Diari de Girona wrote:ERC fa una crida a «reaccionar cívicament» contra la retirada del tren «Costa Brava»
DDEG , PORTBOU.
La secció local d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) del municipi de Portbou va mostrar ahir la seva «inquietud» amb relació a l'anunci de Renfe sobre l'eliminació del tren Estrella Costa Brava que diàriament connecta Portbou amb Madrid, una informació que va arribar als mitjans la setmana passada però que l´operadora encara no ha confirmat. En un comunicat de premsa, Esquerra manifesta que «resta molt preocupada per la indefinició de la companya Renfe davant d´un possible retall de l´oferta de mobilitat ferroviària».
El comunicat fa esment a la «crisi de mobilitat» que està patint el conjunt del territori de Catalunya, en referència al col·lapse del servei de Rodalies de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, a les reiterades aglomeracions que tenen lloc cada dia a l'estació de Sants i a la manca d'infraestructures ferroviàries que pateixen les comarques més allunyades Barcelona: «Davant de l´aguda crisi de la mobilitat que patim arreu de Catalunya considerem que aquesta notícia és un símptoma molt negatiu de la regressió que pateix el transport públic ferroviari a casa nostra», afirma el comunicat, i afegeix: «i els problemes afecten molt particularment a les comarques gironines».
Esquerra considera que el més «greu» no és perdre aquest tren en concret, sinó el fet que aquesta decisió representi un nou exemple de la manca de voluntat i de compromís per part de l´Estat per solucionar el dèficit d´infraestructures que pateix Catalunya. «Aquest episodi pot esdevenir un molt lamentable exemple, davant d´una situació de veritable alarma social del transport públic ferroviari», declara Esquerra.
D´altra banda, el partit independentista denuncia que «la manca d´un comitè de clients en l´àmbit dels trens regionals de mitja distància genera encara més incertesa i angoixa entre la ciutadania». Aquest organisme, si bé existeix en el cas del servei de Rodalies, no ha estat creat per a les línies que anomenades «de mitja distància» que en el cas de Portbou són les que passen pel municipi. Aquest fet ha contribuït a crear un clima de desinformació que ERC considera «inadmissible».
En darrer terme, Esquerra fa una crida a la ciutadania davant la necessitat de «reaccionar cívicament» contra Renfe per tal d´evitar que es consolidi una situació «asfixiant». «No podem permetre, de cap de les maneres, que es consolidi aquesta situació», afirma. Segons la visió dels republicans, la gestió de Renfe de les infraestructures ferroviàries catalanes «esclafa la justícia social i l´equilibri territorial».«No podem seguir perdent un llençol a cada bugada», acaba dient el comunicat.
Escurçament de l'Estrella Costa Brava
Segueixen les reaccions polítiques.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Poso aquí convenientment traduit el que ja vaig dir a Tranvia:
Si es pretén millorar les connexions Girona-Madrid, mentre no entra en servei el tram AV Barcelona-Figueres, se poden fer algunes coses, comptant que TP-Ferro entrega Figueres-Perpinyà el 2009. Si això últim no fos així, substituir Figueres per Portbou/Cervera a partir d'aquí.
Però abans cal aclarir una sèrie de conceptes.
Per a connectar Figueres i Girona amb Barcelona, serveix el material actual tipus regional exprés en ample ibèric. Per a connectar Lleida i Camp de Tarragona amb Barcelona, suposo que a no molt tardar es posaran Avant-104 a 250 Km/h. Però els actuals CEX Tarragona-Barcelona no tenen perquè ser substituïts pels Avant, ja que el temps total de recorregut és similar por AV, comptant el trasllat a Camp de Tarragona. Tot això per a explicar que els trens Girona-Madrid no tenen perquè aturar-se a Tarragona ni a Barcelona. Només els actuals Catalan Talgo i Talgo Mare Nostrum pararien a totes dues.
Un cop aclarit tot això, es tracta de definir un servei que conecti la SNCF a Figueres amb Madrid. Servei diürn i de qualitat.
Es pot fer de dues maneres: enllaçant amb la SNCF a Figueres o més a l'interior de França (Perpinyà, Montpeller, Marsella). En aquest segon cas, fa falta un intercanviador d'ample a Figueres. Aquest intercanviador també l'utilitzarien el Catalan i el Mare Nostrum. Així es guanyarien alguns minuts fins a Perpinyà. Si es vol anar més al nord de Perpinyà, s'ha de trobar material tritensió (1,5 i 3 KVcc i 25 KVca) i biample. O confiar en material remolcat, talgo 6 o 7.
Per a el cas concret Madrid-Figueres, prenent com bons els actuals horaris ALVIA Madrid-Barcelona, sense tocar la infrastructura:
Les hores indicades són a sumar a l'hora de sortida de Madrid-Pta. Atocha:
0:00 Madrid-Pta. Atocha
1:45 Saragossa
2:40 Lleida
3:20 Camp de Tarragona - Intercanviador Roda de Barà
A partir de aquí jo el faria anar via Sant Vicenç de Calders, Vilafranca del Penedès, Martorell, by-pass Papiol-Mollet, Granollers, Maçanet-Massanes, con pas directe per totes fins a:
4:55 Girona
5:25 Figueres
6:10 Perpinyà
7:50 Montpeller
Si es posa un intercanviador al Papiol, es fan uns 60 Km. més per LAV, i es poden arribar a guanyar uns 20' entre Lleida i Girona.
Amb els actuals horaris ALVIA a 200 Km/h. Si, algun dia, se'ls autoritza a 250, es podrien guanyar uns 20' addicionals.
Amb tot això (canviador a El Papiol + ALVIA a 250 Km/h) es podria fer un Madrid-Girona amb parada a Saragossa i Lleida en 4h15'. Temps molt competitiu fins i tot amb l'avió.
Ja se que un trajecte com el Madrid-Montpeller, de 7h50' és candidat a nocturn. Però jo crec que aquest tren funcionaria més com un interregional que altra cosa. És a dir, molt poca gent faria el trajecte sencer. La màxima ocupació seria entre Lleida y Girona, on s'ajuntarien els viatgers de Madrid a Girona (4h55') amb els de Saragossa o Lleida a Montpeller (6h05' y 5h10', respectivament).
Per carretera en cotxe (viamichelin):
Madrid-Girona: 6h55', 702 Km.
Saragossa-Montpeller: 6h, 629 Km.
Lleida-Montpeller: 4h47', 497 Km.
Per arribar des de Tarragona a Montpeller, millor l'actual talgo Mare Nostrum. Per això no poso parada al Camp de Tarragona ni a les estacions fins a Girona i Figueres, que ja tenen (o haurien de tenir) unes bones connexions combinant regionals amb rodalies.
Com a curiositat: he calculat 1h40' entre Perpinyà y Montpeller perquè el TGV més ràpid triga 1h39', tot i que el Catalan i el Mare Nostrum tinguin concedit 1h32' i 1h33', respectivament. Tota aquesta informació, segons la web de la SNCF.
Salut !!
Si es pretén millorar les connexions Girona-Madrid, mentre no entra en servei el tram AV Barcelona-Figueres, se poden fer algunes coses, comptant que TP-Ferro entrega Figueres-Perpinyà el 2009. Si això últim no fos així, substituir Figueres per Portbou/Cervera a partir d'aquí.
Però abans cal aclarir una sèrie de conceptes.
Per a connectar Figueres i Girona amb Barcelona, serveix el material actual tipus regional exprés en ample ibèric. Per a connectar Lleida i Camp de Tarragona amb Barcelona, suposo que a no molt tardar es posaran Avant-104 a 250 Km/h. Però els actuals CEX Tarragona-Barcelona no tenen perquè ser substituïts pels Avant, ja que el temps total de recorregut és similar por AV, comptant el trasllat a Camp de Tarragona. Tot això per a explicar que els trens Girona-Madrid no tenen perquè aturar-se a Tarragona ni a Barcelona. Només els actuals Catalan Talgo i Talgo Mare Nostrum pararien a totes dues.
Un cop aclarit tot això, es tracta de definir un servei que conecti la SNCF a Figueres amb Madrid. Servei diürn i de qualitat.
Es pot fer de dues maneres: enllaçant amb la SNCF a Figueres o més a l'interior de França (Perpinyà, Montpeller, Marsella). En aquest segon cas, fa falta un intercanviador d'ample a Figueres. Aquest intercanviador també l'utilitzarien el Catalan i el Mare Nostrum. Així es guanyarien alguns minuts fins a Perpinyà. Si es vol anar més al nord de Perpinyà, s'ha de trobar material tritensió (1,5 i 3 KVcc i 25 KVca) i biample. O confiar en material remolcat, talgo 6 o 7.
Per a el cas concret Madrid-Figueres, prenent com bons els actuals horaris ALVIA Madrid-Barcelona, sense tocar la infrastructura:
Les hores indicades són a sumar a l'hora de sortida de Madrid-Pta. Atocha:
0:00 Madrid-Pta. Atocha
1:45 Saragossa
2:40 Lleida
3:20 Camp de Tarragona - Intercanviador Roda de Barà
A partir de aquí jo el faria anar via Sant Vicenç de Calders, Vilafranca del Penedès, Martorell, by-pass Papiol-Mollet, Granollers, Maçanet-Massanes, con pas directe per totes fins a:
4:55 Girona
5:25 Figueres
6:10 Perpinyà
7:50 Montpeller
Si es posa un intercanviador al Papiol, es fan uns 60 Km. més per LAV, i es poden arribar a guanyar uns 20' entre Lleida i Girona.
Amb els actuals horaris ALVIA a 200 Km/h. Si, algun dia, se'ls autoritza a 250, es podrien guanyar uns 20' addicionals.
Amb tot això (canviador a El Papiol + ALVIA a 250 Km/h) es podria fer un Madrid-Girona amb parada a Saragossa i Lleida en 4h15'. Temps molt competitiu fins i tot amb l'avió.
Ja se que un trajecte com el Madrid-Montpeller, de 7h50' és candidat a nocturn. Però jo crec que aquest tren funcionaria més com un interregional que altra cosa. És a dir, molt poca gent faria el trajecte sencer. La màxima ocupació seria entre Lleida y Girona, on s'ajuntarien els viatgers de Madrid a Girona (4h55') amb els de Saragossa o Lleida a Montpeller (6h05' y 5h10', respectivament).
Per carretera en cotxe (viamichelin):
Madrid-Girona: 6h55', 702 Km.
Saragossa-Montpeller: 6h, 629 Km.
Lleida-Montpeller: 4h47', 497 Km.
Per arribar des de Tarragona a Montpeller, millor l'actual talgo Mare Nostrum. Per això no poso parada al Camp de Tarragona ni a les estacions fins a Girona i Figueres, que ja tenen (o haurien de tenir) unes bones connexions combinant regionals amb rodalies.
Com a curiositat: he calculat 1h40' entre Perpinyà y Montpeller perquè el TGV més ràpid triga 1h39', tot i que el Catalan i el Mare Nostrum tinguin concedit 1h32' i 1h33', respectivament. Tota aquesta informació, segons la web de la SNCF.
Salut !!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Impediments de circulacions AV nocturnes
El problema d'aquest horari és que, pel que recordo haver llegit, la LAV necessita un manteniment que només es pot fer de nit, la qual cosa impedeix que hi circulin trens durant aquest horari.genissimon wrote:Les hores indicades són a sumar a l'hora de sortida de Madrid-Pta. Atocha:
0:00 Madrid-Pta. Atocha
1:45 Saragossa
2:40 Lleida
3:20 Camp de Tarragona - Intercanviador Roda de Barà
A partir de aquí jo el faria anar via Sant Vicenç de Calders, Vilafranca del Penedès, Martorell, by-pass Papiol-Mollet, Granollers, Maçanet-Massanes, con pas directe per totes fins a:
4:55 Girona
5:25 Figueres
6:10 Perpinyà
7:50 Montpeller
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Impediments de circulacions AV nocturnes
El manteniment de les LAV's, igual que el de les linies convencionals es fa de nit per la simple raó de qui hi ha menys circulacions o cap. Però això no vol dir que no s'hi pugui circular.Guigui wrote: El problema d'aquest horari és que, pel que recordo haver llegit, la LAV necessita un manteniment que només es pot fer de nit, la qual cosa impedeix que hi circulin trens durant aquest horari.
L'avantatge de les LAV's es que, si no m'erro, estan banalizades (o com es digui) i pertant es pot circular per qualsevols de les dues vies en qualsevols dels dos sentits.
Mentres la maquinaria treballa en una via, pot passar el tren per l'altra (amb una limitacio temporal, evidentment...)
Jo entenc que les hores expressades són en realitat T+elquesigui, i que els valors ens els hem de prendre com a temps de trajecte des de Madrid. És a dir:
T+000 Madrid
T+105 Saragossa
T+160 Lleida
T+200 Camp de Tarragona
T+295 Girona
T+325 Figueres
T+370 Perpinyà
T+470 Montpeller
...on T representa un temps arbitrari (l'hora de sortida) i els valors numèrics s'expressen en minuts.
T+000 Madrid
T+105 Saragossa
T+160 Lleida
T+200 Camp de Tarragona
T+295 Girona
T+325 Figueres
T+370 Perpinyà
T+470 Montpeller
...on T representa un temps arbitrari (l'hora de sortida) i els valors numèrics s'expressen en minuts.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Exactament.entfe001 wrote:Jo entenc que les hores expressades són en realitat T+elquesigui, i que els valors ens els hem de prendre com a temps de trajecte des de Madrid. És a dir:
T+000 Madrid
T+105 Saragossa
T+160 Lleida
T+200 Camp de Tarragona
T+295 Girona
T+325 Figueres
T+370 Perpinyà
T+470 Montpeller
...on T representa un temps arbitrari (l'hora de sortida) i els valors numèrics s'expressen en minuts.
No dic que el tren surti a les dotze de la nit de Madrid (abans havia dit que era un servei DIURN). Dic que el tren surt de Madrid a una hora determinada (p.ex. a les 11 del matí), arriba al cap de 4:55' a Girona (15:55) i al cap de 7h50' a Montpeller (18:50).
A veure si ara s'entén.
Salut !!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Passa que...
Bé, em disculpo per la petita confusió que he causat en no haver llegit allò de l'opció del trajecte diürn. Però, arribats a aquest punt, tota bona idea (com ho és aquesta, sens dubte) topa amb l'estructura jeràrquica de Renfomentadif, on sembla que qui decideix qüestions tècniques no són els tècnics (de l'àrea que sigui i la que toqui) sinó aparatxiks al servei de la ideologia nacionalpartidista amb l'única idea de servir la nació. La seva, és clar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
La notícia d'avui és una palla mental de campionat:
A veure amb quina surten demà.
Si abans de llegir aquesta notícia estaven les coses poc clares, després encara ho estan menys. Llencen la idea dels 120 de CAF per Girona (per quin intercanviador?) amb formulació condicional, com si prenguessin per fet quelcom que hagin llegit en algun fòrum, potser aquest mateix. Entre això i la indeterminació de Renfe dient que el Costa Brava aguanta un ja no sap què pensar.Diari de Girona wrote:Renfe unirà Girona i Madrid el 2008 amb trens que circularan a 250 km/h per la línia del TAV
V. AUPÍ/D. JIMÉNEZ., GIRONA.
Encara que les obres del Tren d´Alta Velocitat (TAV) a Girona no s´acabaran abans del 2012, Renfe vol aprofitar la línia construïda al màxim. La companyia ferroviària ha adquirit diversos trens per posar en marxa un servei entre Girona i Madrid amb combois que assoliran fins a 250 quilòemtres per hora i que circularan per la línia d´alta velocitat entre Barcelona i Madrid.
L´anunci de la creació d´aquest nou servei coincideix amb el fet que s´hagi donat a conèixer que el tradicional Costa Brava ja no vendrà de bitllets a partir del 17 de setembre. Tot i que encara no és oficial, aquesta fórmula amb els nous trens, és probable que sigui el sistema utilitzat per Renfe per substituir el servei entre la frontera i la capital espanyola.
Aquesta mateixa fórmula és la que s´aplicarà als trens del corredor mediterrani. A partir del pròxim mes de desembre s'inaugurarà la línia del TAV Madrid-Barcelona per Tarragona, i el ministeri i Renfe treballen amb la idea que els serveis ferroviaris d'altes prestacions que uneixen el País Valencià amb Catalunya abandonin la via actual i puguin aprofitar el nou tram d'alta velocitat entre les dues ciutats catalanes. Per això no serveixen els Euromed actuals, perquè són d'ample fix -ibèric-, per la qual cosa el ministeri i la seva empresa pública treballen amb la idea d'implantar diversos trens de la nova sèrie 120, fabricada per CAF i de rodament desplaçable, que els permet circular indistintament per vies d'ample Renfe(ibèric), i per vies d'alta velocitat, que són d'ample europeu.
D'aquesta forma, en la línia València-Barcelona, el nou tren de la sèrie 120 circularà des de València a Tarragona per les vies actuals d'ample ibèric, en les que es poden superar els 200 quilòmetres per hora entre Orpesa i Vandellòs, i posteriorment entraria en el nou tram Tarragona-Barcelona de la línia d'alta velocitat amb Madrid per circular per la via d'ample europeu.
Un sistema semblant serà el que s´utilitzarà en el cas de Girona entre 2008 i 2012, ja que es podrà circular per l´ample ibèric des de Portbou o des de Girona i fins a Barcelona i després seguir sense baixar del tren per l´ample de via del TAV fins a Madrid, que permetrà escurçar el viatge.
La companyia CAF treballa actualment en la fabricació de setze unitats contractades per Renfe, que començaran a prestar servei els anys vinents i de la remesa dels quals hauran de sortir els futurs trens per a la línia entre València i Barcelona i la seva extensió a Alacant.
El tren de la sèrie 120 amb el qual Renfe planeja substituir els combois actuals té quatre cotxes i la seva capacitat és per a 250 places, si bé pot duplicar-se perquè pot circular en doble composició -dos trens junts-. A la llarga, la utilitat d'aquests trens serà molt més gran, perquè a partir de l'any 2012 podran circular no només en el trajecte València-Barcelona, sinó també en la continuació fins a la frontera francesa una vegada concloguin les obres.
El repte és important, encara que es considera factible. No és només problema d'amples de via, sinó de sistemes de seguretat i tensions elèctriques diferents, per la qual cosa el nou tren haurà de ser compatible amb totes dues.
Renfe i el ministeri de Foment consideren lògica l'aposta si es té en compte l'espectacular reducció dels temps de viatge, ja que, per exemple, el trajecte València-Barcelona es rebaixarà, utilitzant el nou tram del TAV, per sota de les dues hores i mitja, és a dir, mitja hora menys que en l'actualitat. Algunes estimacions parlen de dues hores i quart, però de moment les xifres que s'estudien com a objectiu clar són les dels 150 minuts, és a dir, dues hores i mitja.
Actualment, Renfe ja té en circulació les primeres unitats de la sèrie 120 fabricades per CAF. Algunes presten el servei Alvia en la línia d'alta velocitat entre Madrid i Barcelona, malgrat que encara no està en servei el tram des de Tarragona a la ciutat comtal. I hi ha una altra, que està en circulació en el servei Alaris entre València i Madrid.
Les explicacions de Renfe
Renfe ha volgut desmentir les informacions arran de la desaparició del tren Costa Brava que cobreix la ruta entre Portbou i Girona, quan es va detectar que només s´oferien places per aquest tren fins al 17 de setembre, i que podia estar relacionat amb el tren d´alta velocitat. L´empresa ferroviària ho ha assegurat dient que «Renfe ara mateix no suprimirà aquest servei».
La línia directa entre Portbou i Madrid, que el tren Costa Brava realitza a diari, no desapareixarà segons la mateixa Renfe. D´aquesta manera, afirmen que s´ha bloquejat la venda de bitllets per preveure el tema logístic que comporta una modificació del servei de tren. Segons Renfe, les obres que s´estan portant a terme en diferents punts de la línia que afecta el recorregut del Costa Brava, «no són per les obres del TAV» i només es desviarà el seu recorregut a causa d´aquestes obres, assegurant que «només es modificarà, però el servei se seguirà oferint». També esperen poder posar a la venda els bitllets aquesta mateixa setmana.
No obstant això, quan el TAV arribi a Barcelona, no queda clar quin serà el futur del Costa Brava, tot i que Renfe diu que «en principi aquest tren es mantindrà». De moment, els sistemes de reserves per Internet i per telèfon no permeten reservar places més enllà del 17 de setembre, i tot i que els bitllets es tornin a posar a la venda, s´haurà d´estar a l´espera.
A veure amb quina surten demà.
Això comença a prendre proporcions de culebrotDiari de Girona wrote:La ministra i Renfe diuen que el «Costa Brava» es ven de nou però es manté el bloqueig de bitllets
RAFA GARRIDO, GIRONA/MADRID.
La compareixença de la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, davant la comissió d´ahir va tenir alguns moments on les infraestructures de Girona van cobrar protagonisme. Els problemes creats des de Renfe amb el tren Costa Brava entre Portbou i Madrid, la previsió del Ministeri en les obres als punts més conflictius del traçat del TAV a Girona o les solucions «provisionals» que Foment vol aplicar per minimitzar l´efecte del retars de l´alta velocitat en la connexió amb França, van ser alguns dels temes que les crítiques d´ERC i ICV i les respostes de la ministra van posar sobre la taula de la Comissió de Foment.
Les primeres referències a les infraestructures en territori gironí van venir de la mà de les crítiques d´Esquerra, CiU i Iniciativa. Durant el temps de rèplica la ministra va defugir algunes de les preguntes, però d´altres les va voler respondre. Una de les qüestions que el diputat gironí d´ERC, Joan Puig, li havia retret era la supressió del tren Costa Brava entre Portbou i Madrid. Fent referència a la notícia publicada per Diari de Girona, el republicà va demanar «explicacions i compensacions» per la manca de servei en aquest tren. Posteriorment, la ministra va fer veure que cap problema afectava el Costa Brava i va dir-li a Puig que «no és cert que se suprimeixi i no està prevista la supressió d´aquest tren». «La venda anticipada de bitllets s´està realitzant amb normalitat», va llençar molt segura Magdalena Álvarez.
Era la 1 del migdia passada i al mateix temps, Renfe emetia un comunicat on deia que «des d´avui (ahir pel lector) 14 d´agost, els bitllets per a viatjar en el tren Estrella Costa Brava a partir del 17 de setembre ja es troben a la venda». Res més lluny de la realitat. Tal i com ja deia Diari de Girona, Renfe manté bloquejada la venda de bitllets i només entrant a la web de la companyia i fent la petició pel 18 de setembre era ahir fàcilment comprovable que resulta impossible adquirir un trajecte de Girona a Madrid.
Renfe, però, obviava aquest bloqueig i en el seu comunicat negava, com la ministra, la supressió del tren i al·legava que impedir la venda de bitllets ha estat «amb l´objectiu que les modificacions en el recorregut per obres que es realitzen a la zona de Saragossa i Reus no causin molèsties al viatgers, així com pels possibles canvis de programació habituals que es produeixen al setembre». A més, detallava que el Costa Brava eliminarà parades a Saragossa, la Puebla de Híjar, Casp, Flix i Mora la Nova durant alguns dies de setembre. En cap cas, però, aquestes modificacions afecten les destinacions de Madrid, Girona o Portbou, on ahir encara seguien sense poder-se comprar bitllets. Davant la insistència de Puig per demanar explicacions, la ministra no va respondre i va donar la callada per resposta, donant per bones les seves dades que estaven, òbviament, equivocades.
Magdalena Álvarez també va parlar d´alta velocitat. El mateix Puig li va retreure el retard en l´arrivada del TAV a Girona i la frontera francesa. La ministra, va explicar, llegint una carta enviada a la Comissió Europea -reclamada per CiU- que «a tots els contractes de tots els trams entre Barcelona i Figueres s´acompliran els terminis» i va afegir que «s´estan definint un seguit de mesures provisionals» per evitar paralitzar el servei que està pactat amb la concessionària del túnel transfronterer. La ministra també va dir que «a inicis del 2008 hauran començat ja les obres a tots els punts crítics del TAV», entre els que va incloure la ciutat de Girona i també la de Barcelona. Les «dificultats del projecte» i la «garantia de seguretat i respecte al Medi Ambient» van ser els arguments amb què Álvarez va excusar el retard fins al 2012.
Puig va retreure-li també el tall del pont de la N-II a Biure que aquests dies s´ha hagut de fer i la ministra va respondre que tot es deu al fet «que la pluja ha descalçat el terreny i per seguretat s´ha hagut de desviar el trànsit a l´AP-7». Per la seva part, el diputat d´ICV, Joan Herrera, va carregar contra Foment per «no fer cap tràmit per millorar la línia de tren Barcelona-Puigcerdà». La ministra, en canvi, no va voler donar-li cap explicació.
Per últim, Joan Puig, va voler resumir l´actuació d´Álvarez dient-li que els socialistes «estan acomplexats pel PP, com ja va reconèixer Pasqual Maragall en una entrevista al Diari de Girona», mentre mostrava a la ministra la portada d´aquest rotatiu on apareixia el titular extret de la conversa amb l´expresident de la Generalitat de Catalunya publicada diumenge passat.
__________
Edito: a la web dels horaris de Renfe ja surt el Costa brava més enllà del 17 de setembre. No sé si està a Tiknet perquè no tinc targeta de crèdit o dèbit, condició indispensable per registrar-se.
L'usuari "Renfe-Operadora" de tranvia portal ha anunciat que la circulació del tren es perllongava fins el 21 de desembre, data que coincideix amb la inauguració de l'AVE a Sants. Ves per on. Jo no diria pas que és qüestió de casualitat, sino de "causalitat".
Last edited by awe on Wednesday 15/08/2007 11:44, edited 1 time in total.
Nota de premsa de Renfe al respecte:
Excuses de malalt que es pixa al llit i diu que sua.Renfe Operadora wrote:Ante las informaciones aparecidas en algunos medios
Renfe nunca se ha planteado la supresión del servicio Estrella Costa Brava que enlaza Girona con Madrid
La venta de billetes se encontraba bloqueada hasta el 17 septiembre por posibles cambios en la programación con objeto de evitar molestias a los viajeros
14/08/2007. Ante las informaciones aparecidas en algunos medios de comunicación, Renfe empresa pública dependiente del Ministerio de Fomento, confirma que en ningún caso se ha planteado la supresión del servicio Estrella Costa Brava que enlaza Girona con Madrid. Desde hoy mismo, 14 de agosto los billetes para viajar en el tren Estrella Costa Brava a partir del 17 de septiembre ya se encuentran a la venta.
De este modo, Renfe confirma que mantendrá este servicio de Larga Distancia nocturno que comunica Catalunya con Aragón y Madrid.
La venta de billetes para este tren se bloqueó hasta el 17 de septiembre con objeto de que las modificaciones en el recorrido por las obras que se realizan en la zona de Zaragoza y Reus no causen molestias a los viajeros, así como por los posibles cambios de programación habituales que se producen en septiembre.
Para mostrar la pretensión de Renfe de mantener este servicio más allá del 17 de septiembre se relaciona a continuación el mensaje publicado desde el pasado mes de junio en la sección Última Hora de la web http://www.renfe.com:
•Con motivo de unas obras de mejora que se van a realizar entre Zaragoza Delicias y Miraflores, es necesario establecer el siguiente plan alternativo de transporte desde el día 25 de junio hasta el 21 de diciembre 2007 (fechas de salida de origen de los trenes):
Estrella "Costa Brava" 370 Madrid–Cerbère, no efectuará parada en la estación de Zaragoza Delicias. Del 2 de julio al 10 de agosto y del 17 de septiembre al 14 de diciembre de 2007 (fechas de salida de origen) de lunes a viernes no efectuará parada en Zaragoza Delcias, La Puebla de Híjar, Caspe, Flix y Mora la Nova a causa de unas obras en la infraestructura entre Reus y Móra la Nova.
Leed bien el último párrafo de la siguiente noticia:
Ahora la duda que tengo, ¿se ha construido algún cambiador de ancho por la zona de Barcelona o este hipotético Alvia cambiaría de ancho en Roda y seguir por convencional?
Y hablando de los S.120. A partir de Diciembre, cuando entre en servicio el AVE a Barcelona, ¿en que servicios se usarán?
Parece que al final si que pondrán algún Alvia Madrid-Girona-Portbou en sustitución del Costa Brava.La serie 120 se usará también entre 2008 y 2012 -antes de la entrada en servicio del enlace internacional con Francia- para que haya servicios de la línea AVE Madrid-Barcelona que puedan llegar hasta la frontera francesa por la vía actual de ancho ibérico entre la ciudad condal y Girona.
Link de la notícia.
Ahora la duda que tengo, ¿se ha construido algún cambiador de ancho por la zona de Barcelona o este hipotético Alvia cambiaría de ancho en Roda y seguir por convencional?
Y hablando de los S.120. A partir de Diciembre, cuando entre en servicio el AVE a Barcelona, ¿en que servicios se usarán?
S'havia dit per aquí que els S.120 substituirien als 101 per els serveis Euromed; que a partir de que l'Alta Velocitat arribés a Barcelona, els Alvia anirien per ample europeu fins a Camp de Tarragona, i des d'allà, per ample ibèric fins al País Valencià. D'altra banda, els 101 es tornaran a reconvertir en trens AVE, que com ja sabràs, és el que eren originalment.594-001-0 wrote:Y hablando de los S.120. A partir de Diciembre, cuando entre en servicio el AVE a Barcelona, ¿en que servicios se usarán?
Lo único que la conexión del CM con la LAV, cambiador incluido, en Camp de Tarragona todavía tardará unos añosJordi Freixas wrote:S'havia dit per aquí que els S.120 substituirien als 101 per els serveis Euromed; que a partir de que l'Alta Velocitat arribés a Barcelona, els Alvia anirien per ample europeu fins a Camp de Tarragona, i des d'allà, per ample ibèric fins al País Valencià. D'altra banda, els 101 es tornaran a reconvertir en trens AVE, que com ja sabràs, és el que eren originalment.594-001-0 wrote:Y hablando de los S.120. A partir de Diciembre, cuando entre en servicio el AVE a Barcelona, ¿en que servicios se usarán?
De momento los 120 quedarán la mayoría libres (quitando los hipotéticos Alvia Madrid-Portbou, pero que en ningún caso creo que se usen todas las unidades que actualmente hay en Madrid-Barcelona) porque los nuevos servicios de Madrid hacia el norte se harán con S.130 (o Talgo 6 en el caso de Galicia) Lo único que pienso donde podrían acabar de momento es reforzando el corredor Madrid-Valencia y en todo caso también en los corredores Madrid-Logroño y Madrid-Pamplona. Aunque quien sabe, alomejor hasta podria caer un 120 en el corredor Barcelona-País Vasco/Asturias
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Tal com vaig explicar aquí http://transport.cat/viewtopic.php?t=6385 , un interventor d'Arco em va confirmar que en poc temps els Alvia els posaven a la relació BCN-València per substituir aquests Arco... i suposo que també els Euromed.594-001-0 wrote:Lo único que la conexión del CM con la LAV, cambiador incluido, en Camp de Tarragona todavía tardará unos años
De momento los 120 quedarán la mayoría libres (quitando los hipotéticos Alvia Madrid-Portbou, pero que en ningún caso creo que se usen todas las unidades que actualmente hay en Madrid-Barcelona)
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Esto me huele a apaño de última hora porque Renfe ya oye como por aquí afilamos los cuchillos. Deben tener reciente aún motines como el que paró el TrenHotel procedente de París en Girona una hora
En todo caso, y como creo que no hay intercambiador previsto en la zona de Barcelona, ¿irán los Alvia por el corredor de la actual C2 como ahora o bien evitarán Barcelona por la Papiol - Mollet?
En todo caso, y como creo que no hay intercambiador previsto en la zona de Barcelona, ¿irán los Alvia por el corredor de la actual C2 como ahora o bien evitarán Barcelona por la Papiol - Mollet?