aarongilp wrote:ja no hauria de pasar pels baixadors a 30 per poder frenar a temps en cas que hi hagués algú esperant...
Això amb la millora de la línia resultarà ińteressant, perquè fins ara no reduien pas a 30... com a molt, accelerven fins a aquesta velocitat
Doncs potser hi ha una solució intermitja per aquests estacions o baixadors amb parada facultativa.
Partim de la premisa que tothom que viatjarà en un d'aquests trens d'FGC tindrà un bitllet. Òbviament, l'haurà de validar. L'estació serà tancada (a nivell de personal), però hi hauria una màquina d'autovenda. Un cop haguessis comprat el bitllet, si és que no el tenies ja, el passaries per la màquina validadora. En aquest moment, la validadora enviaria un senyal als sistemes de seguretat de la via, i un senyal avançat indicaria al maquinista que hi ha viatgers esperant el tren a l'andana. Posem pel cas, verd i groc indicaria que hi ha viatgers, i verd "sol" que no n'hi ha. El maquinista, per tant, ja sap per anticipat si s'haurà d'aturar a l'estació o no. En aquest darrer cas, ja no caldria ni tan sols reduïr la marxa a les estacions sense viatgers, i es minimitzaria el temps de viatge. L'única pega és que això obligaria als viatgers a personar-se a l'estació i a validar el bitllet uns minutets avans de l'arrivada del tren, però no hi veig cap problema, a la fi i al cab és el que fa tothom, arrivar avans que el tren i esperar-lo a l'estació.
Fins i tot es podria fer que la validadora no acceptés més validacions un cop el tren hagués trepitjat la balissa del senyal avançat, per evitar la pèrdua "tonta" d'un bitllet a causa de no haver arrivat a l'estació amb la suficient antelació com per fer frenar el tren.
quina poca imaginació que tens Abegot ...
Que la maquina quan vengui o validi un bitllet engegui un senyal lluminosa a uns centenar de metros de estació que indicaria al maquinista que algu espera el tren.
davida wrote:
quina poca imaginació que tens Abegot ...
Que la maquina quan vengui o validi un bitllet engegui un senyal lluminosa a uns centenar de metros de estació que indicaria al maquinista que algu espera el tren.
Si et plau, llegeix bé el meu post.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
El problema és que seria possible que algú toqués el 'timbre' i se'n anés (gamberrada, per exemple)...aleshores, tornem a les mateixes. El maquinista, convençut que hi ha algú esperant, frena...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Doncs millor encara: ja que estan de moda les tarjetes "sense contacte" que acostin la "targeta màgica" a la màquina que faria la funció de botó (i que pot estar integrat a la mateixa cancel·ladora) i llestos. Eliminem el risc de gamberrades.
I que passi com a Girona en els primers temps...que descomptin tots els viatges de cop en cas d'ésser una targeta multiviatge... M'encanta ser perapunyetes...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
UT596001 wrote:Doncs millor encara: ja que estan de moda les tarjetes "sense contacte" que acostin la "targeta màgica" a la màquina que faria la funció de botó (i que pot estar integrat a la mateixa cancel·ladora) i llestos. Eliminem el risc de gamberrades.
Aquesta és la sol.lució. Gràcies
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
La Generalitat estudia allargar el tren de la Pobla fins a la Seu.
EL PERIODICO
------------------
- M. J. IBÁÑEZ / LA POBLA DE SEGUR
- CARME BONET / LA SEU D'URGELL
• La línia portaria els usuaris de l'AVE fins a les pistes d'esquí i Andorra
La Generalitat està decidida a fer que el tren de la Pobla de Segur, inaugurat l'any 1951 i gestionat per l'Administració autonòmica des de l'1 de gener passat, es converteixi en el ferrocarril dels esquiadors de Lleida.
L'empresa pública Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ja ha començat a estudiar com transportar els turistes fins a les estacions hivernals del Pallars Sobirà i fins a les mateixes portes d'Andorra, prolongant la línia actual fins a Sort (Pallars Sobirà) i, més endavant, fins a la Seu d'Urgell.
El Govern creu que, d'aquesta manera, no tan sols es resoldria un greu dèficit del Pirineu lleidatà --que no té una xarxa de comunicacions per ferrocarril--, sinó que també s'obtindria més rendibilitat de la infraestructura ja existent. "Hi ha un espai de forta demanda a la zona entre Sort, Adrall, la Seu d'Urgell i Andorra, que representa una població d'uns 90.000 habitants", va assenyalar el director de FGC, Joan Torres, en l'última visita que va fer a la zona.
La companyia calcula que la prolongació del servei fins a Sort i la Seu permetria duplicar el nombre de passatgers, que passaria dels 130.000 usuaris actuals a uns 270.000. Els viatgers es trobarien, a més, amb un tren regional dotat amb plena cobertura per a la telefonia mòbil, que, en principi, ha de quedar garantida amb les obres de renovació integral que s'estan executant des del mes de juliol a la línia. Un altre al.licient per als viatgers seria la ràpida connexió que tindria amb l'AVE, que s'agafa a la mateixa estació Lleida-Pirineus, des d'on, al seu torn, surten els trens de la Pobla.
L'OPCIÓ DE PUIGCERDÀ
L'alcalde de la Seu d'Urgell, Jordi Ausàs (ERC), va considerar ahir "molt més pràctic, realista i prioritari" allargar un ramal de tren lleuger des de Puigcerdà fins a la capital de l'Alt Urgell i Andorra, en lloc de la proposta de la Generalitat de prolongar la línia ferroviària de la Pobla. Malgrat això, Ausàs va valorar positivament que la Generalitat aposti per primera vegada, de manera decidida, pel transport ferroviari per millorar les condicions de comunicació del Pirineu.
D'acord amb un punt de vista pràctic, Ausàs va defensar construir un ramal des de la Cerdanya, com s'ha reclamat reiteradament a la comarca, on aquest trajecte és habitual per a molts veïns. Per Ausàs, la prioritat de la infraestructura vindria donada també per la seva utilització com a transport ordinari de mercaderies. El republicà va assenyalar que l'actuació hauria de figurar al Pla d'Infraestructures de l'Estat, abans que traspassar el Port del Cantó, a la N-260.
Així, mentre la possibilitat d'estendre l'actual línia fins a l'Alt Urgell és encara una quimera que s'haurà de sospesar econòmicament i socialment, la prolongació fins a Sort sembla cada dia més viable. De fet, amb el tancament per obres de les vies, s'ha creat un servei alternatiu d'autocars, que arriba amb èxit fins a la capital del Pallars Sobirà.
Per l'alcalde, Agustí López (CiU), "la prolongació s'hauria de fer cap a Esterri d'Àneu i, si és possible, arribar fins a Andorra per l'antic pas de Tor", segons ha indicat recentment López. L'aposta de l'alcalde coincideix amb la que anys enrere va fer la Diputació de Lleida, que va anunciar la seva intenció d'estudiar una ampliació de la línia de la Pobla en aquesta mateixa direcció.
Descarrila un comboi de les obres del tren de la Pobla
El descarrilament d'un comboi de les obres de la línia Lleida-La Pobla, que no ha fet ferits, ha provocat problemes de trànsit a la C-13. La retirada de la vagoneta només es podia fer des de la carretera. Per això, ha estat necessari donar pas alternatiu mentre la grua efectuava els treballs. Els fets han passat de matinada tot i que la situació no s'ha normalitzat fins al migdia.
Només volia dir-vos que potser m'heu interpretat malament, perquè jo contestava al Santfeliuenc precisament intentant explicar-li això, que les mides reduïdes de la xarxa no són motiu per dir que ho té fàcil. FGC és una empresa que admiro molt i tant de bo que hi acabi treballant quan acabi la carrera!
Evidentment, crec que tampoc hi he afegit elements nacionalistes no? Perquè en aquesta direcció crec que no hi anava pas! Simplement, volia comentar que FGC és una bona companyia, amb moltes virtuts però també defectes, però bona en balanç. De fet crec que no fa molt va rebre un premi internacional com a empresa ferroviària no? Corregiu-me si m'equivoco!
Ah, finalment al company 594-001-0, la veritat és que no se com s'ho fan a FGV, però la diferència entre algunes línies és brutal; però les línies que funcionen bé, tot s'ha de dir, fan molt de goig: funcionen a la perfecció, són molt còmodes i a més presenten estacions ben boniques . Això sí, la vostra xarxa de Rodalies la veritat és que és bastant bona.
Bé, sobretot que quedi clar, a mi FGC m'encanta (i no per catalana, sinó per empresa bona!).
Salutacions!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-----------------------------------------
Les respostes que parlaven sobre la comparació entre FGC i RENFE han estat passades aquí: http://wefer.com/forum/viewtopic.php?t=1389
------------------------------------------
Aquest dilluns baixa a Balaguer locomotora dièsel amb moltes plataformes per carregar travesses monobloc. Ho dic per si algú fa pont.
Impressionant veure aquest tren en plena línia.
L'estació de Balaguer es troba protegida, banda La Pobla, per una falca descarriladora accionable manualment. Sí, sí: hi ha un formatget de nova instal.lació en plena via.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
La Generalitat soterrará la línea de tren de la Pobla en Balaguer
El Ayuntamiento de Balaguer tiene previsto firmar a finales de año un convenio con Ferrocarrils de la Generalitat, para que la línea de tren de la Pobla de Segur a paso por Balaguer, sea subterránea, suprimiendo así, los actuales pasos a nivel.
Según ha explicado el alcalde, Miquel Aguilà, para llevar a cabo posteriormente este proyecto, primero, será necesario establecer un convenio con Ferrocarils que reúne distintas voluntades por partes de las dos administraciones, y que consiste básicamente, en incluir las propiedades de Ferrocarrils dentro del ámbito de la zona de Inpacsa, obteniendo así una compensación dentro del área de edificabilidad de dicha zona. Por su parte Ferrocarrils se compromete a llevar a cabo esta actuación en la capital de la Noguera. La distancia del soterramiento esta fijada entre 900 y 1.200 metros y abarca desde el área de la variante hasta la carretera de Camarasa. Aguilà destacó la gran importancia que supone este proyecto de gran envergadura en la ciudad, ya que se consigue por un parte, la realización de una gran obra esperada, y por otra, se conecta la nueva zona urbanística con el centro de la ciudad, y cuando se desarrolle todo el plan urbanístico se obtendrán 6,5 hectáreas que se destinarán para zona verde y equipamientos. Miquel Aguilà informó que antes de que Ferrocarils redacte el proyecto primeramente se debe aprobar un Plan de Mejora Urbana y la reparcelación de todos los terrenos de la zona de Inpacsa. El inicio de las obras, por lo tanto, podría tardar de dos a tres años.
Aguilà mostró su satisfacción por haber conseguido esta gran obra para la ciudad, que según indicó, la persiguen desde hace varios años. Asimismo, señaló que la futura estación de la capital de la Noguera también será subterránea aunque debe esperarse definitivamente a la redacción del proyecto por parte de Ferrocarrils.
Actualmente Ferrocarrils de la Generalitat está llevando a cabo la mejora integral de línea de la Pobla de Segur. Desde la capital de Noguera hasta la capital del Pallars Jussà se ha suprimido la línea de tren y los trayectos se cubren con autobuses y taxis. Respecto a los trabajos que se están llevando a cabo en la mejora de las vías, se ha invertido unos 18 millones de euros y consisten básicamente en cambiar las travesías actuales por las universales para hacerlas compatibles con el ancho de vía europeo. Cuando termine toda la obra, esta línea habrá cambiado totalmente su fisonomía.
Mare de Déu!!!! Però tant necessari és el soterrament a Balaguer? Tanta densitat de població hi ha per justificar un soterrament? Tant car és el sòl i tant poc espai d'expansió té Balaguer que, com a única alternativa, necessita els terrenys del ferrocarril per fer-hi equipaments?
Ja podrien gastar-se els diners en prolongar la línia o en fer un bon nucli de rodalies a Lleida, que és el que es faria en qualsevol país normal, i no pas gastar-se'ls en obres d'utilitat més que discutible.
País...
A veure si aquest alcalde tan competent ara se li ocorre també fer el Ferrocarril Metropolità de Balaguer ...Això sí li recomano fortament que no li gestioni TMB...
En fi, per demanar, que no valgui...
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2