Borges del Camp: pont curiós
- wefer
- Administrador
Borges del Camp: pont curiós
L'altre dia vaig anar a fer fotos, entre d'altres, a l'estació de Borges del Camp.
Em va sorprendre el pont que creua per sobre de l'estació, utilitzat com a pont de carretera veïnal.
Si mireu les fotos, aquest pont té una estructura curiosament molt similar a un pont ferroviari, possiblement de via ample.
Algú sap alguna cosa d'aquest pont? Pot ser que passés alguna línia per la zona? Pot ser un pont reciclat? O simplement un projecte de pont estàndar que tant podia servir per carretera com per ferrocarril?
Em va sorprendre el pont que creua per sobre de l'estació, utilitzat com a pont de carretera veïnal.
Si mireu les fotos, aquest pont té una estructura curiosament molt similar a un pont ferroviari, possiblement de via ample.
Algú sap alguna cosa d'aquest pont? Pot ser que passés alguna línia per la zona? Pot ser un pont reciclat? O simplement un projecte de pont estàndar que tant podia servir per carretera com per ferrocarril?
- Attachments
-
- pont-borges-camp-1.jpg (178.18 KiB) Viewed 2813 times
-
- pont-borges-camp-2.jpg (193.86 KiB) Viewed 2842 times
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Trenscat
- N10
Ai la línia de Móra la Nova i Faió, que val la pena del principi a la fi
Realment aquest pont també em va cridar molt l'atenció quan vaig estar a Les Borges del Camp fent fotos. Vas caçar gaires trens de mercaderies per cert?
Realment aquest pont també em va cridar molt l'atenció quan vaig estar a Les Borges del Camp fent fotos. Vas caçar gaires trens de mercaderies per cert?
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- wefer
- Administrador
Hi vaig ser durant 1 hora i no va passar absolutament cap trenTrenscat wrote:Vas caçar gaires trens de mercaderies per cert?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Jo ho allargaria per un cantó fins a Riudecanyes-Botarell i per l'altra banda fins a Casp.Trenscat wrote:Ai la línia de Móra la Nova i Faió, que val la pena del principi a la fi
Em sonaentfe001 wrote:Un pont amb regust ferroviari però apartat de la via es pot trobar a la carretera d'Hostalric a Maçanet.
-
- N10
Per la Ronda Sur de Saragossa, és una circumval·lació que rodeja la ciutat per el sud, usada bàsicament per els trens de mercaderies, i un tros per els de viatgers per accedir a la línia de Terol.Jordi Freixas wrote:I ara, amb això de que no pararà a Zaragoza, se suposa que el faran passar per una altra banda o què?
- wefer
- Administrador
Però no n'he vist cap altre d'igual en els trossos de la línia que conecfantito wrote:La idea del Sr. Gumà va ser la de crear la línia dels Directos amb el menor número possible de passos a nivell i es va haver de dissenyar un cert número de ponts i passos inferiors a les vies i clar, tractant-se d'un projecte ferroviari, aqueste obres tenen tot el gust ferroviari de l'època.
Sí que hi ha ponts i passos inferiors (fins i tot abandonats) però acostumen a ser d'obra. Fins i tot els viaductes i ponts de la línia són també d'obra
Diguem que aquest pont, en aquest lloc, no m'encaixa gaire
També vaig estar pensant si podia tenir alguna cosa a veure amb el Reus-Salou... però el traçat es va desmantellar els anys 70 del segle passat, i aquest pont té pinta de ser allà fa més anys.
Igualment, hi havia prevista una prolongació del Reus-Salou cap a Mont-Roig del Camp... però em dona la sensació que Borges queda una mica massa cap el nord i el pont no té orientació lògica segons el possible traçat. A part, no sembla que s'arribés a fer cap obra d'aquesta prolongació.
-
- N5
Aquest pont s´assembla força, sobre tot vist des de les víes, al de Can Serra a la terminal de Rodalíes de L´Hospitalet, fet a finals dels anys vint o principis dels trentes per l´arquitecte municipal Ramon Puig Gaïralt.
Aquest que dic el van atribuir erròniament a Eiffel els anys vuitantes, cosa que va fer que es restaurès en comptes de desballestar-lo i posar una caca de formigó. Em pregunto si la gent de Les Borges del Camp hauría d´imventar-se que el seu es de Gustav Eiffel, i així obtenir presupost perque el restaurin i el pintin.
Aquest que dic el van atribuir erròniament a Eiffel els anys vuitantes, cosa que va fer que es restaurès en comptes de desballestar-lo i posar una caca de formigó. Em pregunto si la gent de Les Borges del Camp hauría d´imventar-se que el seu es de Gustav Eiffel, i així obtenir presupost perque el restaurin i el pintin.