Vaja, com sempre els enginyers informàtics a prendre pel sac.... si és que ni el diccionari ens respectaGeorge85 wrote:IEC wrote:
enginyer enginyera
1 m. i f. [EI] [PR] Persona que exerceix l’enginyeria com a professió. Enginyer industrial, de camins, canals i ports, de telecomunicacions. Enginyera química. Enginyer naval, aeronàutic. Enginyera agrònoma, forestal.
FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
Un altre del gremi??? Caram, encara serem majoria dins del fòrum...aim wrote:Vaja, com sempre els enginyers informàtics a prendre pel sac.... si és que ni el diccionari ens respectaGeorge85 wrote:IEC wrote:
enginyer enginyera
1 m. i f. [EI] [PR] Persona que exerceix l’enginyeria com a professió. Enginyer industrial, de camins, canals i ports, de telecomunicacions. Enginyera química. Enginyer naval, aeronàutic. Enginyera agrònoma, forestal.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Doncs...
Hola!
Ho sento per l'off-topic, però em piten les oïdes.
Salut!
Ho sento per l'off-topic, però em piten les oïdes.
Fals. Hi ha un gran número d'empreses dirigides per enginyers.George85 wrote:Els enginyers no es que siguin els més apropiats per dirigir una empresa...per a aquesta tasca hi ha els llicenciats en ADE o empresarials
Totalment d'acord en aquest punt.George85 wrote: Fer fora a la gent d'una empresa per ser militant d'un partit polític és un acte que va en contra de la no discrimació i per tant, anticonstitucional.
L'únic que s'ha de demanar a la gent es que sigui professional fent la seva feina.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
No n'estaria tan segur que fos efectiu (i això que sóc el primer en defenestar les decisions de caire exclusivament polític). El problema de les empreses públiques radica precisament que el seu pressupost depèn del govern del que en depèn. I depenent del color polític que hi hagi, es destinaran més diners o menys. Per tant, en aquest cas, per molt que un expert que hi sigui al front si hi han pocs quartos poca cosa es podrà fer i no es podrà fer tot el que sigués neccesari.Jordilar wrote:- Expulsió de tots els càrrecs polítics. En el su lloc, ingeniers i experts en la matèria. Així les coses es faran lo millor possible
Conclusió resum: per molta descontaminació que fem de polítics a les empreses públiques sempre estaran, en més o menys mesura, condicionades per la política.
Treure de la política la ciutadania es el primer pas per arribar a l'Estat Apolític Perfecte. Els treballadors d'una empresa s'han de centrar només en fe bé les coses. Treballar per una empresa contraria al partit afiliat pot ser una interferència a la hora d'assolir els objectius proposats.George85 wrote: Fer fora a la gent d'una empresa per ser militant d'un partit polític és un acte que va en contra de la no discrimació i per tant, anticonstitucional.
L'únic que s'ha de demanar a la gent es que sigui professional fent la seva feina.
Pel que fa a les subvencions, la no existència de partits polítics impossibilitaria aquestes coses. Només hi hauria un govern central format per unes corts constituïdes per científics i experts en les matèries a tractar. Aquests diputats serien gent vinguda directament del carrer, que al pasar unes proves psicotèniques i de conductes corruptives, serien elegits per fer una formació especial per tal de participar al parlament i després d'un examen, els aspirants amb millor nota serien els elegits per participar-hi.
Salut,
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Compte amb la política!
Aquest país ja va estar manat durant gairebé 40 anys per un personatge que pretenia que ningú no parlés de política, i ja ni diguem que s'hi dediqués.
Un cop determinat que hom no pot ocupar tal o tal càrrec si és polític, de seguida s'aplicaria una divisòria molt arbitrària entre què s'hauria de considerar política i què no.
I no nego de cap manera que els polítics actuals tenen una percepció corporativa de la seva professió que frega la indecència. Per combatre aquests abusos, ja disposem d'una legislació que, un cop més i desgraciadament, demostra no valer ni el seu pes en paper d'arròs.
I, ara que hi he ficat cullerada, no creieu que caldria ?
Un cop determinat que hom no pot ocupar tal o tal càrrec si és polític, de seguida s'aplicaria una divisòria molt arbitrària entre què s'hauria de considerar política i què no.
I no nego de cap manera que els polítics actuals tenen una percepció corporativa de la seva professió que frega la indecència. Per combatre aquests abusos, ja disposem d'una legislació que, un cop més i desgraciadament, demostra no valer ni el seu pes en paper d'arròs.
I, ara que hi he ficat cullerada, no creieu que caldria ?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Jordilar wrote:- Expulsió de tots els càrrecs polítics. En el su lloc, ingeniers i experts en la matèria. Així les coses es faran lo millor possible
Em sap greu dir-te que la tendència actual és exactamet la contrària.
A la Generalitat, ara mateix, la quantitat de càrrecs polítics s'està multiplicant exponencialment, mentre que la quantitat de tècnics resta estabilitzada.
Conec per exemple el cas del departament d'Acció Cívica (antic Benestar i Família al que li van canviar el nom per fer-lo diferent de quan governaven els altres). Doncs bé... els treballadors del departament cada vegada estan més apretats (estan al Palau de Mar), perquè s'estan cosntruïnt despatxos per a directtius (polítics) a "troche y moche". I és que on abans s'havien d'encabir els "chupópteros" d'un sol partit, ara s'hi han d'encabir els de tres. Això per no parlar de que els departaments s'han agrupat segons el membre del tripartit al que li ha tocat el departament, cosa que ha ajuntat seccions que no tenen res a veure les unes amb les altres, i en canvi n'ha partit altres d'íntimament relacionades per la meitat. És a dir, s'ha obviat la lògica de treball, per imposar la lògica del pur i dur repartiment del poder.
Mentrestant, amb tantes lluites de poder, canvis i "segons el pacte això em toca a mi", el departament es troba mig paralitzat, i això que ja fa diversos anys que dura la broma del tripartit. Estic segur que en d'altres departaments, la desolació deu ser aproximadament la mateixa.
Tot plegat, per posar-se a plorar
Jordilar wrote:- Expulsió de qualsevol treballador de cualsevol categoria o càrrec per ser militant d'algun partit polític. Els treballadors només han de pensar en fer-ho lo millor possible.
Esta bé... si no fos que això atenta contra la llibertat de l'individu, la Constitució, els Drets Humans, la simple consideració de l'individu com a persona i no com a màquina, etc.
Per dir-ho suaument, trobo que és una mesura que fins i tot Castro, Stalin o Hitler haurien trobat "agosarada"
I per metges, per advocats, per paletes i per tot el que vulguis. Normalment són gent que, pel que sigui, "s'hi han trobat".Jamiro! wrote:Fals. Hi ha un gran número d'empreses dirigides per enginyers. Confused
Ara, el qe està clar és que un enginyer no és la millor persona per dirigir una empresa, a l'igual que jo no passaria per un pont dissenyat per un ADE
I totalment d'acord...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
ACS y Eiffage tendrán listo en septiembre el túnel a través de los Pirineos
01/07/2007 20:07
BARCELONA, 1 (EUROPA PRESS)
Las constructora española ACS y la francesa Eiffage finalizarán el próximo mes de septiembre las obras del túnel de la línea ferroviaria de Alta Velocidad (AVE) a través de los Pirineos, un tramo de ocho kilómetros que permitirá la conexión AVE entre España y Francia.
El director general de Eiffage, Benoit Heitz, que esta semana visitó Barcelona, explicó que en noviembre empezará la instalación de vías y catenarias del tramo de 44 kilómetros entre Figueres (Girona) y la localidad francesa de Perpignan.
Este tramo estará listo en febrero 2009, con lo que, según Heitz, el consorcio que integran ACS y Eiffage (TPFerro) habrá terminado "en los plazos previstos" las obras del concurso internacional.
No obstante, Heitz reconoció que los sucesivos retrasos en la parte española impedirán hasta 2012 la entrada en funcionamiento de la infraestructura.
Esa circunstancia, daría derecho a ACS y Eiffage a cobrar una indemnización de 60 millones de euros anuales, por la pérdida de ingresos, ya que la infraestructura se financia mediante un peaje por cada tren que pase, similar a lo que ocurre en las autopistas.
El Gobierno español pretende 'salvar' este extremo construyendo un intercambiador en Figueres que permita que los trenes cambien el ancho ibérico por el ancho internacional y llegar a Perpignan, enlazando con la red francesa de alta velocidad.
El secretario de Estado de Infraestructuras, Víctor Morlán, explicó que "a finales de 2009 o principios de 2010" los trenes circularán por este tramo internacional, aunque no serán AVE sino Alvia, un modelo dotado de "rodaduras desplazables".
Heitz explicó que las autoridades francesas mantienen su compromiso con la alta velocidad y que en breve está previsto la licitación del tramo entre Nimes y Montpellier, a la vez que se ha aumentado de 160 a 220 kilómetros por hora la velocidad del TGV en el tramo francés.
01/07/2007 20:07
BARCELONA, 1 (EUROPA PRESS)
Las constructora española ACS y la francesa Eiffage finalizarán el próximo mes de septiembre las obras del túnel de la línea ferroviaria de Alta Velocidad (AVE) a través de los Pirineos, un tramo de ocho kilómetros que permitirá la conexión AVE entre España y Francia.
El director general de Eiffage, Benoit Heitz, que esta semana visitó Barcelona, explicó que en noviembre empezará la instalación de vías y catenarias del tramo de 44 kilómetros entre Figueres (Girona) y la localidad francesa de Perpignan.
Este tramo estará listo en febrero 2009, con lo que, según Heitz, el consorcio que integran ACS y Eiffage (TPFerro) habrá terminado "en los plazos previstos" las obras del concurso internacional.
No obstante, Heitz reconoció que los sucesivos retrasos en la parte española impedirán hasta 2012 la entrada en funcionamiento de la infraestructura.
Esa circunstancia, daría derecho a ACS y Eiffage a cobrar una indemnización de 60 millones de euros anuales, por la pérdida de ingresos, ya que la infraestructura se financia mediante un peaje por cada tren que pase, similar a lo que ocurre en las autopistas.
El Gobierno español pretende 'salvar' este extremo construyendo un intercambiador en Figueres que permita que los trenes cambien el ancho ibérico por el ancho internacional y llegar a Perpignan, enlazando con la red francesa de alta velocidad.
El secretario de Estado de Infraestructuras, Víctor Morlán, explicó que "a finales de 2009 o principios de 2010" los trenes circularán por este tramo internacional, aunque no serán AVE sino Alvia, un modelo dotado de "rodaduras desplazables".
Heitz explicó que las autoridades francesas mantienen su compromiso con la alta velocidad y que en breve está previsto la licitación del tramo entre Nimes y Montpellier, a la vez que se ha aumentado de 160 a 220 kilómetros por hora la velocidad del TGV en el tramo francés.
Fa temps que no diuen res sobre el túnel de l'AVE i la Sagrada Familia.... o litoral o Vallés.....
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Estratègia política
Clar, ara que tots els partits han aixecat la polseguera no cal que hi tornin fins que no s'hagi apaivagat. I podran estar-se tot aquest temps gratant-se la panxa perquè els bocois de sempre tindran la impressió de que s'hi estan trencant el coco.Denisuko wrote:Fa temps que no diuen res sobre el túnel de l'AVE i la Sagrada Familia.... o litoral o Vallés.....
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El TP, vist pels polítics
A propòsit de tot aquest merder pel traçat de la LAV per Barcelona i altres poblacions, se m'acut la següent reflexió: Els partits polítics només es preocupen per l'AVE o tampoc els interessa indagar el perquè de traçats ridículament sinuosos com els que estan a punt de perpetrar-se amb la L9 i es tenen en ment amb altres perllongaments del metro?
O, dit d'altra manera: els polítics creuen que el transport públic es limita a aquell que està a l'altura del status dels seus cotxes oficials i la resta és material de càrrega per a la pobrissalla?
O, dit d'altra manera: els polítics creuen que el transport públic es limita a aquell que està a l'altura del status dels seus cotxes oficials i la resta és material de càrrega per a la pobrissalla?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
jo crec que ERC es va abstenir, i d'aquesta manera no va prosperar la proposta de CiU. Psoe i IV no tenen majoria si la resta voten conjuntament.Danzig wrote:
Ahir al Congreso de los Diputados s'hi va votar una esmena de CiU pel replantejament del traçat per BCN. Van votar a favor CiU,ERC i PP, però va ser rebutjada amb els vots de PSOE i IV(IU-IC-EUiA)
A El País Catalunya avui parlen del tema, també
---
Potser si llegim els diaris...
Estació poc cómoda
De EPC:
El AVE llegará a Sants con la vía puesta pero la estación patas arriba
1. Fomento creará un vestíbulo provisional en el bloque norte de las canceladoras de Cercanías
2. • El ministerio mantiene la fecha del 2010 para acabar la ampliación, los edificios y los párkings
RAMON COMORERA
BARCELONA
La estación de Sants lleva tiempo patas arriba por las obras del AVE. Y lo seguirá estando cuando el tren llegue a Barcelona en diciembre, si se cumplen las previsiones que, en este caso sí, mantiene el Ministerio de Fomento. La reordenación del laberinto de vías del nivel inferior debe concluir en octubre, con las seis de ancho europeo ubicadas en el lado montaña y las ocho de ancho ibérico trasladadas al lado mar. Sin embargo, los pasajeros de los flamantes trenes llegarán y embarcarán por un espacio provisional que se construirá una vez derribado el actual bloque norte de las máquinas canceladoras de Cercanías.
Los servicios de venta de billetes, información y atención al cliente así como la zona VIP para viajeros preferentes deberán compartirse con los usuarios del resto de líneas. Los trabajos de los últimos dos años, desarrollados a la par que las obras en las vías y los túneles de Bellvitge hasta la entrada a Sants, se han centrado de forma especial en la parte ferroviaria de la estación.
A partir de enero del 2008 se iniciará la ampliación del vestíbulo, que pasará de 18.000 metros cuadrados a 36.000, así como la construcción del edificio de oficinas y hotel previsto frente al parque de la Espanya Industrial y del destinado a uso comercial que rodeará la terminal en un voladizo (de 15 metros en las dos plazas y de cuatro en los laterales). El gestor de infraestructuras ferroviarias Adif, órgano del Ministerio de Fomento que desarrolla el plan, mantiene la fecha del 2010 para completar el proyecto, según ha informado a este diario Armando Brigos, responsable de grandes estaciones en Catalunya.
AUTOBUSES Y PARQUE
La reforma de Sants incluye también dos nuevos aparcamientos subterráneos. El primero tendrá 900 plazas y se está construyendo ya en el lado mar de la terminal, entre el parque y la vía número 14. El segundo, capaz para 2.000 vehículos, se creará en el lado opuesto, entre las calles de Viriat y Puiggarí. Encima de sus tres plantas, y en el primer nivel bajo tierra, se ubicará una estación de autobuses capaz para 29 vehículos. Coronando las dos obras y a la misma altura de la calle está prevista la creación de un parque urbano.
El nuevo vestíbulo ampliado medirá 230 metros de largo, de la plaza de los Països Catalans a la de Joan Peiró, por 160 de ancho, del paseo de Sant Antoni a la calle de Viriat. En esta gran explanada se situarán un total de 23 escaleras mecánicas para comunicar con los andenes (ahora hay 12) y 14 ascensores (en la actualidad son seis).
Un aspecto que Brigos destaca de forma especial es la creación de accesos en los laterales montaña y mar del edificio. Se resolverá así uno de los principales problemas que ha arrastrado la estación desde su construcción: tener solo salida o entrada en sentido longitudinal desde las dos plazas.
OFICINAS Y COMERCIOS
Los 77.807 metros cuadrados construidos de los edificios que se levantarán sobre el vestíbulo tendrán cuatro destinos: 38.000 se alquilarán para oficinas, 31.000 se destinarán a comercios y locales de ocio y restauración, 5.000 serán para dependencias de Adif y Renfe y 4.000 los ocupará la ampliación del hotel que ya existe ahora.
El traslado de vías de ancho ibérico se acelerará este mes de julio. A las tres ya cambiadas al extremo mar y en servicio, la 12, 13 y 14, se sumarán posiblemente otras cinco, de la 7 a la 11, según Adif.
El AVE llegará a Sants con la vía puesta pero la estación patas arriba
1. Fomento creará un vestíbulo provisional en el bloque norte de las canceladoras de Cercanías
2. • El ministerio mantiene la fecha del 2010 para acabar la ampliación, los edificios y los párkings
RAMON COMORERA
BARCELONA
La estación de Sants lleva tiempo patas arriba por las obras del AVE. Y lo seguirá estando cuando el tren llegue a Barcelona en diciembre, si se cumplen las previsiones que, en este caso sí, mantiene el Ministerio de Fomento. La reordenación del laberinto de vías del nivel inferior debe concluir en octubre, con las seis de ancho europeo ubicadas en el lado montaña y las ocho de ancho ibérico trasladadas al lado mar. Sin embargo, los pasajeros de los flamantes trenes llegarán y embarcarán por un espacio provisional que se construirá una vez derribado el actual bloque norte de las máquinas canceladoras de Cercanías.
Los servicios de venta de billetes, información y atención al cliente así como la zona VIP para viajeros preferentes deberán compartirse con los usuarios del resto de líneas. Los trabajos de los últimos dos años, desarrollados a la par que las obras en las vías y los túneles de Bellvitge hasta la entrada a Sants, se han centrado de forma especial en la parte ferroviaria de la estación.
A partir de enero del 2008 se iniciará la ampliación del vestíbulo, que pasará de 18.000 metros cuadrados a 36.000, así como la construcción del edificio de oficinas y hotel previsto frente al parque de la Espanya Industrial y del destinado a uso comercial que rodeará la terminal en un voladizo (de 15 metros en las dos plazas y de cuatro en los laterales). El gestor de infraestructuras ferroviarias Adif, órgano del Ministerio de Fomento que desarrolla el plan, mantiene la fecha del 2010 para completar el proyecto, según ha informado a este diario Armando Brigos, responsable de grandes estaciones en Catalunya.
AUTOBUSES Y PARQUE
La reforma de Sants incluye también dos nuevos aparcamientos subterráneos. El primero tendrá 900 plazas y se está construyendo ya en el lado mar de la terminal, entre el parque y la vía número 14. El segundo, capaz para 2.000 vehículos, se creará en el lado opuesto, entre las calles de Viriat y Puiggarí. Encima de sus tres plantas, y en el primer nivel bajo tierra, se ubicará una estación de autobuses capaz para 29 vehículos. Coronando las dos obras y a la misma altura de la calle está prevista la creación de un parque urbano.
El nuevo vestíbulo ampliado medirá 230 metros de largo, de la plaza de los Països Catalans a la de Joan Peiró, por 160 de ancho, del paseo de Sant Antoni a la calle de Viriat. En esta gran explanada se situarán un total de 23 escaleras mecánicas para comunicar con los andenes (ahora hay 12) y 14 ascensores (en la actualidad son seis).
Un aspecto que Brigos destaca de forma especial es la creación de accesos en los laterales montaña y mar del edificio. Se resolverá así uno de los principales problemas que ha arrastrado la estación desde su construcción: tener solo salida o entrada en sentido longitudinal desde las dos plazas.
OFICINAS Y COMERCIOS
Los 77.807 metros cuadrados construidos de los edificios que se levantarán sobre el vestíbulo tendrán cuatro destinos: 38.000 se alquilarán para oficinas, 31.000 se destinarán a comercios y locales de ocio y restauración, 5.000 serán para dependencias de Adif y Renfe y 4.000 los ocupará la ampliación del hotel que ya existe ahora.
El traslado de vías de ancho ibérico se acelerará este mes de julio. A las tres ya cambiadas al extremo mar y en servicio, la 12, 13 y 14, se sumarán posiblemente otras cinco, de la 7 a la 11, según Adif.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Es veu el llautó als polítics
Un cop més, tocarà al ciutadà d'a peu carregar amb la fanfarroneria dels polítics. Com que s'han ficat entre cella i cella que el AVE arribarà a Sants el 2007, doncs ho fan de qualsevol manera; si resulta que serà una gran potineria, ja no importa, l'important és haver quadrat els números de qualsevol manera. Igual que el sistema educatiu, sanitari, etc.: quantitat per damunt de qualitat.
Encara acabaran pintant el logo de l'AVE en un Civia per salvar els mobles...
Encara acabaran pintant el logo de l'AVE en un Civia per salvar els mobles...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
no creo que nadie se sorprenda que la estación de Sants no esté acabada.
Se ha dicho por activa y por pasiva, desde todos los sitios, por todos los medios.
En este foro ya se dijo al principio del mismo.
En Sants va un mega-centro-intermodal-comercial-oficinas-hotel de la leche.
Hasta el 2009-10 ?, no lo tendremos acabado.
Así que menos rasgarse las vestiduras. Es un hecho sabido, comentado y asimilado desde que el fomento licitó las obras del AVE , no en el prat, si no en Zaragoza.
Se ha dicho por activa y por pasiva, desde todos los sitios, por todos los medios.
En este foro ya se dijo al principio del mismo.
En Sants va un mega-centro-intermodal-comercial-oficinas-hotel de la leche.
Hasta el 2009-10 ?, no lo tendremos acabado.
Así que menos rasgarse las vestiduras. Es un hecho sabido, comentado y asimilado desde que el fomento licitó las obras del AVE , no en el prat, si no en Zaragoza.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La mania del 2007
Però és que m'escandalitza molt menys que Sants no estigui a punt enguany, cosa que qualsevol persona amb dos dits de front pot arribar a deduir, que no pas que una colla de panxacontents no parin de fer-nos veure que sí que ho serà i que, com a mal menor, diran: "Veieu, sempre havíem dit que l'AVE arribaria el 2007", com si tant ens importés que el 31 de desembre arribi a Sants un tren procedent de Madrid que dugui tres lletres, una A, una V i una E, pintades al damunt. A veure, que a mi tant se me'n fot si arriba el 31 de desembre o l'any següent, el que vull és que arribi en condicions i que un esdeveniment concret com la seva arribada no impedeixi el bon progrés de la resta d'obres. I si hi ha retards, que els justifiquin i prou. Jo accepto raons, el que no accepto són dogmes de fe i coses "perquè sí", i tampoc accepto gestos de cara a la galeria per demostrar a no se sap qui que són els més guapos. Perquè això és cirurgia estètica a costa dels contribuents, i jo pago els meus impostos, ja ho sé, tant si vull com si no, però almenys els pagaria de gust si veiés que van destinats al bé comú i no a satisfer la vanitat de personatges vils que no saben estar a l'alçada de les circumstàncies.sequera wrote:Así que menos rasgarse las vestiduras. Es un hecho sabido, comentado y asimilado desde que el fomento licitó las obras del AVE , no en el prat, si no en Zaragoza.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.