TMB descarta aire condicionat al metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Sí la temperatura recomendada per la Generalitat és de 25 graus,com és possible que els ferrocarrils que controla la Generalitat,els seus trens,l'aire acondicionat estigui a menys de 25º?Perqué a les 213 té tela,aquest estiu sempre que m'ha tocat una 213,he acabat gelat.

I desprès als seus anuncis'Posa la temperatura a 25º',peró si ells no ho fan amb els aires acondicionats que sòn seus.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Xerrameca de cara a la galeria

Post by Guigui »

Mako448 wrote:Sí la temperatura recomendada per la Generalitat és de 25 graus,com és possible que els ferrocarrils que controla la Generalitat,els seus trens,l'aire acondicionat estigui a menys de 25º?Perqué a les 213 té tela,aquest estiu sempre que m'ha tocat una 213,he acabat gelat.

I desprès als seus anuncis'Posa la temperatura a 25º',peró si ells no ho fan amb els aires acondicionats que sòn seus.
Més grotesc va ser un episodi recent a la sala de premsa del Palau de la Generalitat, amb el propi conseller Baltasar. Abans que res, un periodista va preguntar-li per què hi havia l'aire condicionat a tot drap si la Generalitat pretenia implantar els 25 graus a totes les seves dependències. Una cara de polític com un pebrot, un subaltern que va sortir disparat de la sala i, al cap de poc, l'aire condicionat apagat.

Amb numerets com aquest, com volen que ens els creguem?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Posts: 288
Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
Location: /dev/null
Contact:

Re: Pels 25 graus

Post by Estrella_de_Galicia »

Guigui wrote:Responent col·lectivament als últims missatges, vull recordar-vos que 25 graus no són, ni de bon tros, una temperatura on hom es desmaiï de calor ni comencin a brollar sucs corporals pels porus. Al contrari, és una temperatura molt agradable per anar en màniga curta.
aixó es totalment correcte, però també influix molt el tema de l'humitat en el ambient... ¿s'en diu "xafugor"?
Saludos

Pedro Aguilar
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: L'aire condicional als 4000

Post by Ecomobisostrans »

Trytasa Baldaquino wrote:(...)sinò el recull de olors/pudors que hi trobem, des de les clàssiques de tabac, a fritanga i a carajillo fins a les habituals després d'una jornada de treball com la suor àcida i la pudor a aixella, passant per les eminentment brutes com el flaire a suor del dia anterior, a engonal o directament, pudor a cul.(...)
Carai, quin recull mes exaustiu de les olors que es poden sentir al metro. :) Ara, te'n deixes una que si be no resulta especialment desagradable, si que es molt nociva pel cos: La típica pudor a "frenos cremats", que en realitat es la pudor del recobriment d'AMIANT que tenen els frenos. :evil:
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: L'aire condicional als 4000

Post by El LLOP »

Ecomobisostrans wrote::) Ara, te'n deixes una que si be no resulta especialment desagradable, si que es molt nociva pel cos: La típica pudor a "frenos cremats", que en realitat es la pudor del recobriment d'AMIANT que tenen els frenos. :evil:
Fa anys que es van eliminar de tots els trens del metro, les sapates fetes amb amiant. Les que equipen ara, tot i que duren menys, son del tot inoqües.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Post by oriolp13 »

Al metro no fa falta aire acondicionat!!!!

(axi que ve a continuacio sem va ocorrer davant del ventilador de casa!!)

només fa falta una bona ventilacio i que l'aire estigui en moviment, que no sigui un aire que no es mou. Per exemple, tu quan estas davant d'un ventilador notes un cert aire fresc i no es pas aire acondicionat, són unes pales que van giran que l'únic que fan és agafar aire i moure'l produint corrents d'aire.

Doncs al metro només caldria fer el mateix, sense haver de posar vantiladors, només fent funcionar els sistemes de ventilació que sempre tenen apagats :!: :!:
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

per això estaven les finestres obribles dels mils, més moviment d'aire impossible, això sí ES PERILLOS ABOCAR-SE
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: L'aire condicional als 4000

Post by Fran-Ikarus »

El LLOP wrote:
Ecomobisostrans wrote::) Ara, te'n deixes una que si be no resulta especialment desagradable, si que es molt nociva pel cos: La típica pudor a "frenos cremats", que en realitat es la pudor del recobriment d'AMIANT que tenen els frenos. :evil:
Fa anys que es van eliminar de tots els trens del metro, les sapates fetes amb amiant. Les que equipen ara, tot i que duren menys, son del tot inoqües.
Que la gent Vegi fantasmes és "relativament comú", però n'Ecomobisostrans "olora fantasmes"! xD
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Baró de MunChausson
N6
N6
Posts: 180
Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
Location: Esquerra de l'Eixample

Que corri l'aire

Post by Baró de MunChausson »

Coincideixo totalment amb en Wefer, ara com ara posar aire condicionat a les andanes potser fóra exagerat però les temperatures actuals del es estacions són bastant insostenibles. L'aire calent dels trens (i de les taquilles dels caps d'estació) acaben generant un microclima tropical molt adeqüat per ballar temes de Carlinhos Brown però poc per passar-hi ni un minut. O milloren la ventilació o sortirem al "Bany Maria".
Amb la tracció sang això no passava
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Post by faristol »

El problema amic baró es que amb aquest "clima tropical" que descrius i que es real, es sua, si l'espera es llarga el degoteix d'aigua al cos es major i llavors es quant be un metro gèlid i aquella mullena pel cos fa que la sensació de fred sigui amplificada, resultat refredat tonto d'estiu o quedar com amb mal cos una bona estona.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

No cal oblidar que els equips de refrigeració dels trens han d'expulsar la calor a algun lloc, i dins un túnel no hi ha molt espai per dissipar-la...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ventilació natural

Post by Guigui »

El meu pare explica que abans, la temperatura a les andanes era tal que a l'hivern s'hi estava calentó i a l'estiu fresquet. Ja sé que des d'aleshores la xarxa s'ha ampliat considerablement, cosa que pot haver afectat els fluxos d'aire pels túnels, però em fa molt l'efecte de que últimament només es miren els aparells tecnològics en lloc dels sistemes tradicionals de ventilació. Segur que hi podrien fer força més (o no, ja que les noves estacions segur que han estat construïdes deixant de banda qualsevol criteri en aquest sentit).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Aire condicionat a trens, convecció forçada a estacions

Post by metring »

JaMiRo! wrote:Hola!

Als trens, aire condicionat (si bé utilitzat amb criteris raonables, no en plan nevera)... ;)
Sobre això de l'aire condicionat als trens, no sé què està passant amb els 4000, que gairebé tots els que agafo últimament no en tenen, i no es pot aguantar la calda que fa!!!! S'estaran espatllant en cadena? O seguiran les directrius de El Corte Inglés, i per a el metro "Ya es otoño"? >:(
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Les 213 a primera hora del matí són neveres.El passat 9 d'agost anant en un R5 de Sant Andreu de la Barca a Barcelona em vaig gelar i vaig estar a punt de pillar un encostipat,mare meva tenia ganes de fins i tot baixar-me del tren.
Feia 19º al carrer,ja que eren les 9 i pico del matí i dins la 213 feia com a màxim 15º,i desprès els de la Generalitat dient que l'aire ha d'estar com a mìnim uns 25º :evil: ,sí senyor,i els seus ferrocarrils els posa a 15º.
Les 213 sí que són neveres de veritat.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Mako448 wrote:Les 213 a primera hora del matí són neveres.El passat 9 d'agost anant en un R5 de Sant Andreu de la Barca a Barcelona em vaig gelar i vaig estar a punt de pillar un encostipat,mare meva tenia ganes de fins i tot baixar-me del tren.
Feia 19º al carrer,ja que eren les 9 i pico del matí i dins la 213 feia com a màxim 15º,i desprès els de la Generalitat dient que l'aire ha d'estar com a mìnim uns 25º :evil: ,sí senyor,i els seus ferrocarrils els posa a 15º.
Les 213 sí que són neveres de veritat.
Jo havia de dur jaqueta quan anava a fer els exàmens de juny només pel tren.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

Pues l'altre dia a la L4 a l'estació de Passeig de Gràcia estava l'aire acondicionat a tota marxa
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

sortrens wrote:Pues l'altre dia a la L4 a l'estació de Passeig de Gràcia estava l'aire acondicionat a tota marxa
A l'estació :?: :?: :?:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

Guigui wrote:
sortrens wrote:Pues l'altre dia a la L4 a l'estació de Passeig de Gràcia estava l'aire acondicionat a tota marxa
A l'estació :?: :?: :?:
Sí, vaig pensar si era jo que estava destemplat o bé deuría ser una prova de TMB?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

Algunes estacions de TMB disposen d'uns tubs d'acer de ventilació amb unes obertures blanques.

No crec que sigui aire acondicionat, si no més bé simplement ventilació forçada.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

No seran tan bestiotes

Post by Guigui »

George85 wrote:No crec que sigui aire acondicionat, si no més bé simplement ventilació forçada.
És que si era aire condicionat, caldria preguntar a determinat partit què se li ha perdut manant a l'ajuntament, a no ser que sigui la seva forma de solidaritzar-se amb els okupes...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”