A veure...
· I perquè s'hauria d'homologar a França, cosa que podria trigar anys.
Per homologar un tren que no passaria de Perpinyà es tardarien anys? Tampoc se l'hauria de fer recórrer tota la xarxa francesa (de la mateixa manera que no tots els trens de RENFE en ample ibèric poden circular per la pràctica totalitat de la xarxa estatal -i no només pel tema de que hi hagin trams de via sense electrificar-).
· I perquè hauria d'ésser bitensió, i adaptar un tren com el Cívia carregat d'electrònica a una tensió diferenta no és gens senzill. No és com amb els trens reostàtics d'abans, en aquells temps sí que era més fàcil. Amb el Cívia també n'hi podria haver per temps.
· I perquè al fer tants canvis al Cívia també s'hauria d'homologar per l'Adif. I tornem a perdre temps.
Quan he posat per exemple un Civia, no em referia a un dels ja existents, sinó a fer trens nous. De fet, el Civia i l'Alvia són de la mateixa marca.
· I perquè s'hauria d'instal·lar un canviador d'ample nou pel BRAVA, cosa que també podria trigar anys en tràmits burocràtics.
Massa burocràcia per solucionar un tema que a altres punts fronterers de França no suposa cap problema.
· I perquè s'hauria de traslladar a Figueres tota la infrastructura de canvi d'eixos de Transfesa i de transbordament de càrrega Renfe-SNCF, causant interrupcions al tràfic internacional de mercaderies (que si ara ja està a precari, només li faltaria això). Això es podria evitar instal·lant tercer carril, però aquesta solució és dolenta. Dona un desgast molt desigual dels carrils i l'Adif només l'accepta en casos puntuals. Per posar regionals Figueres-Perpinya dubto moltíssim que ho accepti.
Què hi té a veure Figueres amb tot això? Jo estic parlant d'un tren que anés a Perpinyà via Portbou, i per via convencional.
· I perquè el Govern de l'Estat ja ha fet prou el ridícul havent de pagar a TP-Ferro per no tenir enllestida la LAV de Figueres a temps com per que a sobre també hagi d'indemnitzar a TP Ferro a causa de canviar l'ample de Figueres-Portbou per posar-hi regionals.
Doncs es crea un consorci tipo Elipsos.
I tot plegat, perquè? Per no coordinar bé els horaris a la frontera. Tot aquest monumental merder i tanta despesa per no coordinar bé uns horaris???? Au va, no fotem.
Coordinar bé uns horaris és una cosa que ja hi hauria de ser de fa anys. Jo estic parlant d'un pas més; connectar directament Barcelona i Girona amb Perpinyà. Però com en tot, em temo que aquí hi ha més inconvenients polítics que no pas infraestructurals (ja saps; com de Barcelona a València que l'autopista és de peatge, i de València a Madrid és autovia). Si algun dia es decidíssin a superar el prejudici polític que comportaria unir Barcelona i Perpinyà, ni tan sols caldria pensar en coordinar freqüències a Portbou i Cervera, perquè la major parts dels trens, continuarien el seu recorregut.