http://www.elperiodico.cat/
------------------------------------------
La taxa de matriculació només puja per a cotxes supercontaminants
1. • Els 4x4 i els vehicles esportius pagaran a partir de l'1 de gener el 14,75% en lloc del 12% actual
2. • La meitat del parc mòbil de l'Estat haurà de funcionar amb biocombustibles d'aquí a 4 anys
MANUEL VILASERÓ
MADRID
El Consell de Ministres va aprovar ahir l'anunciat paquet de 80 mesures urgents contra el canvi climàtic que finalment va tenir escasses novetats sobre els plans que ja estan en marxa. La mesura més immediata que afectarà els ciutadans és el nou impost de matriculació. Contra el que s'havia avançat, penalitzarà en exclusiva els cotxes més potents i contaminants (4x4, grans berlines i esportius) i ho farà en una proporció també més baixa del que s'havia comentat. En el cas d'un cotxe de 30.000 euros, s'hauran de pagar 825 euros més després de la reforma. Dels 1,6 milions de vehicles venuts a l'any, més d'1,1 veuran reduït el seu impost.
El Govern central vol convertir-se en l'exemple a seguir i reduirà en quatre anys el consum als seus edificis en un 9%. La meitat de la seva flota de vehicles oficials també passarà a funcionar amb una alta proporció de biocombustibles. No obstant, en el camp del consum privat el màxim que fa aquest pla és anunciar la prohibició de les calderes de carbó el 2012, un sistema pràcticament en desús.
----------------------------------------
La gran majoria dels vehicles pagaran menys
El nou impost de matriculació entrarà en vigor l'1 de gener que ve i comptarà amb quatre trams en funció de les emissions de CO2. Els vehicles que n'emetin més de 200 grams per quilòmetre passaran de pagar el 12% actual a abonar el 14,75%, malgrat que el Govern havia avançat als grups polítics que podrien arribar al 17%. En aquesta categoria entraran els quads i les motos aquàtiques. La resta dels vehicles pagaran menys del que paguen en l'actualitat. Als que emeten entre 160 i 200 els correspondrà el 9,75% (la gran majoria pagava el 12% a causa de la seva alta cilindrada); als d'entre 120 i 160, el 4,75% (pagaven el 7%), i als que n'emeten menys de 120 (híbrids i els de mida més reduïda) se'ls eximirà de l'impost.
Pujaran taxa de matriculació per a cotxes més contaminants
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Pujaran taxa de matriculació per a cotxes més contaminants
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Bo, però...
Hola!
Bona mesura, però aquell qui vulgui i pugui comprar-se determinats automòbils supercontaminants ho continuarà fent.
Caldria ara també reformar l'impost de circulació (de fet, és el meu Projecte de Fi de Carrera)...
Salut!
Bona mesura, però aquell qui vulgui i pugui comprar-se determinats automòbils supercontaminants ho continuarà fent.
Caldria ara també reformar l'impost de circulació (de fet, és el meu Projecte de Fi de Carrera)...
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I els fets?
Genial: el govern vol donar exemple, però qui serà el guapo que renunciï a la limusina que gasta 18 litres anant a 180?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Estrella_de_Galicia
- N6
- Posts: 288
- Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
- Location: /dev/null
- Contact:
Un consejo de parte de un conductor más:
No os fiéis de los biocombustibles esos. Están basados en combustibles de octanajes demasiado bajos, lo cual puede perjudicar y bastante los motores de la automoción. Lo más aconsejable es continuar con el alto octanaje para garantizar el mejor rendimiento del motor de nuestro vehículo.
Y en los primeros kms de rodaje (4000-5000 kms)... combustible de alto octanaje (Diesel óptima ó 98 sin plomo).
No os fiéis de los biocombustibles esos. Están basados en combustibles de octanajes demasiado bajos, lo cual puede perjudicar y bastante los motores de la automoción. Lo más aconsejable es continuar con el alto octanaje para garantizar el mejor rendimiento del motor de nuestro vehículo.
Y en los primeros kms de rodaje (4000-5000 kms)... combustible de alto octanaje (Diesel óptima ó 98 sin plomo).
"La locura nunca tuvo maestro" (1995)
Ep!
Hola!
A més, cal tenir en compte que les emissions són més reduïdes...
Salut!
Bé, amb el tema del biodièsel (el que hi ha al mercat és una mescla 20% biodièsel i 80% gasoil normalment) no hi estic d'acord en part. És cert que el seu poder calorífic és inferior al del gasoil convencional (per tant, se'n consumeix més), però l'existència d'olis fa que la vida del motor s'allargui notablement.Rodalíes wrote:Un consejo de parte de un conductor más:
No os fiéis de los biocombustibles esos. Están basados en combustibles de octanajes demasiado bajos, lo cual puede perjudicar y bastante los motores de la automoción. Lo más aconsejable es continuar con el alto octanaje para garantizar el mejor rendimiento del motor de nuestro vehículo.
Y en los primeros kms de rodaje (4000-5000 kms)... combustible de alto octanaje (Diesel óptima ó 98 sin plomo).
A més, cal tenir en compte que les emissions són més reduïdes...
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2