Joaquim Nadal vol segregar Rodalies
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Els vàrem pagar tots!
Hola!
Salut!
Seran totes les ganes de tocar els ous que comentes, però aquests trens foren pagats amb els diners de tots els espanyols (això, afortunadament o desgraciadament ens inclou als catalans). Donat com està el tema de la balança fiscal, crec que cedir aquests trens a la Generalitat no està de més.jordidr wrote:Jo crec que son ganes de tocar els ous, i que esperen k l'estat regali totes les unitats de Renfe Rodalies i Regionals Catalans a la Generalitat?
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Els vàrem pagar tots!
Ja ho va fer prou bé a Gironametring wrote:Si, però FEVE per poc no es carrega Catalans i F. de Catalunya...victorcasta wrote:Ja ho va fer amb FEVE amb les xarxes autonòmiques i no va passar res. A més, Rodalies és un servei deficitari i pot ser que al Govern espanyol li interessi treure-s'ho de sobre...
Donat que les balances fiscals no s'han publicat tot i la promesa de Zapatero, jo no faria volar gaire coloms. Com a molt Renfe Operadora podria llogar o fins i tot vendre un cert nombre d'automotors, que després ja veurem si seran suficients o no pels serveis que vol prestar la Generalitat. El traspàs de personal serà molt més fumut.JaMiRo! wrote:Seran totes les ganes de tocar els ous que comentes, però aquests trens foren pagats amb els diners de tots els espanyols (això, afortunadament o desgraciadament ens inclou als catalans). Donat com està el tema de la balança fiscal, crec que cedir aquests trens a la Generalitat no està de més.jordidr wrote:Jo crec que son ganes de tocar els ous, i que esperen k l'estat regali totes les unitats de Renfe Rodalies i Regionals Catalans a la Generalitat?
Però abans de tot això, aquest nou ens de la Generalitat hauria d'estar autoritzat a circular per a la infraestructura d'ADIF.
Cada vegada que en Nadal obre la boca és per dir-la més grossa.
I es va carregar tots els carrilets gironins...metring wrote:Si, però FEVE per poc no es carrega Catalans i F. de Catalunya...victorcasta wrote:Ja ho va fer amb FEVE amb les xarxes autonòmiques i no va passar res. A més, Rodalies és un servei deficitari i pot ser que al Govern espanyol li interessi treure-s'ho de sobre...
Edito: No havia vist els darrers missatges.
Last edited by aarongilp on Saturday 11/08/2007 21:02, edited 1 time in total.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: Maquillatge?
Jo també m'ho ensumo, això. Perquè els problemes a rodalies no acabarien amb el traspàs de la seva gestió a la Generalitat; no en un futur a mig termini.Guigui wrote:A mi em fa l'efecte que el que pretenen amb aquesta nova companyia hipotètica és tenir-la separada en tots els aspectes d'FGC, de manera que el desgavell (tècnic i financer) d'una no esquitxi l'altra. I, en el cas ideal de que aconsegueixi assolir el mateix nivell que FGC, passarien a fusionar-les, si és que la llei ho permet.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
La de Palamós i Banyoles es va tancar el 1956, crec recordar, en època de EFE (Explotación de Ferrocarriles por el Estado). La precursora de FEVE.entfe001 wrote:A finals dels anys 60 FEVE va clausurar les quatre línies de via estreta que sortien de Girona: la d'Olot, la de Banyoles, la de Sant Feliu de Guíxols i la de Palamós.
Tot un genocidi ferroviari.
La de Girona a Sant Feliu i la d'Olot (+15-7-1969). Tot i que en Martí Piera i Escofet l'últim director de les dues companyies i lluitador incansable per evitar la seva clausura, que traspassà no fa gaires anys va promoure un estudi a SOFRERAIL (una consultora francesa) que, amb una inversió no gaire gran i unificant les dues línies, aquestes serien rendibles. Fins i tot s'estudiava la seva possible electrificació.
Per no parlar del Tortosa-La Cava, del Reus-Salou, del Manresa-Olvan (+30-6-73), l'Olvan-Guardiola (+2-5-72) i el Guardiola-La Pobla de Lillet i Castellar de n'Hug (realment al Clot del Moro, +14-10-63). I el Manresa-Martorell no se'l van carregar pel trànsit de potassa i sal de Sallent i Súria al Port i a la Solvay de Martorell.
Potser l'únic que no va clausurar EFE-FEVE va ser el Mollerussa-Balaguer.
Salut !!
El Reus-Salou no el va clausurar FEVE, sino Hispania... aquesta línia, que era rendible, el va comprar l'empresa que feia el servei d'autobús Reus-Salou (és a dir, Hispània) i va clausurar el tren. Així es van carregar la competència.genissimon wrote:Potser l'únic que no va clausurar EFE-FEVE va ser el Mollerussa-Balaguer.
Salut !!
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Segur que no va traspassar la "gestió" a FEVE i aquesta darrera la va tancar?UT596001 wrote:El Reus-Salou no el va clausurar FEVE, sino Hispania... aquesta línia, que era rendible, el va comprar l'empresa que feia el servei d'autobús Reus-Salou (és a dir, Hispània) i va clausurar el tren. Així es van carregar la competència.
El mateix va passar amb TEISA i el FC Olot-Girona i el Girona-Sant Feliu de Guíxols.
Hauré de consultar la "bíblia".
Salut !!