Nuevo Smart Microhíbrido, con función start/stop
CHARO SARDINA · Madrid
El pequeño Smart Fortwo tiene previsto incorporar en su gama a finales de año una versión con un motor de gasolina de 71 CV que incorpora la opción start/stop. El Microhíbrido, que así se llama, está disponible con carrocería coupé o cabrio y con tres terminaciones: pure, pulse y passsion.
Mediante la función start/stop, el motor se para cuando el vehículo se detiene y vuelve a arrancar cuando el conductor levante el pie del freno. Esta función va destinada a contener el consumo, hasta un 8%, y la contaminación, que pasa de 112 a 103 gr/km de C02.
Esta función es posible gracias a una unidad que integra un alternador capaz de actuar como motor de arranque, además de suministrar corriente al sistema eléctrico. Este conjunto va unido al motor a través de una correa dentada y sustituye al convencional motor de arranque.
Nou Smart amb funció start/stop
Nou Smart amb funció start/stop
Extret de http://www.marca.com/...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Nou Smart amb funció start/stop
Madridista?JaMiRo! wrote:Extret de http://www.marca.com/
Per altra banda, el dispositiu aquest no és nou. Però ja va bé que es vagi extenent...
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Encara?
El Lupo 3L encara el fabriquen?
Tenia entès que es va deixar de fer...
PD: jo també faig start/stop quan sé que em quedarè parat més d'1 minut...
Tenia entès que es va deixar de fer...
PD: jo també faig start/stop quan sé que em quedarè parat més d'1 minut...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
A no ser que estiguis molta estona parat (o vas en baixada), estàs gastant més benzina que no pas si mantens el motor al ralentí. De fet, el ralentí deu ser per alguna cosa...Mortadel·lo wrote: i jo també ho faig si vaig una mica apurat de benzina
Diria que hi ha més cotxes que paren el motor quan estan parats. Tinc una companya que té un BMW X5 i assegura que el motor es para i es torna a engegar sol en retenció. Això m'ho va dir quan li vaig "recriminar" que comprar-se un tanc com aquest no era precisament una opció gaire ecològica (es considera superecologista i fins i tot és vegetariana)
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Consum alt per ignició
En engegar el motor es fa un consum relativament considerable de benzina. Pel mateix motiu no és recomanable encendre i apagar contínuament els tubs fluorescents.Mortadel·lo wrote:home, jo veig una mica complicat que tenir el motor engegat cremant benzina sigui més ecològic que la benzina es quedi al dipòsit sense cremar-se
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Anem per parts.
Per començar, el fet d'engegar i parar el motor és perjudicial, perquè el motor no està preparat per fer aquestes coses "rares".
Per exemple, a la bateria li estàs demanant un esforç per al qual no està dissenyada. Si ho fas només de tant en tant no passa res, però si ho fas sovint, malament.
Després, depèn del cotxe que tinguis. Suposo que en un escarabat no hi haurà problema, però en els cotxes més moderns o complerts, molts sistemes deixen de funcionar amb el motor parat. Jo, per exemple, a no ser que estigui segur que no hauré de moure'm ni un mil·límetre durant una estona, amb el meu cotxe no hi faria perquè el servofrè deixa de funcionar.
També deixa de funcionar el sistema de lubricació, cosa que tampoc li fa molta gràcia al motor. Fins i tot es recomana que si has estat circulant a alta velocitat durant una estona, abans d'apagar el motor el deixis 1 o 2 minuts al ralentí perquè l'oli arribi bé a tot arreu.
També depèn de com ho facis. Si fent aquests invents la temperatura del motor es manté constant no passa res. Però si baixa per sota del normal, aleshores el cotxe gasta igual o més i sobretot, la contaminació es multiplica exponencialment ja que la combustió deixa de ser òptima i es comencen a emetre porqueries com monòxid (en comptes de diòxid) de carboni.
I t'ho miris com t'ho miris, la quantitat de gasolina que es fa servir a l'arrencada és superior a la que utilitza el ralentí.
Per tot plegat, s'acostuma a a recomanar que MAI s'apagui el motor per parades inferiors al minut. I això comptant que es mantingui el motor calent, que el cotxe engegui a la primera SENSE pitjar el pedal de l'accelerador, etc.
Per cert... he estat informant-me i els cotxes que apaguen el motor estan dissenyats de manera diferent als cotxes normals, amb alternadors molt més potents i altres canvis. Així que això de fer servir la última tecnologia en un escarabat, de forma manual, no crec que funcioni gaire
Ah, i per cert. Mira't el funcionament d'un fluorescent i veuràs la descàrrega "brutal" que necessita per engegar-se i, en canvi, la poca energia que necessita per continuar funcionant. El temps recomanat per no apagar-lo i tornar-lo a engegar és de 15 minuts..
Em sap greu que el món no sigui tan senzill com "està apagat, gasto menys"
Per començar, el fet d'engegar i parar el motor és perjudicial, perquè el motor no està preparat per fer aquestes coses "rares".
Per exemple, a la bateria li estàs demanant un esforç per al qual no està dissenyada. Si ho fas només de tant en tant no passa res, però si ho fas sovint, malament.
Després, depèn del cotxe que tinguis. Suposo que en un escarabat no hi haurà problema, però en els cotxes més moderns o complerts, molts sistemes deixen de funcionar amb el motor parat. Jo, per exemple, a no ser que estigui segur que no hauré de moure'm ni un mil·límetre durant una estona, amb el meu cotxe no hi faria perquè el servofrè deixa de funcionar.
També deixa de funcionar el sistema de lubricació, cosa que tampoc li fa molta gràcia al motor. Fins i tot es recomana que si has estat circulant a alta velocitat durant una estona, abans d'apagar el motor el deixis 1 o 2 minuts al ralentí perquè l'oli arribi bé a tot arreu.
També depèn de com ho facis. Si fent aquests invents la temperatura del motor es manté constant no passa res. Però si baixa per sota del normal, aleshores el cotxe gasta igual o més i sobretot, la contaminació es multiplica exponencialment ja que la combustió deixa de ser òptima i es comencen a emetre porqueries com monòxid (en comptes de diòxid) de carboni.
I t'ho miris com t'ho miris, la quantitat de gasolina que es fa servir a l'arrencada és superior a la que utilitza el ralentí.
Per tot plegat, s'acostuma a a recomanar que MAI s'apagui el motor per parades inferiors al minut. I això comptant que es mantingui el motor calent, que el cotxe engegui a la primera SENSE pitjar el pedal de l'accelerador, etc.
Per cert... he estat informant-me i els cotxes que apaguen el motor estan dissenyats de manera diferent als cotxes normals, amb alternadors molt més potents i altres canvis. Així que això de fer servir la última tecnologia en un escarabat, de forma manual, no crec que funcioni gaire
Ah, i per cert. Mira't el funcionament d'un fluorescent i veuràs la descàrrega "brutal" que necessita per engegar-se i, en canvi, la poca energia que necessita per continuar funcionant. El temps recomanat per no apagar-lo i tornar-lo a engegar és de 15 minuts..
Em sap greu que el món no sigui tan senzill com "està apagat, gasto menys"
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
i respecte els fluorescents, més val informar-se una mica abans d'opinar
http://www.lightingdesignlab.com/articl ... escent.htm
si l'has de tornar a engegar en menys de 15 minuts més val no apagar-lo, però no pel consum, si no perquè cada cop que l'apagues i l'encens redueixes una mica la seva vida útil
http://www.lightingdesignlab.com/articl ... escent.htm
si l'has de tornar a engegar en menys de 15 minuts més val no apagar-lo, però no pel consum, si no perquè cada cop que l'apagues i l'encens redueixes una mica la seva vida útil
ES PELIGROSO ASOMARSE