La bodegas de los aviones y las maletas HEAVY

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Post Reply
User avatar
A-380
N7
N7
Posts: 360
Joined: Tuesday 03/05/2005 23:16
Location: Font d'en Farges

La bodegas de los aviones y las maletas HEAVY

Post by A-380 »

http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=211779
Les companyies de baix cost troben en els recàrrecs per sobrepès una nova font d'ingressos


La forta competència està obligant moltes companyies aèries de baix cost a ajustar els preus dels seus bitllets. Aquest fet condiciona els bons resultats de les operadores i per això s'estan buscant noves fonts d'ingressos. I una manera de fer-ho és cobrar recàrrecs per l'excés de pes en l'equipatge dels passatgers. Tan alts són aquests recàrrecs que fins i tot poden arribar a suposar la meitat del cost del bitllet. Aquesta pràcitca ja ha motivat les queixes d'alguns viatgers, però no sembla que això acabi de convèncer les companyies que, per contra, incentiven els seus operaris perquè cobrin el sobrepès amb estricte fidelitat.


Les companyies de baix cost estan sent molt estrictes amb el pes de les maletes dels seus passatgers. Qui es passa del límit fixat ha de pagar un fort recàrrec, encarint així el preu final del vol amb aquest tipus d'aerolínies. Per les aerolínies de baix cost, les maletes dels passatgers s'han convertit en un negoci molt lucratiu. I és que les principals operadores han donat instruccions als seus treballadors perquè cobrin als viatgers pel sobrepès d'equipatge facturat.

El que cobren per quilo de sobrepès pot suposar, en alguns casos, la meitat del que pot valer el bitllet. D'entrada, les principals "low cost" permeten 20 quilos per persona, excepte Ryanair, que només en permet 15. A partir d'aquí, Vueling cobra 8 euros per quilo, Clickair, la filial d'Iberia, en factura 6. Ryanair, que té base a Girona, cobra 8 euros, mentre que Easyjet factura 9 euros per quilo de sobrepès.

Les ordres són tenir tolerància zero i això no acaba de convèncer els usuaris de les companyies de baix cost, que han començat a queixar-se. Entre els passatgers n'hi ha que s'ho prenen amb resignació, n'hi ha que s'enfaden i n'hi ha que miren de no viatjar amb cap quilo de més.

Unes queixes que, de moment, no faran canviar de plans les operadores de les aerolínies, que han trobat en l'excés d'equipatge una nova font d'ingressos. De fet, durant el mes d'agost Easyjet està incentivant els seus operaris perquè cobrin tot el sobrepès. El que facturi més quilos extra tindrà un viatge de premi.


Un Boeing 373 tiene una bodega de 1,30 metros de altura y en la bodegas traseras, (bodega 3 y 4), caben 140 maletas de unos 15 kg. y en las bodegas delanteras, (bodegas 1 y 2) unos 40 maletas. En un A-320, 20 maletas mas entre todas las bodegas, y con una altura de bodegas de 1,45 metros.
Que alguien de los que protestan por el cobro de los excesos de peso que prueve a levantar esa cantidad de peso en un espacio tan pequeño en 15 min.
En las compañias de bajo coste nunca se cargan con contenedor sus maletas, contenedores que son cargados en los hipodromos de clasificacion y cargados con maquinaria en los aviones.

Es barato lo que cobran por exceso de peso.

Saludos,
Pedro
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

No sé, però dues persones poden sobreviure de sobres durant cinc dies amb quinze quilos d'equipatge... (i menys i tot) i si passes més temps, el més habitual és tenir hotel amb bugaderia...

A l'abril em va fer gràcia veure al Prat les etiquetes fosforites que posaven "HEAVY".
Post Reply

Return to “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”