases senyorials que només pot correspondre a Sant Gervasi.
Per un casual, no tindràs el mític llibre "Barcelona i la seva rodalia al llarg del temps" de l'editorial Aedos? I algun exemplar localitzat?
Pel que fa a les fotos, la veritat és que coneixent la història és ben evident: el túnel transcorreix a molta profunditat, es va fer en data antiga i al mig d'una zona de turons (del Serrat de la Rovira) i cases senyorials que només pot correspondre a Sant Gervasi.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Més fotos interessants que he trobat a la pàgina dels Amics del Ferrocarril de Badalona (que algu em perdoni si son repetides, no les he trobat):
http://www.5azona.cat/4380325/4380325Catalan.html
UNITATS ELÈCTRIQUES SÈRIE 436 - 437 - 438 (Les "Suïsses")
Construcció de les unitats a finals del 50. Es van arribar a encarregar més de 300 i es van produir a mitges entre Suissa i Espanya.
Composició a principis dels 60 al túnel de Montgat amb destinació Barcelona-Termino
Altres fotos associació.
http://www.5azona.cat/4380325/4380325Catalan.html
UNITATS ELÈCTRIQUES SÈRIE 436 - 437 - 438 (Les "Suïsses")
Construcció de les unitats a finals del 50. Es van arribar a encarregar més de 300 i es van produir a mitges entre Suissa i Espanya.
Composició a principis dels 60 al túnel de Montgat amb destinació Barcelona-Termino
Altres fotos associació.
-
- N7
Re: Fotos per la nostalgia
Podria ser Reina Elisenda? Inaugurada el 1976 i a la zona alta de la ciutat.nooiler wrote:Alguna pista? (BCN)
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
- Guigui
- Administrador
Balmes
Em sembla que la resposta es trobava aquí:
Si no recordo malament, és la part alta de Balmes. El turó del fons seria Monterols.fantito wrote:borrat
- faristol
- N8
Re: Balmes
fantito wrote:borrat
Segona persona que fa el mateix, no ho entenc...
potser tampoc hi ha molt que entendre.
- Fran-Ikarus
- N11
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Re: Balmes
The answer, my friend, is blowing in the mils... the answer is blowing in the mils...Guigui wrote:Em sembla que la resposta es trobava aquí:fantito wrote:borrat
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Guigui
- Administrador
"The mils"
Així, s'han endut el foraire en qüestió cap a Ocsal?Fran-Ikarus wrote:The answer, my friend, is blowing in the mils... the answer is blowing in the mils...