FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
- Guigui
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Piqué ara vol la LAV pel Vallès
No he pogut trobar la font directa però, per anar fent boca, publico la notícia de l'Avui sobre l'última pirueta política sobre el tema (i ja no importa quin és el partit autor):
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Advoca per suspendre la construcció del túnel i canalitzar l'alta velocitat per les comarques del Vallès
Piqué qualifica d'"innecessari" que el túnel del TGV creui Barcelona
EFE / La Vanguardia
Sants Estació
Ult. Act. 07.07.2007 - 14:48 hs
El líder del PP català, Josep Piqué, opina que cal suspendre la construcció del túnel del TGV pel centre de Barcelona, en considerar que és "innecessari", i aposta pel corredor del Vallès com la millor alternativa.
En un article que publica La Vanguardia, Piqué opina que hauria d'acabar-se com més aviat millor la línia fins a Sants, i accelerar les obres des de la futura estació de la Sagrera fins a França, suspendre el túnel per sota de Barcelona i canalitzar el recorregut del TGV per la comarca del Vallès.
Josep Piqué també advoca per un plantejament dels serveis de rodalia i dels trens regionals amb criteris de liberalització i privatització, per entendre que "cal buscar el màxim de competència a Renfe".
El líder popular es pregunta perquè les infraestructures de transport ferroviari han de ser de gestió pública, quan existeixen autopistes gestionades de forma privada a partir de determinades concessions.
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Advoca per suspendre la construcció del túnel i canalitzar l'alta velocitat per les comarques del Vallès
Piqué qualifica d'"innecessari" que el túnel del TGV creui Barcelona
EFE / La Vanguardia
Sants Estació
Ult. Act. 07.07.2007 - 14:48 hs
El líder del PP català, Josep Piqué, opina que cal suspendre la construcció del túnel del TGV pel centre de Barcelona, en considerar que és "innecessari", i aposta pel corredor del Vallès com la millor alternativa.
En un article que publica La Vanguardia, Piqué opina que hauria d'acabar-se com més aviat millor la línia fins a Sants, i accelerar les obres des de la futura estació de la Sagrera fins a França, suspendre el túnel per sota de Barcelona i canalitzar el recorregut del TGV per la comarca del Vallès.
Josep Piqué també advoca per un plantejament dels serveis de rodalia i dels trens regionals amb criteris de liberalització i privatització, per entendre que "cal buscar el màxim de competència a Renfe".
El líder popular es pregunta perquè les infraestructures de transport ferroviari han de ser de gestió pública, quan existeixen autopistes gestionades de forma privada a partir de determinades concessions.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
el que está espeso soy yo, que duermo poco (es lo tiene ser padre por segunda vez)..ahora estoy de guardia de biberón.Aureli wrote:Hola Sequera. Debo estar un poco espeso hoy domingo, pero no capto esta última frase tuya...sequera wrote: Es un hecho sabido, comentado y asimilado desde que el fomento licitó las obras del AVE , no en el prat, si no en Zaragoza.
queria explicar que el calendario de obras de la estacion de sants no es fruto de la improvisación, y que dada su complejidad se sabía , muchisimo antes de la licitación del tramo final de la LAV, que su finalización no coincidia con la inauguración del servicio.
11/7/2007 REFORMA DE LA PRINCIPAL TERMINAL FERROVIARIA DE BARCELONA
Los trabajos más molestos de Sants durarán todo el verano
• Ampliar las bocas de la estación y reforzar los cimientos, obras de mayor impacto
• El traslado de vías de ancho ibérico para dejar espacio al AVE entra en la fase crítica
Agujeros en Sants para trabajar en las vías desde el exterior, ayer. Foto: ELISENDA PONS
Un tren Alvia de Renfe en una de las tres nuevas vías de ancho ibérico habilitadas en el lado mar de la estación de Sants, ayer. Foto: ELISENDA PONS RAMON COMORERA
BARCELONA
La transformación de la parte menos visible de la estación de Sants por la anunciada irrupción del AVE a final de año entra en la fase más crítica. La supresión de columnas en las dos bocas de la terminal para cambiar la playa subterránea de vías, así como el refuerzo de los cimientos para los nuevos edificios que se levantarán sobre el vestíbulo ampliado obligan a perforar la losa de hormigón que aguanta la estación desde la avenida de Roma al paseo de Sant Antoni. Estos trabajos, que deben hacerse de noche sin trenes, producen ruidos intensos y durarán hasta septiembre. Los vecinos han denunciado que el impacto supera lo tolerable.
El traslado del lado montaña al lado mar de las ocho vías de ancho ibérico (Cercanías y media y larga distancia de Renfe) para que en su lugar se instalen las seis de ancho internacional del AVE supone reordenar el espacio disponible en las cabeceras sur (trenes del sector de L'Hospitalet) y norte (convoyes de los túneles de Aragó y paseo de Gràcia). Las columnas derribadas para poder cambiar el trazado de vías son sustituidas por pórticos metálicos, dos en el lado sur y cuatro en el norte.
Estas estructuras se llevan hasta allí en tren, pero su instalación requiere el uso de grandes grúas que solo trabajan desde el exterior a través de agujeros en la losa de hormigón, del mismo modo que actúa un pescador en un lago helado. Los grandes martillos neumáticos que hacen estas aberturas son los que generan las protestas de los vecinos, especialmente los de la avenida de Roma entre Numància y Nicaragua.
El gestor de infraestructuras Adif, responsable de las obras, ha asegurado que no se puede trabajar a otra hora sin afectar de forma importante al tráfico ferroviario y que se han adoptado medidas para mitigar el impacto acústico. También se han realizado reuniones informativas con la participación de representantes municipales. Sin embargo, afectados de esta zona y de edificios del otro lado de la estación, del paseo de Sant Antoni y de la calle de Antoni de Capmany, estudian agrupar las quejas para presentar una denuncia. La apertura de ventanas con la llegada del calor agrava la situación.
TRABAJAR EN UNA ISLA
En octubre debe acabar el desplazamiento y adecuación de todas las vías para que, si el túnel que procede de L'Hospitalet está también acabado, puedan iniciarse las pruebas de circulación que deben permitir la llegada del AVE a final de año.
Los responsables de Adif aseguran que hasta entonces en la estación se trabajará en las condiciones más difíciles, en una auténtica isla, con vías en funcionamiento a un lado y otro de la zona en obras. Para no tener que suprimir trenes es necesario mantener siempre en servicio un mínimo de ocho vías.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
Los trabajos más molestos de Sants durarán todo el verano
• Ampliar las bocas de la estación y reforzar los cimientos, obras de mayor impacto
• El traslado de vías de ancho ibérico para dejar espacio al AVE entra en la fase crítica
Agujeros en Sants para trabajar en las vías desde el exterior, ayer. Foto: ELISENDA PONS
Un tren Alvia de Renfe en una de las tres nuevas vías de ancho ibérico habilitadas en el lado mar de la estación de Sants, ayer. Foto: ELISENDA PONS RAMON COMORERA
BARCELONA
La transformación de la parte menos visible de la estación de Sants por la anunciada irrupción del AVE a final de año entra en la fase más crítica. La supresión de columnas en las dos bocas de la terminal para cambiar la playa subterránea de vías, así como el refuerzo de los cimientos para los nuevos edificios que se levantarán sobre el vestíbulo ampliado obligan a perforar la losa de hormigón que aguanta la estación desde la avenida de Roma al paseo de Sant Antoni. Estos trabajos, que deben hacerse de noche sin trenes, producen ruidos intensos y durarán hasta septiembre. Los vecinos han denunciado que el impacto supera lo tolerable.
El traslado del lado montaña al lado mar de las ocho vías de ancho ibérico (Cercanías y media y larga distancia de Renfe) para que en su lugar se instalen las seis de ancho internacional del AVE supone reordenar el espacio disponible en las cabeceras sur (trenes del sector de L'Hospitalet) y norte (convoyes de los túneles de Aragó y paseo de Gràcia). Las columnas derribadas para poder cambiar el trazado de vías son sustituidas por pórticos metálicos, dos en el lado sur y cuatro en el norte.
Estas estructuras se llevan hasta allí en tren, pero su instalación requiere el uso de grandes grúas que solo trabajan desde el exterior a través de agujeros en la losa de hormigón, del mismo modo que actúa un pescador en un lago helado. Los grandes martillos neumáticos que hacen estas aberturas son los que generan las protestas de los vecinos, especialmente los de la avenida de Roma entre Numància y Nicaragua.
El gestor de infraestructuras Adif, responsable de las obras, ha asegurado que no se puede trabajar a otra hora sin afectar de forma importante al tráfico ferroviario y que se han adoptado medidas para mitigar el impacto acústico. También se han realizado reuniones informativas con la participación de representantes municipales. Sin embargo, afectados de esta zona y de edificios del otro lado de la estación, del paseo de Sant Antoni y de la calle de Antoni de Capmany, estudian agrupar las quejas para presentar una denuncia. La apertura de ventanas con la llegada del calor agrava la situación.
TRABAJAR EN UNA ISLA
En octubre debe acabar el desplazamiento y adecuación de todas las vías para que, si el túnel que procede de L'Hospitalet está también acabado, puedan iniciarse las pruebas de circulación que deben permitir la llegada del AVE a final de año.
Los responsables de Adif aseguran que hasta entonces en la estación se trabajará en las condiciones más difíciles, en una auténtica isla, con vías en funcionamiento a un lado y otro de la zona en obras. Para no tener que suprimir trenes es necesario mantener siempre en servicio un mínimo de ocho vías.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
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Realment, una irrupció
Si el poeta periodístic en qüestió es refereix a la invasió dels bàrbars perpetrada per les constructores adjudicatàries de l'obra (vegeu talls de corrent, foradament del túnel d'FGC, etc.), realment es pot parlar d'irrupció.Un rapsode wrote:La transformación de la parte menos visible de la estación de Sants por la anunciada irrupción del AVE a final de año entra en la fase más crítica.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
El túnel del AVE por el centro se iniciará en enero y estará acabado en 2010
NÚRIA FURRAGUTCASAS. 13.07.2007 Las obras durarán casi tres años y costarán 250 millones.
Las inspecciones en los edificios situados empezarán este septiembre.Los vecinos afectados podrán seguir la evolución de las obras.
No hay ni freno ni marcha atrás. Las obras del AVE para unir Sants y La Sagrera con un túnel por el centro de la ciudad empezarán el próximo enero. Su finalización está prevista para junio de 2010.
El concejal de Urbanismo, Ramón García-Bragado, explicó ayer que el trazado por las calles Provença y Mallorca es "el único posible".
El AVE llegará hasta la estación de Sants a finales de este año, un mes antes de que se empiece a construir el túnel que servirá para que en el futuro Barcelona y la frontera francesa esté conectada por el tren de alta velocidad, prevista para el 2012.
El ayuntamiento de Barcelona dice que la conexión por el Vallès o el Litoral dificultaría la conexiónSegún el concejal, las opciones por el Vallès y el Litoral (defendidas por CiU y PP, respectivamente) dificultarían la conexión, ya que los usuarios darían una vuelta de 65 km, en el primer caso, y de 15 km, en el segundo.
"Inviable" por Aragó
Sobre la propuesta de ERC, que se decanta por la calle Aragó, Bragado aseguró que presenta "problemas técnicos insalvables".
"No se puede hacer un túnel con tuneladora bajo otro túnel", afirmó.
El Ajuntament ve difícil que una hipotética presentación de un recurso de la junta constructora de la Sagrada Família paralice las obras.
Los vecinos afectados por el túnel podrán visitar las obras una vez al mesBragado dijo que se reunirá pronto con diferentes entidades para explicar el proyecto y que el gobierno buscará el apoyo de la oposición para controlar las obras pero no para cambiar el trazado.
Los vecinos de los edificios por donde pasará el AVE ya han empezado a recibir las cartas para concretar las inspecciones oculares que se iniciarán en septiembre.
Los vecinos visitarán la obra
El Ajuntament de Barcelona quiere que los vecinos del distrito del Eixample afectados por el trazado del AVE puedan visitar las obras una vez al mes.
Para ello, el consistorio llevará esta petición al Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif). El objetivo es tranquilizar a los vecinos y dar más información y transparencia sobre la obra.
También se creará una comisión de seguimiento de los trabajos con vecinos y entidades.
http://www.20minutos.es/noticia/259196/ ... tro/enero/
NÚRIA FURRAGUTCASAS. 13.07.2007 Las obras durarán casi tres años y costarán 250 millones.
Las inspecciones en los edificios situados empezarán este septiembre.Los vecinos afectados podrán seguir la evolución de las obras.
No hay ni freno ni marcha atrás. Las obras del AVE para unir Sants y La Sagrera con un túnel por el centro de la ciudad empezarán el próximo enero. Su finalización está prevista para junio de 2010.
El concejal de Urbanismo, Ramón García-Bragado, explicó ayer que el trazado por las calles Provença y Mallorca es "el único posible".
El AVE llegará hasta la estación de Sants a finales de este año, un mes antes de que se empiece a construir el túnel que servirá para que en el futuro Barcelona y la frontera francesa esté conectada por el tren de alta velocidad, prevista para el 2012.
El ayuntamiento de Barcelona dice que la conexión por el Vallès o el Litoral dificultaría la conexiónSegún el concejal, las opciones por el Vallès y el Litoral (defendidas por CiU y PP, respectivamente) dificultarían la conexión, ya que los usuarios darían una vuelta de 65 km, en el primer caso, y de 15 km, en el segundo.
"Inviable" por Aragó
Sobre la propuesta de ERC, que se decanta por la calle Aragó, Bragado aseguró que presenta "problemas técnicos insalvables".
"No se puede hacer un túnel con tuneladora bajo otro túnel", afirmó.
El Ajuntament ve difícil que una hipotética presentación de un recurso de la junta constructora de la Sagrada Família paralice las obras.
Los vecinos afectados por el túnel podrán visitar las obras una vez al mesBragado dijo que se reunirá pronto con diferentes entidades para explicar el proyecto y que el gobierno buscará el apoyo de la oposición para controlar las obras pero no para cambiar el trazado.
Los vecinos de los edificios por donde pasará el AVE ya han empezado a recibir las cartas para concretar las inspecciones oculares que se iniciarán en septiembre.
Los vecinos visitarán la obra
El Ajuntament de Barcelona quiere que los vecinos del distrito del Eixample afectados por el trazado del AVE puedan visitar las obras una vez al mes.
Para ello, el consistorio llevará esta petición al Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif). El objetivo es tranquilizar a los vecinos y dar más información y transparencia sobre la obra.
También se creará una comisión de seguimiento de los trabajos con vecinos y entidades.
http://www.20minutos.es/noticia/259196/ ... tro/enero/
13/7/2007 LA LLEGADA DE LA ALTA VELOCIDAD
El Consejo de Ministros bendice el AVE por el centro de Barcelona
• El Gobierno aprobará hoy la inversión de 246 millones para construir el túnel del Eixample
• Las revisiones de los pisos próximos al trazado empezarán en septiembre, y las obras, en enero
El solar donde se construirá la estación de la Sagrera, con algunos antiguos almacenes ya derribados y otros todavía en pie, ayer. Foto: ÁLVARO MONGE MÁS INFORMACIÓN
FORO: ¿Qué opina del trazado del paso del AVE por Barcelona?
Bragado ve "técnicamente imposible" el paso por Aragó
ALBERT OLLÉS / BARCELONA
MANUEL VILASERÓ / MADRID
La construcción del túnel del AVE que cruzará por el centro de Barcelona para conectar la estación de Sants con la futura terminal de la Sagrera vivirá hoy el simbólico pistoletazo de salida. Un momento especialmente esperado por el ayuntamiento y la Generalitat que se escenificará, para variar, en Madrid, donde el Consejo de Ministros autorizará a Fomento a licitar las obras, así como la asignación presupuestaria de 246,2 millones de euros para ejecutarlas.
La bendición del Gobierno central al proyecto, rechazado por diferentes entidades y plataformas vecinales, por la Sagrada Família y por la oposición mayoritaria municipal (CiU, PP y ERC), estaba prevista para estas fechas, aunque su confirmación marca oficialmente el inicio del calendario de obras. La convocatoria del concurso para adjudicar los trabajos se hará esta mismo mes y, entre octubre y noviembre se decidirán los ganadores, lo que permitirá comenzar la excavación en enero del año que viene.
El tramo a perforar tiene 5,64 kilómetros de longitud. Los primeros 422 metros, de la estación de Sants a la calle de Entença, y los 395 metros finales se realizarán mediante el sistema de falso túnel entre pantallas. Los 4.823 metros restantes se construirán a través de una tuneladora que empezará su trabajo por la zona de la Sagrera, junto al puente de Felip II. El plazo de ejecución de todo el proyecto es de 32 meses.
PRIMERAS INSPECCIONES
Paralelamente, este septiembre empezarán las inspecciones técnicas a los edificios situados cerca del trazado para verificar su estado previo a las obras de cara a hipotéticas reclamaciones posteriores. Las revisiones de los espacios comunes de algunos pisos (escaleras, vestíbulos, terrazas y párkings) ya han empezado.
Estas incluirán al templo expiatorio de la Sagrada Família, que al tratarse del edificio más singular ubicado cerca del trazado gozará de una protección específica mediante una pantalla permeable de pilotes de 1,5 metros de diámetro y 40 metros de profundidad.
La barrera asegurará que los movimientos del terreno generados por el túnel durante su ejecución no se transmitan al templo de Gaudí. Estas medidas no son suficientes para el patronato de la Sagrada Família que ha amenazado con llevar al Ministerio de Fomento a los tribunales.
REUNIONES CON LOS VECINOS
El teniente de alcalde de Urbanismo del ayuntamiento, Ramon García-Bragado, avanzó ayer que se reunirá entre hoy y la próxima semana con los miembros del patronato y con los presidentes vecinales contrarios al túnel por el centro de Barcelona.
En estos encuentros, que incluirán a otras entidades favorables al proyecto, como la Cámara de Comercio, las escuelas de ingenieros y la asociación para la promoción del transporte público, el concejal y su equipo explicarán el compromiso --compartido con el Gobierno central-- de garantizar la "seguridad" y la "máxima transparencia informativa" de las obras. También insistirá en la trascendencia "vital" del plan para ampliar y mejorar el servicio ferroviario de Cercanías.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
El Consejo de Ministros bendice el AVE por el centro de Barcelona
• El Gobierno aprobará hoy la inversión de 246 millones para construir el túnel del Eixample
• Las revisiones de los pisos próximos al trazado empezarán en septiembre, y las obras, en enero
El solar donde se construirá la estación de la Sagrera, con algunos antiguos almacenes ya derribados y otros todavía en pie, ayer. Foto: ÁLVARO MONGE MÁS INFORMACIÓN
FORO: ¿Qué opina del trazado del paso del AVE por Barcelona?
Bragado ve "técnicamente imposible" el paso por Aragó
ALBERT OLLÉS / BARCELONA
MANUEL VILASERÓ / MADRID
La construcción del túnel del AVE que cruzará por el centro de Barcelona para conectar la estación de Sants con la futura terminal de la Sagrera vivirá hoy el simbólico pistoletazo de salida. Un momento especialmente esperado por el ayuntamiento y la Generalitat que se escenificará, para variar, en Madrid, donde el Consejo de Ministros autorizará a Fomento a licitar las obras, así como la asignación presupuestaria de 246,2 millones de euros para ejecutarlas.
La bendición del Gobierno central al proyecto, rechazado por diferentes entidades y plataformas vecinales, por la Sagrada Família y por la oposición mayoritaria municipal (CiU, PP y ERC), estaba prevista para estas fechas, aunque su confirmación marca oficialmente el inicio del calendario de obras. La convocatoria del concurso para adjudicar los trabajos se hará esta mismo mes y, entre octubre y noviembre se decidirán los ganadores, lo que permitirá comenzar la excavación en enero del año que viene.
El tramo a perforar tiene 5,64 kilómetros de longitud. Los primeros 422 metros, de la estación de Sants a la calle de Entença, y los 395 metros finales se realizarán mediante el sistema de falso túnel entre pantallas. Los 4.823 metros restantes se construirán a través de una tuneladora que empezará su trabajo por la zona de la Sagrera, junto al puente de Felip II. El plazo de ejecución de todo el proyecto es de 32 meses.
PRIMERAS INSPECCIONES
Paralelamente, este septiembre empezarán las inspecciones técnicas a los edificios situados cerca del trazado para verificar su estado previo a las obras de cara a hipotéticas reclamaciones posteriores. Las revisiones de los espacios comunes de algunos pisos (escaleras, vestíbulos, terrazas y párkings) ya han empezado.
Estas incluirán al templo expiatorio de la Sagrada Família, que al tratarse del edificio más singular ubicado cerca del trazado gozará de una protección específica mediante una pantalla permeable de pilotes de 1,5 metros de diámetro y 40 metros de profundidad.
La barrera asegurará que los movimientos del terreno generados por el túnel durante su ejecución no se transmitan al templo de Gaudí. Estas medidas no son suficientes para el patronato de la Sagrada Família que ha amenazado con llevar al Ministerio de Fomento a los tribunales.
REUNIONES CON LOS VECINOS
El teniente de alcalde de Urbanismo del ayuntamiento, Ramon García-Bragado, avanzó ayer que se reunirá entre hoy y la próxima semana con los miembros del patronato y con los presidentes vecinales contrarios al túnel por el centro de Barcelona.
En estos encuentros, que incluirán a otras entidades favorables al proyecto, como la Cámara de Comercio, las escuelas de ingenieros y la asociación para la promoción del transporte público, el concejal y su equipo explicarán el compromiso --compartido con el Gobierno central-- de garantizar la "seguridad" y la "máxima transparencia informativa" de las obras. También insistirá en la trascendencia "vital" del plan para ampliar y mejorar el servicio ferroviario de Cercanías.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
Re: Realment, una irrupció
Des d'aquell dia, el tram entre Gornal i Sant Josep es fa a pas de tortuga i amb molt de soroll (quasi fa mal el grinxolar) a les vies.Guigui wrote:Un rapsode wrote:foradament del túnel d'FGC
Es preveu que els treballs comencin a principis de 2008
El Consell de Ministres licitarà avui les obres del polèmic túnel de l'AVE per l'Eixample
Anna Massa (laMalla.net)
Ja no hi ha marxa enrera per al polèmic túnel de l'AVE que travessarà el centre de Barcelona i passarà molt a prop de la Sagrada Família. El Consell de Ministres aprovarà aquest divendres la licitació de les obres de la infraestructura que passarà per sota de l'Eixample i que unirà les estacions de Sants i Sagrera. Es preveu que les obres s'adjudiquin a la tardor per a què els treballs puguin començar ja a principis de l'any 2008.
El projecte compta amb el rebuig dels veïns de l'Eixample, que temen que les obres per fer el túnel puguin causar esquerdes als seus habitatges, i de la Junta Constructora de la Sagrada Família, que veu perillar l'obra mestra d'Antoni Gaudí a causa dels moviments de terra que provocarà el tren d'alta velocitat al seu pas pel costat d'aquest monument emblemàtic de la capital catalana.
El túnel travessarà l'Eixample pels carrers Provença, Diagonal i Mallorca i passarà a tan sols 10 metres de la Sagrada Família, cosa que inquieta les entitats i associacions de veïns de la zona. El Ministeri de Foment, però, ha assegurat que ningú ha de tèmer res i que la seguretat està totalment garantida. El túnel no passarà per sota de cap edifici i la Sagrada Família tindrà un tractament especial per protegir-la dels possibles moviments de terra que pugui causar la tuneladora. El túnel es construirà a través d'un sistema de pantalla a les estacions de Sants i Sagrera i amb el sistema de tuneladora en els gairebé 5 quilòmetres restants.
Es preveu que les obres, pressupostades en 246,2 milions d'euros, comencin el gener de 2008 i durin uns 32 mesos. D'aquesta manera el túnel de l'AVE entre Sants i Sagrera estarà acabat el 2012. Durant el temps que durin els treballs, l'Ajuntament de Barcelona organitzarà visites programades per a què els veïns puguin fer el seguiment del desenvolupament de les obres.
http://www.lamalla.net/canal/infolocal/ ... ?id=173721
Anna Massa (laMalla.net)
Ja no hi ha marxa enrera per al polèmic túnel de l'AVE que travessarà el centre de Barcelona i passarà molt a prop de la Sagrada Família. El Consell de Ministres aprovarà aquest divendres la licitació de les obres de la infraestructura que passarà per sota de l'Eixample i que unirà les estacions de Sants i Sagrera. Es preveu que les obres s'adjudiquin a la tardor per a què els treballs puguin començar ja a principis de l'any 2008.
El projecte compta amb el rebuig dels veïns de l'Eixample, que temen que les obres per fer el túnel puguin causar esquerdes als seus habitatges, i de la Junta Constructora de la Sagrada Família, que veu perillar l'obra mestra d'Antoni Gaudí a causa dels moviments de terra que provocarà el tren d'alta velocitat al seu pas pel costat d'aquest monument emblemàtic de la capital catalana.
El túnel travessarà l'Eixample pels carrers Provença, Diagonal i Mallorca i passarà a tan sols 10 metres de la Sagrada Família, cosa que inquieta les entitats i associacions de veïns de la zona. El Ministeri de Foment, però, ha assegurat que ningú ha de tèmer res i que la seguretat està totalment garantida. El túnel no passarà per sota de cap edifici i la Sagrada Família tindrà un tractament especial per protegir-la dels possibles moviments de terra que pugui causar la tuneladora. El túnel es construirà a través d'un sistema de pantalla a les estacions de Sants i Sagrera i amb el sistema de tuneladora en els gairebé 5 quilòmetres restants.
Es preveu que les obres, pressupostades en 246,2 milions d'euros, comencin el gener de 2008 i durin uns 32 mesos. D'aquesta manera el túnel de l'AVE entre Sants i Sagrera estarà acabat el 2012. Durant el temps que durin els treballs, l'Ajuntament de Barcelona organitzarà visites programades per a què els veïns puguin fer el seguiment del desenvolupament de les obres.
http://www.lamalla.net/canal/infolocal/ ... ?id=173721
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Re: Es preveu que els treballs comencin a principis de 2008
EP!! Sr. Alcalde, ... que les eleccions ja és varen fer .... .... ....abegot wrote:El Consell de Ministres licitarà avui les obres del polèmic túnel de l'AVE per l'Eixample
. . . . . . . . .
Es preveu que les obres, pressupostades en 246,2 milions d'euros, comencin el gener de 2008 i durin uns 32 mesos. D'aquesta manera el túnel de l'AVE entre Sants i Sagrera estarà acabat el 2012. Durant el temps que durin els treballs, l'Ajuntament de Barcelona organitzarà visites programades per a què els veïns puguin fer el seguiment del desenvolupament de les obres.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
12/07/2007 15.46
Barcelona ciutat // Barcelona
Veïns de Sants volen denunciar Renfe pel soroll de les obres de l'AVE
mida del text
El fet que es treballi de nit per accelerar els treballs de construcció de la línia de l'AVE al seu pas per Barcelona ha provocat la queixa de nombrosos veïns dels voltants de l'estació de Sants. Algunsa d'ells preparen una denúncia penal per l'excés de soroll. Diuen que suporten, dia i nit, entre 67 i 83 decibels, almenys vint dies al mes i des de fa un any. Els responsables de les obres diuen que estan obligats a treballar de nit per no afectar més el servei de rodalies.
Després de mesos de protestes, han aconseguit que es comencin a insonoritzar els compressors que fan servir a les obres i que s'instal·li una grua pont per minimitzar el soroll. Però tot i això, els veïns se senten oblidats i demanen solucions als responsables dels treballs i també a l'Ajuntament.
Segons ADIF, fins que no acabi l'estiu no es podrà rebaixar el nivell de soroll, pols i molèsties als veïns. Les obres també afecten els comerços i els accessos a l'estació de Sants. Els responsables dels treballs afirmen que per no entorpir el pas dels trens de rodalies les obres s'han de fer de nit.
http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=204656
Barcelona ciutat // Barcelona
Veïns de Sants volen denunciar Renfe pel soroll de les obres de l'AVE
mida del text
El fet que es treballi de nit per accelerar els treballs de construcció de la línia de l'AVE al seu pas per Barcelona ha provocat la queixa de nombrosos veïns dels voltants de l'estació de Sants. Algunsa d'ells preparen una denúncia penal per l'excés de soroll. Diuen que suporten, dia i nit, entre 67 i 83 decibels, almenys vint dies al mes i des de fa un any. Els responsables de les obres diuen que estan obligats a treballar de nit per no afectar més el servei de rodalies.
Després de mesos de protestes, han aconseguit que es comencin a insonoritzar els compressors que fan servir a les obres i que s'instal·li una grua pont per minimitzar el soroll. Però tot i això, els veïns se senten oblidats i demanen solucions als responsables dels treballs i també a l'Ajuntament.
Segons ADIF, fins que no acabi l'estiu no es podrà rebaixar el nivell de soroll, pols i molèsties als veïns. Les obres també afecten els comerços i els accessos a l'estació de Sants. Els responsables dels treballs afirmen que per no entorpir el pas dels trens de rodalies les obres s'han de fer de nit.
http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=204656
Alucino amb la resposta d'ADIF. Ja de pas, ho podria haver resumit en "Ajo y agua"...trainman wrote:12/07/2007 15.46
Barcelona ciutat // Barcelona
Veïns de Sants volen denunciar Renfe pel soroll de les obres de l'AVE
mida del text
El fet que es treballi de nit per accelerar els treballs de construcció de la línia de l'AVE al seu pas per Barcelona ha provocat la queixa de nombrosos veïns dels voltants de l'estació de Sants. Algunsa d'ells preparen una denúncia penal per l'excés de soroll. Diuen que suporten, dia i nit, entre 67 i 83 decibels, almenys vint dies al mes i des de fa un any. Els responsables de les obres diuen que estan obligats a treballar de nit per no afectar més el servei de rodalies.
Després de mesos de protestes, han aconseguit que es comencin a insonoritzar els compressors que fan servir a les obres i que s'instal·li una grua pont per minimitzar el soroll. Però tot i això, els veïns se senten oblidats i demanen solucions als responsables dels treballs i també a l'Ajuntament.
Segons ADIF, fins que no acabi l'estiu no es podrà rebaixar el nivell de soroll, pols i molèsties als veïns. Les obres també afecten els comerços i els accessos a l'estació de Sants. Els responsables dels treballs afirmen que per no entorpir el pas dels trens de rodalies les obres s'han de fer de nit.
http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=204656
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65 km per anar on?
Vaja, algú que té tanta idea de geografia com jo del metabolisme de l'ornitorinc.El ayuntamiento de Barcelona dice que la conexión por el Vallès o el Litoral dificultaría la conexiónSegún el concejal, las opciones por el Vallès y el Litoral (defendidas por CiU y PP, respectivamente) dificultarían la conexión, ya que los usuarios darían una vuelta de 65 km, en el primer caso, y de 15 km, en el segundo.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
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Més xou polític...
Notícia del Vilaweb:
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DIVENDRES, 13/07/2007 - 14:24h
CiU, ERC i el PP acorden una moció en contra del recorregut del TGV
Un ex-conseller de CiU i un fundador de CDC s'encadenen en contra del pas del TGV pel centre de Barcelona
Xavier Trias ha anunciat avui que CiU ha arribat a un acord amb ERC i el PP per presentar a l'Ajuntament de Barcelona una moció en contra del recorregut del TGV pel centre de la ciutat que ha aprovat avui el govern espanyol. Els tres partits de l'oposició sumen majoria al consistori barceloní i ja havien dit que pactarien un text contra el projecte, però no s'ha anunciat l'acord fins avui. El text no proposa cap alternativa, perquè els tres partits no han arribat a cap acord en aquest punt.
Encadenats en contra del recorregut del TGV
La moció es presentarà al pròxim ple municipal, previst per al divendres vinent. Trias, a més ha dit que el recorregut aprovat per al TGV és una equivocació molt greu que s'ha aprovat amb l'oposició dels ciutadans. Però aquesta no ha estat avui l'única mostra de rebuig al recorregut del TGV, mentre el consell de ministres espanyol aprovava aquest migdia el pas del TGV pel centre de Barcelona, una desena de membres de la plataforma AVE pel litoral, incloent-hi l'ex-conseller de CiU Joaquim Ferrer i l'empresari Josep Espar Ticó, un dels fundadors de Convergència i impulsor del Col·lectiu per un bon traçat del TGV, s'han encadenat davant la subdelegació del govern espanyol a Barcelona per protestar contra el recorregut del TGV a la ciutat.
Els qui han participat a la protesta, que ja s'ha acabat, s'han encadenat entre si, sense lligar-se a l'edifici i han desplegat diverses pancartes en contra del pas del TGV pel centre de la ciutat i a favor del recorregut pel litoral, a més d'una que deia 'Salvem més de 18.000 habitatges, la Sagrada Família, la Pedrera i l'Hospital Clínic'. Pere Vallejo, portaveu de la plataforma AVE pel litoral, ha dit que encara que s'aprovés avui la construcció del túnel les entitats que s'hi oposen no perdrien força, sinó que això obria les portes a emprendre accions legals contra les decisions del govern espanyol.
El govern espanyol aprova el recorregut pel centre de Barcelona
La vice-presidenta del govern espanyol, Maria Teresa Fernández de la Vega, ha comunicat avui en una conferència de premsa, ja s'ha aprovat la licitació per al túnel del TGV que ha de creuar Barcelona, de l'estació de Sants a la Sagrera. El túnel ha de passar pel carrer de Provença i pel carrer de Mallorca, molt a prop de la Sagrada Família. Però experts i responsables de la construcció del temple, a més d’entitats veïnals i dels partits d'oposició de l’ajuntament (CiU, PP i ERC), s'oposen a aquest traçat.
Segons les previsions del Ministeri de Foment espanyol, que hi destina 246 milions d'euros, les obres del túnel començaran el gener del 2008. El traçat projectat, de 5,8 km, va del carrer de Provença fins a l'alçada de l'avinguda de la Diagonal i tot seguit baixa al carrer de Mallorca fins a la Sagrera. Si s'executa, el túnel passarà arran de la Sagrada Família, a 10 metres de la façana del temple i a més de 25 sota terra. Atesa l'estructura del monument, i a fi de protegir-lo, hi ha previst de construir una pantalla de pilons d'1,5 m de diàmetre i 40 de profunditat.
Jordi Portabella (ERC) ja havia dit avui mateix que el recorregut del TGV per l'Eixample era un projecte de partit del PSC amb el suport d'ICV-EUiA, però que no estava consensuat amb els ciutadans. Segons ha dit, primer s'hauria hagut d'assolir un acord sobre el recorregut i després, aprovar-lo, no a l'inrevés. També s'ha mostrat confiat que finalment no es faria el túnel del TGV, de la mateixa manera que va passar amb el trasvassament de l'Ebre.
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DIVENDRES, 13/07/2007 - 14:24h
CiU, ERC i el PP acorden una moció en contra del recorregut del TGV
Un ex-conseller de CiU i un fundador de CDC s'encadenen en contra del pas del TGV pel centre de Barcelona
Xavier Trias ha anunciat avui que CiU ha arribat a un acord amb ERC i el PP per presentar a l'Ajuntament de Barcelona una moció en contra del recorregut del TGV pel centre de la ciutat que ha aprovat avui el govern espanyol. Els tres partits de l'oposició sumen majoria al consistori barceloní i ja havien dit que pactarien un text contra el projecte, però no s'ha anunciat l'acord fins avui. El text no proposa cap alternativa, perquè els tres partits no han arribat a cap acord en aquest punt.
Encadenats en contra del recorregut del TGV
La moció es presentarà al pròxim ple municipal, previst per al divendres vinent. Trias, a més ha dit que el recorregut aprovat per al TGV és una equivocació molt greu que s'ha aprovat amb l'oposició dels ciutadans. Però aquesta no ha estat avui l'única mostra de rebuig al recorregut del TGV, mentre el consell de ministres espanyol aprovava aquest migdia el pas del TGV pel centre de Barcelona, una desena de membres de la plataforma AVE pel litoral, incloent-hi l'ex-conseller de CiU Joaquim Ferrer i l'empresari Josep Espar Ticó, un dels fundadors de Convergència i impulsor del Col·lectiu per un bon traçat del TGV, s'han encadenat davant la subdelegació del govern espanyol a Barcelona per protestar contra el recorregut del TGV a la ciutat.
Els qui han participat a la protesta, que ja s'ha acabat, s'han encadenat entre si, sense lligar-se a l'edifici i han desplegat diverses pancartes en contra del pas del TGV pel centre de la ciutat i a favor del recorregut pel litoral, a més d'una que deia 'Salvem més de 18.000 habitatges, la Sagrada Família, la Pedrera i l'Hospital Clínic'. Pere Vallejo, portaveu de la plataforma AVE pel litoral, ha dit que encara que s'aprovés avui la construcció del túnel les entitats que s'hi oposen no perdrien força, sinó que això obria les portes a emprendre accions legals contra les decisions del govern espanyol.
El govern espanyol aprova el recorregut pel centre de Barcelona
La vice-presidenta del govern espanyol, Maria Teresa Fernández de la Vega, ha comunicat avui en una conferència de premsa, ja s'ha aprovat la licitació per al túnel del TGV que ha de creuar Barcelona, de l'estació de Sants a la Sagrera. El túnel ha de passar pel carrer de Provença i pel carrer de Mallorca, molt a prop de la Sagrada Família. Però experts i responsables de la construcció del temple, a més d’entitats veïnals i dels partits d'oposició de l’ajuntament (CiU, PP i ERC), s'oposen a aquest traçat.
Segons les previsions del Ministeri de Foment espanyol, que hi destina 246 milions d'euros, les obres del túnel començaran el gener del 2008. El traçat projectat, de 5,8 km, va del carrer de Provença fins a l'alçada de l'avinguda de la Diagonal i tot seguit baixa al carrer de Mallorca fins a la Sagrera. Si s'executa, el túnel passarà arran de la Sagrada Família, a 10 metres de la façana del temple i a més de 25 sota terra. Atesa l'estructura del monument, i a fi de protegir-lo, hi ha previst de construir una pantalla de pilons d'1,5 m de diàmetre i 40 de profunditat.
Jordi Portabella (ERC) ja havia dit avui mateix que el recorregut del TGV per l'Eixample era un projecte de partit del PSC amb el suport d'ICV-EUiA, però que no estava consensuat amb els ciutadans. Segons ha dit, primer s'hauria hagut d'assolir un acord sobre el recorregut i després, aprovar-lo, no a l'inrevés. També s'ha mostrat confiat que finalment no es faria el túnel del TGV, de la mateixa manera que va passar amb el trasvassament de l'Ebre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
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Encara més...
I a continuació, la perspectiva de La Vanguardia:
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Xavier Trias anuncia un acuerdo con ERC y PP contra el trazado del AVE que Hereu "deberá acatar"
13/07/2007 | Actualizada a las 19:35h
Barcelona. (Efe).- El presidente del grupo municipal de CiU en el ayuntamiento de Barcelona, Xavier Trias, ha anunciado hoy un pacto con ERC y PP contra el actual trazado del AVE por el centro de la ciudad que el alcalde Jordi Hereu "deberá acatar".
CiU, ERC y PP han alcanzado un acuerdo para que el pleno municipal del próximo viernes apruebe una moción en la que se rechace el actual trazado del AVE por el centro de la ciudad, aunque los tres grupos de la oposición no tienen un propuesta común de trazado alternativo.
Incluso Trias ha asegurado que estaría dispuesto a aceptar un trazado a través del centro de la ciudad, siempre que se cumplan unas condiciones: "Que haya una estación en paseo de Gràcia y que no pase junto a la Sagrada Familia y la Pedrera".
Los tres partidos de la oposición (CiU, PP y ERC) llevarán esta cuestión al próximo pleno municipal con la intención de paralizar el actual proyecto y negociar uno nuevo, lo que dejará en minoría al gobierno de la ciudad formado por el PSC e ICV-EUiA.
Para el líder municipal de CiU, el trazado del AVE por el centro de la ciudad es una "gravísima equivocación" y ha acusado al alcalde Jordi Hereu de "no escuchar la voz de los barceloneses".
Trias ha señalado que el Consejo de Ministros "se ha equivocado" hoy al autorizar la licitación de las obras del túnel entre las estaciones de Sants y la Sagrera, aunque ha responsabilizado de ello a Hereu, de quien ha dicho que pretende explicar que la construcción del túnel es "irreversible". El grupo de CiU ha interpretado como una "provocación" la autorización para licitar las obras por parte del Consejo de Ministros, dada la proximidad del plenario municipal donde el equipo de gobierno "sabe que no tiene la mayoría".
Trias ha destacado que, si se aprobara el texto que presentará la oposición, el alcalde está obligado a defenderlo para lograr un cambio del trazado. En este sentido, el dirigente de CiU ha recordado que las decisiones del plenario son ejecutivas, por lo que son de obligado cumplimiento por parte del alcalde, y ha criticado al equipo de gobierno por querer aplicar sólo sus proposiciones.
El líder de CiU ha expresado su voluntad de hacer una "oposición leal" con el convencimiento de que estarán "cuatro años en la oposición", aunque se ha mostrado dispuesto "a llegar hasta el final" y acudir a las instancias judiciales si fuese necesario. En este sentido, fuentes del ayuntamiento han indicado que el actual trazado fue acordado por las administraciones local, autonómica y estatal y que el periodo de alegaciones ya ha finalizado, por lo que consideran que la decisión ya está adoptada.
Al ser interrogado sobre el trazado que propone su formación, Trias se ha mostrado partidario del trazado por el Vallès, aunque ha reconocido que la opción que defiende Jordi Portabella (ERC) por la calle Aragó, se "puede estudiar".
Según Trias, la propuesta realizada hoy por el gobierno catalán para conectar Tarragona y Barcelona con Francia mediante una vía de ancho europeo para el transporte de mercancías da validez y vigencia al trazado del Vallès.
El líder convergente se ha referido también al acto de protesta contra el actual trazado en el que ha participado, junto a otras personas, el ex conseller de CiU Joaquim Ferrer, que se ha encadenado frente a la subdelegación del Gobierno en Barcelona, en la calle Mallorca.
Trias ha argumentado que la sociedad civil "se puede manifestar" y que respeta su decisión, motivada por una situación que a él también le "indigna".
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Xavier Trias anuncia un acuerdo con ERC y PP contra el trazado del AVE que Hereu "deberá acatar"
13/07/2007 | Actualizada a las 19:35h
Barcelona. (Efe).- El presidente del grupo municipal de CiU en el ayuntamiento de Barcelona, Xavier Trias, ha anunciado hoy un pacto con ERC y PP contra el actual trazado del AVE por el centro de la ciudad que el alcalde Jordi Hereu "deberá acatar".
CiU, ERC y PP han alcanzado un acuerdo para que el pleno municipal del próximo viernes apruebe una moción en la que se rechace el actual trazado del AVE por el centro de la ciudad, aunque los tres grupos de la oposición no tienen un propuesta común de trazado alternativo.
Incluso Trias ha asegurado que estaría dispuesto a aceptar un trazado a través del centro de la ciudad, siempre que se cumplan unas condiciones: "Que haya una estación en paseo de Gràcia y que no pase junto a la Sagrada Familia y la Pedrera".
Los tres partidos de la oposición (CiU, PP y ERC) llevarán esta cuestión al próximo pleno municipal con la intención de paralizar el actual proyecto y negociar uno nuevo, lo que dejará en minoría al gobierno de la ciudad formado por el PSC e ICV-EUiA.
Para el líder municipal de CiU, el trazado del AVE por el centro de la ciudad es una "gravísima equivocación" y ha acusado al alcalde Jordi Hereu de "no escuchar la voz de los barceloneses".
Trias ha señalado que el Consejo de Ministros "se ha equivocado" hoy al autorizar la licitación de las obras del túnel entre las estaciones de Sants y la Sagrera, aunque ha responsabilizado de ello a Hereu, de quien ha dicho que pretende explicar que la construcción del túnel es "irreversible". El grupo de CiU ha interpretado como una "provocación" la autorización para licitar las obras por parte del Consejo de Ministros, dada la proximidad del plenario municipal donde el equipo de gobierno "sabe que no tiene la mayoría".
Trias ha destacado que, si se aprobara el texto que presentará la oposición, el alcalde está obligado a defenderlo para lograr un cambio del trazado. En este sentido, el dirigente de CiU ha recordado que las decisiones del plenario son ejecutivas, por lo que son de obligado cumplimiento por parte del alcalde, y ha criticado al equipo de gobierno por querer aplicar sólo sus proposiciones.
El líder de CiU ha expresado su voluntad de hacer una "oposición leal" con el convencimiento de que estarán "cuatro años en la oposición", aunque se ha mostrado dispuesto "a llegar hasta el final" y acudir a las instancias judiciales si fuese necesario. En este sentido, fuentes del ayuntamiento han indicado que el actual trazado fue acordado por las administraciones local, autonómica y estatal y que el periodo de alegaciones ya ha finalizado, por lo que consideran que la decisión ya está adoptada.
Al ser interrogado sobre el trazado que propone su formación, Trias se ha mostrado partidario del trazado por el Vallès, aunque ha reconocido que la opción que defiende Jordi Portabella (ERC) por la calle Aragó, se "puede estudiar".
Según Trias, la propuesta realizada hoy por el gobierno catalán para conectar Tarragona y Barcelona con Francia mediante una vía de ancho europeo para el transporte de mercancías da validez y vigencia al trazado del Vallès.
El líder convergente se ha referido también al acto de protesta contra el actual trazado en el que ha participado, junto a otras personas, el ex conseller de CiU Joaquim Ferrer, que se ha encadenado frente a la subdelegación del Gobierno en Barcelona, en la calle Mallorca.
Trias ha argumentado que la sociedad civil "se puede manifestar" y que respeta su decisión, motivada por una situación que a él también le "indigna".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
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Re: Encara més...
Ja m'ho imagino... l'Hereu va a Madrid a Ca la Magdalena i li diu "Mira, es que estos me han dicho que le diga que no haga el túnel..."La Vanguardia wrote:El presidente del grupo municipal de CiU en el ayuntamiento de Barcelona, Xavier Trias, ha anunciado hoy un pacto con ERC y PP contra el actual trazado del AVE por el centro de la ciudad que el alcalde Jordi Hereu "deberá acatar".
Bueno, el tema de sempre. Després hi haurà gent que es queixarà de que a Madrid noseque passa que no volen fer res a Barcelona però si els propis partits a Barcelona no es poden posar d'acord per fer això i que d'una vegada tingui tot una mica de sentit...
De moment ja podem proposar una data cap el 2018... de moment, que això encara portarà cua.
De moment ja podem proposar una data cap el 2018... de moment, que això encara portarà cua.