Hola, companys, he trobat aquesta noticia a la web del metro que us pot interessar.: http://www.tmb.net/common/premsa/MuestraHTML
Segurament l'agafare algun dia ja que la L3 l'agafo sovint i ja explicaré com es.
Demà entra en servei a la línia 3 de metro el primer tren 3000 remodelat
● Els vagons s’han renovat interiorment i s’han interconnectat entre si, per donar més capacitat i confort als usuaris
Demà començarà a circular amb passatgers per la línia 3 de metro (Zona Universitària - Canyelles) el primer tren de la sèrie 3000 que ha estat sotmès a una reconfiguració i completa remodelació interior per millorar-ne el confort i la fiabilitat.
Aquest tren, que ha servit de prototip per al programa d’actualització del material mòbil de la línia 3, entra en servei després de completar de manera satisfactòria el període de proves. Exteriorment es distingeix pel frontal de color vermell, i a l’interior, pels seients en posició lineal i en tons blaus, i pels passadissos d’intercomunicació entre cotxes. S’assemblen, doncs, als nous trens de les sèries 5000, 6000 i 9000 que s’estan incorporant al metro de Barcelona.
Frontal, passadís d’interconnexió entre cotxes i espai per a a PMR en el tren reformat
La línia 3 disposa de 18 trens de la sèrie 3000, construïts per CAF, MTM, Macosa i Cenemesa entre els anys 1986 i 1988. Al cap de 20 anys, es feia aconsellable una completa reforma de l’interior que els permeti continuar donant servei en les millors condicions de seguretat, capacitat i confort fins al final de la seva vida útil.
Dins del programa de remodelació, se sotmet els trens 3000 a les operacions següents:
Reparar les caixes, pintar-les per dins i per fora
Substituir terres i vidres
Crear un espai reservat a persones amb mobilitat reduïda
Canviar els mecanismes d’obertura i tancament de portes
Instal·lar videovigilància a l’interior dels cotxes
Canviar els seients, que estaven col·locats en “compartiments” de dos contra dos, i alinear-los amb el respatller contra les parets laterals
Construir passadissos d’intercomunicació dins dels trens, de manera que quedin un grup de tres cotxes i un altre de dos, perquè els passatgers es distribueixin de manera més homogènia
Amb el canvi de la configuració de seients i el passadís d’unió entre els cotxes s’aconsegueix un augment de capacitat del 12% en cada tren.
El 12% del preu d’un tren nou
La remodelació té un cost d’uns 680.000 euros per unitat, equivalent aproximadament a un 12% del valor d’un tren nou. L’empresa que porta a terme els treballs, la firma lleidatana Tradinsa, ha lliurat fins ara les dues primeres unitats reformades (la que demà entra en servei i una altra que està en la fase de proves). La resta aniran sent retirades i reformades de manera progressiva al llarg dels pròxims anys, fins a completar les 18 unitats el 2010.
De manera paral·lela s’està remodelant, als tallers de Sagrera, la primera unitat de la sèrie 4000, amb característiques molt semblants a la 3000 però d’ample ibèric, ja que es va dissenyar per a la línia 1. D’aquests trens n’hi ha 24, que també seran tots reconfigurats i reformats interiorment.
Barcelona, 12 de juliol de 2007
Nou metro a la L3
-
- N2
- Posts: 11
- Joined: Saturday 31/03/2007 11:24
Nou metro a la L3
Quieres visitar Gósol o Saldes? Pues lo tienes difícil. Mira, mira:
http://195.214.44.143/cgi-bin/horaris.p ... E?BERGUEDA
http://195.214.44.143/cgi-bin/horaris.p ... E?BERGUEDA
http://195.214.44.143/cgi-bin/horaris.p ... E?BERGUEDA
http://195.214.44.143/cgi-bin/horaris.p ... E?BERGUEDA
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Nou metro a la L3
Ui, doncs això és avui divendres 13...Gosol-Saldes wrote:Barcelona, 12 de juliol de 2007
A veure qui és el primer a agafar-lo
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Per aqui també s'en parla :
http://transport.cat/viewtopic.php?t=4913&start=420
Ja se que es molt aviat per parlar de preservació pero no s'en deixara cap original???? :
La resta aniran sent retirades i reformades de manera progressiva al llarg dels pròxims anys, fins a completar les 18 unitats el 2010. "tmb dixit"
http://transport.cat/viewtopic.php?t=4913&start=420
Ja se que es molt aviat per parlar de preservació pero no s'en deixara cap original???? :
La resta aniran sent retirades i reformades de manera progressiva al llarg dels pròxims anys, fins a completar les 18 unitats el 2010. "tmb dixit"
Re: Nou metro a la L3
Ja s'està reformant?Gosol-Saldes wrote: De manera paral·lela s’està remodelant, als tallers de Sagrera, la primera unitat de la sèrie 4000, amb característiques molt semblants a la 3000 però d’ample ibèric, ja que es va dissenyar per a la línia 1. D’aquests trens n’hi ha 24, que també seran tots reconfigurats i reformats interiorment.
Mr. LLOP, si fos tan amable de deixar-s'hi caure amb una càmera a les mans...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Nou metro a la L3
Si ja hi ha 2-3 6000s a la L1 ja te sentit que comencin a enviar 4000s a reformar. Més que res perque a nivell de freqüències no es trovaran a faltar, es més, ja hi haurà 1-2 trens més que abans.Platanito wrote:Ja s'està reformant?Gosol-Saldes wrote: De manera paral·lela s’està remodelant, als tallers de Sagrera, la primera unitat de la sèrie 4000, amb característiques molt semblants a la 3000 però d’ample ibèric, ja que es va dissenyar per a la línia 1. D’aquests trens n’hi ha 24, que també seran tots reconfigurats i reformats interiorment.
Mr. LLOP, si fos tan amable de deixar-s'hi caure amb una càmera a les mans...
Apart, recordem que com arrivin masses 6000s alhora, no cabran tots els trens a la L1. Mentre s'acaben les obres a Bellvitge ja va bé tenir més d'una 4000 a reformar.
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
NO és MOLT AVIAT. Hi ha empreses (estrangeres, és clar) que designen, fins i tot, les unitats concretes que seran preservades, quan encara està tota la sèrie, o bona part d'ella, en circulació.faristol wrote:Ja se que es molt aviat per parlar de preservació pero no s'en deixara cap original???? :
Imagino que també designen "suplents", és clar, per si les unitats a preservar pateixen algun percanç, o decauen més que el previst durant la seva última època.
I, com que segurament no en deixaran cap, d'original, tampoc no és tard per a preveure la conservació del màxim possible d'elements originals (seients, plaques de les parets, testers, barres...) que possibilitin en un futur tornar els hipotètics 3000 i 4000 preservats a estat original.
I conservar-los bé, no amuntegar-los en una cantonada de qualsevol nau, de manera que el dia que falti espai, o passi per allà algú que no sap de què va tot això, "faci neteja".
Una de les propostes, doncs, que penso que hauria d'abanderar la delegació del FTC al Consell. No entestar-se en "heu de preservar", i ja està, sinó aportar detallets en els quals potser la gent encarregada no hi pensa ara, però que d'aquí a 2, 5 o 10 anys...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Per parlar de les unitats 3000 remodelades, ja hi ha aquest altre fil:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=4913&start=440
http://transport.cat/viewtopic.php?t=4913&start=440
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT