Fotos de l'antiga estació de Rodalies-Línia del Maresme

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Fotos de l'antiga estació de Rodalies-Línia del Maresme

Post by sortrens »

Si us enrecordeu de l'antiga terminal que estava a la vora mateix de l'estació de metro de la Barceloneta i l'estació de França. Surtien trens Barcelona- Mataró, Barcelona-Blanes, etc. De petit anava amb els meus pares però no tinc fotos :'( Vull dedicar aquest fil a que hi poseu fotos d'aquella estació desapareguda abans del 1992 i poguer saber més història. Quan data la seva inaguració. Crec que hi habian 4 terminals i 2 vies mortes a l'exterior. També recordo les vies que pasavent aprop de les terminals direcció al port i del quiosc que hi había dintre de l'estació on hi había sempre una senyora gran, us enrecordeu? Qui té fotos? Documentació...
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

De fet l'estació era la propia de l'EdF, no?

Jo la recordo de quan era petit, potser entre els anys 198x i ja fins el darrer any de funcionament o bé d'arrivada de la C1, que hauria de ser el 1989.

Recordo arrivar-hi amb 438 verdes/plata, amb 438 taronjes/blaves i les 440 blaves/grogues.

I recordo tambè que desde fora l'estació podies veure si sortia o no un tren gràcies a unes llumetes verdes/vermelles que hi havia a les capçaleres.

:'(

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

Vox wrote:De fet l'estació era la propia de l'EdF, no?

Jo la recordo de quan era petit, potser entre els anys 198x i ja fins el darrer any de funcionament o bé d'arrivada de la C1, que hauria de ser el 1989.

Recordo arrivar-hi amb 438 verdes/plata, amb 438 taronjes/blaves i les 440 blaves/grogues.

I recordo tambè que desde fora l'estació podies veure si sortia o no un tren gràcies a unes llumetes verdes/vermelles que hi havia a les capçaleres.

:'(
Vox
Conyons hi tant! Habian unes llumetes a sobre de les topalles a una certa alçada que parpadejavent abans de sortir el tren :'(

Ànims, vull fotos! L'estació estava junta a la de França com un anex de l'EDF però estava saparade per una pared, després les vies s'ajuntaven metres més enllà quan es separave les que anaven Passeig Gràcia, CLot i les que es desviavent a l'estació del Poble Nou. Algú té fotos també de l'Estació de Poble Nou?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

sortrens wrote:Algú té fotos també de l'Estació de Poble Nou?
A tranvia em sona haver-ne vist alguna.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

sortrens wrote: Ànims, vull fotos!
Escolta, xato! En comptes d'exigir que la gent et passi imatges que potser no té, perquè no mous el cul i et passes per les biblioteques del districte a consultar les col.leccions locals? Probablement trobaràs les imatges que busques, i encara que no les puguis copiar i penjar ací les pots gravar a la teva retina (o al LCD de la teva càmera digital, però això que quedi entre nosaltres)...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Mr. Baricentro
N6
N6
Posts: 311
Joined: Monday 11/07/2005 16:20
Location: España
Contact:

Post by Mr. Baricentro »

Bona vesprada. Desprès d'una prolongada retirada a dipósit, torno a reapareixer.

De fet, a l'antiga estació de Rodalies de Est. de França, hi habia un accès que enllaçaba amb el Metro, enllaç ue actualment s'utilitza per part d'uns senyors que es guanyen les garrofes venen a l'entrada d'aquests begudes gaseoses i altres queviures rápids.

Que poc que en queda d'ella... el poc que en quedaba(una andana i l'esplanada), es feia servir com a l'ocupaba i aprofitaba una extranya empresa( :P ) anomenada Comfersa, terrents els cuals els aprofitaben i en els cuals desenvolupaben una activitat força curiosa: feien pagar a la gent per poder aparcar el seu cotxe. Aparcar en els terrenys d'una antiga estació té el seu preu(al igual que en centres comercials, recintes varis...)

Pero, un bon día, aquests terrenys, varen rebre l'entrada d'unes tanques que barraren l'accès a cualsevol cotxe. tantmateix, un curiós cartell va aparéixer a l'entrada de l'aparcament, que ens informaba, en nom d'un tal "Tricéfalo"(us o prometo, deia aixó), que no es permetia l'entrada a níngú. Pero el cartell d'aquest senyor era l'advertència, el principi del final de el que anaba a succeir: El ladrillo arranca de nuevo, en aquest cas, a cárrec de la constructora-promotora Vallermoso. Si voleu tenir ser propietaris dintre dels terrenys de l'antiga estació de Rodalies d'estació de França, i amb vistes a la Barceloneta, al Maremágnum i al mar, aquesta gent us ofereix uns pisos molt macos(aixó diuen), amb uns preus molt agradables(per a ells, per a la amjoria dels mortals o dubto). El que no sé es si desde l'ascensor tindrás accès directe al Metro, o si tindrás accès directe a les andanes de Rodalies...




Un petit apunt:
sortrens wrote: i encara que no les puguis copiar i penjar ací les pots gravar a la teva retina (o al LCD de la teva càmera digital)

Yo mès aviat l'anomenaria CCD :P
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

Mr. Baricentro wrote:
De fet, a l'antiga estació de Rodalies de Est. de França, hi habia un accès que enllaçaba amb el Metro, enllaç ue actualment s'utilitza...




On exactament està aquest accés? És un excés clarament visible desde el carrer?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

sortrens wrote:On exactament està aquest accés? És un excés clarament visible desde el carrer?
Compte amb els excessos al carrer, que l'Ordenança del Civisme està en vigor... :P xD
hospitalenc
N5
N5
Posts: 82
Joined: Friday 15/06/2007 18:36
Location: L´Hospitalet.

Post by hospitalenc »

Si la memòria nó em falla, aquesta estació de Rodalíes anexa a França te un curiós origen: a l´any 29, quan es va terminar la EDF, era la terminal de Paquetería i/ó Correus. Pero anys desprès es va habilitar com a terminal de rodalíes perque, nois, la estació de França es magnífica, maravellosa arquitectònica i ferroviariament parlant, i per tamany es de les mès grans del Mon mondial, pero funcionalment l´arribada de dos trens al mateix temps suburbans o regionals plens de viatgers la colapsava completament, i es va decidir aixó.

Per cert que ja sabreu que sembla se que sí, que la nova Biblioteca Provincial que paga ("-Bi-eeen") el Ministeri de Cultura, hi anirà segur a l´altra banda de la doble coberta, a un lloc massa petit per que sigui tan gran com si haguès sigut al Born, i a mès jo crec que entorpirà la visió de la estació, ja ho veurèm.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

hospitalenc wrote:Si la memòria nó em falla, aquesta estació de Rodalíes anexa a França te un curiós origen: a l´any 29, quan es va terminar la EDF, era la terminal de Paquetería i/ó Correus. Pero anys desprès es va habilitar com a terminal de rodalíes perque, nois, la estació de França es magnífica, maravellosa arquitectònica i ferroviariament parlant, i per tamany es de les mès grans del Mon mondial, pero funcionalment l´arribada de dos trens al mateix temps suburbans o regionals plens de viatgers la colapsava completament, i es va decidir aixó.

Per cert que ja sabreu que sembla se que sí, que la nova Biblioteca Provincial que paga ("-Bi-eeen") el Ministeri de Cultura, hi anirà segur a l´altra banda de la doble coberta, a un lloc massa petit per que sigui tan gran com si haguès sigut al Born, i a mès jo crec que entorpirà la visió de la estació, ja ho veurèm.
Salvarem l'estació de França? Jo tinc encara esperança que si.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”