El taxi

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Post Reply
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

El taxi

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Ya hace unas jornadas los vecinos de Gavà Mar cortaron los accesos al aeropuerto con una "original" y malvada protesta consistente en circular por el corredor de acceso a todas las terminales en masa y a 10 km/h.

Ahora los taxistas amenazan con una huelga en un tono algo similar...

¿Qué ocurriría en el aeropuerto de haber huelga de taxis, con los servicios de BUS que tenemos y de no aumentar los servicios de cercanías de la C1?

¿Va siendo hora ya de llevar la L2 al recinto del Prat?

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
A-380
N7
N7
Posts: 360
Joined: Tuesday 03/05/2005 23:16
Location: Font d'en Farges

Post by A-380 »

Pasara lo mismo que las otras veces, cuatro exaltados y sus amigos dejaran sin taxistas el aeropuerto y mas pasajeros irán conociendo los pocos servicios públicos que tenemos.
Como idea renfe podría poner entre BCN airport y Sants un tren cada 15 min.
Vía 1 tren a Mataro
Vía 2 tren a Sants, pero de 2 pisos.
Al día siguiente los taxistas que no son habituales del aeropuerto, saturaran de taxis el mismo, haciendo menos viajes los habituales del aeropuerto.
A por cierto, renfe comprobara que lo de vía 1 y 2 funciona muy bien.
Saludos,
Pedrin :idea:
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

Solució: +TP i 24 hores. Però ja que aquest fil té com a títol referent els taxis, diré que soc un gran defensor del Taxi i crec que hi han pocs a la ciutat comparats amb els que hi haurien d'haver, sobretot els dies festius :idea:
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

sortrens wrote:Solució: +TP i 24 hores. Però ja que aquest fil té com a títol referent els taxis, diré que soc un gran defensor del Taxi i crec que hi han pocs a la ciutat comparats amb els que hi haurien d'haver, sobretot els dies festius :idea:
Als autobusos encara... però tren i tramvia necessiten fer aturades per mantenir la via i la catenària. No es pot tenir 24 h el metro funcionant de dilluns a diumenge...
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Si que es pot, a New York ho fan aixi. I de tant en tant quan s'han de fer reparacions tallen el tros afectat.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

Ecomobisostrans wrote:Si que es pot, a New York ho fan aixi. I de tant en tant quan s'han de fer reparacions tallen el tros afectat.
No es pot. A NY ho fan perquè la majoria de trams estan desdoblats i els tanquen periòdicament per fer-hi manteniment. A BCN és inviable i econòmicament insostenible, tret de les nits de divendres i dissabte.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Lo de economicament insostenible no t'ho discuteixo, tot i que crec que un servei public no te per que ser rendible, ara be, si aqui no tenim els trams desdoblats (suposo que vols dir amb 4 vies) es millor que de tant en tant tanquin algun tram (que la majoria de vegades se solucionaria donant pas alternatiu) però que el 99% restant de les nits hi hagi metro.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Ecomobisostrans wrote:Lo de economicament insostenible no t'ho discuteixo, tot i que crec que un servei public no te per que ser rendible, ara be, si aqui no tenim els trams desdoblats (suposo que vols dir amb 4 vies) es millor que de tant en tant tanquin algun tram (que la majoria de vegades se solucionaria donant pas alternatiu) però que el 99% restant de les nits hi hagi metro.
A mí no em faria gràcia treballar, per exemple, reparant una catenària quan la del costat està en tensió... :x
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: El taxi

Post by Fran-Ikarus »

Temps era temps...
Santfeliuenc wrote:Hola,

Ya hace unas jornadas los vecinos de Gavà Mar cortaron los accesos al aeropuerto con una "original" y malvada protesta consistente en circular por el corredor de acceso a todas las terminales en masa y a 10 km/h.

Ahora los taxistas amenazan con una huelga en un tono algo similar...
...que vam sortir de l'ou...

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... to-5742005

El taxi colapsará este lunes las rondas de Barcelona en protesta contra el ayuntamiento
Los chóferes realizarán una marcha lenta desde el aeropuerto a las 11 horas en ambas arterias

El gremio amenaza con montar "algo muy gordo" durante el Mobile si Colau no atiende sus demandas
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: El taxi

Post by Adolescent barceloní »

Els taxistes faran vaga pel Mobile... Si TMB també en fa (no m'estranyaria gens), es pot muntar una de ben grossa...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: El taxi

Post by oriolp13 »

Adolescent barceloní wrote:Els taxistes faran vaga pel Mobile... Si TMB també en fa (no m'estranyaria gens), es pot muntar una de ben grossa...
I he sentit per la ràdio que no sé qui més també muntarà manifestacions per el MWC.

EN quatre dies aquests del MWC i tot el que això comporta d'ocupació per a la ciutat marxaràn ben ràpid. :emprenyat
Salutacions,

Oriol
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: El taxi

Post by Fran-Ikarus »

(Incís. Jo mateix m'adono ara que aquest tema podria estar fusionat amb aquest altre: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=13591)

La Mercedes Vidal a FB:

Avui a Barcelona hi ha hagut una mobilització molt important de taxistes. S’ha realitzat principalment contra l’intrusisme ocasionat per la incursió en el transport de viatgers per empreses falsament englobades en el marc de les economies col·laboratives, com Uber i Cabify. És necessari un major control per part dels agents de l’autoritat i així ho estem fent, en col.laboració amb els professionals del taxi.

Des de l’Institut Metropolità del Taxi i des de l’Ajuntament s’està treballant per incrementar el control dels vehicles que no compleixen la normativa que regula el transport de persones i, en aquest sentit, l’any 2016, la Guàrdia Urbana de Barcelona ha obert 174 expedients a vehicles sense l’autorització corresponent.

Des de l’inici d’aquest Mandat s’ha continuat treballant en la formació de la Guàrdia Urbana i policies locals dels ajuntament metropolitans per aprofundir en la normativa que han de complir els vehicles dedicats al transport de persones i, d’aquesta manera, actuar amb major contundència. Justament aquesta setmana s'està realitzant una nova formació al respecte.

El taxi també és transport públic, i com a tal pot fer ús del carril bus, on hi ha problemes d'indisciplina i es veu envaït per tot tipus de vehicles que no hi poden circular. La mobilització també s'ha fet ressò. Sens dubte, calen més actuacions per preservar aquest espai exclusiu pel transport públic a la ciutat, i les estem treballant amb el sector, però de moment la Guàrdia Urbana ha interposat durant el 2016 més de sis mil denúncies per fer un ús incorrecte del carril bus, tant per parar com per estacionar o per circular de forma incorrecta.

Durant la resta del mandat continuarem treballant amb el sector per tal que el servei del taxi tingui la qualitat que requereix i pugui donar un millor servei a la ciutat.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Fets, no paraules

Post by Guigui »

Declaracions de cara a la galeria. Perquè al mateix sector del taxi hi ha cada peça, que amb un ens regulador que actués com cal mai no hauria arribat on és ara.

O sigui, mentre a aquests "responsables" només els surti aire calent per la boca, però no se'ls vegi prenent decisions fermes per a solucionar els problemes, no ens haurem de creure res.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: El taxi

Post by wefer »

Mvidal wrote: El taxi també és transport públic, i com a tal pot fer ús del carril bus,
xD
Transport públic serà el dia que el pugui pagar amb la T-10. De moment, el taxi és al transport públic el que El Bulli a un menjador social.

Ho sento, però no cola.
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: El taxi

Post by adriaesc »

wefer wrote:
Mvidal wrote: El taxi també és transport públic, i com a tal pot fer ús del carril bus,
xD
Transport públic serà el dia que el pugui pagar amb la T-10. De moment, el taxi és al transport públic el que El Bulli a un menjador social.

Ho sento, però no cola.
Deu ser transport públic no integrat. xD
Baró de MunChausson
N6
N6
Posts: 180
Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
Location: Esquerra de l'Eixample

Re: El taxi

Post by Baró de MunChausson »

wefer wrote:
Transport públic serà el dia que el pugui pagar amb la T-10. De moment, el taxi és al transport públic el que El Bulli a un menjador social.

Ho sento, però no cola.
Doncs aleshores el Bícing tampoc no és transport públic :twisted:
Amb la tracció sang això no passava
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: El taxi

Post by m.h.t. »

Escac als taxis dièsel: l’AMB no n’autoritzarà més a partir del 2019

L'AMB ha aprovat un reglament que també deixarà fora de circulació els taxis que tinguin més de 10 anys


La meta: com menys contaminant, millor. L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) fa una aposta per la sostenibilitat i ha aprovat definitivament modificar el reglament del sector del taxi. A partir de l’1 de gener del 2019, els vehicles dièsel no podran convertir-se en taxis i, de mica en mica, deixaran de circular aquells que actualment tenen llicència per fer-ho. Això passarà quan compleixin una dècada des de la primera matriculació. De fet, l’AMB també ha establert que qualsevol cotxe que operi com a taxi no podrà superar els 10 anys d’antiguitat.

Els canvis van més enllà. D’una banda, els taxis de segona mà, és a dir, que comencen a circular més de tres mesos després que s’hagin matriculat per primera vegada, no podran oferir el servei passats cinc anys. I, d’altra banda, quan el taxista, amb la mateixa llicència, substitueixi el seu vehicle, el segon haurà de ser obligatòriament més nou que l’anterior. A més, si fins fa poc els vehicles de més de cinc places (incloent el conductor) eren l’excepció, a partir d’ara podran obtenir el vistiplau per donar aquest servei el 15 % dels taxis que tenen llicència.

Els vehicles adaptats o amb l’etiqueta “0” de la DGT són l’excepció

La nova normativa afecta de manera diferent els vehicles adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. En aquests casos, es mantindran en circulació aquells taxis que funcionin amb dièsel fins que no hi hagi un model de vehicle adaptat de baixes emissions disponible al mercat. L’excepció es repeteix pel que fa a l’antiguitat. Els vehicles adaptats o amb etiqueta ambiental “0” de la DGT se’ls manté l’autorització fins als 14 anys i, si són de segona mà, fins als 10.

Alguns taxistes, disconformes

Tot i que alguns taxistes són favorables que l’administració posi fre als vehicles dièsel, com el Jorge Sediel, n’hi ha d’altres que no les tenen totes amb la nova normativa. El Carlos Romero ha explicat abetevé que “hi ha cotxes amb 10 anys que estan en perfecte estat de servei” i ha dit que “canviar d’aquesta manera tan inquisidora em sembla injust”. En la mateix sentit s’ha pronunciat un altre taxista, el Rodolfo: “Als que estem hipotecats i tenim deutes ens perjudica aquesta llei”.

https://beteve.cat/mobilitat/taxis-dies ... itza-2019/

:flecha Precisament aquesta setmana s'ha incorporat el primer Tesla S Taxi de BCN https://beteve.cat/medi-ambient/taxi-el ... barcelona/

És el segón de Catalunya rere Sabadell; i ja fa temps que hi treballen alguns BYD E6, també 100% elèctrics.
Salvem l'Estació de França!
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: El taxi

Post by Renfe445 »

m.h.t. wrote: :flecha Precisament aquesta setmana s'ha incorporat el primer Tesla S Taxi de BCN https://beteve.cat/medi-ambient/taxi-el ... barcelona/

És el segón de Catalunya rere Sabadell; i ja fa temps que hi treballen alguns BYD E6, també 100% elèctrics.
Oooooh un Tesla de taxi de Barcelona! :o :) :D
Last edited by Renfe445 on Monday 09/07/2018 14:29, edited 1 time in total.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Cites a cegues

Post by Fran-Ikarus »

No és sobre el tema, però... si en un text de 25 línies voleu comentar quelcom que només apareix a 1 línia concreta... per què citar les 25, i no només aquella implicada en la resposta?

O bé no citar-ne cap, però citar tot un text per aquest tipus de comentaris tan específics va fent els temes una mica il·legibles...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Cites a cegues

Post by Renfe445 »

Fran-Ikarus wrote:No és sobre el tema, però... si en un text de 25 línies voleu comentar quelcom que només apareix a 1 línia concreta... per què citar les 25, i no només aquella implicada en la resposta?

O bé no citar-ne cap, però citar tot un text per aquest tipus de comentaris tan específics va fent els temes una mica il·legibles...
Justamente en este caso no lo he hecho, pero es algo que habitualmente practico. :)
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”