Borges del Camp: pont curiós

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Post Reply
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Borges del Camp: pont curiós

Post by wefer »

L'altre dia vaig anar a fer fotos, entre d'altres, a l'estació de Borges del Camp.
Em va sorprendre el pont que creua per sobre de l'estació, utilitzat com a pont de carretera veïnal.
Si mireu les fotos, aquest pont té una estructura curiosament molt similar a un pont ferroviari, possiblement de via ample.

Algú sap alguna cosa d'aquest pont? Pot ser que passés alguna línia per la zona? Pot ser un pont reciclat? O simplement un projecte de pont estàndar que tant podia servir per carretera com per ferrocarril?
Attachments
pont-borges-camp-1.jpg
pont-borges-camp-1.jpg (178.18 KiB) Viewed 2813 times
pont-borges-camp-2.jpg
pont-borges-camp-2.jpg (193.86 KiB) Viewed 2842 times
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Ai la línia de Móra la Nova i Faió, que val la pena del principi a la fi :D

Realment aquest pont també em va cridar molt l'atenció quan vaig estar a Les Borges del Camp fent fotos. Vas caçar gaires trens de mercaderies per cert? :P
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Un pont amb regust ferroviari però apartat de la via es pot trobar a la carretera d'Hostalric a Maçanet.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Trenscat wrote:Vas caçar gaires trens de mercaderies per cert? :P
Hi vaig ser durant 1 hora i no va passar absolutament cap tren :'(
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Trenscat wrote:Ai la línia de Móra la Nova i Faió, que val la pena del principi a la fi :D
Jo ho allargaria per un cantó fins a Riudecanyes-Botarell i per l'altra banda fins a Casp. :D
entfe001 wrote:Un pont amb regust ferroviari però apartat de la via es pot trobar a la carretera d'Hostalric a Maçanet.
Em sona :P
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Ja no hi passa cap tren de llarg recorregut per aquesta línia, oi?
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Sí. L'Estrella Costa Brava.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Ai ai carai!... em pensava que passava per Lleida.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Sí que és cert que cada dos per tres el desvien via Lleida, però quan ho fa no hi para.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

I ara, amb això de que no pararà a Zaragoza, se suposa que el faran passar per una altra banda o què?
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Post by Sky »

Em recorda una mica aquest, ideal per tocar el dos de la garjola. :D
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Jordi Freixas wrote:I ara, amb això de que no pararà a Zaragoza, se suposa que el faran passar per una altra banda o què?
Per la Ronda Sur de Saragossa, és una circumval·lació que rodeja la ciutat per el sud, usada bàsicament per els trens de mercaderies, i un tros per els de viatgers per accedir a la línia de Terol.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

fantito wrote:La idea del Sr. Gumà va ser la de crear la línia dels Directos amb el menor número possible de passos a nivell i es va haver de dissenyar un cert número de ponts i passos inferiors a les vies i clar, tractant-se d'un projecte ferroviari, aqueste obres tenen tot el gust ferroviari de l'època.
Però no n'he vist cap altre d'igual en els trossos de la línia que conec
Sí que hi ha ponts i passos inferiors (fins i tot abandonats) però acostumen a ser d'obra. Fins i tot els viaductes i ponts de la línia són també d'obra
Diguem que aquest pont, en aquest lloc, no m'encaixa gaire :D

També vaig estar pensant si podia tenir alguna cosa a veure amb el Reus-Salou... però el traçat es va desmantellar els anys 70 del segle passat, i aquest pont té pinta de ser allà fa més anys.
Igualment, hi havia prevista una prolongació del Reus-Salou cap a Mont-Roig del Camp... però em dona la sensació que Borges queda una mica massa cap el nord i el pont no té orientació lògica segons el possible traçat. A part, no sembla que s'arribés a fer cap obra d'aquesta prolongació.
hospitalenc
N5
N5
Posts: 82
Joined: Friday 15/06/2007 18:36
Location: L´Hospitalet.

Post by hospitalenc »

Aquest pont s´assembla força, sobre tot vist des de les víes, al de Can Serra a la terminal de Rodalíes de L´Hospitalet, fet a finals dels anys vint o principis dels trentes per l´arquitecte municipal Ramon Puig Gaïralt.

Aquest que dic el van atribuir erròniament a Eiffel els anys vuitantes, cosa que va fer que es restaurès en comptes de desballestar-lo i posar una caca de formigó. Em pregunto si la gent de Les Borges del Camp hauría d´imventar-se que el seu es de Gustav Eiffel, i així obtenir presupost perque el restaurin i el pintin.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”