Val, gràcies per la puntualització. Efectivament, jo parlava de l'itinerari, en el qual consta com a "Línea 270". Per això m'he confós.fantito wrote:Et refereixes al servei comercial de Renfe o a la definició de línia d'Adif? És que són dues coses diferents. En el llibre d'itineraris de Renfe consta, efectivament, com a 270 però es tracta d'un itinerari més que una línia.
La línia sempre s'ha definit com la infraestructura que uneix dos punts i així consta en totes les adjudicacios. És a dir que l'Estat adjudicava la construcció de la línia de tal a tal lloc a l'empresa o companyia qual.
Notícies línia de La Pobla de Segur
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Una cosa es que RENFE, ADIF i qui vulgui els hi doni numeració interna a les línies, als recorreeguts, etc. però cara al públic hauria d'haver una numeració clara, on cada línia sigui cada línia, i un se'n pugui fiar d'una matiexa numeracio que consti tant a les estacions com als trens, com als horaris, com a Internet.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
El Govern planteja soterrar 622 metres del tren a Balaguer amb un cost de 65 milions
Els estudis previs que ha elaborat la Generalitat per portar a terme el soterrament de les vies del tren de la Pobla a Balaguer plantegen dos alternatives, que van del cobriment total de la via en aquest tram (amb uns 1.200 metres de longitud) fins a un cobriment parcial, que consisteix a tapar completament un tram de 622 metres de vies i deixar 505 metres lineals amb un cobriment entre pantalles. Aquesta opció suposa que en aquest mig quilòmetre, la línia ferroviària discorreria per sota del nivell del terra i protegida en els dos costats però descoberta en la part superior. A part d'aquesta diferència, el cost també varia, de manera que el cobriment parcial de les vies suposaria una inversió de 65,7 milions d'euros i el total, de 70,3 milions.
L'alcalde de Balaguer, Miquel Aguilà, ha explicat que la possibilitat que més ha predominat ha sigut la del soterrament parcial, encara que el preestudi que ha rebut recentment la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques obre aquesta nova possibilitat.
SEGRE
Els estudis previs que ha elaborat la Generalitat per portar a terme el soterrament de les vies del tren de la Pobla a Balaguer plantegen dos alternatives, que van del cobriment total de la via en aquest tram (amb uns 1.200 metres de longitud) fins a un cobriment parcial, que consisteix a tapar completament un tram de 622 metres de vies i deixar 505 metres lineals amb un cobriment entre pantalles. Aquesta opció suposa que en aquest mig quilòmetre, la línia ferroviària discorreria per sota del nivell del terra i protegida en els dos costats però descoberta en la part superior. A part d'aquesta diferència, el cost també varia, de manera que el cobriment parcial de les vies suposaria una inversió de 65,7 milions d'euros i el total, de 70,3 milions.
L'alcalde de Balaguer, Miquel Aguilà, ha explicat que la possibilitat que més ha predominat ha sigut la del soterrament parcial, encara que el preestudi que ha rebut recentment la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques obre aquesta nova possibilitat.
SEGRE
Last edited by Sky on Sunday 01/07/2007 15:59, edited 1 time in total.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I a qui tocarà afluixar?
I per fer aquesta aberració, a qui el passaran el platet? Als especuladors golafres o al sofert contribuent?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: I a qui tocarà afluixar?
Imagino que els "sucosos" terrenys de l'antiga parerera que estava al costat de l'estació hi tindran molt a dir... no cal que continui, oi?Guigui wrote:I per fer aquesta aberració, a qui el passaran el platet? Als especuladors golafres o al sofert contribuent?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Després per millorar les estacions, per fer noves línies, per posar més autobusos, etc, etc... no hi haurà diners.
És clar que no hi haurà diners, se'ls hauran gastat en soterrar 622 metres de via per on passen 6 trens al dia, la qual cosa vol dir que estan uns 10 minuts baixades cada dia, repartits en 6 cops!!!!!
Vergonyós Haurien de rodar caps per decisions com aquesta, però segur que encara els aplaudiran. Així ens va.
És clar que no hi haurà diners, se'ls hauran gastat en soterrar 622 metres de via per on passen 6 trens al dia, la qual cosa vol dir que estan uns 10 minuts baixades cada dia, repartits en 6 cops!!!!!
Vergonyós Haurien de rodar caps per decisions com aquesta, però segur que encara els aplaudiran. Així ens va.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: I a qui tocarà afluixar?
http://www.megaupload.com/?d=PMNBAUGZUT596001 wrote:Imagino que els "sucosos" terrenys de l'antiga parerera que estava al costat de l'estació hi tindran molt a dir... no cal que continui, oi?
Last edited by Sky on Tuesday 03/07/2007 0:45, edited 1 time in total.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Per calmar els ànims del soterrament més absurd que pot haver-hi, i que costarà una milionada impressionant, us faig saber que m'han dit que a l'estació de La Pobla de Segur ja torna a haver-hi instal·lada la tercera via (que ja hi havia hagut al seu moment) i que actualment s'està procedint a renovar les altres dues, a les quals només els havien passat l'herbicida.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Saps si a La Pobla de Segur han tornat a instal·lar agulla a alguna via pel costat de la topera, per a permetre l'escapament de la locomotora a les composicions convencionals (tipus ARMF) i poder tornar a posar la locomotora al costat Lleida de la composició?Trenscat wrote:Per calmar els ànims del soterrament més absurd que pot haver-hi, i que costarà una milionada impressionant, us faig saber que m'han dit que a l'estació de La Pobla de Segur ja torna a haver-hi instal·lada la tercera via (que ja hi havia hagut al seu moment) i que actualment s'està procedint a renovar les altres dues, a les quals només els havien passat l'herbicida.
Salut !!
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Es nota que FGC és propietària de la línia. Comença a actuar amb els mateixos conceptes metropolitans.
Soterrada però amb senyals mecànics. Això no ho preveu l'estudi?
Soterrada però amb senyals mecànics. Això no ho preveu l'estudi?
Sky wrote:El Govern planteja soterrar 622 metres del tren a Balaguer amb un cost de 65 milions
Els estudis previs que ha elaborat la Generalitat per portar a terme el soterrament de les vies del tren de la Pobla a Balaguer plantegen dos alternatives, que van del cobriment total de la via en aquest tram (amb uns 1.200 metres de longitud) fins a un cobriment parcial, que consisteix a tapar completament un tram de 622 metres de vies i deixar 505 metres lineals amb un cobriment entre pantalles. Aquesta opció suposa que en aquest mig quilòmetre, la línia ferroviària discorreria per sota del nivell del terra i protegida en els dos costats però descoberta en la part superior. A part d'aquesta diferència, el cost també varia, de manera que el cobriment parcial de les vies suposaria una inversió de 65,7 milions d'euros i el total, de 70,3 milions.
L'alcalde de Balaguer, Miquel Aguilà, ha explicat que la possibilitat que més ha predominat ha sigut la del soterrament parcial, encara que el preestudi que ha rebut recentment la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques obre aquesta nova possibilitat.
SEGRE
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Mercaderies per la línia de La Pobla
Ja que parles de mercaderies, a Catalunya ens fa falta millorar les infraestructures de les tres "F", Fibra òptica, Fecsa i Ferrocarril de mercaderies. Dic això, perque no estaría malament posar més vies en sentit França d'aquesta línia i d'aquesta manera posar servei de mercaderies internacionalsliniadelRipollés wrote:Sembla coherent pensar que, degut a la inaccessibilitat de molts trams de la línia de la Pobla, hagin de portar el material per a la renovació de la línia en tren i això donarà lloc a curiosos mercaderies per la línia
De fet, em consta que aquesta és una de les preocupacions hores d'ara: l'accessibilitat.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
-
- N5
- Posts: 82
- Joined: Friday 15/06/2007 18:36
- Location: L´Hospitalet.