TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Doncs la foto està feta sobre les 3 de la tarda i ningú em va dir absolutament res... De fet tenint en compte que és una estació a l'aire lliure crec que la cosa és una mica diferent i si no sempre pots dir "ah, jo pensava que només estava prohibit en estacions subterrànies"
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Vagi amb compte, a Mercat Nou, de no fotografiar cap res d'ADIF...no fos que li enviessin una patrulleta des de Delícies...
Trenscat wrote:Doncs la foto està feta sobre les 3 de la tarda i ningú em va dir absolutament res... De fet tenint en compte que és una estació a l'aire lliure crec que la cosa és una mica diferent i si no sempre pots dir "ah, jo pensava que només estava prohibit en estacions subterrànies"
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- oscar440
- N8
- Posts: 778
- Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
- Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)
Ahir per la tarda vaig estar fent una gran qüantitat de fotos a Mercat Nou, sense perdre ni un segon, tal i com va aconsellar el company Platanito. Cap a les 17.30 hores, un vigilant va baixar a l´estació, però era del que es diu una "patrulla mòvil", i s´hi va estar tocant els pebrots mitja hora fins a les 18.00 hores. Durant aquesta estona, vaig guardar la càmera per precaució que aquest pallo no digués res, i em vaig seure en un banc de l´estació. Sort que estava mig ennuvolat, que si no hi hauria un fort contrast de sol per la tarda, amb la qual cosa les fotos no haguéssin sortit molt bé. Quan el vigilant s´en va anar, vaig treure la càmera de nou. A les 18.20, aproximadament, va passar una nova unitat sèrie 6000, direcció Hospital de Bellvitge...
Salutacions.
Salutacions.
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Era el quart i com mana la tradició, jo hi vaig ser.
Les locomotores encarregades de fer el transport van ser la 319-255 i la 252-030. Finalment em van explicar quina és la funció exacta de la elèctrica: els topalls son a tracció i a compressió, i absorbeix millor la inèrcia del 6000 que la retales.
El viatge es va fer força més llarg que altres vegades. Vam xerrar amb gent de CAF i ens va comentar que els 6000 euros són per locomotora i que realment són 12.000 euros per transport, els quals els paga CAF (tot i que bueno, després ells ja els cobren...)
Sobre un quart de tres, vam entrar a Plaça Catalunya. I vam fer la mateixa maniobra de sempre, començant per tallar la plataforma la qual es veu aquí des de la cabina de cua del 6000.
Comencem a empènyer el 6000 cap al metro i quan el tallem de la 252, i encara no sé ben bé per què, el tren es va quedar frenat enmig de l'agulla.
I aquí des d'una perspectiva una mica més diferent...
Un cop sol·lucionat el problema del fre i acoblat al 4000, vam tirar fins passat Plaça Espanya, vam recular per ficar-nos a contravia i vam seguir fins a Plaça de Sants. Allà ens vam haver d'esperar una hora perquè a les obres de Mercat Nou hi ha gent treballant a la via i no hi ha tensió a la catenària, ocasió que vaig aprofitar per fer fotos...
I una visió des de l'estrep...
Finalment, cap a les 4.20 de la matinada vam arribar a Santa Eulàlia.
El proper viatge serà el dia 5 de setembre.
Les locomotores encarregades de fer el transport van ser la 319-255 i la 252-030. Finalment em van explicar quina és la funció exacta de la elèctrica: els topalls son a tracció i a compressió, i absorbeix millor la inèrcia del 6000 que la retales.
El viatge es va fer força més llarg que altres vegades. Vam xerrar amb gent de CAF i ens va comentar que els 6000 euros són per locomotora i que realment són 12.000 euros per transport, els quals els paga CAF (tot i que bueno, després ells ja els cobren...)
Sobre un quart de tres, vam entrar a Plaça Catalunya. I vam fer la mateixa maniobra de sempre, començant per tallar la plataforma la qual es veu aquí des de la cabina de cua del 6000.
Comencem a empènyer el 6000 cap al metro i quan el tallem de la 252, i encara no sé ben bé per què, el tren es va quedar frenat enmig de l'agulla.
I aquí des d'una perspectiva una mica més diferent...
Un cop sol·lucionat el problema del fre i acoblat al 4000, vam tirar fins passat Plaça Espanya, vam recular per ficar-nos a contravia i vam seguir fins a Plaça de Sants. Allà ens vam haver d'esperar una hora perquè a les obres de Mercat Nou hi ha gent treballant a la via i no hi ha tensió a la catenària, ocasió que vaig aprofitar per fer fotos...
I una visió des de l'estrep...
Finalment, cap a les 4.20 de la matinada vam arribar a Santa Eulàlia.
El proper viatge serà el dia 5 de setembre.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
que vaig dir jo?... "Impuestos y transporte incluido".victorcasta wrote:El viatge es va fer força més llarg que altres vegades. Vam xerrar amb gent de CAF i ens va comentar que els 6000 euros són per locomotora i que realment són 12.000 euros per transport, els quals els paga CAF (tot i que bueno, després ells ja els cobren...)
Per cert, les fotos molt xules.
Impressionant 2!!!
Se'm cau la baba... Bones fotos, Víctor!!!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Coi, i pensar que fins fa uns quants anys les 4000-3000 i familia (2000 i 2100) eran les noves/modernes!
Bones fotos!! Continuo pensant que al final serà un problema tenir tanta 6000. Suposo que deu passar com amb les 9000 i la L9: la comanda ha complerts els plaços però les estacions/obres, no. I arriven 6000 i les obres a Bellvitge no estan acabades ni les 6 noves estacions de la L1 del PDI.
I si decideixen (un cop enllestides les obres a Bellvitge) posar totes les 4000 i 6000 a correr? quan es façin les ampliacions cap el Prat i cap Badalona, es veurà reduida la freqüència o s'haurien de demanar més trens?
Vox
Bones fotos!! Continuo pensant que al final serà un problema tenir tanta 6000. Suposo que deu passar com amb les 9000 i la L9: la comanda ha complerts els plaços però les estacions/obres, no. I arriven 6000 i les obres a Bellvitge no estan acabades ni les 6 noves estacions de la L1 del PDI.
I si decideixen (un cop enllestides les obres a Bellvitge) posar totes les 4000 i 6000 a correr? quan es façin les ampliacions cap el Prat i cap Badalona, es veurà reduida la freqüència o s'haurien de demanar més trens?
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Aleshores hi haurà menys 4000 perquè les enviaran a reformar. Quan estiguin les 24 unitats de 4000 reformades, les obres de Hospital de Bellvitge ja estaran fetes i potser estarà en construcció alguna prolongació (tandebò!).
Per cert, actualment alguns trens passen la nit en estacions intermitges perquè no tenen lloc a cotxeres i dipòsits.
I a més a més, recordo haver llegit alguna crítica sobre els "topalls" dels 5000 i 6000. Doncs bé, dimecres em van explicar que per dins no estan buits, sinó que hi ha un topall de debò. A més, em van explicar tot el que porten aquests trens per esmorteir l'energia en cas de col·lisió.
Per cert, actualment alguns trens passen la nit en estacions intermitges perquè no tenen lloc a cotxeres i dipòsits.
I a més a més, recordo haver llegit alguna crítica sobre els "topalls" dels 5000 i 6000. Doncs bé, dimecres em van explicar que per dins no estan buits, sinó que hi ha un topall de debò. A més, em van explicar tot el que porten aquests trens per esmorteir l'energia en cas de col·lisió.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
A tastar el 6000...
Hola!
Avui he anat a tastar el 6000 (ja tocava ) i de pas a fer-ne fotografies i vídeos. Dir-vos que avui circulaven dos trens d'aquesta sèrie al tram Plaça de Sants-Fondo, gairebé seguits (torns 111 i 113 si no recordo malament).
Salut!
Avui he anat a tastar el 6000 (ja tocava ) i de pas a fer-ne fotografies i vídeos. Dir-vos que avui circulaven dos trens d'aquesta sèrie al tram Plaça de Sants-Fondo, gairebé seguits (torns 111 i 113 si no recordo malament).
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2