TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Doncs la foto està feta sobre les 3 de la tarda i ningú em va dir absolutament res... De fet tenint en compte que és una estació a l'aire lliure crec que la cosa és una mica diferent i si no sempre pots dir "ah, jo pensava que només estava prohibit en estacions subterrànies" :blah
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

Vagi amb compte, a Mercat Nou, de no fotografiar cap res d'ADIF...no fos que li enviessin una patrulleta des de Delícies... :x
Trenscat wrote:Doncs la foto està feta sobre les 3 de la tarda i ningú em va dir absolutament res... De fet tenint en compte que és una estació a l'aire lliure crec que la cosa és una mica diferent i si no sempre pots dir "ah, jo pensava que només estava prohibit en estacions subterrànies" :blah
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
oscar440
N8
N8
Posts: 778
Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Post by oscar440 »

Ahir per la tarda vaig estar fent una gran qüantitat de fotos a Mercat Nou, sense perdre ni un segon, tal i com va aconsellar el company Platanito. Cap a les 17.30 hores, un vigilant va baixar a l´estació, però era del que es diu una "patrulla mòvil", i s´hi va estar tocant els pebrots mitja hora fins a les 18.00 hores. Durant aquesta estona, vaig guardar la càmera per precaució que aquest pallo no digués res, i em vaig seure en un banc de l´estació. Sort que estava mig ennuvolat, que si no hi hauria un fort contrast de sol per la tarda, amb la qual cosa les fotos no haguéssin sortit molt bé. Quan el vigilant s´en va anar, vaig treure la càmera de nou. A les 18.20, aproximadament, va passar una nova unitat sèrie 6000, direcció Hospital de Bellvitge... :D :!:

Salutacions.
User avatar
Serie9000
N4
N4
Posts: 74
Joined: Friday 22/12/2006 23:49

Post by Serie9000 »

Eps!
Se m'ha aparegut un 6000! Crec que pot ser el tercer, ja que anava semi-il·luminat i ha passat sense parar.

Tot això ho he vist des d'una 447 a Plaça Catalunya, quan el metro ja es ficava cap al túnel d'Urquinaona, per tant no li he pogut veure la numeració
Jordilar

Post by Jordilar »

A Mercat Nou actualment han retirat el sostre d'oralita i totes les ornamentacions de TMB, incloenti les plaques amb el nom de l'estació, cosa que ha posat al descovert l'antic letrero de l'estació "Mercado Nuevo"

Salut,
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Els 2 primers cotxes del tercer 6000 ja hi eren aquesta tarda a Sabadell Sud.
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Post by trainman »

Si no me equivoco el que bajan este miércoles es el cuarto
UT596001 wrote:Els 2 primers cotxes del tercer 6000 ja hi eren aquesta tarda a Sabadell Sud.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

trainman wrote:Si no me equivoco el que bajan este miércoles es el cuarto
UT596001 wrote:Els 2 primers cotxes del tercer 6000 ja hi eren aquesta tarda a Sabadell Sud.
Exacte. És el quart 6000.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Era el quart i com mana la tradició, jo hi vaig ser. :)

Les locomotores encarregades de fer el transport van ser la 319-255 i la 252-030. Finalment em van explicar quina és la funció exacta de la elèctrica: els topalls son a tracció i a compressió, i absorbeix millor la inèrcia del 6000 que la retales.

Image

El viatge es va fer força més llarg que altres vegades. Vam xerrar amb gent de CAF i ens va comentar que els 6000 euros són per locomotora i que realment són 12.000 euros per transport, els quals els paga CAF (tot i que bueno, després ells ja els cobren...)

Sobre un quart de tres, vam entrar a Plaça Catalunya. I vam fer la mateixa maniobra de sempre, començant per tallar la plataforma la qual es veu aquí des de la cabina de cua del 6000.

Image

Comencem a empènyer el 6000 cap al metro i quan el tallem de la 252, i encara no sé ben bé per què, el tren es va quedar frenat enmig de l'agulla.

Image

I aquí des d'una perspectiva una mica més diferent...

Image

Un cop sol·lucionat el problema del fre i acoblat al 4000, vam tirar fins passat Plaça Espanya, vam recular per ficar-nos a contravia i vam seguir fins a Plaça de Sants. Allà ens vam haver d'esperar una hora perquè a les obres de Mercat Nou hi ha gent treballant a la via i no hi ha tensió a la catenària, ocasió que vaig aprofitar per fer fotos...

Image

Image

Image

I una visió des de l'estrep...

Image

Finalment, cap a les 4.20 de la matinada vam arribar a Santa Eulàlia.

Image


El proper viatge serà el dia 5 de setembre. ;)
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Post by trainman »

¿A qué hora llegaron la 319 y la 252 a Sabadell-Sud?¿A qué hora se salió de Sabadell-Sud?

Yo estuve hasta las 22:20 por la estación de Cerdanyola y no vi pasar ni a la 319 ni a la 252
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Llegaron bastante tarde. Entre las 22.30 y las 22.45.

Salimos de Sabadell Sud entre las 0.30 y las 0.45.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Post by El LLOP »

victorcasta wrote:El viatge es va fer força més llarg que altres vegades. Vam xerrar amb gent de CAF i ens va comentar que els 6000 euros són per locomotora i que realment són 12.000 euros per transport, els quals els paga CAF (tot i que bueno, després ells ja els cobren...)
que vaig dir jo?... "Impuestos y transporte incluido".

Per cert, les fotos molt xules.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Impressionant 2!!!

Post by JaMiRo! »

Se'm cau la baba... :o :o :o Bones fotos, Víctor!!! ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Les cedeixo perquè bonament les publiquin a les web d'en JaMiRo!(quai), Trenscat, Wefer o a qui m'ho demani. Però això sí... són meves eh! :P

PD: Per cert, es poden registrar fotografies al Registre de la Propietat Intel·lectual?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

victorcasta wrote:
PD: Per cert, es poden registrar fotografies al Registre de la Propietat Intel·lectual?
Si, tot i que els Drets d'Autor ja els tens, de manera natual, sense que calgui registrar-se.
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

Coi, i pensar que fins fa uns quants anys les 4000-3000 i familia (2000 i 2100) eran les noves/modernes!

Bones fotos!! Continuo pensant que al final serà un problema tenir tanta 6000. Suposo que deu passar com amb les 9000 i la L9: la comanda ha complerts els plaços però les estacions/obres, no. I arriven 6000 i les obres a Bellvitge no estan acabades ni les 6 noves estacions de la L1 del PDI.

I si decideixen (un cop enllestides les obres a Bellvitge) posar totes les 4000 i 6000 a correr? quan es façin les ampliacions cap el Prat i cap Badalona, es veurà reduida la freqüència o s'haurien de demanar més trens?

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Aleshores hi haurà menys 4000 perquè les enviaran a reformar. Quan estiguin les 24 unitats de 4000 reformades, les obres de Hospital de Bellvitge ja estaran fetes i potser estarà en construcció alguna prolongació (tandebò!).

Per cert, actualment alguns trens passen la nit en estacions intermitges perquè no tenen lloc a cotxeres i dipòsits.

I a més a més, recordo haver llegit alguna crítica sobre els "topalls" dels 5000 i 6000. Doncs bé, dimecres em van explicar que per dins no estan buits, sinó que hi ha un topall de debò. A més, em van explicar tot el que porten aquests trens per esmorteir l'energia en cas de col·lisió.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

M'estava mirant la web del Jamiro, i m'ha recordat que l'altre dia per la nit la gent de TMB comentava que s'estan fent proves d'ATP a la L1 algunes nits de la setmana.... i que falla més que una escopeta de fira... per cert, Òscar, a la L1 no hi ha l'ATO instal·lat. ;)
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Post by El LLOP »

victorcasta wrote:proves d'ATP a la L1 algunes nits de la setmana.... i que falla més que una escopeta de fira.... ;)
"Es que l'ATP i els enclavaments de Bombardier són una caqueta" (tècnics dixit)
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

A tastar el 6000...

Post by JaMiRo! »

Hola!

Avui he anat a tastar el 6000 (ja tocava :oops: ) i de pas a fer-ne fotografies i vídeos. Dir-vos que avui circulaven dos trens d'aquesta sèrie al tram Plaça de Sants-Fondo, gairebé seguits (torns 111 i 113 si no recordo malament). ;)

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”