Sistemes anti-criogenització a les 448R

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Post Reply
entfe001
N10
N10

Sistemes anti-criogenització a les 448R

Post by entfe001 »

En el viatge de tornada d'ahir cap a Girona (tren que gairebé perdo perquè no es va anunciar per megafonia a Sants fins que el CEX tancava les portes per marxar :evil:) vaig poder comprovar el sistema dissenyat per Renfe per evitar que els passatgers passin fred dins del tren a causa del sistema d'aire condicionat.

La solució passava, ni més ni menys, que per tenir la calefacció engegada junt amb la refrigeració.

Així doncs, ahir vaig tenir el gust de viatjar amb una cama escaldada -la del costat de la finestra- i l'altra congelada.

Per si a algú li interessa, es tractava de la 448.011.

P.S: Algú els hi hauria d'explicar que això no és precisament estalvi energètic...
aarongilp
N10
N10

Post by aarongilp »

La meva 011!!! :D Molts bons records tinc jo d'aquesta unitat...:D

La veritat és que això és ser una "mica" cafre...:D:D:D
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
wefer
Administrador

Post by wefer »

El meravellós servei de Renfe: megafonies que no funcionen tot i les constants promeses de "millorar la informació", trens amb la calefacció i la refrigeració posades a la vegada, etc.
No et queixis que com a mínim el tren va arribar a la seva destinació. Això ja és molt i no tothom té aquesta sort... :roll:
metring
Administrador

Post by metring »

Buf! És com tenir dos ambients en un sol tren. Ara falta el Chill out, una pista disco, etc :D
genissimon
N10
N10

Post by genissimon »

A l'època de les 440 blaves i d'skay, el contrast era major, ja que si seies al costat de la finestra, a l'hivern se't cremava el peu i se't gelava el braç del mateix cantó. La quantitat de soles de sabata que vaig arribar a cremar al damunt dels radiadors de la calefacció de les 440 !!!

Ara, a segons quina hora a les 447 has de portar jersei.

Salut !!
Guigui
Administrador

Extrapolo...

Post by Guigui »

O sigui, que si el Tren Groc fos de Renfomentadif, el vagó obert dels estius circularia tot l'any i a l'hivern ho faria amb la calefacció engegada...

:x
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
genissimon
N10
N10

Post by genissimon »

No. Els trens de renfe circulen amb la calefacció i l'aire condicionat tot alhora connectat. Més d'una vegada ho he pogut comprovar.

Si el tren groc fos de renfe, ja l'haurien desballestat i només hi circularien les magnífiques statdler, sense cap mena d'encant. Això suposant que no l'haguéssin suprimit directament i en el seu lloc haguéssin donat la concessió autobusera a algun amic.

Salut !!
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”