Linea Roda de Barà - Reus
Linea Roda de Barà - Reus
Alguien sabe como se encuentra esta via desactivada?
Que es lo que queda de la infraestrutura? Cuantas estaciones habian en esta linea?
Gracias y perdonad las preguntas pero es que no soy de Catalunya y como me interesa saber un poco de historia ...
Que es lo que queda de la infraestrutura? Cuantas estaciones habian en esta linea?
Gracias y perdonad las preguntas pero es que no soy de Catalunya y como me interesa saber un poco de historia ...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Segur que algú t'ampliarà la informació, però pel que he pogut veure des de la carretera, la infraestructura hi és però en mal estat. Crec recordar que la catenària està inservible. Dubto que hi puguessin circular trens ara mateix.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Fa 7 anys vaig poder fer acompanyat per un altre aficionat aquesta línia entre Roda de Barà i Puigdelfí, poble pertanyent a Perafort sense estació, la via hi era en tot el recorregut però la catenària no, alguna estació havia estat enderrocada, i la vegetació ocupava totalment el traçat en alguns punts.
Entre Reus i Constantí es fa servir per accedir a la termnal de contenidors i per alguna fàbrica petroquímica.
Recentment degut a la construcció de la línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-Frontera Francesa s'ha desmantel·lat el tram entre l'estació de Roda de Barà i els primers metres de la línia per construir el ramal entre la línia d'alta velocitat i l'intercanviador, de tota manera fa temps que tinc ganes d'investigar aquell terreny un altre cop, podríem fer una trobada.
Entre Reus i Constantí es fa servir per accedir a la termnal de contenidors i per alguna fàbrica petroquímica.
Recentment degut a la construcció de la línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-Frontera Francesa s'ha desmantel·lat el tram entre l'estació de Roda de Barà i els primers metres de la línia per construir el ramal entre la línia d'alta velocitat i l'intercanviador, de tota manera fa temps que tinc ganes d'investigar aquell terreny un altre cop, podríem fer una trobada.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Yo también te contesto sin poder darte detales en profundidad. De lo que recuerdo haber visto en marzo del año pasado (aprox), estaba toda la infraestructura pero los cables de la catenaria no estaban, dejando las ménsulas ahí colgando. Creo que la construcción de la LAV invadió la plataforma dejándola inservible y recubierta de varios metros de tierra en un tramo corto. Supongo que el usuario Sanlucarplaya te podrá dar informaciones precisas, porque además de saber un montón, conoce bien la zona (bueno, esa y muchas otras). Saludos.
Bueno, yo el lunes si no toca tormenta tal y como dicen los del tiempo en TV3 creo que me iré a la estación de Roda de Barà por la mañana tempranito.de tota manera fa temps que tinc ganes d'investigar aquell terreny un altre cop, podríem fer una trobada.
Supuestamente ya no funciona como restaurante, ¿verdad?
Respecto a las estaciones que existian en esta linea, por lo que veo en google earth solamente Pobla de Mafumet - El Morell tenia estación porque no me parece haber existido ninguna mas.
Hablando del google earth, que sabemos que no está actualizado, nos sirve para ver que en la zona de la estación Camp de Tarragona la antigua linea quizas haya sido invadida pero a la vez hay fotos en Trenscat de finales del 2006 donde se puede ver al lado la catenaria y supuestamente estará la via allí ... o no ...
¿Quieres decir que la linea que sale a la izquierda dirección Reus unos 600 metros despues de la estación de Roda de Barà ya no está?Recentment ... s´ha desmantel·lat el tram entre l'estació de Roda de Barà i els primers metres de la línia per construir el ramal entre la línia d'alta velocitat i l'intercambiador
Osea que ahora será mas complicado meterte por la via antigua debido a que se ha construido por le medio el ramal del AVE que va al intercambiador ...
Exactament.
L'intercanviador de Roda de Barà surt per la banda LAV pel traçat antic.
Tinc unes quantes fotos de la zona, ja que fins fa poc hi tenia una "base d'espionatge transportil" a prop. Quan tingui una estona rebusco i pujo.
Hi ha trams on es conserva la via (en mal estat) i els pals de catenària. Els cables fa anys (molts) que ja no hi eren. Es conserven algunes estacions, però alguna com la de La Pobla de Montornès se n'han anat a fer punyetes. Els antics passos a nivell s'han asfaltat aixecant la via.
Així doncs, seria molt difícil tornar a posar en marxa aquesta línia (que és la general Madrid - Barcelona )
L'intercanviador de Roda de Barà surt per la banda LAV pel traçat antic.
Tinc unes quantes fotos de la zona, ja que fins fa poc hi tenia una "base d'espionatge transportil" a prop. Quan tingui una estona rebusco i pujo.
Hi ha trams on es conserva la via (en mal estat) i els pals de catenària. Els cables fa anys (molts) que ja no hi eren. Es conserven algunes estacions, però alguna com la de La Pobla de Montornès se n'han anat a fer punyetes. Els antics passos a nivell s'han asfaltat aixecant la via.
Així doncs, seria molt difícil tornar a posar en marxa aquesta línia (que és la general Madrid - Barcelona )
Las unicas fotos que estan en trenscat son de octubre del 2004 ...
http://www.trenscat.com/renfe/images/roda/PA260013.jpg
http://www.trenscat.com/renfe/images/roda/PA260025.jpg
Bueno, entre las 8h30 de las mañana hasta las 14h45 no hay ningun tren regional que pase por Roda de Barà, así que de circulaciones sólo me quedan los Alvia y algun tren de mercancias que tampoco estoy seguro si pasará alguno ... aunque sea un lunes, luego dia laborable.
http://www.trenscat.com/renfe/images/roda/PA260013.jpg
http://www.trenscat.com/renfe/images/roda/PA260025.jpg
Bueno, entre las 8h30 de las mañana hasta las 14h45 no hay ningun tren regional que pase por Roda de Barà, así que de circulaciones sólo me quedan los Alvia y algun tren de mercancias que tampoco estoy seguro si pasará alguno ... aunque sea un lunes, luego dia laborable.
Penjo dues fotos:
Ex-PN a l'entrada de La Pobla de Montornès. L'estació hauria estat a la meva esquena. La LAV passa just on acaba la foto pel cantó esquerra, a sobre d'un terraplè.
Enllaç de Roda amb la LAV Hi circula un Alvia direcció Madrid. La línia antiga girava a l'esquerra més o menys a l'altura del cap del tren.
Ex-PN a l'entrada de La Pobla de Montornès. L'estació hauria estat a la meva esquena. La LAV passa just on acaba la foto pel cantó esquerra, a sobre d'un terraplè.
Enllaç de Roda amb la LAV Hi circula un Alvia direcció Madrid. La línia antiga girava a l'esquerra més o menys a l'altura del cap del tren.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Estic preparant una actualització de fotos de l'estació de Roda de Barà per la web, amb fotos de fins al desembre de l'any passat, pocs dies després que es posés en servei l'intercanviador. La veritat és que l'estació de Roda ha canviat molt!!
Per cert, algú sap si quan arribi la LAV a Barcelona es desmantellarà l'intercanviador que hi ha ara a Roda? Seria un primer pas per poder intentar recuperar la línia Reus-Roda...
Per cert, algú sap si quan arribi la LAV a Barcelona es desmantellarà l'intercanviador que hi ha ara a Roda? Seria un primer pas per poder intentar recuperar la línia Reus-Roda...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Ho dubto. Desmantellant l'intercanviador sense posar-ne cap altre a la zona de Barcelona impedeixes qualsevol intent raonable de fer passar un Alvia/Altaria més enllà de Barcelona.Trenscat wrote:Per cert, algú sap si quan arribi la LAV a Barcelona es desmantellarà l'intercanviador que hi ha ara a Roda? Seria un primer pas per poder intentar recuperar la línia Reus-Roda...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Si no vaig errat la vía entre Reus i Mafumet esta activa. Apartir d'aqui fins prop de Perafort esta fora de servei pero amb vía.
Apartir de la nova bifurcació LAV- Corredor del Mediterrani fins l'estació de Camp de Tarragona la via ha esta aixecada.
Foto desembre 2006 d'on acaba la vía, just davant de la LAV i les obres del CM
Apartir de la nova bifurcació LAV- Corredor del Mediterrani fins l'estació de Camp de Tarragona la via ha esta aixecada.
Foto desembre 2006 d'on acaba la vía, just davant de la LAV i les obres del CM
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cal nou material rodant
Es tractarà de fer una nova sèrie de màquines... amb periscopi.entfe001 wrote:Es dedueix que hi ha via pel pal de la catenària, perquè el que és via pròpiament dit està una mica coberta de vegetació
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Però a veure, siguem pràctics: Un possible intercanviador de trens Alvia a partir de que la LV arribi a Barcelona, s'ha de posar a Barcelona. Per tant, aquest intercanviador s'ha de treure.aarongilp wrote:Ho dubto. Desmantellant l'intercanviador sense posar-ne cap altre a la zona de Barcelona impedeixes qualsevol intent raonable de fer passar un Alvia/Altaria més enllà de Barcelona.Trenscat wrote:Per cert, algú sap si quan arribi la LAV a Barcelona es desmantellarà l'intercanviador que hi ha ara a Roda? Seria un primer pas per poder intentar recuperar la línia Reus-Roda...
D'altra banda... si bé es volen aprofitar els serveis Alvia per a substituir als 101 en servei Euromed, em sembla molt a mi que, l'intercanviador hauria d'anar cap a l'altra banda.
O sigui que, en qualsevol dels casos, aquest intercanviador quedarà obsolet quan la LAV arribi a Barcelona. Això, a més que, precísament a l'estar al damunt d'una antiga linia que es podria reobrir amb èxit, implica que si no es treu d'allà aquest intercanviador, l'estació de Camp de Tarragona, continuarà estant obsoleta, com fins ara.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Quan vaig fer la foto a la catenaria sumergida a la vegatació vaig intentar baixar per veure si havia vía pero va ser impossible era un selva.
La semana pasada vaig agafar l'AVE a Camp Tarragona i la zona de la foto ha sigut aplanada per les obres del Corredor del Mediterrani han retallat un centenar mes de metres.
Desde la propia estación de Camp de Tarragona es veuen vies vies aixecades de la linia Reus Roda al costat contrari a l'estació. Em va semblar que, per unes obres, estaven aixecan un tros mes de vía passada l'estació Camp de Tarragona cap a Roda. Prop de l'estació es veuen encara els pals de la catenaria.
Em sembla que tinc una foto desde l'andana on es veu els pals de la catenaria del Reus Roda. Aquesta tarda la busco.
La semana pasada vaig agafar l'AVE a Camp Tarragona i la zona de la foto ha sigut aplanada per les obres del Corredor del Mediterrani han retallat un centenar mes de metres.
Desde la propia estación de Camp de Tarragona es veuen vies vies aixecades de la linia Reus Roda al costat contrari a l'estació. Em va semblar que, per unes obres, estaven aixecan un tros mes de vía passada l'estació Camp de Tarragona cap a Roda. Prop de l'estació es veuen encara els pals de la catenaria.
Em sembla que tinc una foto desde l'andana on es veu els pals de la catenaria del Reus Roda. Aquesta tarda la busco.
Bueno, hoy he estado toda la mañana en Roda de Barà, mas bien junto al ramal que conecta el intercambiador con la LAV y os cuento que de la antigua linea a Reus, casi no se ve nada ... por lo menos en aquella zona.
Un tio que trabaja alli en el intercambiador me dijo que ellos se quedaran hasta mediados del 2008 y no hasta diciembre de este año que es cuando supuestamente llegará el AVE a Barcelona ciudad.
Me dijo que despues se iba a Constanti pero ojo, este tio me parecia "un poco" borracho (ademas no parava de tomar Estrellas) jajajaja !!
El restaurante estaba cerrado, lunes es el descanso semanal y por la estación no hay mucho que ver ... sobretodo porque por la via que va a Picamoixons no hay ningun trafico entre las 8h25 y las 14h47.
Por el ramal he visto pasar 3 o 4 Alvias, la 252 que bajó al intercambiador a esperar el Altaria y claro, el mismo Altaria.
Tenia pensado irme a L'Espluga de Francolí o a Vinaixa despues de comer para hacer fotos en la LAV pero como la camara fotográfica se quedó sin pilas ya no fui. Otro día será ...
Un tio que trabaja alli en el intercambiador me dijo que ellos se quedaran hasta mediados del 2008 y no hasta diciembre de este año que es cuando supuestamente llegará el AVE a Barcelona ciudad.
Me dijo que despues se iba a Constanti pero ojo, este tio me parecia "un poco" borracho (ademas no parava de tomar Estrellas) jajajaja !!
El restaurante estaba cerrado, lunes es el descanso semanal y por la estación no hay mucho que ver ... sobretodo porque por la via que va a Picamoixons no hay ningun trafico entre las 8h25 y las 14h47.
Por el ramal he visto pasar 3 o 4 Alvias, la 252 que bajó al intercambiador a esperar el Altaria y claro, el mismo Altaria.
Tenia pensado irme a L'Espluga de Francolí o a Vinaixa despues de comer para hacer fotos en la LAV pero como la camara fotográfica se quedó sin pilas ya no fui. Otro día será ...