Locals o Rodalies Valls-Reus per Plana. Es Faràn Algun Día?:

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
hospitalenc
N5
N5
Posts: 82
Joined: Friday 15/06/2007 18:36
Location: L´Hospitalet.

Locals o Rodalies Valls-Reus per Plana. Es Faràn Algun Día?:

Post by hospitalenc »

O jo m´equivoco (nó soc de la zona), o dues ciutats properes e importants com Valls i Reus nó en tenen pas cap servei de trens que les uneixi, quan sería fàcil fer-ho vía Plana-Picamoixons.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Si no m'equivoco hi ha un Regional que recorre el circuit entre Sant Vicenç de Calders, Valls, Reus i Sant Vicenç.

El problema de crear un nucli de Rodalies a Tarragona (i a Girona) és que se solaparia amb el nucli de Barcelona.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

orique wrote:El problema de crear un nucli de Rodalies a Tarragona (i a Girona) és que se solaparia amb el nucli de Barcelona.
Sempre he cregut que la franja costanera de Catalunya hauria de tenir nuclis de rodalies encadenats de la següent manera:

Rodalies Girona:
Figueres - Maçanet-Massanes

Rodalies Barcelona:
Maçanet-Massanes - Sant Vicenç de Calders

Rodalies Tarragona:
Sant Vicenç de Calders - L'Hospitalet de l'Infant

Sobre aquesta base de rodalies, caldria que hi hagués un servei de trens regionals que donés temps de viatge ràpids en distàncies llargues parant només a les estacions principals de cada nucli i prolongant el seu servei des de Portbou (on s'encadenaria amb els regionals de la SNCF) fins Tortosa (on s'encadenaria amb els regionals de València)

A més, tota l'àrea hauria de funcionar sobre un sistema de zones
User avatar
vr
N6
N6
Posts: 220
Joined: Tuesday 30/05/2006 16:49

Post by vr »

wefer wrote:
orique wrote:El problema de crear un nucli de Rodalies a Tarragona (i a Girona) és que se solaparia amb el nucli de Barcelona.
Sempre he cregut que la franja costanera de Catalunya hauria de tenir nuclis de rodalies encadenats de la següent manera:

Rodalies Girona:
Figueres - Maçanet-Massanes

Rodalies Barcelona:
Maçanet-Massanes - Sant Vicenç de Calders

Rodalies Tarragona:
Sant Vicenç de Calders - L'Hospitalet de l'Infant

Sobre aquesta base de rodalies, caldria que hi hagués un servei de trens regionals que donés temps de viatge ràpids en distàncies llargues parant només a les estacions principals de cada nucli i prolongant el seu servei des de Portbou (on s'encadenaria amb els regionals de la SNCF) fins Tortosa (on s'encadenaria amb els regionals de València)

A més, tota l'àrea hauria de funcionar sobre un sistema de zones
Totalment d'acord. Així no hi hauria solapaments inútils i s'evitarien aquells trens amb moltíssimes paredes on trajectes mitjans es poden fer eterns.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Ja de pas, el nucli gironí el faria arribar a la frontera (de Girona a Portbou si no m'equivoco són uns 70 km). El mateix per Tarragona, es podria fer arribar fins a Tortosa i Ulldecona (reobrint el tram Tortosa - Freginals :tram2 )
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Però és que des de Maçanet-Massanes fins a la frontera n'hi ha ben bé 100, i una línia de rodalies de 100 km. de longitud és una línia regional (penseu que a excepció de la C3, les de BCN tenen més distància però realment es podrien tallar en dues parts d'uns 50 km aprox).
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

aarongilp wrote:Però és que des de Maçanet-Massanes fins a la frontera n'hi ha ben bé 100, i una línia de rodalies de 100 km. de longitud és una línia regional (penseu que a excepció de la C3, les de BCN tenen més distància però realment es podrien tallar en dues parts d'uns 50 km aprox).
Doncs... R-1 Maçanet Girona i R-2 Girona Portbou :roll:
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Amb això hi estic d'acord, però jo diria més:

C-1 -> Maçanet - Figueres
C-2 -> Girona - Portbou.

I en el tram comú, doble freqüència (30 minuts seria l'ideal).
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Em sembla bé.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

aarongilp wrote:Però és que des de Maçanet-Massanes fins a la frontera n'hi ha ben bé 100, i una línia de rodalies de 100 km. de longitud
La lògica diu que ningú hauria de fer la totalitat de la línia, i gual que normalment ningú fa la totalitat d'una línia de metro o d'una de bus.
Per això estan els regionals que han de circular per la mateixa línia, i que han de tenir horaris suficientment coordinats per poder permetre correspondències amb els rodalies de manera senzilla a les estacions pincipals.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

La lògica diu que hi ha molts guiris que intenten transbordar a Maçanet per pujar fins a la frontera. Igualment, la meva segona idea és millor en un altre aspecte. Entre Girona i Figueres hi ha força més demanda que entre Figueres i Portbou i entre Girona i Maçanet. Aquest trams sobrers, complementats amb els regionals (que entre Girona i Figueres només pararien a Flaçà, els CEX no hi pararien), donarien igualment bones freqüències.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

aarongilp wrote:La lògica diu que hi ha molts guiris que intenten transbordar a Maçanet per pujar fins a la frontera.
Però bé que haurien de pujar amb regional fins a Cervera...
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Si i no. Se suposa que si, però sempre hi haurà qui vulgui anar de Maçanet a Colera (per dir algo)...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Ja. I jo vaig fer un cop un Gelida - Valls i vaig haver de trasbordar a Sant Vicenç de Calders... :D
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Jo conec gent que ha anat alguns cops de Terrassa a Torredembarra fent el transbordament a St. Vicenç de Calders...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
ddbar
N5
N5
Posts: 102
Joined: Wednesday 01/02/2006 20:30

Post by ddbar »

Pel que fa al quilometratge tampoc seria excessiu el d'una línia de rodalies Massanet-Portbou. La R1, R2 i R4 barcelonines han de sobrepassar els 125 km llargament.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Que no em llegiu??? Ja he dit abans, que en aquestes línies (la C1 no passa de 100 km) la movilitat és bàsicament des d'un punt determinat de la línia a Barcelona. En el cas de la rodalia Gironina, tot i que en certa manera això també es compliria, jo veig més possibilitats de gent que pugi abans de Girona i baixi després.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Sugranyes
N5
N5
Posts: 82
Joined: Saturday 24/09/2005 17:09
Location: Reus

Re: Locals o Rodalies Valls-Reus per Plana. Es Faràn Algun D

Post by Jordi Sugranyes »

hospitalenc,

Entre Reus i Valls no hi ha cap servei directe de trens. El problema rau a la Plana-Picamoixons, on el maquinista hauria de canviar cada vegada de cabina i canviar-lo de sentit. S'entèn, no?
hospitalenc wrote:O jo m´equivoco (nó soc de la zona), o dues ciutats properes e importants com Valls i Reus nó en tenen pas cap servei de trens que les uneixi, quan sería fàcil fer-ho vía Plana-Picamoixons.
hospitalenc
N5
N5
Posts: 82
Joined: Friday 15/06/2007 18:36
Location: L´Hospitalet.

Post by hospitalenc »

Nó, perdoneu, pero no ho entenc.....donar com a insoluble fer un servei, perque el maquinista a de imvertir la marxa es absurd. Algun minutet mès de temps concedit, i llestos. Tampoc sería la L-1 del Metro de Barcelona, no hi haurà un servei cada tres minuts i mig.

Per cert, que crec que un parell d´UTs. Cívies de dos cotxes, sería el material mès adïent per a fer-ho.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

És que no és només un canvi de cabina. A l'estació de Picamoixons no hi ha cap via que permeti enviar un tren cap a Reus o cap a Valls, per tant cal que el tren surti cap a Montblanc per fer la maniobra de canvi de via.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”