3x447???
3x447???
Hola!
Estava avui prenent el sol tranquil·lament a la platja de Montgat amb la xicota...
Quan de sobte ha passat una 447 en triple composició (eren les 17:00 hores aprox. i anava destinació Estació de França). Al principi, m'he sorprès i m'he aixecat de cop pensant que eren dues 447 creuant-se que m'han fet l'efecte òptic, però no, era una triple 447...
Mai havia vist una composició triple de 447. Algú sap si és normal veure aquestes mastodòntiques composicions?
Salut!
Estava avui prenent el sol tranquil·lament a la platja de Montgat amb la xicota...
Quan de sobte ha passat una 447 en triple composició (eren les 17:00 hores aprox. i anava destinació Estació de França). Al principi, m'he sorprès i m'he aixecat de cop pensant que eren dues 447 creuant-se que m'han fet l'efecte òptic, però no, era una triple 447...
Mai havia vist una composició triple de 447. Algú sap si és normal veure aquestes mastodòntiques composicions?
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
448Rentfe001 wrote:Recordo que fa quatre estius es van arribar a veure en servei comercial triples composicions de 440R i 448 (no recordo si reformades o no) arran de la via única entre Maçanet i Riells. Efectivament, al Clot no hi cabien pas.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Algú em pot explicar qui dimonis va dissenyar l'estació del Clot-Aragó?Watermark wrote:La triple composició que cites anava de buit, m'he creuat amb ella anant direcció Mataró. No es pot fer servei comercial amb les 3 unitats alhora doncs no caben a baixadors com Clot-Aragó, Sant Adrià de Besós o Ocata.
Una estacio amb 4 vies i en la que hi conflueixen els 2 únics túnels de Barcelona no te andanes prou llargues com perque hi puguin estacionar unitats en triple composició.
Ja no tenim en compte que hi ha correspondència amb 2 línies de metro i de que disposa d'un vestíbul unes 4 vegades més gran i també com a mínim amb el tripe de taquilles que el del baixador de PdG.
En aquest país es fan les coses amb els peus en lloc de amb el cap.
Com si no s'haguessin utilitzat mai les tripes composicions o fós una cosa tant estranya. Gairebé totes les series admeten anar en tripe composició i els trens amb material convencional "no tenen" límit de llargada!!
Que en baixadors com Sant Adrià o Ocata no hi càpiguen, s'enten. Però al Clot...
Més deures per la Magdalena, anar preparan els baixadors per a triples compocions...
Es curiós que Clot Aragó sigui un baixador, quan hi ha una important bifurcació al sortir però que ja pertany a l'estació de Sagrera. També es curiós que hi hagi un telèfon per establir BT amb les estacions colaterals.
El que no acabo de tenir clar és si Arc de Triom es considera estació o Baixador. En cap lloc hi ha senyal d'anuci de Baixador.
Salut,
El que no acabo de tenir clar és si Arc de Triom es considera estació o Baixador. En cap lloc hi ha senyal d'anuci de Baixador.
Salut,
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Home, la Renfe (i ADIF - Foment) fan moltes coses malament. De fet, el problema sobretot està en el que no fan i haurien de fer...George85 wrote:En aquest país es fan les coses amb els peus en lloc de amb el cap.
Com si no s'haguessin utilitzat mai les tripes composicions o fós una cosa tant estranya. Gairebé totes les series admeten anar en tripe composició i els trens amb material convencional "no tenen" límit de llargada!!
Que en baixadors com Sant Adrià o Ocata no hi càpiguen, s'enten. Però al Clot...
Però en aquest cas, cal pensar que estem parlant de composicions d'uns 230 metres de llargada!!!
Per cert, que una 112 de FGC no arriba als 80 metres, i hi ha estacions on no hi cap. O sigui que posar-les en doble ja ni en somnis. Això sí que és realment vergonyós avui en dia!!!
Estaria bé que totes les estacions de Barcelona estiguessin preparades per composicions tant llargues, però també és veritat que no són massa habituals i jo diria que tampoc desitjables. Crec que és millor posar els trens en doble, però amb millors freqüències.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Pensar en el futur...
Hola!
Gràcies a tots per les vostres aclaracions!
En aquests moments em venen al cap algunes estacions del FMB com Fabra i Puig, Sagrera, etc. Dissenyades amb sobredimensionament...Allò era pensar en el futur...
Salut!
Gràcies a tots per les vostres aclaracions!
En aquests moments em venen al cap algunes estacions del FMB com Fabra i Puig, Sagrera, etc. Dissenyades amb sobredimensionament...Allò era pensar en el futur...
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Magdalenades
Però que no saps que a Catalunya serem l'enveja del món mundial ferroviari? Paraula de Na Magdalena...George85 wrote:Més deures per la Magdalena, anar preparan els baixadors per a triples compocions...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Llavors algú avisava de que per sortir es tenia que anar a un altre vagó o passava com a Viladecavalls i a Planoles, que ningú no t'avisa? (Em refereixo a que en aquestes 2 estacions no hi cap una composicio doble i es molt perillós baixar per la ultima porta.)entfe001 wrote:Recordo que fa quatre estius es van arribar a veure en servei comercial triples composicions de 440R i 448 (no recordo si reformades o no) arran de la via única entre Maçanet i Riells. Efectivament, al Clot no hi cabien pas.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Vaig haver de baixar un cop a Passeig de Gràcia i esperar un tren en sentit contrari.Ecomobisostrans wrote:Llavors algú avisava de que per sortir es tenia que anar a un altre vagó o passava com a Viladecavalls i a Planoles, que ningú no t'avisa? (Em refereixo a que en aquestes 2 estacions no hi cap una composicio doble i es molt perillós baixar per la ultima porta.)
Estem parlant de trens o no?wefer wrote: Home, la Renfe (i ADIF - Foment) fan moltes coses malament. De fet, el problema sobretot està en el que no fan i haurien de fer...
Però en aquest cas, cal pensar que estem parlant de composicions d'uns 230 metres de llargada!!!
Per cert, que una 112 de FGC no arriba als 80 metres, i hi ha estacions on no hi cap. O sigui que posar-les en doble ja ni en somnis. Això sí que és realment vergonyós avui en dia!!!
Estaria bé que totes les estacions de Barcelona estiguessin preparades per composicions tant llargues, però també és veritat que no són massa habituals i jo diria que tampoc desitjables. Crec que és millor posar els trens en doble, però amb millors freqüències.
El ferrocarril a diferència d'altres mitjans de transport disposa d'una avantage molt gran, la facilitat per augmentar la seva capacitat.
Els ingenyers s'estan exprimint el cervell per aconseguir fer avions inmensos que ajudin a reduir costos. Per alguna cosa serà, no?
Quanta més gent puguis portar en un mateix tren, més beneficis en treus. Només necessites un conductor, un sol "surco", ... i moltissims més passatgers.
Millors freqüències si que serien bones, però no sempre son la solucio a tots els problemes.
Analitzem el cas dels CAT EXP.
Girona i Tarragona estan conectades amb Barcelona en hores punta amb un tren cada 30 min i al llarg de la resta del dia aprox. un tren cada hora.
Per a l'empresa operadora, que al cap i a la fi és qui fa el negoci, li suposa forces mals de caps fer més expedicions (maquinistes, revisors, "surcos", rotacions de material i de personal) en canvi li resulta senzillissim enganxar una tercera unitat a l'expedició.
A més a més, hi ha hores punta en que la gent vol agafar aquell tren i no un altre (per molt que vagi 30 min abans o després o 15) ja que per terceres combinacions ja no els va bé l'horari. Que hi pot fer l'empresa operadora en aquest cas? S'ha esforçat per posar una nova expedició abans o després però la gent segueix volen agafar la de sempre i segueix anant enllaunada (amb la mala imatge que comporta) i la nova expedició va per sota de la seva capacitat.
La millor solució per a l'operadora és enganxar una tercera unitat a l'expedició habitual i llestos! Segueix oferint el millor horari i ha millorar considerablement el comfort.
El cas d'FGC també es força alarmant i s'haurien de posar les piles. Tot i que és més complicat reformar varies estacions en túnel que reformar el Clot i alguns baixadors exteriors.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Uns fan, els altres xerren
Amb la diferència que FGC ja està allargant les andanes de St. Gervasi, mentre que Renfomentadif no fa més que garlar i prometre'ns la lluna amb animalades de l'estil de l'entrevista de Na Magdalena a l'òrgan oficial del PSOE.George85 wrote:El cas d'FGC també es força alarmant i s'haurien de posar les piles. Tot i que és més complicat reformar varies estacions en túnel que reformar el Clot i alguns baixadors exteriors.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.