buertu wrote:entfe001 wrote:EUKibo wrote:Ara cal que l'ATMG es posi les piles en planificació de transport ferroviari i fer-se compatible amb l'ATMBarcelona.
Si Renfe no vol, l'ATMG ja pot dir missa. El mateix passa a Barcelona: l'ATM té autoritat respecte tots els operadors adscrits
a excepció de Renfe.
Llegint això se m'acaba d'acudir que s'està pactant el traspàs de les rodalies a la Generalitat. No podria ser que es passés a exigir que l'ATM tingués certa autoritat també sobre Renfe? Perque crec que és el més lògic que, sigui quina sigui l'operadora de transport de rodalies, pugui estar
gestionada per l'ATM.
D'altra banda, comentar que a Renfe li costa moltíssim entrar en aquests temes i crec que a Girona posaran moltes pegues per a una possible integració.
Renfe és la tipica empresa expropiadora falangista estatal (Renfe Correos Telefónica Iberia) que avui dia funcionen gràcies a la inmunitat de l'Estat i que basen el seu funcionament en una explotació "ruin" dels seus serveis; per exemple acomiadar caps d'estació de vital importancia pel funcionament i seguretat de les estacions i en canvi contractar info-renfe que no tenen ABSOLUTAMENT CAP utilitat.
La qüestió és, en el cas de Renfe la cosa encara té esperança perquè tant el poder legislatiu català com europeu estan intentant salvar aquesta empresa de tanta importància. Renfe haurà de respondre a les ordres del govern de la Genaralitat i ADIF estarà obligada a cedir "slots" (terme utilitzat en aeronàutica) de circulació a les companyies que ho solicitin.
D'aquesta manera amb la legislació europea una nova empresa per exemple: Ferrocarrils de Girona podria circular per vies ADIF amb preferència sobre trens de Renfe, ja que Renfe ha demostrat objectivament de manera sobrada que no és capaç de mantenir una explotació competent.
I amb la legilació catalana senzillament la Generalitat decideix els horaris i recorreguts de Renfe pel que fa a Rodalies i Regionals.