Hacer una linea exclusiva de tranvías centenarios

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

¿Creéis que seria bueno que BCN contara con una linea de tranvías centenarios?.

Si
16
53%
No
14
47%
 
Total votes: 30

User avatar
A-380
N7
N7
Posts: 360
Joined: Tuesday 03/05/2005 23:16
Location: Font d'en Farges

Hacer una linea exclusiva de tranvías centenarios

Post by A-380 »

Además de la linea del "BLAU", creéis que seria bueno que BCN contara con una linea de tranvías centenarios?.
Yo creo que si, y que el itinerario podría ser por el frontal marítimo de BCN, desde el final del aéreo del puerto en la Barceloneta hasta la zona del Forum.

Espero ideas. :mani

Saludos, :hola

Pedro
User avatar
iluro
N5
N5
Posts: 119
Joined: Friday 06/05/2005 23:23
Location: El Clot, Barcelona

Post by iluro »

Me parece una gran idea, para tranvias centenarios y treintañeros, la lástima es que preservados no deben quedar más de 10 y de estos, que puedan volver a circular.....

Lo de la linea por el Front Maritim, lo veo muy interesante, y no solo como atracción turística.

Saludos.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Bona idea, però no.

Post by JaMiRo! »

Hola!

Molt bona idea, però siguem realistes: és llençar diners per la finestra perquè això no soluciona problemes de mobilitat. Per tant, responc que NO. ;)

No obstant, penso que en festius i dates especials la xarxa de Trambaix i de Trambesòs poden ofertar viatges en tramvies històrics especialment adaptats per circular per aquestes infraestructures (no va sorgir fa temps una notícia respecte això?). :!:

La mala notícia es que per fer això caldria posar pantògrafs als tramvies clàssics, però prefereixo això que no veure un tramvia amb tròlei podrint-se a la intempèrie. :|

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
A-380
N7
N7
Posts: 360
Joined: Tuesday 03/05/2005 23:16
Location: Font d'en Farges

Post by A-380 »

Es tirar el dinero el poner obras de arte en plazas y calles, construir edificios con una linea vanguardista, recuperar obras de arte en museos?. etc. :D

Saludos,
Pedro
hospitalenc
N5
N5
Posts: 82
Joined: Friday 15/06/2007 18:36
Location: L´Hospitalet.

Post by hospitalenc »

Jó he votat que nó, pero realment es sí. M´explicarè:

1. Sobretot ara que s´ha doblat la capacitat del Funi del Tibidabo, cal potenciar al màxim el Tramvía Blau, ampliant horaris i díes de servei. I aixó, a mès del propi material, cal fer-ho adaptant els tramvíes de dos eixos conservats, mès l´unic 500 existent (fent a tots les mateixes millores que als 6 i 7 renovats que ja circulen).

2. Els tramvíes de bogies llargs (1200, Washingtons), nó crec que sigui imposible adaptar-los per a que circulin pel Trambaix. Dic aquesta xarxa, i nó el Trambesós, perque tè alguns llocs d´interès on fer excursions (el Parcs de Can Vidalet i Torreblanca, El Museu de les Aigües, etc.) amb estacions al costat i a on sería factible fer un apartador.

3. Sería tambè una gran idea de fer alguna línia turística amb el material històric de vía molt estreta minaire (60 cn.), conservat per particulars i allà a la "deixallería" de Castellar de N´Hug. Allà van alguns llocs posibles(comfío que els lectors d´aixó afegeixin mès) on hi han d´haber obres, i es podríen aprofitar per a instal.lar les víes:

-De l´Estació de França a dins el Parc dela Ciutadella a Barcelona;

-El tram final i desembocadura del Llobregat a L´Hospitalet i El Prat (que es vol millorar del tot properament);

-Montjuïc, tambè a Barcelona;

-La Cornisa Verda de L´Hospitalet, del Parc i la futura estació intermodal de La Torrassa fins a l´històric Parc de Can Buixeres.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

No quería decir eso

Post by JaMiRo! »

A-380 wrote:Es tirar el dinero el poner obras de arte en plazas y calles, construir edificios con una linea vanguardista, recuperar obras de arte en museos?. etc. :D
No. No es tirar el dinero. :D

Lo que es tirar el dinero (creo) es crear líneas exclusivas de tranvías históricos, a pesar de que a mi me encantaría verlas. Yo, en cambio, estoy a favor de restaurar más unidades históricas y hacerlas circular, convenientemente adaptadas, por las líneas existentes. ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
|Ethan|
N4
N4
Posts: 42
Joined: Wednesday 11/05/2005 21:33
Location: Sant Just Desvern
Contact:

Post by |Ethan| »

Hola, jo he votat que NO. Estic totalment d'acord amb el Jamiro.

Crec que hi ha prioritats en qüestions tramviaries i crec que la de fer linies centenaries no soluciona res.

Atentament,

Jordi
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Post by aim »

Una línia exclusiva no, ja que això implicaria segurament a que es tractés com a línia turística i per tant no ajudaria gaire a la mobilitat ja que no estaria integrada. EL que si que estaria bé és utilitzar material històric certs dies (o hores) dins les línies actuals (o noves línies, però en cap cas exclusives).
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Com ja s'ha dit...

Post by Guigui »

Pels mateixos motius que ja han exposat d'altres més amunt, no a línia exclusiva de centenaris, però sí a circulacions en caps de setmana i festius per les altres línies.

No hauria estat malament incloure a l'enquesta una tercera opció en aquest sentit.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Post by awe »

Bona part dels tramvies antics de Lisboa tenen pantògraf, i no és cap atemptat a res. D'altra banda, sempre he pensat que potser, si s'agafa un tròlei i el "bloqueja" per tal que no volti, que només pugi i baixi, potser es pot substituir la "rodeta" del final per uns patins frotadors com els dels pantògrafs.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Si la memòria no em traeix, diria que a Milà també convivien vells i antics, al menys, d'això fa quatre anys.
User avatar
A-380
N7
N7
Posts: 360
Joined: Tuesday 03/05/2005 23:16
Location: Font d'en Farges

Post by A-380 »

Cuando yo cogía el 49 en la plaza Eivissa de Horta, el trole tenia al final un patín y no una ruedecita como el "blau".

Bueno a lo que iba. Una aclaración sobre mi propuesta.
La linea que propongo iría siempre por el frontal marítimo, al ladito de la playa, única vía, con paradas cada 500 metros con apartaderos para el cruce de los distintos tranvías.

Quien se podría hacer cargo, la empresa que gestiona el Tram

Y se podría hacer las primeras pruebas de aceptación por parte del publico en la T4 del Zoo al Forum sábados y festivos, y con un par de tranvías centenarios.

Saludos,
Pedro
User avatar
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Posts: 330
Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Post by Trytasa Baldaquino »

Primer punt: la llista de tranvies que es conserven no es molt llarga (mitja dotzena salvables a tot estirar), i hi ha un proces llarg de restauracio per enmig, per la qual cosa la linia historica no seria possible fins dintre de bastants anys.

Segon punt: en cas de que es restauressin tots els vehicles, recordem que son les darreres mostres de tranvies preconstitucionals a Barcelona. Fer-los circular en ocasions especials ho trobo be, pero deixar-los permanentment per a que es desgastin i els viatgers els maltractin (ratllant amb rotulador "Joni & Jenni") em fa mooooolta por.

Tercer punt: Totalment d'acord amb que es una bestiesa fer una linia de tramvies en exclusiva per als historics. El Blau es un cas excepcional, pero amb el deficit de mobilitat de Barcelona, si es gasten els diners d'instal.lacio d'una nova via, aquesta ha d'alternar tramvies nous i, en tot cas, els historics els caps de setmana.
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Línia amb demanda

Post by Guigui »

A-380 wrote:La linea que propongo iría siempre por el frontal marítimo, al ladito de la playa, única vía, con paradas cada 500 metros con apartaderos para el cruce de los distintos tranvías.
Precisament, crec que una línia entre el Fòrum i Colom tindria tanta demanda que seria totalment insuficient posar-hi tramvies històrics. Està bé pel cap de setmana, on la majoria de desplaçaments són d'oci, però en feiners caldria primar la celeritat i la funcionalitat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
A-380
N7
N7
Posts: 360
Joined: Tuesday 03/05/2005 23:16
Location: Font d'en Farges

Post by A-380 »

No le veo ningún inconveniente que también circulen CITADIS.

La linea que propongo, iría por passeig Maritim de la Barceloneta, carrer de la Marina, passeig Maritim Nova Icaria, passeig Maritim Bogatell, passeig Maritim de la Mar Bella, futur parc acuatic, Forum y conexión T4. Y siempre carril reservado.

Una linea pensada para que todos los ciudadanos podamos disfrutar de un recorrido turístico, que además muchos le vemos que puede tener un uso como servicio publico, que problema hay. Hasta que TMB se hizo cargo del Blau, mucha gente cogía el tranvía como servicio publico segregado, además de los turistas.

Ahora seria al revés, servicio lúdico y servicio publico.

Si además esa linea tuviese un ramal hasta Colom por el lateral de la Ronda Litoral y desde carrer de la Marina, mejor, y además unión con la T4 y T5 que se prolongara desde Wellington por el passeig de Circumval.lacio, Av. Marques de l'Argentera y Pg. de Isabel II.

Pero seamos realistas, que utilización tendría como servicio publico y servicio lúdico, 20/80.

A mi no me importaría ir en un 1200 u otro para desplazarme, y creo que sera mas barato reconstruír 8 ó 10 tranvías que 8 ó 10 CITADIS.

Propongo que se impulse la idea de que, en la T4, y del Zoo al Forum sábados y festivos, con un par de tranvías centenarios, con precio de billete segregado y adecuado a las circunstancias, se monte linea de tranvías centenarios, además de los CITADIS.

Saludos, :hola
Pedro
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Post by josep_serre »

Doncs jo he votat que sí perquè, per començar el tramvia blau se'm fa curt, a La Corunya hi ha una línia de tramvia on circulen tramvies històrics, i està molt bé, i crec que seria una molt bona cosa.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Línia 1 de Porto

Post by Guigui »

Parlant de línies existents, ha estat precisament el pensament en la que hi ha a Porto que m'ha decantat pel no (tot i que amb molts matisos): els tramvies són avançats per autobusos i cotxes (no sé fins a quin punt es podrien tunejar) i són de tot menys aptes per a PMR.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
A-380
N7
N7
Posts: 360
Joined: Tuesday 03/05/2005 23:16
Location: Font d'en Farges

Post by A-380 »

http://es.youtube.com/watch?v=vQfTOZLjjvM
Que envidia me dan :ok
Saludos, :hola
Pedro
buertu
N7
N7
Posts: 384
Joined: Thursday 26/01/2006 22:42
Location: Sant Joan Despí

Post by buertu »

metring wrote:Si la memòria no em traeix, diria que a Milà també convivien vells i antics, al menys, d'això fa quatre anys.
No et traeix :p Fa uns 9 mesos hi convivien fins a tres generacions diferents de tramvies i en general, no tenen plataforma exclusiva, com a minim al centre (a zones mes allunyades si que vaig veure alguns trams).
Una d'aquestes generacions era molt semblant a la de l'enllaç d'el A380 de Bilbao.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Centenarios, lo que se dice centenarios, que yo recuerde, en el Museu de Castellar sólo quedaban el 58 (en restauración, y que sigue en ella), el 358 (o más bien su testero, el resto a saber), el 5 y 6 del Mataró-Argentona (bueno, del 5 sólo quedaba el truck, y del 6 los restos...), el LV-2 (restaurado) y el 36 (o más bien sus restos). Así que... para hacer una línea centenaria, "me creo de que no llegan" :roll:
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”