Nou Smart amb funció start/stop

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Post Reply
JaMiRo!
N10
N10

Nou Smart amb funció start/stop

Post by JaMiRo! »

Extret de http://www.marca.com/...
Nuevo Smart Microhíbrido, con función start/stop

CHARO SARDINA · Madrid

El pequeño Smart Fortwo tiene previsto incorporar en su gama a finales de año una versión con un motor de gasolina de 71 CV que incorpora la opción start/stop. El Microhíbrido, que así se llama, está disponible con carrocería coupé o cabrio y con tres terminaciones: pure, pulse y passsion.

Mediante la función start/stop, el motor se para cuando el vehículo se detiene y vuelve a arrancar cuando el conductor levante el pie del freno. Esta función va destinada a contener el consumo, hasta un 8%, y la contaminación, que pasa de 112 a 103 gr/km de C02.

Esta función es posible gracias a una unidad que integra un alternador capaz de actuar como motor de arranque, además de suministrar corriente al sistema eléctrico. Este conjunto va unido al motor a través de una correa dentada y sustituye al convencional motor de arranque.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
orique
N9
N9

Re: Nou Smart amb funció start/stop

Post by orique »

JaMiRo! wrote:Extret de http://www.marca.com/
Madridista? :? :P

Per altra banda, el dispositiu aquest no és nou. Però ja va bé que es vagi extenent...
Fran-Ikarus
N11
N11
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Post by Fran-Ikarus »

El tenia el Fiat Ritmo Energy Saving! (i més tard l'Uno i el Regata)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Rodalíes
N6
N6

Post by Rodalíes »

Y el Citröen C3...
"La locura nunca tuvo maestro" (1995)
Mortadel·lo
N9
N9

Post by Mortadel·lo »

i el lupo 3L (de sèrie) i alguns Golfs (opcional) i ara el BMW sèrie 1... i jo també ho faig si vaig una mica apurat de benzina :D
ES PELIGROSO ASOMARSE
JaMiRo!
N10
N10

Encara?

Post by JaMiRo! »

El Lupo 3L encara el fabriquen? :o

Tenia entès que es va deixar de fer... :|

PD: jo també faig start/stop quan sé que em quedarè parat més d'1 minut... :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
wefer
Administrador

Post by wefer »

Mortadel·lo wrote: i jo també ho faig si vaig una mica apurat de benzina :D
A no ser que estiguis molta estona parat (o vas en baixada), estàs gastant més benzina que no pas si mantens el motor al ralentí. De fet, el ralentí deu ser per alguna cosa... ;)

Diria que hi ha més cotxes que paren el motor quan estan parats. Tinc una companya que té un BMW X5 i assegura que el motor es para i es torna a engegar sol en retenció. Això m'ho va dir quan li vaig "recriminar" que comprar-se un tanc com aquest no era precisament una opció gaire ecològica (es considera superecologista i fins i tot és vegetariana) xD
Mortadel·lo
N9
N9

Post by Mortadel·lo »

home, jo veig una mica complicat que tenir el motor engegat cremant benzina sigui més ecològic que la benzina es quedi al dipòsit sense cremar-se :D
ES PELIGROSO ASOMARSE
Guigui
Administrador

Consum alt per ignició

Post by Guigui »

Mortadel·lo wrote:home, jo veig una mica complicat que tenir el motor engegat cremant benzina sigui més ecològic que la benzina es quedi al dipòsit sense cremar-se :D
En engegar el motor es fa un consum relativament considerable de benzina. Pel mateix motiu no és recomanable encendre i apagar contínuament els tubs fluorescents.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Mortadel·lo
N9
N9

Post by Mortadel·lo »

responent breument

no

:D

deixant a part que els fluorescents i els cotxes no tenen massa a veure, de fet això dels fluorescentents tampoc és cert (o no totalment).
ES PELIGROSO ASOMARSE
wefer
Administrador

Post by wefer »

Anem per parts.
Per començar, el fet d'engegar i parar el motor és perjudicial, perquè el motor no està preparat per fer aquestes coses "rares".
Per exemple, a la bateria li estàs demanant un esforç per al qual no està dissenyada. Si ho fas només de tant en tant no passa res, però si ho fas sovint, malament.

Després, depèn del cotxe que tinguis. Suposo que en un escarabat no hi haurà problema, però en els cotxes més moderns o complerts, molts sistemes deixen de funcionar amb el motor parat. Jo, per exemple, a no ser que estigui segur que no hauré de moure'm ni un mil·límetre durant una estona, amb el meu cotxe no hi faria perquè el servofrè deixa de funcionar.
També deixa de funcionar el sistema de lubricació, cosa que tampoc li fa molta gràcia al motor. Fins i tot es recomana que si has estat circulant a alta velocitat durant una estona, abans d'apagar el motor el deixis 1 o 2 minuts al ralentí perquè l'oli arribi bé a tot arreu.

També depèn de com ho facis. Si fent aquests invents la temperatura del motor es manté constant no passa res. Però si baixa per sota del normal, aleshores el cotxe gasta igual o més i sobretot, la contaminació es multiplica exponencialment ja que la combustió deixa de ser òptima i es comencen a emetre porqueries com monòxid (en comptes de diòxid) de carboni.

I t'ho miris com t'ho miris, la quantitat de gasolina que es fa servir a l'arrencada és superior a la que utilitza el ralentí.

Per tot plegat, s'acostuma a a recomanar que MAI s'apagui el motor per parades inferiors al minut. I això comptant que es mantingui el motor calent, que el cotxe engegui a la primera SENSE pitjar el pedal de l'accelerador, etc.

Per cert... he estat informant-me i els cotxes que apaguen el motor estan dissenyats de manera diferent als cotxes normals, amb alternadors molt més potents i altres canvis. Així que això de fer servir la última tecnologia en un escarabat, de forma manual, no crec que funcioni gaire :D

Ah, i per cert. Mira't el funcionament d'un fluorescent i veuràs la descàrrega "brutal" que necessita per engegar-se i, en canvi, la poca energia que necessita per continuar funcionant. El temps recomanat per no apagar-lo i tornar-lo a engegar és de 15 minuts..

Em sap greu que el món no sigui tan senzill com "està apagat, gasto menys" ;)
Mortadel·lo
N9
N9

Post by Mortadel·lo »

wefer wrote: I t'ho miris com t'ho miris, la quantitat de gasolina que es fa servir a l'arrencada és superior a la que utilitza el ralentí.
doncs m'ho hauràs d'explicar això, perquè m'ho miri com m'ho miri, no :D
ES PELIGROSO ASOMARSE
Mortadel·lo
N9
N9

Post by Mortadel·lo »

i respecte els fluorescents, més val informar-se una mica abans d'opinar :D

http://www.lightingdesignlab.com/articl ... escent.htm

si l'has de tornar a engegar en menys de 15 minuts més val no apagar-lo, però no pel consum, si no perquè cada cop que l'apagues i l'encens redueixes una mica la seva vida útil
ES PELIGROSO ASOMARSE
orique
N9
N9

Post by orique »

Mortadel·lo wrote:doncs m'ho hauràs d'explicar això, perquè m'ho miri com m'ho miri, no :D
Per iniciar qualsevol moviment has de consumir més energia que per conservar-lo.
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”