Aprofitament de trens històrics...

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Jordi Freixas

Aprofitament de trens històrics...

Post by Jordi Freixas »

Estava pensant... ja que existeixen associacions d'amics del ferrocarril que han arribat a restaurar algun que altre tren i han aconseguit fer-lo funcionar de manera més o menys regular (uns bascos que van per a tot arreu amb un TER, per exemple), seria gaire complicat restaurar més trens d'aquesta mateixa època? Per exemple, un TALGO III amb la locomotora original. O un TALGO II. O fins i tot, el Platanito.

Què en penseu? Quins trens més creieu que es podrien recuperar d'aquesta època?
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Tot es podria restaurar. Però... qui hi posa els calers? Qui paga el manteniment? Perquè una cosa és rehabilitar-lo però després cal mantenir-lo per tenir-lo sempre llest. Aquest és el verdader problema que tenen les associacions a l'hora de voler preservar una unitat.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Restaurar un tren costa molts diners.
Guardar un tren costa molts diners.
Fer circular un tren costa molts diners

molts + molts + molts = Moltíssims

Desgraciadament, poques associacions s'ho poden permetre (per no dir cap) a no ser que tinguin ajudes i col·laboracions externes.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Aprofitament de trens històrics...

Post by Platanito »

Jordi Freixas wrote:Per exemple, un TALGO III amb la locomotora original. O un TALGO II. O fins i tot, el Platanito.
)))3
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

I després et trobes les "autoritats" de renfomentadif i les de la fundición de los ferrocarriles españoles que demanen 6000 Eur cada cop que un tren històric surt a la via, a més del cànon per quilòmetre, i haver passat unes inspeccions de material que només es poden fer a renfe integria i que costen una milionada als quals s'ha de sumar el preu per quilòmetre de via utilitzat per anar i tornar dels tallers de renfe integria i... ... ...

Els d'ARMF o ALAF ho saben prou bé.

Salut !!
Jordilar

Post by Jordilar »

A part que ara no poden circular els trens històrics ja que no son de cap operador i fins el 2010 no es podran consolidar com a tal.

Salut,
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Llavors...

Post by JaMiRo! »

Jordilar wrote:A part que ara no poden circular els trens històrics ja que no son de cap operador i fins el 2010 no es podran consolidar com a tal.
Llavors per què ARMF té previst un viatge pel setembre? :roll:
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

A en Jordi li ha faltat un amb certa facilitat, res més ;)
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: Llavors...

Post by entfe001 »

JaMiRo! wrote:Llavors per què ARMF té previst un viatge pel setembre? :roll:
A veure si aquest els hi deixen fer, perquè fins ara n'han hagut de suspendre uns quants :(
Jordilar

Post by Jordilar »

Hola:

En teoria es el que he dit. De totes formes aconseguint moltíssimes negociacions i pagant el que és té que pagar es poden aconseguir aquestes circulacions.

Pel que sé, FGC fot moltes traves a ARMF perque no vagi a la linia de La Pobla. Per part d'Adif no hi ha cap problema.

Espero que no pasi com sempre, que una setmana abans es cancel·lin els viatjes. Penseu que es una organització que la única forma de conseguir diners és a través d'aquests viatjes a part de les subvencions que rep de San Miguel i la Diputació de Lleida.

Salut,
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

I què m'en dieu d'empreses amb ànim de lucre que puguin estar disposades a fer trens turístics?

Què s'en saps del "Tren Verd" aquell de la línia de Puigcerdà, per exemple?
Jordilar

Post by Jordilar »

S'ha constituït fa poc l'ens CGFT, Compañía General de Ferrocarriles Turísticos i sembla que és un organisme que al 2010 es consolidará com un operador ferroviari dedicat als trens històrics. Es dedicará a recuperar material, restaurar-lo i fer viatjes turísitcs amb ells.

Salut,
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Doncs mira... per si algun dia volguéssin anar més enllà dels trens de vapor... de material no els n'hi falta.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Vamos al pasado

Post by JaMiRo! »

Jordilar wrote:S'ha constituït fa poc l'ens CGFT, Compañía General de Ferrocarriles Turísticos i sembla que és un organisme que al 2010 es consolidará com un operador ferroviari dedicat als trens històrics. Es dedicará a recuperar material, restaurar-lo i fer viatjes turísitcs amb ells.
CeGeFeTé
vamos al pasado, ¿subes?

:)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Vamos al pasado

Post by Guigui »

JaMiRo! wrote:CeGeFeTé
vamos al pasado, ¿subes?
Almenys quedaria més creïble que no pas allò de "Vamos a la m..., perdón, al futuro, ¿subes?"
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
ElDesi1994
N7
N7
Posts: 343
Joined: Sunday 22/03/2009 18:04
Facebook: Josué Ferrero
Location: Mollet del Vallès
Contact:

Re: Aprofitament de trens històrics...

Post by ElDesi1994 »

"Vamos a la m..., perdón, al futuro, ¿subes?"

Ven Dit, ja era hora!!!
Parlem amb propietat.
aso111
N5
N5
Posts: 98
Joined: Saturday 11/04/2009 17:46
Location: Térmens (Lleida)
Contact:

Re: Aprofitament de trens històrics...

Post by aso111 »

s'ha dit que a partir del 18 d'abril ARMF podra fer viatjes per la linia de la pobla
Jordi Freixas

Re: Aprofitament de trens històrics...

Post by Jordi Freixas »

I què s'en sap del tren verd?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tren verd

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:I què s'en sap del tren verd?
Doncs això... que deu estar molt verd. :|
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Aprofitament de trens històrics...

Post by metring »

Com podia estar, si no??? :riure :riure :riure :riure :riure :riure :riure :riure
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”