Locals o Rodalies Valls-Reus per Plana. Es Faràn Algun Día?:
-
- N5
- Posts: 82
- Joined: Friday 15/06/2007 18:36
- Location: L´Hospitalet.
Locals o Rodalies Valls-Reus per Plana. Es Faràn Algun Día?:
O jo m´equivoco (nó soc de la zona), o dues ciutats properes e importants com Valls i Reus nó en tenen pas cap servei de trens que les uneixi, quan sería fàcil fer-ho vía Plana-Picamoixons.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Sempre he cregut que la franja costanera de Catalunya hauria de tenir nuclis de rodalies encadenats de la següent manera:orique wrote:El problema de crear un nucli de Rodalies a Tarragona (i a Girona) és que se solaparia amb el nucli de Barcelona.
Rodalies Girona:
Figueres - Maçanet-Massanes
Rodalies Barcelona:
Maçanet-Massanes - Sant Vicenç de Calders
Rodalies Tarragona:
Sant Vicenç de Calders - L'Hospitalet de l'Infant
Sobre aquesta base de rodalies, caldria que hi hagués un servei de trens regionals que donés temps de viatge ràpids en distàncies llargues parant només a les estacions principals de cada nucli i prolongant el seu servei des de Portbou (on s'encadenaria amb els regionals de la SNCF) fins Tortosa (on s'encadenaria amb els regionals de València)
A més, tota l'àrea hauria de funcionar sobre un sistema de zones
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Totalment d'acord. Així no hi hauria solapaments inútils i s'evitarien aquells trens amb moltíssimes paredes on trajectes mitjans es poden fer eterns.wefer wrote:Sempre he cregut que la franja costanera de Catalunya hauria de tenir nuclis de rodalies encadenats de la següent manera:orique wrote:El problema de crear un nucli de Rodalies a Tarragona (i a Girona) és que se solaparia amb el nucli de Barcelona.
Rodalies Girona:
Figueres - Maçanet-Massanes
Rodalies Barcelona:
Maçanet-Massanes - Sant Vicenç de Calders
Rodalies Tarragona:
Sant Vicenç de Calders - L'Hospitalet de l'Infant
Sobre aquesta base de rodalies, caldria que hi hagués un servei de trens regionals que donés temps de viatge ràpids en distàncies llargues parant només a les estacions principals de cada nucli i prolongant el seu servei des de Portbou (on s'encadenaria amb els regionals de la SNCF) fins Tortosa (on s'encadenaria amb els regionals de València)
A més, tota l'àrea hauria de funcionar sobre un sistema de zones
Però és que des de Maçanet-Massanes fins a la frontera n'hi ha ben bé 100, i una línia de rodalies de 100 km. de longitud és una línia regional (penseu que a excepció de la C3, les de BCN tenen més distància però realment es podrien tallar en dues parts d'uns 50 km aprox).
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Doncs... R-1 Maçanet Girona i R-2 Girona Portbouaarongilp wrote:Però és que des de Maçanet-Massanes fins a la frontera n'hi ha ben bé 100, i una línia de rodalies de 100 km. de longitud és una línia regional (penseu que a excepció de la C3, les de BCN tenen més distància però realment es podrien tallar en dues parts d'uns 50 km aprox).
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
La lògica diu que ningú hauria de fer la totalitat de la línia, i gual que normalment ningú fa la totalitat d'una línia de metro o d'una de bus.aarongilp wrote:Però és que des de Maçanet-Massanes fins a la frontera n'hi ha ben bé 100, i una línia de rodalies de 100 km. de longitud
Per això estan els regionals que han de circular per la mateixa línia, i que han de tenir horaris suficientment coordinats per poder permetre correspondències amb els rodalies de manera senzilla a les estacions pincipals.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
La lògica diu que hi ha molts guiris que intenten transbordar a Maçanet per pujar fins a la frontera. Igualment, la meva segona idea és millor en un altre aspecte. Entre Girona i Figueres hi ha força més demanda que entre Figueres i Portbou i entre Girona i Maçanet. Aquest trams sobrers, complementats amb els regionals (que entre Girona i Figueres només pararien a Flaçà, els CEX no hi pararien), donarien igualment bones freqüències.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Però bé que haurien de pujar amb regional fins a Cervera...aarongilp wrote:La lògica diu que hi ha molts guiris que intenten transbordar a Maçanet per pujar fins a la frontera.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Que no em llegiu??? Ja he dit abans, que en aquestes línies (la C1 no passa de 100 km) la movilitat és bàsicament des d'un punt determinat de la línia a Barcelona. En el cas de la rodalia Gironina, tot i que en certa manera això també es compliria, jo veig més possibilitats de gent que pugi abans de Girona i baixi després.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
-
- N5
- Posts: 82
- Joined: Saturday 24/09/2005 17:09
- Location: Reus
Re: Locals o Rodalies Valls-Reus per Plana. Es Faràn Algun D
hospitalenc,
Entre Reus i Valls no hi ha cap servei directe de trens. El problema rau a la Plana-Picamoixons, on el maquinista hauria de canviar cada vegada de cabina i canviar-lo de sentit. S'entèn, no?
Entre Reus i Valls no hi ha cap servei directe de trens. El problema rau a la Plana-Picamoixons, on el maquinista hauria de canviar cada vegada de cabina i canviar-lo de sentit. S'entèn, no?
hospitalenc wrote:O jo m´equivoco (nó soc de la zona), o dues ciutats properes e importants com Valls i Reus nó en tenen pas cap servei de trens que les uneixi, quan sería fàcil fer-ho vía Plana-Picamoixons.
-
- N5
- Posts: 82
- Joined: Friday 15/06/2007 18:36
- Location: L´Hospitalet.
Nó, perdoneu, pero no ho entenc.....donar com a insoluble fer un servei, perque el maquinista a de imvertir la marxa es absurd. Algun minutet mès de temps concedit, i llestos. Tampoc sería la L-1 del Metro de Barcelona, no hi haurà un servei cada tres minuts i mig.
Per cert, que crec que un parell d´UTs. Cívies de dos cotxes, sería el material mès adïent per a fer-ho.
Per cert, que crec que un parell d´UTs. Cívies de dos cotxes, sería el material mès adïent per a fer-ho.