Hola,
En multitud de ocasiones y circulando por las autopistas catalanas, básicamente saliendo y entrando a Barcelona, hemos podido comprobar cómo ciertos individuos de mantenimiento se suben a una furgoneta, abren las puertas de atrás y van colocando conos anaranjados uno detrás de otro para aislar el carril de más a la izquierda de modo que este adquiere el sentido de la marcha inverso.
Yo me pregunto... ¿y si se colocasen luces? es decir, ¿qué pasaría si se colocasen luces enclavadas en el asfalto de tal manera que cuando las mismas se encendiesen y los rótulos superiores marcasen una "X" roja, el carril y al igual que los de Diagonal, quedase vacío?
Las luces estarían colocadas de tal manera que no deslumbrasen pero que fuesen visibles tanto de día como de noche, y el dispositivo integrado en el asfalto de tal forma que no supusiese un bache, que si vamos por ejemplo por la A-2 hacia Martorell hay ya hoy en día más baches en esa autovía que en toda Barcelona entera, el coche va pegando botes durante todo el trazado.
¿Qué opinais?, ¿luces o conos?
Saludos,
Sergio
Carriles reversibles en las autopistas
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Carriles reversibles en las autopistas
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Doncs que jo sàpiga, abans a l'Autovia de Cstelldefels hi havia uns focus empotrats a l'asfalt, complementats per la senyalització col·locada en pòrtics, semblant a la que hi ha a la Diagonal.
Ara que ho penso, diria que tot això ja no existeix, pel que dedueixo que es deu haver tornat a l'antic sistema dels cons. Suposo que deurien considerar que era un sistema poc segur, però vaja, que els cons més segurs tampoc no crec que siguin, però és clar, al ser una cosa més física, dóna la sensació de major seguretat.
Jo apostaria més aviat per posar-hi tires de llum, com les que hi ha a les andanes d'algunes estacions de TMB que fan intermitència. El problema seria si tindrien suficient visibilitat en cas de condions adverses, és a dir, si fa molt sol o si està plovent.
També seria interessant col·locar cada X metres flextes lluminoses a terra o, fins i tot, projectades des de la part superior dels pòrtics amb algunnsistema semblant als làser aquests que fan dibuixets a la paret.
Cal una mica d'imaginació, que això dels cons és una cosa del segle passat
Ara que ho penso, diria que tot això ja no existeix, pel que dedueixo que es deu haver tornat a l'antic sistema dels cons. Suposo que deurien considerar que era un sistema poc segur, però vaja, que els cons més segurs tampoc no crec que siguin, però és clar, al ser una cosa més física, dóna la sensació de major seguretat.
Jo apostaria més aviat per posar-hi tires de llum, com les que hi ha a les andanes d'algunes estacions de TMB que fan intermitència. El problema seria si tindrien suficient visibilitat en cas de condions adverses, és a dir, si fa molt sol o si està plovent.
També seria interessant col·locar cada X metres flextes lluminoses a terra o, fins i tot, projectades des de la part superior dels pòrtics amb algunnsistema semblant als làser aquests que fan dibuixets a la paret.
Cal una mica d'imaginació, que això dels cons és una cosa del segle passat
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
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Yo creo que la iluminación es la solución
Hola,
Y es que los conos se los lleva el viento, le puedes dar un gopetazo si se te va un pelín el coche... pueden causar un accidente si se caen al suelo, los coches que van un poco deprisa pueden provocar una correntada de aire que los tire al suelo, y cuando un cuerpo sólido como un cono se cae al suelo, ya sabmoes todos que es completamente imprevisible hacia dónde irá, puesto que se mueve como le da la gana. Es más, parece como una pelota de fútbol americano o un balón de rugby, sale despedido y empieza a girar pivotando sobre su vertice superior más fino y al ser de plástico duro, podría quedarse en el medio de alguno de los carriles adyacentes quedando a merced del tráfico de esa vía, con lo cual y si Ayrton Senna se mató en Imola por una porquería de impureza que había en medio del asfalto y el útlimo Concorde estalló despegando de París debido a no sé qué objeto en la pista... imaginad un cono rodando por el asfalto en el medio de los carriles de las autopistas de acceso a BCN suelto y sin control.
Yo ya he visto numerosos conos destrozados por atropellamiento y otros tantos mal colocados o desviados del lugar donde debieran estar. Me parece que no son nada inseguros los elementos de iluminación, los de tipo fosforescente o incluso las bandas que ofrecen destellos, eso sí, siempre que esos destellos no deslumbrasen a la vista y fuesen haces de luz dirigidos de forma indirecta que únicamente marcasen los carriles en plan "luces de posición". O sea,solamente para ubicarlos y que veamos que por ahí no se podría pasar.
Y hay que tener en cuenta también que dichas medidas se darían tanto de día como de noche, por lo que la luz que instalase debería ser vista también de día, ya que de noche no habría problemas para localizarla. Podrían ser luces de color naranja brillante estilo conos, o también luces a intervalos, es decir, una naranja y la siguiente blanca, y así sucesivamente, de forma que no deslumbrasen pero que se viesen perfectamente.
Incluso podrían ser luces con dos posiciones: blanco y anaranjado. Y a modo de destellos de poca intensidad para simplemente marcar la posición y no deslumbrar.
Soluciones creo que hay muchas para dejar de colocar los conos, que eso sí que es peligroso, inseguro y que crea problemas, mientras que lo otro sería algo que en cualquier momento y desde una sala técnica de control del tráfico, encendiendo y apagando interruptores se podría adecuar el colocar estos carriles sin necesidad alguna de mandar furgonetas con gente poniendo conos por todas las carreteras.
Saludos,
Sergio
Y es que los conos se los lleva el viento, le puedes dar un gopetazo si se te va un pelín el coche... pueden causar un accidente si se caen al suelo, los coches que van un poco deprisa pueden provocar una correntada de aire que los tire al suelo, y cuando un cuerpo sólido como un cono se cae al suelo, ya sabmoes todos que es completamente imprevisible hacia dónde irá, puesto que se mueve como le da la gana. Es más, parece como una pelota de fútbol americano o un balón de rugby, sale despedido y empieza a girar pivotando sobre su vertice superior más fino y al ser de plástico duro, podría quedarse en el medio de alguno de los carriles adyacentes quedando a merced del tráfico de esa vía, con lo cual y si Ayrton Senna se mató en Imola por una porquería de impureza que había en medio del asfalto y el útlimo Concorde estalló despegando de París debido a no sé qué objeto en la pista... imaginad un cono rodando por el asfalto en el medio de los carriles de las autopistas de acceso a BCN suelto y sin control.
Yo ya he visto numerosos conos destrozados por atropellamiento y otros tantos mal colocados o desviados del lugar donde debieran estar. Me parece que no son nada inseguros los elementos de iluminación, los de tipo fosforescente o incluso las bandas que ofrecen destellos, eso sí, siempre que esos destellos no deslumbrasen a la vista y fuesen haces de luz dirigidos de forma indirecta que únicamente marcasen los carriles en plan "luces de posición". O sea,solamente para ubicarlos y que veamos que por ahí no se podría pasar.
Y hay que tener en cuenta también que dichas medidas se darían tanto de día como de noche, por lo que la luz que instalase debería ser vista también de día, ya que de noche no habría problemas para localizarla. Podrían ser luces de color naranja brillante estilo conos, o también luces a intervalos, es decir, una naranja y la siguiente blanca, y así sucesivamente, de forma que no deslumbrasen pero que se viesen perfectamente.
Incluso podrían ser luces con dos posiciones: blanco y anaranjado. Y a modo de destellos de poca intensidad para simplemente marcar la posición y no deslumbrar.
Soluciones creo que hay muchas para dejar de colocar los conos, que eso sí que es peligroso, inseguro y que crea problemas, mientras que lo otro sería algo que en cualquier momento y desde una sala técnica de control del tráfico, encendiendo y apagando interruptores se podría adecuar el colocar estos carriles sin necesidad alguna de mandar furgonetas con gente poniendo conos por todas las carreteras.
Saludos,
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Seguim igual
M'alegra veure que hi ha gent que pensa com jo amb el tema dels carrils reversibles. Jo ja he patit menjar-me algun con d'aquest de l'autopista Ap7 i fer-me malbé la part protectora de sota del motor , per això vaig escriure a la Web del Departament de Política Territorial i Obres Públiques http://www.racc.es/externos/gencat/ per exposar el tema dels cons i demanant-li's alternatives com per exemple les valises lluminoses que hi havia instal·lades a l'antiga N340 entre el pont de Molins de Rei i el desviament de la carretera de La Palma de Cervelló. Per altre part no se si us heu fixat amb que la senyalització vertical variable de carrils fa uns quants anys que no funciona a l'autopista B23, AP2, AP7 és a dir per fer-ho més fàcil entre Martorell i Avinguda Diagonal. Encara que hi hagi muntat el carril reversible "adicionals" aquests no funcionen, tenen la pinta de que no tenen ni tant sols manteniment. El que trobaria adequat és com comentàveu fer servir les ràfegues lluminoses acompanyat per una bona senyalització de carrils.
Pel que fa al tema dels carrils reversibles de la Diagonal aquí si que seria una mica urgent que senyalitzin amb valises lluminoses els carrils que fan de mitjana amb aquells moments per tal de poder separar els carrils en sentit contrari al mig de l'avinguda. Ja que quan es modificqa el sentit de qualsevol d'un d'ells la gent tendeix a no fixar-s'hi hi anar per el carril del centre per exemple quan el tenen tancat fins que no es troven el cotxe de cara no s'adonen de que no hi poden circular. això algun cop m'ha passat.
A veure si rebo resposta per part del departament per el que fa a l'autopista.
Salutacions.
Pel que fa al tema dels carrils reversibles de la Diagonal aquí si que seria una mica urgent que senyalitzin amb valises lluminoses els carrils que fan de mitjana amb aquells moments per tal de poder separar els carrils en sentit contrari al mig de l'avinguda. Ja que quan es modificqa el sentit de qualsevol d'un d'ells la gent tendeix a no fixar-s'hi hi anar per el carril del centre per exemple quan el tenen tancat fins que no es troven el cotxe de cara no s'adonen de que no hi poden circular. això algun cop m'ha passat.
A veure si rebo resposta per part del departament per el que fa a l'autopista.
Salutacions.
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- Entrada a la Diagonal amb indicació de carrils.
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- Entrada a la Diagonal sense indicació de carrils com fa temps que està.
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Re: Seguim igual
En principi la idea era evitar els cons. Si amb la senyalització als pòrtics, més les balisses lluminoses a terra, n'hi hagués prou pr muntar un carril reversible, està clar que podria muntar un carril reversible en qüestió de minuts des del centre de control.Gerard Muñoz Pleguezuelo wrote:Per altre part no se si us heu fixat amb que la senyalització vertical variable de carrils fa uns quants anys que no funciona a l'autopista B23, AP2, AP7 és a dir per fer-ho més fàcil entre Martorell i Avinguda Diagonal. Encara que hi hagi muntat el carril reversible "adicionals" aquests no funcionen, tenen la pinta de que no tenen ni tant sols manteniment.
Desgraciadament, els cons donen més sensació de seguretat i fan que els conductors es distancïin més dels cotxes que van en sentit contrari, cosa que balisses i senyalització vertical no fan. Suposo que al final han desistit i han optat pel mètode tradicional, al veure que les innovacions no han donat el resultat desitjat.
Potser en el futur els donarà per instal·lar balisses "físiques" que apareixin de sota terra, com els pilons d'entrada a les zones de vianants, i així es solucionarà el problema... però això és car, i e cas de reasfaltat tampoc no crec que sigui molt pràctic.
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Sensació
En principi crec que hi ha 2 motius esencials per als quals no ho fan d'aplicar solucions als cons.
Com bé dius pot ser que dongui més sensació de "seguretat" que les balisses, però com ja sabem s'ha de fer una forta inversió per instal·lar-les i ja sabem com va el tema, propostes totes però alhora de ficar-hi diners ningú vol saber res excepte de radars clar que si que deixen diners.
L'altre deu ser que si no hi ha separació ficica una mica contundent, bé ja sabem que vivim "referint-me al trànsit" en un país de pandereta on alguna gent ja sabem com condueix... ja m'inmagino alguns saltant del carril reversible "adicional" per fer algún que un altre adelantament.
Salutacions
Com bé dius pot ser que dongui més sensació de "seguretat" que les balisses, però com ja sabem s'ha de fer una forta inversió per instal·lar-les i ja sabem com va el tema, propostes totes però alhora de ficar-hi diners ningú vol saber res excepte de radars clar que si que deixen diners.
L'altre deu ser que si no hi ha separació ficica una mica contundent, bé ja sabem que vivim "referint-me al trànsit" en un país de pandereta on alguna gent ja sabem com condueix... ja m'inmagino alguns saltant del carril reversible "adicional" per fer algún que un altre adelantament.
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Hombre....yo creo que con el balizamiento en el suelo, como en los Túneles de Vallvidrera iría bien ya. Al menos de momento no ha ocurrido nada grave dentro de ese túnel (que yo recuerde). La verdad es que hace muchísimo tiempo que no veo los semaforos de carril de la B-23/AP-2 en funcionamiento. Yo creo tambien que los conos te dan mayor sensación de seguridad, pero esta sensacion tampoco es mejor idea, porque los conos te los puedes saltar, es una separación a medias. Yo considero que tendrían que poner la señalización sobre el asfalto, considero que una línea de luces en ese carril ya es motivo suficiente para saber lo que hay en ese sentido. La idea que me ha hecho gracia es la de poner flechas proyectadas sobre los carriles. Es muy buena!jejeejeje
Saludos!
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Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella