Us preocupa que l'AVE passi pel centre de la ciutat?
Us preocupa que l'AVE passi pel centre de la ciutat?
Veient les pancartes de l'AVE pel litoral des del balcó de casa se m'ha ocorregut això: us preocupa que l'AVE passi pel centre? Hi ha qui viu a la zona "afectada" (per exemple, servidor, a escassos cent metres del traçat) i hi haurà qui pugui tenir familiars, negocis o quelcom...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Us preocupa que l'AVE passi pel centre de la ciutat?
Doncs servidor viu, i escriu en aquest moment, a escassos 5 metres del traçat (en horitzontal)orique wrote:Hi ha qui viu a la zona "afectada" (per exemple, servidor, a escassos cent metres del traçat)
He votat "estic preocupat" perquè, encara que no tinc cap mena de dubte que es poden fer les coses bé i que no hi hagi cap problema, els precedents demostren que moltes vegades les coses no es fan bé i passa el que passa (i no em refereixo al Carmel, sinó en general).
És a dir: confio en la tècnica, però no confio al 100% en els que l'apliquen (tècnics) i, sobretot, no confio gens en els que decideixen com s'ha d'aplicar (polítics).
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Us preocupa que l'AVE passi pel centre de la ciutat?
la principal limitación que viene de los politicos es presupuestaria. Sencillamente porque es su trabajo . Priorizar los recursos en base a un objetivo politico.wefer wrote:, no confio gens en els que decideixen com s'ha d'aplicar (polítics).
En el caso del tunel del AVE el presupuesto no es un problema, ya que los recursos que van a dedicar se acercan a lo ilimitado.
Un ejemplo tambien de politicas publicas y su implementación.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Us preocupa que l'AVE passi pel centre de la ciutat?
Tracto habitualment amb decisions polítiques i et puc assegurar que això no és així.sequera wrote:la principal limitación que viene de los politicos es presupuestaria.
El pressupost, en tot alló que és públic és una premisa molt el·làstica. Són capaços de gastar el triple o el quàdruple del pressupost necessari, si els interessa alguna cosa. Els interessos que els acostumen a moure, són:
- Fer la punyeta al partit polític del costat
- Guanyar les eleccions
- Ajudar els seus, incloent les empreses que regenten els seus simpatitzants.
Després, i només després d'aquestes tres premises, acostuma a estar el tema pressupostari.
I repeteixo que tot això ho veig de molt a prop. Encara diria més, si no funcionés així, segurament jo no estaria treballant a on ho estic fent. I fins aquí puc escriure
En canvi, en el sector privat sí que acostuma a estar en primer lloc el tema econòmic a l'hora de decidir com fer les coses.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Us preocupa que l'AVE passi pel centre de la ciutat?
discrepo rotundament.wefer wrote:Tracto habitualment amb decisions polítiques i et puc assegurar que això no és així.sequera wrote:la principal limitación que viene de los politicos es presupuestaria.
El pressupost, en tot alló que és públic és una premisa molt el·làstica. Són capaços de gastar el triple o el quàdruple del pressupost necessari, si els interessa alguna cosa. Els interessos que els acostumen a moure, són:
- Fer la punyeta al partit polític del costat
- Guanyar les eleccions
- Ajudar els seus, incloent les empreses que regenten els seus simpatitzants.
Després, i només després d'aquestes tres premises, acostuma a estar el tema pressupostari.
I repeteixo que tot això ho veig de molt a prop. Encara diria més, si no funcionés així, segurament jo no estaria treballant a on ho estic fent. I fins aquí puc escriure
En canvi, en el sector privat sí que acostuma a estar en primer lloc el tema econòmic a l'hora de decidir com fer les coses.
el moment més important de qualsevol legislatura o periode de govern es l'aprovació dels pressupostos, de l'estat, de la generalitat o d'una corporació local. Es la fase inmediatament anterior , en la negociació, on es donen les tres premises que comentes.
I es en aquesta acció on queden fixades les politiques publiques de veritat, i es diferencien dels focs d'artifi.
Evidentment es poden "oblidar" d'executarlo.
En qualsevol cas, en un concurs el preu no es l'unic element. I tampoc el de més pes.
Pero aixó és un altre assumpte
En quant a la empresa privada, nomes dir que el preu no es tampoc un element important. Hi han altres , bastant més fosques que al sector public. Total, els accionistes fan el que volen amb els seus diners.
Pero, clar, al sector public, com a tots els sectors, hi ha de tot. De Pallerols, marbellas, Fabras o tres percents.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Us preocupa que l'AVE passi pel centre de la ciutat?
Evidentment els nivells que jo conec no són on es mouen milions d'euros, però sí centenars de milers. I aquests, no surten als pressupostos especificats, sinó només "a grosso modo".sequera wrote:el moment més important de qualsevol legislatura o periode de govern es l'aprovació dels pressupostos, de l'estat, de la generalitat o d'una corporació local.
Estic fart de veure subvencions que es donen per projectes que no existeixen, premis que ja saps a qui s'atorgaran abans de que ni tan sols es convoquin les bases, concursos de subministrament on el guanyador ja està decidit abans de començar, etc.
Moltes vegades, les coses segueixen recorreguts inversos dels que serien legal i/o moralment adequats.
Posem que tu ets una entitat X, amb "bones relacions". Dius "necessito tants diners". El de dalt, que segurament et deu favors o no vol que t'emprenyis per por de tenir merders, diu "ok, però com que no te'ls puc donar directament t'hauràs de presentar a aquest concurs"... s'inclou en els pressupostos i després es convoca el concurs... que ja saps que guanyaràs perquè curiosament només tu compliràs totes les condicions. O bé tu els presentes un projecte tant ben fet que ells no poden refusar... hi ha mil maneres.
Bé, encara que m'hagi desviat una mica, en el fons tot plegat és part del mateix. Que els pressupostos es fan en funció del que l'interessa a cadascú en aquell moment, i el que interessa és conservar la cadira pròpia i cuidar els que t'han ajudat a tenir-la.
I que igual que es poden gastar 1 euro, se'n poden gastar 20 per fer el mateix... però no vol dir necessàriament que quan se'n gasten 20 les coses es facin millor que quan se'n gasten 1.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Us preocupa que l'AVE passi pel centre de la ciutat?
todo ese dinero que dices, previamente ha sido asignado mediante una partida presupuestaria.wefer wrote:Evidentment els nivells que jo conec no són on es mouen milions d'euros, però sí centenars de milers. I aquests, no surten als pressupostos especificats, sinó només "a grosso modo".sequera wrote:el moment més important de qualsevol legislatura o periode de govern es l'aprovació dels pressupostos, de l'estat, de la generalitat o d'una corporació local.
Estic fart de veure subvencions que es donen per projectes que no existeixen, premis que ja saps a qui s'atorgaran abans de que ni tan sols es convoquin les bases, concursos de subministrament on el guanyador ja està decidit abans de començar, etc.
Moltes vegades, les coses segueixen recorreguts inversos dels que serien legal i/o moralment adequats.
Posem que tu ets una entitat X, amb "bones relacions". Dius "necessito tants diners". El de dalt, que segurament et deu favors o no vol que t'emprenyis per por de tenir merders, diu "ok, però com que no te'ls puc donar directament t'hauràs de presentar a aquest concurs"... s'inclou en els pressupostos i després es convoca el concurs... que ja saps que guanyaràs perquè curiosament només tu compliràs totes les condicions. O bé tu els presentes un projecte tant ben fet que ells no poden refusar... hi ha mil maneres.
Bé, encara que m'hagi desviat una mica, en el fons tot plegat és part del mateix. Que els pressupostos es fan en funció del que l'interessa a cadascú en aquell moment, i el que interessa és conservar la cadira pròpia i cuidar els que t'han ajudat a tenir-la.
I que igual que es poden gastar 1 euro, se'n poden gastar 20 per fer el mateix... però no vol dir necessàriament que quan se'n gasten 20 les coses es facin millor que quan se'n gasten 1.
Tambien es cierto que las administraciones tienen la potestad de contratar a dedo cuando se cumplen unos requisitos determinados. pero siempre con importes pequeños.
a groso modo
No em preocupa que passi pel centre de la ciutat però si em preocupa que passi al costat de la Sagrada Familia
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Jo he votat altres. I com que diu comentar, aquí va la meva opinió:
En una gran ciutat com Barcelona, centre d'una conurbació molt més gran que el seu terme municipal, cal que el tren passi pel centre de la ciutat. És, sens dubte, un dels seus grans avantatges competitius respecte a altres modes, que parlant d'alta velocitat i per distància de recorregut només pot ser l'avió, necessàriament condemnat a aterrar fora de les ciutats (veure sinó el que acaba de passar a Sao Paulo).
Per això, crec que el túnel per sota de Barcelona creuant de Sants a Sagrera no només no hauria de ser preocupant sinó que és molt necessari.
I, pel que fa a l'explotació, crec que els trens que iniciïn el seu recorregut a Barcelona i vagin direcció sud (Tarragona-Lleida-Saragossa-Madrid) han de sortir de Sagrera parar a Sants i a l'estació intermodal d'El Prat-Aeroport.
I, inversament, els que surtin cap al Nord (Girona-França) han d'iniciar el seu recorregut a l'estació intermodal d'El Prat-Aeroport i després parar a Sants i Sagrera.
Si hi ha molta freqüència de trens, alguns poden no aturar-se a l'estació intermodal d'El Prat-Aeroport. Això ja dependrà de la relació entre oferta i demanda.
Salut !!
En una gran ciutat com Barcelona, centre d'una conurbació molt més gran que el seu terme municipal, cal que el tren passi pel centre de la ciutat. És, sens dubte, un dels seus grans avantatges competitius respecte a altres modes, que parlant d'alta velocitat i per distància de recorregut només pot ser l'avió, necessàriament condemnat a aterrar fora de les ciutats (veure sinó el que acaba de passar a Sao Paulo).
Per això, crec que el túnel per sota de Barcelona creuant de Sants a Sagrera no només no hauria de ser preocupant sinó que és molt necessari.
I, pel que fa a l'explotació, crec que els trens que iniciïn el seu recorregut a Barcelona i vagin direcció sud (Tarragona-Lleida-Saragossa-Madrid) han de sortir de Sagrera parar a Sants i a l'estació intermodal d'El Prat-Aeroport.
I, inversament, els que surtin cap al Nord (Girona-França) han d'iniciar el seu recorregut a l'estació intermodal d'El Prat-Aeroport i després parar a Sants i Sagrera.
Si hi ha molta freqüència de trens, alguns poden no aturar-se a l'estació intermodal d'El Prat-Aeroport. Això ja dependrà de la relació entre oferta i demanda.
Salut !!
A mi em preocuparia moltíssim viure a una conurbació plena de descerebrats que volen fer passar a un jmunt de quilòmetres un tren que només té sentit si accedeix al centre de la ciutat sense perdre temps fent maniobres de retardat mental entrant en cul-de-sac i fent giragonses com un borratxo.
Apart d'això, he votat que m'agradaria que caigués la Sagrada Família. Concretament, tot el que s'hi ha construit des dels anys 80.
Apart d'això, he votat que m'agradaria que caigués la Sagrada Família. Concretament, tot el que s'hi ha construit des dels anys 80.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- BCN Término
- N5
- Posts: 128
- Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
- Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000
No entenc la data de tall, per quin motiu desde els anys 80?? començaments dels 80 o finals dels 80? o bé mitjans dels 80? i perqué no dels 70, o dels 60, o dels 50 ?? No entenc.Apart d'això, he votat que m'agradaria que caigués la Sagrada Família. Concretament, tot el que s'hi ha construit des dels anys 80.
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
Si vols ho puc acotar: des que hi van bastir la façana de la Passió i les horribles andròmines d'en Subirachs. Reduint la data a la mort de Gaudí perdriem el segon grup de quatre torres que són gairebé idèntiques a les que es van bastir en vida seva, cosa que deixaria el temple massa en pilotes. A mi m'agradava força aquella mena de "zona zero" sense sostre al bell mig dels dos grups de torres...BCN Término wrote:No entenc la data de tall, per quin motiu desde els anys 80?? començaments dels 80 o finals dels 80? o bé mitjans dels 80? i perqué no dels 70, o dels 60, o dels 50 ?? No entenc.Apart d'això, he votat que m'agradaria que caigués la Sagrada Família. Concretament, tot el que s'hi ha construit des dels anys 80.
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- BCN Término
- N5
- Posts: 128
- Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
- Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Túnel pel centre de la ciutat, i ben ràpid
El síndrome Carmel ha atacat els nervis dels ciutadans, adequadament punxats per determinats partits polítics i per la premsa.
Riscos sempre n'hi han, al fer túnels subterranis. Però a la línia de l'AVE i a la línia 9, al construir un aparcament o fer els ciments d'un edifici.
He votat "altres" perquè crec que el traçat més llògic es pel centre de Barcelona (sense entrar a debatir si per Aragó o Provença, però amb una necessària estació a Passeig de Gràcia), i sí, em preocupa la Sagrada Família, però més em preocupen les llars de les persones, les vides humanes i el que pot causar un nou forat per un túnel mal fet. Els monuments són anecdòtics, encara que hi ha gent que es deixaria crucifixar a la torre gran de la Sagrada Família, o gent que prefereix que el Woody Allen rodi una peli a Barcelona a canvi de pagar el doble d'impostos per finançar-la.
En definitiva, el que s'ha de fer es executar un túnel ben fet i quan abans millor, pel centre de la ciutat (ja no vindrá d'aquí amb els metros, ferrocarrils, clavegueram i refugis de la guerra existents). I no tingueu por, que amb la psicosi del Carmel i amb tots els rius de tinta que ha fet córrer el tema, ja s'encarregaran de fer-lo bé.
Riscos sempre n'hi han, al fer túnels subterranis. Però a la línia de l'AVE i a la línia 9, al construir un aparcament o fer els ciments d'un edifici.
He votat "altres" perquè crec que el traçat més llògic es pel centre de Barcelona (sense entrar a debatir si per Aragó o Provença, però amb una necessària estació a Passeig de Gràcia), i sí, em preocupa la Sagrada Família, però més em preocupen les llars de les persones, les vides humanes i el que pot causar un nou forat per un túnel mal fet. Els monuments són anecdòtics, encara que hi ha gent que es deixaria crucifixar a la torre gran de la Sagrada Família, o gent que prefereix que el Woody Allen rodi una peli a Barcelona a canvi de pagar el doble d'impostos per finançar-la.
En definitiva, el que s'ha de fer es executar un túnel ben fet i quan abans millor, pel centre de la ciutat (ja no vindrá d'aquí amb els metros, ferrocarrils, clavegueram i refugis de la guerra existents). I no tingueu por, que amb la psicosi del Carmel i amb tots els rius de tinta que ha fet córrer el tema, ja s'encarregaran de fer-lo bé.
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Bona teoria, mala pràctica
Totalment d'acord, però n'hi afegiria una altra: em malfio profundament de les constructores, que només pensen en com gastar-se el mínim possible de diners per emportar-se el contracte sucós, utilitzant el 30% de la capa de formigó necessària per la paret del túnel (vegeu Carmel) i treballadors totalment inqualificats per fer les obres (vegeu entrada de Sants).wefer wrote:És a dir: confio en la tècnica, però no confio al 100% en els que l'apliquen (tècnics) i, sobretot, no confio gens en els que decideixen com s'ha d'aplicar (polítics).
Per això he votat "Altres": en condicions òptimes, el traçat no hauria de preocupar ningú, però experiències recents creen temors fonamentats de que l'execució pot acabar en un desastre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Efectivament, quan es va construir la Pedrera també hi va haver molta gent (la majoria de la població?) que van demanar que es tirés a terra aquella monstruositat.Platanito wrote:Apart d'això, he votat que m'agradaria que caigués la Sagrada Família. Concretament, tot el que s'hi ha construit des dels anys 80.
Sortosament, el temps posa les coses al seu lloc, i ara el que ens fa por és que el túnel de la LAV pugui fer sortir alguna esquerda a la Pedrera o a la Sagrada Família.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N6
- Posts: 180
- Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
- Location: Esquerra de l'Eixample
L'AVE...maria purissima
Bona Tarda.
Sobre el tema de la seguretat crec que en principi ningú no hauria de tenir por. De túnels es fan, s'han fet i es faran de molts tipus i maneres sense que hagi de suposar cap problema, i menys pasant per sota dels carrers i en una zona geològicament menys inestable que el Carmel.
Ara bé, si hem de pensar que els qui han de fer la feina la faran malament, aleshores potser que no fem res, ni túnels, ni habitatges, ni ponts ni clavegueres.
A part d'això crec que en tot aquest tema s'ajunten ella "cagadubtor" dels polítics, que porten marejant la perdiu anys i panys, amb la demagògia catastrofista dels veins. Per saber si l'AVE pel mig de la ciutat causarà, o no, molèsties crec que caldria saber una dada bàsica: a quina velocitat passarà pel túnel? Potser els veins es pensen que passarà a 250 quilòmetres per hora i per això tenen por.
Sobre el traçat: no acabo de veure clar que una estació a l'alçada del Passeig de Gràcia sigui necessària ni beneficiosa. L'impacte d'una estació d'aquestes característiques en la mobilitat de la zona crec que serà més negativa que possitiva (moviment de cotxes, taxis, etc). Dit d'una altra manera, pot acabar sent com la Plaça Espanya en dies de fira (i espera't a que inaugurin el centre d'oci de Les Arenes).
Resumint: comencem la casa pels fonaments: FEM PRIMER UNA AMPLIACIÓ POTENT DE LA XARXA DE TRANSPORTS D'ALTA CAPACITAT (METRO, RODALIES I MERCADERIES) i després ja en parlarem dels "adornos" (bicis, tramvies, AVEs i demés)
Sobre el tema de la seguretat crec que en principi ningú no hauria de tenir por. De túnels es fan, s'han fet i es faran de molts tipus i maneres sense que hagi de suposar cap problema, i menys pasant per sota dels carrers i en una zona geològicament menys inestable que el Carmel.
Ara bé, si hem de pensar que els qui han de fer la feina la faran malament, aleshores potser que no fem res, ni túnels, ni habitatges, ni ponts ni clavegueres.
A part d'això crec que en tot aquest tema s'ajunten ella "cagadubtor" dels polítics, que porten marejant la perdiu anys i panys, amb la demagògia catastrofista dels veins. Per saber si l'AVE pel mig de la ciutat causarà, o no, molèsties crec que caldria saber una dada bàsica: a quina velocitat passarà pel túnel? Potser els veins es pensen que passarà a 250 quilòmetres per hora i per això tenen por.
Sobre el traçat: no acabo de veure clar que una estació a l'alçada del Passeig de Gràcia sigui necessària ni beneficiosa. L'impacte d'una estació d'aquestes característiques en la mobilitat de la zona crec que serà més negativa que possitiva (moviment de cotxes, taxis, etc). Dit d'una altra manera, pot acabar sent com la Plaça Espanya en dies de fira (i espera't a que inaugurin el centre d'oci de Les Arenes).
Resumint: comencem la casa pels fonaments: FEM PRIMER UNA AMPLIACIÓ POTENT DE LA XARXA DE TRANSPORTS D'ALTA CAPACITAT (METRO, RODALIES I MERCADERIES) i després ja en parlarem dels "adornos" (bicis, tramvies, AVEs i demés)
Amb la tracció sang això no passava
Re: L'AVE...maria purissima
Si es pretén derivar part del trànsit regional a la LAV, jo crec que sí farà falta. Als Catalunya Exprés de Girona hi ha més gent que utilitzi Passeig de Gràcia que Sants.Baró de MunChausson wrote:Sobre el traçat: no acabo de veure clar que una estació a l'alçada del Passeig de Gràcia sigui necessària ni beneficiosa.