Cotxes Arco, desballestats pròximament?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Cotxes Arco, desballestats pròximament?
Tornant del meu viatge a Madrid i València, ho he fet en un tren Arco.
M'ha sorprès que, tot i essent el cotxe de preferent, l'estat era força lamentable: als seients els faltaven els botons de regulació, les taules i molts altres elements no paraven de grinyolar, els auriculars en molts seients no funcionaven.
Quan ha passat l'interventor, li he comentat que no podia regular el meuseient perquè li faltaven els botons. M'ha dit "ya... la única solució es quitar uno de otro asiento" i així ho ha fet
Quan li he preguntat si això era normal, m'ha dit que el problema està en que a tallers se'ls estan acabant els recanvis, perquè no en compren de nous. Per què? Doncs perquè tenen previst retirar en breu els Arco (finals d'any?) i substituir-los per Alvia.
Molt probablement, per tant... si Renfe ja no compra recanvis pels cotxes Arco, és que té previst desballastar-los en breu temps, encara que no hagin competat la seva vida útil.
Moraleja: qui vulgui agafar algun tren amb material "convencional" des de Barcelona, que es doni pressa, perquè aviat no quedarà res.
M'ha sorprès que, tot i essent el cotxe de preferent, l'estat era força lamentable: als seients els faltaven els botons de regulació, les taules i molts altres elements no paraven de grinyolar, els auriculars en molts seients no funcionaven.
Quan ha passat l'interventor, li he comentat que no podia regular el meuseient perquè li faltaven els botons. M'ha dit "ya... la única solució es quitar uno de otro asiento" i així ho ha fet
Quan li he preguntat si això era normal, m'ha dit que el problema està en que a tallers se'ls estan acabant els recanvis, perquè no en compren de nous. Per què? Doncs perquè tenen previst retirar en breu els Arco (finals d'any?) i substituir-los per Alvia.
Molt probablement, per tant... si Renfe ja no compra recanvis pels cotxes Arco, és que té previst desballastar-los en breu temps, encara que no hagin competat la seva vida útil.
Moraleja: qui vulgui agafar algun tren amb material "convencional" des de Barcelona, que es doni pressa, perquè aviat no quedarà res.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Los Arco por el CM si que les queda poco (probablemente menos de 1 año) pero se dice que lo más seguro es que acaben por el norte con los actuales Diurnos. Pero vamos, dudo que los vayan a desguazar tan pronto... como mucho los venderán por 4 duros a cualquier otra parte, pero desguazarlos ya no creo.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Bé que el desembre del 2001 es van carregar no se quants cotxes 12000 i 16000, procedents de reforma dels 8000 (*) entre el 1986 i el 1992, a preus (la reforma) entre 6 i 11 milions de les pessetes de l'època per cotxe. També van desballestar moltes unitats de les sèries 9000 i 10000 constuits de nou entre 1982 i 1985 (els restaurants el 1987). Van ser substiuits per composicions talgo III, posades en servei a partir de 1964 i mai reformades.
Uns quants desballestats a Can Tunis i uns altres a Fuencarral pel mètode de "la pinça".
En tinc fotos que no puc publicar (no són meves).
(*) els 8000 era la versió renfe dels universals cotxes UIC X.
Posteriorment renfe ha seguit la mateixa política de terra cremada pel que fa al material rodant i les empreses competidores i ha anat desballestant tot allò que ha pogut.
Exemple del que passava el 2003: http://www.tranvia.org/modules.php?op=m ... 4&orderby=
Salut !!
Uns quants desballestats a Can Tunis i uns altres a Fuencarral pel mètode de "la pinça".
En tinc fotos que no puc publicar (no són meves).
(*) els 8000 era la versió renfe dels universals cotxes UIC X.
Posteriorment renfe ha seguit la mateixa política de terra cremada pel que fa al material rodant i les empreses competidores i ha anat desballestant tot allò que ha pogut.
Exemple del que passava el 2003: http://www.tranvia.org/modules.php?op=m ... 4&orderby=
Salut !!
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Home antics no són els cotxes Arco però potser no han tingut un manteniment gaire bo. La veritat és que la sensació anant en un Arco és que és nou (relativament) però que potser li faria falta una mica de reforma, en plan molt light si tu vols. Parlo només dels interiors del tren, de fora i rodatge crec que estan prou bé no?
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
si el compares amb un Talgo III, ja et dic jo que sembla una nau espaialTrenscat wrote:La veritat és que la sensació anant en un Arco és que és nou (relativament)
Pel que he pogut probar el rodatge és perfecte, molt millor que el de qualsevol Talgo... per això és un cotxe de bogies.Trenscat wrote:Parlo només dels interiors del tren, de fora i rodatge crec que estan prou bé no?
Són cotxes que efectivament encara podrien tirar 10 o 15 anys més amb una reforma. Però diria que Renfe no està interessada en el tema. Ja veurem.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Jordi Freixas wrote:Bueno doncs... quina xorrada. No s'havia dit per aquí que, en cas d'aprovar una concessió a una operadora, l'empresa anterior té la obligació de cedir el material i els treballadors?
Qualsevol empresa podrà "comprar" "surcos" per a qualsevol trajecte.
L'únic que estarà regulat seran els serveis regionals i/o rodalies. La resta, son lliures.
Donat que el transport regional i/o de rodalies necessita ser prestat amb uns nivells minims, aquest es regularà per concesions que aniran acompanyades de subvencions per tal de que les empreses considerin atractiu oferir els serveis.
Així, en un futur, la generalitat haurà d'adjudicar els serveis regionals i els de rodalies a alguna operadora.
Donat que no hi ha precedents, crec que no hi ha cap llei/norma que marqui que RENFE hagi de traspassar els actius i/o treballadors a aquelles noves operadores que guanyin els concursos publics.
El rumor del que parles, parteix de que sembla ser que en el cas del transport per carretera la cosa si que funciona així. Jo no ho pogut comfirma, potser algú ens en podria treure l'aigua clara.
Com que el material del que estem parlant, no és utilitzar per RENFE per oferir serveis regionals o de rodalies, en cas de que la cosa funcioni com dius tu, no l'haurà de traspassar a ningú.
Jordi Freixas wrote:Mira, no ho sé. Però en qualsevol cas, RENFE ja ha venit material a altre operadores que circulen per ADIF.
A quines operadores?
Si parles de les locomotores que utilitzen les empreses contructores per als trens de balast i vies, evidentment que els les han venfgut, ja que per poca cosa poden servir.
No els faran la competència amb aquestes màquines...
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
entfe001 wrote:Jordi Freixas wrote:merdaderies
Entre aquesta i la del "forroviario"...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Deus parlar dels TECO que porten les escombraries de Vigo i A Corunya a la planta de tractament de l'empresa SOGAMA (Sociedad Gallega de Medio Ambiente), depenent de la Xunta de Galícia. Durant un temps es van fer amb els TMD, ara desterrats, crec, a Madrid i a Sevilla.Jordi Freixas wrote:Ei, què passa? Que les merdaderies estan molt bé
Salut.