i descarrilantvictorcasta wrote:Ahir a la nit, en les meves visites sismilerils em van explicar que ja hi ha un 9000 accidentat. Resulta que el Tren-Stop va frenar el tren quan estava al cul de maniobres de Paral·lel per evitar que col·lisionés amb el topall, doncs el motorista, ni corto ni perezoso, va tornar a traccionar i es va acabar menjant el topall.
Sèrie 9000 en circulació!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Preguntes
Això vol dir que n'hi ha més de 100 numerats (en servei no, que es trepitjarien) o 95xx és la numeració dels remolcs (si és que la sèrie 9000 en té)?Vox wrote:Ahir vaig veure la 9518.
Gràcies a qui m'ho pugui aclarir.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Preguntes
És el número del remolc, i com que de remolc només hi ha una a cada tren, vol dir que hi ha (mínim) 18 trens.Guigui wrote:Això vol dir que n'hi ha més de 100 numerats (en servei no, que es trepitjarien) o 95xx és la numeració dels remolcs (si és que la sèrie 9000 en té)?Vox wrote:Ahir vaig veure la 9518.
Gràcies a qui m'ho pugui aclarir.
Revisc el thread per comentar una cosa.
L'altre dia vaig agafar un 9000 i vaig observar que el vidre de darrere la cabina no estava tintat. Avui he tornat a pujar a un altre (9060) i també tenia el vidre sense tintar.
Sabeu si és que ara els treuen tots així? O he tingut la sort d'enganxar els dos que van sense tintar?
L'altre dia vaig agafar un 9000 i vaig observar que el vidre de darrere la cabina no estava tintat. Avui he tornat a pujar a un altre (9060) i també tenia el vidre sense tintar.
Sabeu si és que ara els treuen tots així? O he tingut la sort d'enganxar els dos que van sense tintar?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I la segona també
Déu n'hi do, també, la segona! Ja se'm fa la boca aigua de pensar com m'amorraré al vidre de davant a la L9, quan faci de "conductor". Bé, potser serà amb la sèrie 12000, al ritme que van les obres...entfe001 wrote:La primera és preciosa!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
M'encanta la foto de la cabina del 9000 i el túnel il·luminat!!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Hoola! A veure, m'he informat i sembla ser que aixo no acaba de ser aixi. Forma d'actuar del fre de servei: A l'inici, en quant es fica el primer punt de fre, entren 0'5 kilos d'aire al fre neumàtic, només per aproximar "zapatas", no per frenar, i a la vegada comença a frenar elèctricament. Llavors, segueix frenant elèctricament fins arribar als 15 km/h, que és quan entra el neumàtic, i entren tants kilos de pressió com punts de fre li fiquis. Existeix una forma de evitar el fre elèctric, que és directament ficant el punt 7, on s'obre directament el llaç d'emergència (o en cas excepcional, prement la "seta", on a més d'obrirse el llaç, s'obre el disjuntor i s'activa el fre d'estacionament). No obstant, la única forma d'evitar el fre neumàtic seria activant l'anul·lació de fre neumatic (i és en cas d'averia, prèvia autorització del CCM)Jordilar wrote:Frenen el 100% elèctricament fins que s'aturen, que es quan sona el soroll nyiiiiiiiiiiaaaaccc. Total, amb la poca demanda d'aire que es nescessita per això...
Salut,
Espero sigui d'ajut.
Puntualitzo: aixó que has escrit es correcte per les sèriies 1000-1100-2000-3000-4000 en la part que es refereix als 15 km/h i l'aproximació de sapates. De la s2100 no estic segur. A part del punt 7 i la seta, pots fer que el tren freni només pnumàticament sel.leccionat punt 1 del selector de velocitats a la sèrie 1000 i a les sèries 3000-4000-5000-6000-9000 sel.leccionant "Maniobra" o "Túnel" al selector de velocitats.traveller wrote:Hoola! A veure, m'he informat i sembla ser que aixo no acaba de ser aixi. Forma d'actuar del fre de servei: A l'inici, en quant es fica el primer punt de fre, entren 0'5 kilos d'aire al fre neumàtic, només per aproximar "zapatas", no per frenar, i a la vegada comença a frenar elèctricament. Llavors, segueix frenant elèctricament fins arribar als 15 km/h, que és quan entra el neumàtic, i entren tants kilos de pressió com punts de fre li fiquis. Existeix una forma de evitar el fre elèctric, que és directament ficant el punt 7, on s'obre directament el llaç d'emergència (o en cas excepcional, prement la "seta", on a més d'obrirse el llaç, s'obre el disjuntor i s'activa el fre d'estacionament). No obstant, la única forma d'evitar el fre neumàtic seria activant l'anul·lació de fre neumatic (i és en cas d'averia, prèvia autorització del CCM)Jordilar wrote:Frenen el 100% elèctricament fins que s'aturen, que es quan sona el soroll nyiiiiiiiiiiaaaaccc. Total, amb la poca demanda d'aire que es nescessita per això...
Salut,
Espero sigui d'ajut.
Pel que fa a les sèries 5000 i 9000. Tot i que no frenen 100% elèctricament, ho fan fins els 4-5 km/h aproximadament, el justet per acabar de "matar" el tren.En cas que s'apliquin les setes d'emergència, s'aplica frè d'emergència pneumàtic (aprox. 4 kg/cm2), s'aplica frè d'estacionament (mecànic) però NO S'OBREN els disjuntors.
El frè pneumàtic només es pot anul.lar actuant a sobre dels polsadors o les aixetes que equipen els cotxes i es poden anul.lar o un bogie o un cotxe sencer però MAI, MAI un tren sencer. Es pot circular amb passatge amb dos cotxes sense frè pneumàtic (sempre tenint en compte que el frè elèctric funcioni, i que es canvii el tren el mes aviat possible). Amb el que tu et refereixes amb l'anul.lació de frè pneumàtic prèvia autorització del CCM, es l'anul.lació del LLaç d'emergència que fa que el tren desfreni per poder circular (sense passatge) però no anul.la el frè sino les causes que el fan actuar; si deixes anar l'home mort, el tren es frenarà per emergència pneumàtica, igual que si apliques el punt 7 o tires de la seta.
Per parts :El LLOP wrote: Puntualitzo: aixó que has escrit es correcte per les sèriies 1000-1100-2000-3000-4000 en la part que es refereix als 15 km/h i l'aproximació de sapates. De la s2100 no estic segur. A part del punt 7 i la seta, pots fer que el tren freni només pnumàticament sel.leccionat punt 1 del selector de velocitats a la sèrie 1000 i a les sèries 3000-4000-5000-6000-9000 sel.leccionant "Maniobra" o "Túnel" al selector de velocitats.
Pel que fa a les sèries 5000 i 9000. Tot i que no frenen 100% elèctricament, ho fan fins els 4-5 km/h aproximadament, el justet per acabar de "matar" el tren.En cas que s'apliquin les setes d'emergència, s'aplica frè d'emergència pneumàtic (aprox. 4 kg/cm2), s'aplica frè d'estacionament (mecànic) però NO S'OBREN els disjuntors.
El frè pneumàtic només es pot anul.lar actuant a sobre dels polsadors o les aixetes que equipen els cotxes i es poden anul.lar o un bogie o un cotxe sencer però MAI, MAI un tren sencer. Es pot circular amb passatge amb dos cotxes sense frè pneumàtic (sempre tenint en compte que el frè elèctric funcioni, i que es canvii el tren el mes aviat possible). Amb el que tu et refereixes amb l'anul.lació de frè pneumàtic prèvia autorització del CCM, es l'anul.lació del LLaç d'emergència que fa que el tren desfreni per poder circular (sense passatge) però no anul.la el frè sino les causes que el fan actuar; si deixes anar l'home mort, el tren es frenarà per emergència pneumàtica, igual que si apliques el punt 7 o tires de la seta.
- La sèrie 2100 també utilitza aquesta combinacio elèctric+neumatic a partir dels 15 km/h.
- Quant a lo de obrir el disjuntor tirant de la seta, estic segur que al 5000 si que s'obren, avans de posar-ho ho vaig mirar al manual de la sèrie 5000 (no disposo del de la sèrie 9000, però aviat el tindré)
- Correcte que només es pot anular el neumàtic de 1 o 2 cotxes perquè si no el tren mai acabaria de parar.
- L'anul·lació del llaç d'emergència no és només per desfrenar el tren, sino també per evitar que entrin el 3'5-4 kilos d'emergència (s'entén que no actuen l'home mort i el punt 7; la seta només obriria el disjuntor i activaria el fre d'estacionament, i crec que la tipica "caçada" de l'ATP en comptes de frenar el tren el deixaria en deriva "sense codis" (aixo últim està per confirmar).
Quan aconsegueixi el manual del 9000 revisaré el tema de quan entra el fre neumàtic a la frenada de servei, això queda pendent
- s2100 no estava segur, gràcies per l'aclaració.
- revisa el manual de la s5000 que tens ja que el primer tenia una pila d'errades que es van haver de corregir. Jo t'ho dic perquè ho he provat personalment, que el disjuntor no s'obre.
- l'anul.lació del llaç d'emergència fa que el tren no es pogui frenar per els sistemes que depenen del llaç (presostat de mínima, aparell d'alarma, etc). Ni el manipulador (punt 7) ni l'home mort depenen del llaç d'emergència (de fet l'home mort té el seu propi interruptor d'anul.lació).
El llaç d'emèrgencia no anul.la les caçades de l'ATP ja que son sitemes independents. Les úniques maneres d'anular l'ATP son : a) posar mode m+25 b) posar mode especial. Si l'ATP té una avaria que el deixa "clavat" per dir-ho d'alguna manera, l'única sol.lució sino funciona el possar-lo en mode especial, es desfrenar el tren buidant-lo d'aire, recollir els estacionaments i remolcar-lo.
- revisa el manual de la s5000 que tens ja que el primer tenia una pila d'errades que es van haver de corregir. Jo t'ho dic perquè ho he provat personalment, que el disjuntor no s'obre.
- l'anul.lació del llaç d'emergència fa que el tren no es pogui frenar per els sistemes que depenen del llaç (presostat de mínima, aparell d'alarma, etc). Ni el manipulador (punt 7) ni l'home mort depenen del llaç d'emergència (de fet l'home mort té el seu propi interruptor d'anul.lació).
El llaç d'emèrgencia no anul.la les caçades de l'ATP ja que son sitemes independents. Les úniques maneres d'anular l'ATP son : a) posar mode m+25 b) posar mode especial. Si l'ATP té una avaria que el deixa "clavat" per dir-ho d'alguna manera, l'única sol.lució sino funciona el possar-lo en mode especial, es desfrenar el tren buidant-lo d'aire, recollir els estacionaments i remolcar-lo.