En billetes de i/v, formalización vuelta en taquilla
En billetes de i/v, formalización vuelta en taquilla
Algú em pot explicar quan s'ha de formalitzar la tornada a taquilla en bitllets d'anada i tornada?
Segons el revers del bitllet, quan tornes en un dia diferent al de l'anada o el tren te diferent tarifa.
Pero...
Tornant en diferent dia, a vegades la màquina l'accepta i d'altres em fa anar a la taquilla.
Quin sentit té que et fagin passar per taquilla si el bitllet ja te una data de caducitat?
Lo de la tarifa es absurd ja que qualsevol pot pujat a un tren amb un bitllet de rodalies i oi que no els fan passar a tots per taquilla? Cadascú s'ha de preocupar de que el tren sigui de la mateixa categoria i sino apanyar-se-les amb el revisor.
Segons el revers del bitllet, quan tornes en un dia diferent al de l'anada o el tren te diferent tarifa.
Pero...
Tornant en diferent dia, a vegades la màquina l'accepta i d'altres em fa anar a la taquilla.
Quin sentit té que et fagin passar per taquilla si el bitllet ja te una data de caducitat?
Lo de la tarifa es absurd ja que qualsevol pot pujat a un tren amb un bitllet de rodalies i oi que no els fan passar a tots per taquilla? Cadascú s'ha de preocupar de que el tren sigui de la mateixa categoria i sino apanyar-se-les amb el revisor.
A diferència dels bitllets d'anada i tornada del nucli de rodalies de Barcelona, els de Regionals permeten fer el segon viatge fins a quinze dies després del primer. La formalització a taquilla en diferent dia és per segellar el bitllet perquè sigui vàlid per a un dia en concret (si no se segella, és implícitament vàlid només pel dia de l'anada). Una altra cosa és per què no fan directament la formalització amb la impressió mecànica de les validadores, les quals imprimeixen la data...
Per altra banda, en estacions amb venda de bitllets és obligació del viatger pagar els suplements que faci falta per a poder pujar a un tren de tarifa superior (en el cas de Catalunya, només aplicable per tornar amb Exprés amb el bitllet a tarifa regional). Pujar-hi sense haver pagat el suplement a taquilla és considerat com haver pujat sense bitllet. L'excepció òbvia són les estacions i baixadors sense personal. Tot i així, en molts casos els interventors es limiten a cobrar la diferència als qui no l'han pagada tot i tenir-ne ocasió.
Per altra banda, en estacions amb venda de bitllets és obligació del viatger pagar els suplements que faci falta per a poder pujar a un tren de tarifa superior (en el cas de Catalunya, només aplicable per tornar amb Exprés amb el bitllet a tarifa regional). Pujar-hi sense haver pagat el suplement a taquilla és considerat com haver pujat sense bitllet. L'excepció òbvia són les estacions i baixadors sense personal. Tot i així, en molts casos els interventors es limiten a cobrar la diferència als qui no l'han pagada tot i tenir-ne ocasió.
El problema amb que em trobo es que segons com els hi pica hi ha dies en que al tornar la maquina accepta el bitllet li posa la data i "titol esgoatat"; i d'altres en que no li dona la gana d'acceptar-lo i diu que passi per taquilla on només es limiten a posar-li un segell...
M'agaradaria saber si es cosa de com li pica a la màquina o del empleat de la taquilla a l'hora d'expedir al bitllet.
M'agaradaria saber si es cosa de com li pica a la màquina o del empleat de la taquilla a l'hora d'expedir al bitllet.
- Ecomobisostrans
- N10
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Es a dir, que si algú va de Tarragona a Barcelona-Sants i torna al dia següent te que fer-se tota la cua a les taquilles per formalitzar i despres al punt de control per passar? De bojos, realment de bojos. Llavors per que koñ serveixen les màquines? La RENFE aquesta es unica.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
A Sants, totes...de fet, jo ja fa temps que no vaig a formalitzar la tornada. Simplement em limito a passar-la per la canceladora i baixar a vies.entfe001 wrote:És cosa de les validadores.
De fet, jo no en conec cap que validi bitllets d'anada i tornada en un altre dia.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...