10 nous trens per a la L1 del metro
10 nous trens per a la L1 del metro
http://www.atm-gestor.org/uploads/SIGNA ... L1_CAF.pdf
10 NOUS TRENS PER A LA LÍNIA 1 DE METRO
Avui s’ha signat el contracte de subministrament de 10 trens a fabricar per CAF que donaran servei a la línia 1 de la xarxa de Metro de Barcelona.
Aquesta signatura s’afegeix a les operacions de renovació i ampliació de la flota de la xarxa del metro que aportaran prop d’un centenar de nous trens per millorar la qualitat de servei del transport públic de l’àrea de Barcelona.
10 trens nous per a la Línia 1 de Metro
Avui, a la seu de l’Autoritat del Transport Metropolità, s’ha formalitzat el contracte entre l’ATM, CAF i la Societat Arrendadora (AIE) d’arrendament de 10 trens, de la sèrie 6000, per a la línia 1 de Metro.
El preu d’adjudicació d’aquests 10 trens és de 65 milions d’euros. D’aquests, més de 12,7 milions són en concepte de peces de recanvi del material mòbil.
El calendari de lliurament del material mòbil preveu la recepció del primer tren al maig de 2007 i l’últim al mes de desembre del mateix any.
El Contracte és d’arrendament operatiu i s’estableix per a un període de 18 anys; un cop transcorregut aquest, l’ATM pot optar per prorrogar l’arrendament, o bé adquirir els trens definitivament a un preu que se situa al voltant del 50% del seu valor inicial.
99 trens nous per renovar i ampliar tota la flota
Aquesta actuació se suma a les operacions de renovació i ampliació de la flota de trens de la xarxa del metro que aportaran un rejoveniment a la flota de trens existent i una millor qualitat de servei del transport públic de l’àrea de Barcelona.
Les operacions en marxa són 39 trens per a les línies 5, 2 i 3 formalitzada amb CAF i Alquiler de Trenes, AIE el dia 8 d’agost de 2003 i el contracte per 50 trens per a la línia 9 formalitzat entre l’ATM, la societat de propòsit específic, Arrendadora Ferroviaria, SA -formada per l’ICF Holding, la Caixa, Caja Madrid i Société Générale- i el fabricant dels trens Alstom Transporte, SA el passat 23 de juliol de 2004.
Així doncs, amb la signatura d’avui es tanca la formalització de contractes per adquirir 99 trens nous que modernitzaran i ampliaran la flota de trens del metro de l’àrea metropolitana de Barcelona.
CARACTERÍSTIQUES DELS TRENS:
�� 5 cotxes, dos motors i tres remolcs
�� Longitud de tren: 86 m
�� Ample de via: 1674 m
�� Gàlib ample
�� Capacitat: 1116 viatgers
�� Velocitat màxima 80 Km/h
�� Intercomunicació diàfana entre cotxes
�� Sistema de conducció ATP/ATO
�� Sistema de videovigilància
�� Estructura de caixa d’alumini
�� Sistema automàtic de detecci ó de fums
10 NOUS TRENS PER A LA LÍNIA 1 DE METRO
Avui s’ha signat el contracte de subministrament de 10 trens a fabricar per CAF que donaran servei a la línia 1 de la xarxa de Metro de Barcelona.
Aquesta signatura s’afegeix a les operacions de renovació i ampliació de la flota de la xarxa del metro que aportaran prop d’un centenar de nous trens per millorar la qualitat de servei del transport públic de l’àrea de Barcelona.
10 trens nous per a la Línia 1 de Metro
Avui, a la seu de l’Autoritat del Transport Metropolità, s’ha formalitzat el contracte entre l’ATM, CAF i la Societat Arrendadora (AIE) d’arrendament de 10 trens, de la sèrie 6000, per a la línia 1 de Metro.
El preu d’adjudicació d’aquests 10 trens és de 65 milions d’euros. D’aquests, més de 12,7 milions són en concepte de peces de recanvi del material mòbil.
El calendari de lliurament del material mòbil preveu la recepció del primer tren al maig de 2007 i l’últim al mes de desembre del mateix any.
El Contracte és d’arrendament operatiu i s’estableix per a un període de 18 anys; un cop transcorregut aquest, l’ATM pot optar per prorrogar l’arrendament, o bé adquirir els trens definitivament a un preu que se situa al voltant del 50% del seu valor inicial.
99 trens nous per renovar i ampliar tota la flota
Aquesta actuació se suma a les operacions de renovació i ampliació de la flota de trens de la xarxa del metro que aportaran un rejoveniment a la flota de trens existent i una millor qualitat de servei del transport públic de l’àrea de Barcelona.
Les operacions en marxa són 39 trens per a les línies 5, 2 i 3 formalitzada amb CAF i Alquiler de Trenes, AIE el dia 8 d’agost de 2003 i el contracte per 50 trens per a la línia 9 formalitzat entre l’ATM, la societat de propòsit específic, Arrendadora Ferroviaria, SA -formada per l’ICF Holding, la Caixa, Caja Madrid i Société Générale- i el fabricant dels trens Alstom Transporte, SA el passat 23 de juliol de 2004.
Així doncs, amb la signatura d’avui es tanca la formalització de contractes per adquirir 99 trens nous que modernitzaran i ampliaran la flota de trens del metro de l’àrea metropolitana de Barcelona.
CARACTERÍSTIQUES DELS TRENS:
�� 5 cotxes, dos motors i tres remolcs
�� Longitud de tren: 86 m
�� Ample de via: 1674 m
�� Gàlib ample
�� Capacitat: 1116 viatgers
�� Velocitat màxima 80 Km/h
�� Intercomunicació diàfana entre cotxes
�� Sistema de conducció ATP/ATO
�� Sistema de videovigilància
�� Estructura de caixa d’alumini
�� Sistema automàtic de detecci ó de fums
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
10 trens per la L1? Mmm, són molts trens, no?
Si no estic equivocat, actualment hi circulen 24 unitats per la L1.
Creieu que pel 2008 ja estarà feta la prolongació de la L1 fins a Badalona Centre? A mi em sembla que no... I encara que fos així, 10 trens són molts trens per una prolongació de tant sols 4 estacions
El que és cert és que fa falta millorar les freqüències de la L1 ja que, si ara són escasses, quan s'inauguri el primer tram de les L9/L10 que acabarà a Sagrera, la L1 pot quedar totalment desbordada entre aquesta estació i Pl. Catalunya, pel que aquests trens faran molta falta.
El que sempre m'ha semblat curiós de la L1 és que, tenint en bona part del recorregut a RENFE fent el recorregut, la L1 sigui capaç de transportar tanta gent... suposo que això demostra que són mitjans complementaris.
Ah, per cert, podrien comprar un tren més, encara que sigui per la L11, i així fem números rodons: 100 trens!!
Si no estic equivocat, actualment hi circulen 24 unitats per la L1.
Creieu que pel 2008 ja estarà feta la prolongació de la L1 fins a Badalona Centre? A mi em sembla que no... I encara que fos així, 10 trens són molts trens per una prolongació de tant sols 4 estacions
El que és cert és que fa falta millorar les freqüències de la L1 ja que, si ara són escasses, quan s'inauguri el primer tram de les L9/L10 que acabarà a Sagrera, la L1 pot quedar totalment desbordada entre aquesta estació i Pl. Catalunya, pel que aquests trens faran molta falta.
El que sempre m'ha semblat curiós de la L1 és que, tenint en bona part del recorregut a RENFE fent el recorregut, la L1 sigui capaç de transportar tanta gent... suposo que això demostra que són mitjans complementaris.
Ah, per cert, podrien comprar un tren més, encara que sigui per la L11, i així fem números rodons: 100 trens!!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
La història dels nous trens és la següent:
8)
- Desembre 07: Tots els nous trens en línia. Amb 34 trens (24+10) en la línia s'aconseguiria una freqüència de 2 minuts, q serà necessària pq...
- ¿Finals 07?: Es posa en marxa el primer tram de la L9 entre Sagrera i Can Zam i Gorg, i al ser el final de línia, Sagrera s'haurà de 'menjar' tot el q li arribi de la nova línia. Aquest augment de demanda a la L5 estarà cobert pels 5000, i a la L1 pels nous sismils.
- ¿2008-09?: Es completa la L9, q li restarà passatgers a les altres línies transversals. Com q la L1 anirà més descarregada, es podrien arribar a permetre anar remodelant els 4000 q per aquelles dates tindran ¡20 anys!
- ¿2010?: Es fan les ampliacions fins al Prat i Badalona, amb els 34 trens (24+10) es pot tenir la línia amb freqüència més o menys com l'actual.
8)
Tens raó Wefer, semblen masses trens per la L1. Potser, de pas, volen anar renovant els 4000 de la L1, no?
Sembla ser que els 6000 i 5000 seran com el que ara son els 4000 i 3000, germans en aparença externa però adaptats a les característiques de cada linea. Els 2000 i els de la L11 tanquen aquesta unitat estetica del metro de Bcn, nomes trencada pels ja prehistòrics 1000 i 1100.
Suposo que (tot i que conviruan amb els actuals, no?) acabarà passant el mateix amb els nous trens pero ampliant-ho a mes linees: 5000 a la L5, L2 i L3, 6000 a la L1 i bé, els 50 de la L9/L10 que per lo vist tampoc son tant diferents esteticament dels 5000, no?
A Madrid sembla que els agrada mes el rotllo "cohete" dels de la L8 i L10, aqui som més sobris
Vox
Pd: ah! Faltara la L4..
Sembla ser que els 6000 i 5000 seran com el que ara son els 4000 i 3000, germans en aparença externa però adaptats a les característiques de cada linea. Els 2000 i els de la L11 tanquen aquesta unitat estetica del metro de Bcn, nomes trencada pels ja prehistòrics 1000 i 1100.
Suposo que (tot i que conviruan amb els actuals, no?) acabarà passant el mateix amb els nous trens pero ampliant-ho a mes linees: 5000 a la L5, L2 i L3, 6000 a la L1 i bé, els 50 de la L9/L10 que per lo vist tampoc son tant diferents esteticament dels 5000, no?
A Madrid sembla que els agrada mes el rotllo "cohete" dels de la L8 i L10, aqui som més sobris
Vox
Pd: ah! Faltara la L4..
Sense allargar la L1, deixant-la d'Hospital de Bellvitge fins a Fondo, amb els 10 nous trens, quina freqüència tindrem? 1 minut i mig. Si es així fantàstic
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No serà tant
Si actualment n'hi ha uns 30 i se n'afegeixen 10 més i, d'altra banda, la freqüència actual ronda els 4 minuts, aquesta quedarà en uns 3, és a dir, la freqüència habitual en les altres línies (excepte la 4 i 11).sortrens wrote:Sense allargar la L1, deixant-la d'Hospital de Bellvitge fins a Fondo, amb els 10 nous trens, quina freqüència tindrem? 1 minut i mig. Si es així fantàstic
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: No serà tant
Suposant homogenitat en la distribució de trens, l'oferta passarà a ser el 133% de l'actual, per tant 240s/1,33 ~ 180s. Doncs sí, tres minuts.Guigui wrote:Si actualment n'hi ha uns 30 i se n'afegeixen 10 més i, d'altra banda, la freqüència actual ronda els 4 minuts, aquesta quedarà en uns 3, és a dir, la freqüència habitual en les altres línies (excepte la 4 i 11).sortrens wrote:Sense allargar la L1, deixant-la d'Hospital de Bellvitge fins a Fondo, amb els 10 nous trens, quina freqüència tindrem? 1 minut i mig. Si es així fantàstic
De fet, l'ampliació del parc móbil és percentualment més gran, ja que si no m'equivoco són 25 els trens de la sèrie 4000. Però també és cert que darrera d'aquesta ampliació, més que una millora de la freqüència, hi ha el perllongament de la línia pels dos extrems. De fet, una vegada acabada, no crec que la freqüència sigui molt millor que l'actual. Penseu que per la banda d'El Prat la distància entre estacions serà molt més gran, o sigui que un increment en quatre o cinc estacions pot equivaler a gairebé el doble en els punts de major densitat del centre de Barcelona (pl.Espanya-pl.Urquinaona).
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Les freqüències milloraran ara
Però l'ampliació de la línia és una cosa a uns quants anys vista, mentre que la incorporació de nous trens serà una realitat imminent.Platanito wrote:De fet, l'ampliació del parc móbil és percentualment més gran, ja que si no m'equivoco són 25 els trens de la sèrie 4000. Però també és cert que darrera d'aquesta ampliació, més que una millora de la freqüència, hi ha el perllongament de la línia pels dos extrems. De fet, una vegada acabada, no crec que la freqüència sigui molt millor que l'actual. Penseu que per la banda d'El Prat la distància entre estacions serà molt més gran, o sigui que un increment en quatre o cinc estacions pot equivaler a gairebé el doble en els punts de major densitat del centre de Barcelona (pl.Espanya-pl.Urquinaona).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Les freqüències milloraran ara
Ja, però els trens s'han de dur a reformar, procès que no es fa en quatre dies, i a més estem parlant de 25 combois! Ara per ara, el més urgent és fer la nova cua de maniobres a la Feixa Llarga, per poder guardar-hi els trens. Segurament si s'ajunten els 10 6000's i els 4000s ja reformats i els perllongaments encara no s'han acabat s'augmentarà la freqüència, però seria una mesura provisional.Guigui wrote:Però l'ampliació de la línia és una cosa a uns quants anys vista, mentre que la incorporació de nous trens serà una realitat imminent.Platanito wrote:De fet, l'ampliació del parc móbil és percentualment més gran, ja que si no m'equivoco són 25 els trens de la sèrie 4000. Però també és cert que darrera d'aquesta ampliació, més que una millora de la freqüència, hi ha el perllongament de la línia pels dos extrems. De fet, una vegada acabada, no crec que la freqüència sigui molt millor que l'actual. Penseu que per la banda d'El Prat la distància entre estacions serà molt més gran, o sigui que un increment en quatre o cinc estacions pot equivaler a gairebé el doble en els punts de major densitat del centre de Barcelona (pl.Espanya-pl.Urquinaona).
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.