Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

fantito wrote:Et refereixes al servei comercial de Renfe o a la definició de línia d'Adif? És que són dues coses diferents. En el llibre d'itineraris de Renfe consta, efectivament, com a 270 però es tracta d'un itinerari més que una línia.

La línia sempre s'ha definit com la infraestructura que uneix dos punts i així consta en totes les adjudicacios. És a dir que l'Estat adjudicava la construcció de la línia de tal a tal lloc a l'empresa o companyia qual.
Val, gràcies per la puntualització. Efectivament, jo parlava de l'itinerari, en el qual consta com a "Línea 270". Per això m'he confós.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Una cosa es que RENFE, ADIF i qui vulgui els hi doni numeració interna a les línies, als recorreeguts, etc. però cara al públic hauria d'haver una numeració clara, on cada línia sigui cada línia, i un se'n pugui fiar d'una matiexa numeracio que consti tant a les estacions com als trens, com als horaris, com a Internet.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Post by Sky »

El Govern planteja soterrar 622 metres del tren a Balaguer amb un cost de 65 milions

Els estudis previs que ha elaborat la Generalitat per portar a terme el soterrament de les vies del tren de la Pobla a Balaguer plantegen dos alternatives, que van del cobriment total de la via en aquest tram (amb uns 1.200 metres de longitud) fins a un cobriment parcial, que consisteix a tapar completament un tram de 622 metres de vies i deixar 505 metres lineals amb un cobriment entre pantalles. Aquesta opció suposa que en aquest mig quilòmetre, la línia ferroviària discorreria per sota del nivell del terra i protegida en els dos costats però descoberta en la part superior. A part d'aquesta diferència, el cost també varia, de manera que el cobriment parcial de les vies suposaria una inversió de 65,7 milions d'euros i el total, de 70,3 milions.

L'alcalde de Balaguer, Miquel Aguilà, ha explicat que la possibilitat que més ha predominat ha sigut la del soterrament parcial, encara que el preestudi que ha rebut recentment la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques obre aquesta nova possibilitat.

SEGRE
Last edited by Sky on Sunday 01/07/2007 15:59, edited 1 time in total.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Ja se sap, les barreres del pas a nivell estan massa temps baixades amb sis trens al dia :roll:
Watermark
N7
N7
Posts: 328
Joined: Tuesday 12/07/2005 22:55

Post by Watermark »

Patètic, lamentable i alarmant. No calen més comentaris.
User avatar
Brill_13
N5
N5
Posts: 85
Joined: Tuesday 29/11/2005 0:07

Post by Brill_13 »

Quin malgastament de diners més inútil >:(
Si amb 20 milions van renovar tota la via, no em vull imaginar el que podrien fer amb 70 en comptes de llençar-los aquí. :'(
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

I a qui tocarà afluixar?

Post by Guigui »

I per fer aquesta aberració, a qui el passaran el platet? Als especuladors golafres o al sofert contribuent?

:martell2
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: I a qui tocarà afluixar?

Post by UT596001 »

Guigui wrote:I per fer aquesta aberració, a qui el passaran el platet? Als especuladors golafres o al sofert contribuent?

:martell2
Imagino que els "sucosos" terrenys de l'antiga parerera que estava al costat de l'estació hi tindran molt a dir... no cal que continui, oi?
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Després per millorar les estacions, per fer noves línies, per posar més autobusos, etc, etc... no hi haurà diners.
És clar que no hi haurà diners, se'ls hauran gastat en soterrar 622 metres de via per on passen 6 trens al dia, la qual cosa vol dir que estan uns 10 minuts baixades cada dia, repartits en 6 cops!!!!!
Vergonyós Haurien de rodar caps per decisions com aquesta, però segur que encara els aplaudiran. Així ens va.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: I a qui tocarà afluixar?

Post by Sky »

UT596001 wrote:Imagino que els "sucosos" terrenys de l'antiga parerera que estava al costat de l'estació hi tindran molt a dir... no cal que continui, oi?
http://www.megaupload.com/?d=PMNBAUGZ
Last edited by Sky on Tuesday 03/07/2007 0:45, edited 1 time in total.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Per calmar els ànims del soterrament més absurd que pot haver-hi, i que costarà una milionada impressionant, us faig saber que m'han dit que a l'estació de La Pobla de Segur ja torna a haver-hi instal·lada la tercera via (que ja hi havia hagut al seu moment) i que actualment s'està procedint a renovar les altres dues, a les quals només els havien passat l'herbicida.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

I s'en sap alguna cosa sobre allargar la línia?
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

Trenscat wrote:Per calmar els ànims del soterrament més absurd que pot haver-hi, i que costarà una milionada impressionant, us faig saber que m'han dit que a l'estació de La Pobla de Segur ja torna a haver-hi instal·lada la tercera via (que ja hi havia hagut al seu moment) i que actualment s'està procedint a renovar les altres dues, a les quals només els havien passat l'herbicida.
Saps si a La Pobla de Segur han tornat a instal·lar agulla a alguna via pel costat de la topera, per a permetre l'escapament de la locomotora a les composicions convencionals (tipus ARMF) i poder tornar a posar la locomotora al costat Lleida de la composició?

Salut !!
Jordilar

Post by Jordilar »

Aquell escape mai l'han retirat.

Salut,
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

Jordilar wrote:Aquell escape mai l'han retirat.

Salut,
Me n'alegro, sobretot per a poder continuar gaudint de les meravelles d'ARMF.

Salut !!
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

Es nota que FGC és propietària de la línia. Comença a actuar amb els mateixos conceptes metropolitans.

Soterrada però amb senyals mecànics. Això no ho preveu l'estudi? :D
Sky wrote:El Govern planteja soterrar 622 metres del tren a Balaguer amb un cost de 65 milions

Els estudis previs que ha elaborat la Generalitat per portar a terme el soterrament de les vies del tren de la Pobla a Balaguer plantegen dos alternatives, que van del cobriment total de la via en aquest tram (amb uns 1.200 metres de longitud) fins a un cobriment parcial, que consisteix a tapar completament un tram de 622 metres de vies i deixar 505 metres lineals amb un cobriment entre pantalles. Aquesta opció suposa que en aquest mig quilòmetre, la línia ferroviària discorreria per sota del nivell del terra i protegida en els dos costats però descoberta en la part superior. A part d'aquesta diferència, el cost també varia, de manera que el cobriment parcial de les vies suposaria una inversió de 65,7 milions d'euros i el total, de 70,3 milions.

L'alcalde de Balaguer, Miquel Aguilà, ha explicat que la possibilitat que més ha predominat ha sigut la del soterrament parcial, encara que el preestudi que ha rebut recentment la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques obre aquesta nova possibilitat.

SEGRE
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Re: Mercaderies per la línia de La Pobla

Post by sortrens »

liniadelRipollés wrote:Sembla coherent pensar que, degut a la inaccessibilitat de molts trams de la línia de la Pobla, hagin de portar el material per a la renovació de la línia en tren i això donarà lloc a curiosos mercaderies per la línia

De fet, em consta que aquesta és una de les preocupacions hores d'ara: l'accessibilitat.
Ja que parles de mercaderies, a Catalunya ens fa falta millorar les infraestructures de les tres "F", Fibra òptica, Fecsa i Ferrocarril de mercaderies. Dic això, perque no estaría malament posar més vies en sentit França d'aquesta línia i d'aquesta manera posar servei de mercaderies internacionals :idea:
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

No entenc perque volen soterrar-ho, seria una barracio :S
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

és més, jo diria que és una aberració :D
hospitalenc
N5
N5
Posts: 82
Joined: Friday 15/06/2007 18:36
Location: L´Hospitalet.

Post by hospitalenc »

Escolteu, fa molt i molt que no hi vaig a La Pobla. Algú sap dir-me si encara hi ha la rotonda giratòria allà?. Es molt i molt important que hi sigui, de cara a potenciar les circulacions històriques.....imagino que al renovar la línia nó l´hauràn tret pas, oi?......
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”