Busos de TMB anunciaran parades amb so i panells
A veure, que es gastin els diners que facin falta pero si les veus no s'entenen, doncs que es canviin... Potser com esta en periode de proves, les veus no seran les definitives (esperem....), aixo sera només canviar l'arxiu MP3 i a correr
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Últimament he agafat diversos busos que porten anunci de parada i pantalles d'informació. En els panells posa que estan en proves... i més val, perquè ahor mateix vaig presenciar una discussió entre diversos passatgers i el conductor per culpa del ditxós sistema.
Resulta que està molt bé això de la pantalla. Et diu el nom de la parada i la correspondència amb altres línies de bus però no amb el metro ni molt menys amb Renfe o FGC ni autobusos no TMB .
Per si això no fos prou error, al posar la informació, sembla que "ha desaparegut" el símbol que anuncia "parada sol·licitada". Si ja era poc intuitiu en tots els busos amb pantalles de LEDs, ja que només apareixia un dibuixet d'un bus al costat d'una parada i havies de deuïr què significava, ara no apareix ni això. Res de res.
Ahir, a la línia 50, algú va tocar el botó de parada... però potser no el va tocar gaire bé. Però no hi ha indicador per confirmar-ho...
Com que no hi havia ningú esperant a la parada (Tetuan, bus 50) el conductor se la va saltar olímpicament. Tot seguit, es van sentir els típics crits de "parada, parada, puerta, puerta!!!!"
Amb paraules poc amables, el conductor els va enviar a fregir espàrrecs dient que no havien pitjat el botó, i no va parar fins la següent estació, entre alguns records a la seva mare fets en veu baixa per part d'alguns viatgers.
No cal dir que, quan va arribar la meva parada, vaig apretar el botó 3 cops fins al fons.
Moraleja: tanta tecnologia, tanta millora del servei i tanta història, per després deixar-se el més bàsic de tot, que ja estava solucionat en els autobusos des de fa dècades?
Resulta que està molt bé això de la pantalla. Et diu el nom de la parada i la correspondència amb altres línies de bus però no amb el metro ni molt menys amb Renfe o FGC ni autobusos no TMB .
Per si això no fos prou error, al posar la informació, sembla que "ha desaparegut" el símbol que anuncia "parada sol·licitada". Si ja era poc intuitiu en tots els busos amb pantalles de LEDs, ja que només apareixia un dibuixet d'un bus al costat d'una parada i havies de deuïr què significava, ara no apareix ni això. Res de res.
Ahir, a la línia 50, algú va tocar el botó de parada... però potser no el va tocar gaire bé. Però no hi ha indicador per confirmar-ho...
Com que no hi havia ningú esperant a la parada (Tetuan, bus 50) el conductor se la va saltar olímpicament. Tot seguit, es van sentir els típics crits de "parada, parada, puerta, puerta!!!!"
Amb paraules poc amables, el conductor els va enviar a fregir espàrrecs dient que no havien pitjat el botó, i no va parar fins la següent estació, entre alguns records a la seva mare fets en veu baixa per part d'alguns viatgers.
No cal dir que, quan va arribar la meva parada, vaig apretar el botó 3 cops fins al fons.
Moraleja: tanta tecnologia, tanta millora del servei i tanta història, per després deixar-se el més bàsic de tot, que ja estava solucionat en els autobusos des de fa dècades?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Sempre estem en el mateix, les decisions i/o argumentacions tècniques són gairebé sempre l'últim mono en qualsevol cosa.wefer wrote:Moraleja: tanta tecnologia, tanta millora del servei i tanta història, per després deixar-se el més bàsic de tot, que ja estava solucionat en els autobusos des de fa dècades?
Realment és tan nou i complicat això? Si pots comprar a qualsevol botiga un GPS que t'inidica on estàs i tot els serveis que tens a prop.
Ja sé que el nivell de detall i de fiabilitat no és el mateix, però això ho he vist funcionar Berlín amb busos nous i vells sense cap problema. I és indignant que a Barcelona no tinguem ni un simple mapa de la línea a dins del bus.
Ja sé que el nivell de detall i de fiabilitat no és el mateix, però això ho he vist funcionar Berlín amb busos nous i vells sense cap problema. I és indignant que a Barcelona no tinguem ni un simple mapa de la línea a dins del bus.
Això és ben cert. Quan agafo un bus (sigui de TMB o de BaixBus; del costat Besós no puc parlar perquè no n'he agafat mai cap), si no em conec la línia, vaig totalment perdut. He de memoritzar el traçat abans de pujar (cosa que no pots fer si has agafat el bus a salto de mata a un post perdut a una zona que no coneixes i on només hi circulen un parell de línies) i després refiar-me de la meva memòria o bé arriscar-me a rebre un bufido del conductor o una mala indicació d'un passatger habitual no gaire menys perdut que jo.vr wrote:és indignant que a Barcelona no tinguem ni un simple mapa de la línea a dins del bus.
La veritat, només que hi hagués penjat el plànol que tan generosament regala TMB a les oficines d'informació guanyariem molt.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
El costat Besòs està igual o pitjor, amb els termòmetres indicant tan sols els carrers per on passa, no totes les parades que hi ha.Platanito wrote:Això és ben cert. Quan agafo un bus (sigui de TMB o de BaixBus; del costat Besós no puc parlar perquè no n'he agafat mai cap)
Si a això hi afegeixes el festival de desviacions provisionals per les obres de la L2 a Badalona, realment t'hi pots ben morir si no t'ho coneixes.
Als que volen mapes dins del bus: llavors fem que els autobusos no puguin rotar entre diferents línies? I si posem un autobús d'una línia diferent per avaria, llavors que s'apanyin sense mapes?
Penso que el sistema d'avís de parada està molt bé. Ara, per veure com s'aplica bé aneu un dia a agafar els busos de TMESA (urbà de Terrassa) que no és tan lluny de Barcelona i en canvi no treuen el llum de la parada sol·licitada.
Penso que el sistema d'avís de parada està molt bé. Ara, per veure com s'aplica bé aneu un dia a agafar els busos de TMESA (urbà de Terrassa) que no és tan lluny de Barcelona i en canvi no treuen el llum de la parada sol·licitada.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
El conductor sol portar un mapa de la línia, la podria posar dins una caixeta transparent que hi tindria que ser a tots els autobusos.
Mireu aquesta que porten els autobusos Alsina Graells:
Doncs seria qüestió de portar una similar però dins l'autobus i amb la forma i el tamany d'un DIN A-3 aixi hi cap perfectament un mapa prou visible de qualsevol linia. Un bon lloc per ubicar-lo seria al vidre de la plataforma, que es on actualment penjen tots els avisos amb celo. O tambe darrere el conductor.
Mireu aquesta que porten els autobusos Alsina Graells:
Doncs seria qüestió de portar una similar però dins l'autobus i amb la forma i el tamany d'un DIN A-3 aixi hi cap perfectament un mapa prou visible de qualsevol linia. Un bon lloc per ubicar-lo seria al vidre de la plataforma, que es on actualment penjen tots els avisos amb celo. O tambe darrere el conductor.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
No entenc perquè una empresa necessita tant rotar el material... De fet l'empresa rotadora de matèrial líder en diferència és la Red Nacional de Ferrocarriles Españoles que mou quan li rota els seus trens a on volen de la xaxra de l'Administrador de Infrastructuras Ferroviarias i si us fixeu és de les pitjors empreses de transport europees (segurament la pitjor empresa ferroviària) i això només serveix per portat 440 de Madrid que se'ls hi cauen la catenària no els hi tanquen bé les portes i durant tot el trajecte sacceja de valent el passatge.UT596001 wrote:Als que volen mapes dins del bus: llavors fem que els autobusos no puguin rotar entre diferents línies? I si posem un autobús d'una línia diferent per avaria, llavors que s'apanyin sense mapes?
A TUSGSAL els autobusos a cada línia acostumen a ser els mateixos (quan incorporen nous vehicles a la flota fan algun canvi de materials a cada linia).
No és gens difícil fer una enganxina o panell de quita i pon que el conductor cada dia hagués de comprovar. Segurament el 90% dels casos el conductor no hauria de canviar-la pel que dic, un bus acostuma a fer sempe la mateixa ruta.
I el que he vist comentat també de les rutes dels busos de l'EMT són horribles, jo he trigat anys en aprendre a comprendre-les i tot i així no transmeten cap cap cap informació (excepte estiguis a la primera parada, et sàpiguis tots els carrers de la ciutat en la que estàs i no vulguis saber on estàn les parades).
- Aquests plànols gens intuitius
- Només marquen els horaris de la primera parada, si ets de Badalona i un dia vas al Gran Via 2 i vols agafar el L95 perconalment crec que és difícil saber quan triga des de Castelldefels el bus en arribar
- Quan marquen l'horari de 3 parades tot i que la cosa és millor molts cops mai passen a l'hora indicada degut a problemes de mala conducció i algun cop degut a problemes de trànsit. A més, la gent no es coneix els carrers.
- No marquen parades! A la gent no li importa saber d'on a on va la línia, perquè poca gent conec que agafi línies de bus senceres, li importa saber on està la seva parada de destinació! I amb quina línia hi va millor.
Solució senzilla:
- Fer planols intuitius com els de TMB on es senyalitzi el recorregut en un mapa, el sentit de circulació del bus i les parades en la seva situació geogràfica.
- Cada parada posar la hora de pas del bus per la parada en la que estàs (o per defecte posar l'hora de pas per parades de bus on pasi metro o algun servei o monument important per a que la gent es pugui orientar. Tot i que és de ser molt rancis només posar l'hora de pas en 2 punts concrets de la línia i prou)
Last edited by EUKibo on Friday 20/07/2007 9:54, edited 1 time in total.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Exacte. Seria molt interessant posar un termòmetre de la línia a dins de l'autobús, i darrera del conductor (mirant cap el passadís) seria un bon lloc.Ecomobisostrans wrote:Doncs seria qüestió de portar una similar però dins l'autobus i amb la forma i el tamany d'un DIN A-3 aixi hi cap perfectament un mapa prou visible de qualsevol linia. Un bon lloc per ubicar-lo seria al vidre de la plataforma, que es on actualment penjen tots els avisos amb celo. O tambe darrere el conductor.
Aquest termòmetre podria ser en paper, intercanviable, en els autobusos actuals, però de cara als futurs autobusos hauria de ser substituït per una pantalla que mostrés la posició dinàmicament, coordinada amb el sistema d'informació que actualment es troba en proves.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
A TEISA-Urbans els autobusos normalment duen plànols aproximats de per on passa aquella línia, ja que només quan hi ha altes i baixes a la flota es produeixen reassignacions (per exemple, amb l'arribada d'un nou autobus a la LC de Salt, el que hi havia diria que ha passat a la L6).
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Cap problema, es fica un panell intercanviable i cada vegada que el bus surt de cotxeres es col.loca el mapa de de la línia a la que farà servei.UT596001 wrote:Als que volen mapes dins del bus: llavors fem que els autobusos no puguin rotar entre diferents línies? I si posem un autobús d'una línia diferent per avaria, llavors que s'apanyin sense mapes?
Per cert, això jo he vist fà set o vuit anys als autobusos de Toulouse. Hi ha moltes formes senzilles, barates i efectives de fer les coses quan hi ha ganes i una mica d'enginy.
Avui dia hi ha prou tecnologia barata com per ficar una pantalla amb el termòmetre de la línia que s'està fent. De tota manera, jo havia parlat d'un mapa i no d'un termòmetre, d'on es dedueix que em referia al plànol de la xarxa, que porta els carrers principals de la ciutat i les paradetes de totes les línies, cosa molt més útil perquè pots planejar enllaços entre línies mentre fas el viatge.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Totes les 440, vinguin d'on vinguin, estan que es cauen a trossos.EUKibo wrote:i això només serveix per portat 440 de Madrid que se'ls hi cauen la catenària no els hi tanquen bé les portes i durant tot el trajecte sacceja de valent el passatge.
Per cert, la catenària és el fil aeri que dóna electricitat als trens, i pertany a la infraestructura (Adif) i no als trens. El braç articulat que pren la corrent de la catenària s'anomena pantògraf.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Aleshores, ara les 440 de Renfe anuncien les parades d'autobús de TMBentfe001 wrote: Totes les 440, vinguin d'on vinguin, estan que es cauen a trossos.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Doncs a Sarbus és molt habitual que cada dia els autobusos que hi presten servei siguin diferents a cada línia (excepte les línies urbanes i alguna molt especial com la Sabadell-Sant Llorenç Savall).EUKibo wrote:No entenc perquè una empresa necessita tant rotar el material... De fet l'empresa rotadora de matèrial líder en diferència és la Red Nacional de Ferrocarriles Españoles que mou quan li rota els seus trens a on volen de la xaxra de l'Administrador de Infrastructuras Ferroviarias i si us fixeu és de les pitjors empreses de transport europees (segurament la pitjor empresa ferroviària) i això només serveix per portat 440 de Madrid que se'ls hi cauen la catenària no els hi tanquen bé les portes i durant tot el trajecte sacceja de valent el passatge.
I dir que és ineficient que es pugui rotar el material per tota la xarxa és obligar a tenir molta més flota de la neccesària per tal de poder fer el mateix manteniment.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sistema a Frankfurt
A Frankfurt tenen un sistema d'anuncis de parada molt complet. No només hi ha l'anunci visual i acústic amb correspondències, sinó que, a més, al visual hi ha anunciada la destinació i les tres parades següents. Hi cap tot, i es veu prou bé. El model d'autobús és Mercedes Citaro.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Pep
- N5
- Posts: 130
- Joined: Thursday 26/07/2007 11:08
- Location: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63
Retornant als avisos dins del bus de TMB, una de les diferents línies que ja té aquest servei és la 7.
A part que la megafonia se sent bastant malament, em fa gràcia (per no dir incredulitat) el fet que les veus que cantes les parades llegeixen TEXTUALMENT el nom de la parada.
Direu, és normal, oi? Sí... fins que, tal com us dic, a la 7 sentit Diagonal Mar, quan arribes a la parada "Diagonal - Av. Joan XXIII" (és a dir, on està l'hotel Princesa Sofia) le veu de la dona diu:
"Diagonal a be Joan XXIII" en lloc de "Diagonal Avinguda Joan XXIII".
A part, si ho diu en català, per dir-ho correctament hauria de dir "Diagonal a ve baixa Joan XXIII"
Bé...el primer cop que ho faig sentir no m'ho creia però els segon cop quan ho vaig corroborar-ho em vaig quedar amb la típica cara de la gota ¬_¬U (que per cert! com pot ser que no hi hagi aquesta icona???)
Salut!
A part que la megafonia se sent bastant malament, em fa gràcia (per no dir incredulitat) el fet que les veus que cantes les parades llegeixen TEXTUALMENT el nom de la parada.
Direu, és normal, oi? Sí... fins que, tal com us dic, a la 7 sentit Diagonal Mar, quan arribes a la parada "Diagonal - Av. Joan XXIII" (és a dir, on està l'hotel Princesa Sofia) le veu de la dona diu:
"Diagonal a be Joan XXIII" en lloc de "Diagonal Avinguda Joan XXIII".
A part, si ho diu en català, per dir-ho correctament hauria de dir "Diagonal a ve baixa Joan XXIII"
Bé...el primer cop que ho faig sentir no m'ho creia però els segon cop quan ho vaig corroborar-ho em vaig quedar amb la típica cara de la gota ¬_¬U (que per cert! com pot ser que no hi hagi aquesta icona???)
Salut!
com es diran els models del metro d'aquí a 50 anys???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Diccions
Potser volia dir: "Diagonal, ah bé, Joan XXIII"Pep wrote:"Diagonal a be Joan XXIII"
Per cert, deia "Joan vint-i-tres" o "Joan xxiii"?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.