La L6, L7 i L8 s'han de considerar metro?
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
Be... esperant no perturbar ... respondre al tema...
Que es considera metro o es pot considerar metro? (Segons la meva opinió clar pero crec que es la definició habitual o lo que es veu habitualment).
- No comparteix infraestructura amb altres sistemes de transport ferroviari(L6 comparteix de catalunya-sarria amb S i L7 fins a Gracia): Per tant crec que en aquest cas: L6 Reina Elisenda-sarria pot ser considerat metro i L7: Gracia-Av.Tibidabo pero no en la resta del tram.
- No cal traspassar barreres tarifaries dins de la mateixa estació per agafar altre linea de metro(L6/L7 per anar a L5 a Provença, L3 en catalunya i provença i L1 a catalunya s'han de passar barreres tarifaries), per tant no.
- Una distancia relativament propera entre estacions: en el cas de L6/L7 es compleix desde Gracia en ambudes linees. El tram Catalunya-Gracia sembla més de tren(sobre tot Provença-catalunya).
- Te la mateixa tarifa el billet que la resta de les linees de metro(es compleix, ja que L6, L7 i L8 estan dins la zona 1 A.T.M).
- Es pot utilitzar el mateix billet per fer transbord entre diferents linees de metro: fals(de la L8 a qualsevol altre cal pagar altre billet o picar de nou el billet, en cas de ser T10(pero no computa), L6/L7 salvo entre si mateixas... tampoc es compleix.
- Frecuencies altes: En el cas de la L8 no es compleix, en el cas de la L6/L7: 6 minuts es compleix relativament.
Per tant, per tot lo dit abans considero que la L6, L7 i L8 no es poden considera metro, sobre tot tenint en compte que la L6 a vegades fa de llançadera entre Sarria-Reina Elisenda i s'ha de agafar altre linea per fer recorregut desde catalunuya: S1/S2/S5/S55 fins a Sarria i de sarria la L6 fins a Reina elisenda. El cas de la L7 diria que no hi ha aquesta variació, malgrat aixo la part de la L7 que es pot considera metro es la de Gracia-Av.Tibidabo pero sense tenir interconexió amb cap altre.
Que caldria doncs per considerarles metro?
- vies propies per on nomes passesin la L6, L7 i L8 respectivament, interconectant en les estacions amb altres linees de metro sense barreres tarifaries i tenint conexió amb d'altres linees de metro...
Per tant lo que es pot considera metro es: L6: Sarriá-Reina Elisenda i L7: Gracia-Av.Tibidabo. Pero amb reserves per la falta de interconectivitat amb d'altres linees de metro
L8: cap part.
Es la meva opinió... Ara que segueixi el debat.
Que es considera metro o es pot considerar metro? (Segons la meva opinió clar pero crec que es la definició habitual o lo que es veu habitualment).
- No comparteix infraestructura amb altres sistemes de transport ferroviari(L6 comparteix de catalunya-sarria amb S i L7 fins a Gracia): Per tant crec que en aquest cas: L6 Reina Elisenda-sarria pot ser considerat metro i L7: Gracia-Av.Tibidabo pero no en la resta del tram.
- No cal traspassar barreres tarifaries dins de la mateixa estació per agafar altre linea de metro(L6/L7 per anar a L5 a Provença, L3 en catalunya i provença i L1 a catalunya s'han de passar barreres tarifaries), per tant no.
- Una distancia relativament propera entre estacions: en el cas de L6/L7 es compleix desde Gracia en ambudes linees. El tram Catalunya-Gracia sembla més de tren(sobre tot Provença-catalunya).
- Te la mateixa tarifa el billet que la resta de les linees de metro(es compleix, ja que L6, L7 i L8 estan dins la zona 1 A.T.M).
- Es pot utilitzar el mateix billet per fer transbord entre diferents linees de metro: fals(de la L8 a qualsevol altre cal pagar altre billet o picar de nou el billet, en cas de ser T10(pero no computa), L6/L7 salvo entre si mateixas... tampoc es compleix.
- Frecuencies altes: En el cas de la L8 no es compleix, en el cas de la L6/L7: 6 minuts es compleix relativament.
Per tant, per tot lo dit abans considero que la L6, L7 i L8 no es poden considera metro, sobre tot tenint en compte que la L6 a vegades fa de llançadera entre Sarria-Reina Elisenda i s'ha de agafar altre linea per fer recorregut desde catalunuya: S1/S2/S5/S55 fins a Sarria i de sarria la L6 fins a Reina elisenda. El cas de la L7 diria que no hi ha aquesta variació, malgrat aixo la part de la L7 que es pot considera metro es la de Gracia-Av.Tibidabo pero sense tenir interconexió amb cap altre.
Que caldria doncs per considerarles metro?
- vies propies per on nomes passesin la L6, L7 i L8 respectivament, interconectant en les estacions amb altres linees de metro sense barreres tarifaries i tenint conexió amb d'altres linees de metro...
Per tant lo que es pot considera metro es: L6: Sarriá-Reina Elisenda i L7: Gracia-Av.Tibidabo. Pero amb reserves per la falta de interconectivitat amb d'altres linees de metro
L8: cap part.
Es la meva opinió... Ara que segueixi el debat.
- Pep
- N5
- Posts: 130
- Joined: Thursday 26/07/2007 11:08
- Location: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63
frede, s'han de complir simultàniament les 6 condicions per ser considerades metro?
per tan la futura L9/10 no la consideraràs metro en el seu tram central???fredebcnteatre wrote: No comparteix infraestructura amb altres sistemes de transport ferroviari(L6 comparteix de catalunya-sarria amb S i L7 fins a Gracia): Per tant crec que en aquest cas: L6 Reina Elisenda-sarria pot ser considerat metro i L7: Gracia-Av.Tibidabo pero no en la resta del tram.
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
A vore la condició de no compartir infraestructura amb cap altre... potser hauria de concretar que no comparteixi infraestructura amb una linea que no sigui propiament de metro...Pep wrote:frede, s'han de complir simultàniament les 6 condicions per ser considerades metro?
per tan la futura L9/10 no la consideraràs metro en el seu tram central???fredebcnteatre wrote: No comparteix infraestructura amb altres sistemes de transport ferroviari(L6 comparteix de catalunya-sarria amb S i L7 fins a Gracia): Per tant crec que en aquest cas: L6 Reina Elisenda-sarria pot ser considerat metro i L7: Gracia-Av.Tibidabo pero no en la resta del tram.
La L9/L10 es metro tot i compartir-hi un tram central ja que es pot considerar com dos variants de la mateixa linea de metro.. a valencia n'hi ha una que comença no se on i et marquen direcció tal o tal per què es divideix la linea en dos recorreguts diferents.
Jo crec que la L9/L10 son una unica linea tot hi haver-hi dos variants pero cal segurament diferenciarles per tenir clar quin recorregut has de fer i facilitar les coses al usuari... per mi es una unica linea. Seria una mica com la L6/L7 si no compartissin vies amb S. Si les S no passesin per les vies de Sarria a Catalunya amb la L6 i L7, consideraia metro la L6 i L7 pero sent variants de una mateixa linea. I com s'ha plantejat en alguna proposta la L6 seria una unica linea amb dues variants: Av.tibidabo i reina elisenda pero amb mateix origen . El cas de la L9/L10 es diferencia per tenir dos origens diferents i dos destins diferents. L9/L10 metro? se les pot considerar... malgrat que no comparteixo el fet de que hi hagi un tram comú tant llarg... pero si, es un metro perquè compleix totes les caracteristiques que considero com a metro i comparteix infraestructura(vias, tunels i tal nomes amb una linea de metro ). Pero s'hauria de debatir també el tema de la L9/L10. Pot sorgir un debat interesant.
Pot ser alguns opinaran que la L9/L10(crec que L9) que va a l'aeroport al estar en zona 2 algu la pogui considera com no metro... tot depen de com es tipifiqui el billet per anar al aeroport.
Es podria obrir un fil per debatir si la L9/L10 es pot considerar metro o no i quines critiques si li pot fer al fet de que tinguin tram comú.
Bé, seguim debatint.
Les linies L6, L7 i L8 si que s'haurien de considerar de metro ja que els seus origens i finals es troben dins de l'àrea metro-politana, per això no són iguals a les S1,S2,S4,S5,S8,S33,S55. Encara que siguin companyies diferents. No sé on ho vaig llegir que totes les linies q tenen origen i final dins la zona 1 eren de metro, les que tenen origen i final fins a la zona 3 eren d'un altre tipus (no recordo el nom) i les que arriben a la zona 6 són de Rodalies; (la R10 trenca amb aquesta teoria però bueno)
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El perquè de la R10
És que un metro cada 30 minuts seria demasié.Denisuko wrote:(la R10 trenca amb aquesta teoria però bueno)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: El perquè de la R10
La línia C del metro de Toulouse té una freqüència de 45 minuts i és realitzada amb un tren d'un sol cotxe dièsel (X73500 conegut com a "suppo"), i MetroValencia anomena a tot metro tot i recórrer 60 km...Guigui wrote:És que un metro cada 30 minuts seria demasié.Denisuko wrote:(la R10 trenca amb aquesta teoria però bueno)
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
Caldria definir més concretament metro... Perquè segons alló: el tranvia també es metro? La T4-T5 es metro? comença i acaba dins de l'area metropolitina.
Metro s'hauria d'acotar més... La L6, L7 i L8 per mi no son metro per lo que he argumentat adalt i es evident que T4 i T5 no son metro, son tranvia. Bueno... repeteixo son opinions, pero crec que la L8 es imposibile considerarla metro, la L7 nomes parcialment. Per compartir infraestrutura amb linees que no son de metro si no de semi-rodalies(Semi-perquè tenen més parades intermitges que un rodalies).
Si fos com la L9/L10 que compartiran infraestructura en el tram central, si que es consideraria metro... o com L4 i L11 que hauria algun dia de juntarse en una sola linea pero que formen dues linees.
Inclos es una linea si pasesin dues linees en un mateix tram per fer dues variants(Ex L2: aeroport/Paral-lel-Badalona Centre). Malgrat que se li digui a una L2 i l'altre L22... pero si el R1 pases des de Rambla Just oliveres per les vies de la L1 fins a Clot... Diriem també que la L1 es metro haben-hi rodalies que passen pel mig? Perquè per tipus de via i ample ho podrien fer.
Metro s'hauria d'acotar més... La L6, L7 i L8 per mi no son metro per lo que he argumentat adalt i es evident que T4 i T5 no son metro, son tranvia. Bueno... repeteixo son opinions, pero crec que la L8 es imposibile considerarla metro, la L7 nomes parcialment. Per compartir infraestrutura amb linees que no son de metro si no de semi-rodalies(Semi-perquè tenen més parades intermitges que un rodalies).
Si fos com la L9/L10 que compartiran infraestructura en el tram central, si que es consideraria metro... o com L4 i L11 que hauria algun dia de juntarse en una sola linea pero que formen dues linees.
Inclos es una linea si pasesin dues linees en un mateix tram per fer dues variants(Ex L2: aeroport/Paral-lel-Badalona Centre). Malgrat que se li digui a una L2 i l'altre L22... pero si el R1 pases des de Rambla Just oliveres per les vies de la L1 fins a Clot... Diriem també que la L1 es metro haben-hi rodalies que passen pel mig? Perquè per tipus de via i ample ho podrien fer.
o Suburbana o Semirodalies perquè suburbà també és el metroaarongilp wrote:Suburbanes, suposo (i d'aquí vindria la "S" dels FGC).Denisuko wrote:les que tenen origen i final fins a la zona 3 eren d'un altre tipus (no recordo el nom)
L'aeroport esta a la zona 1fredebcnteatre wrote: ...que va a l'aeroport al estar en zona 2....
Personalment opino que si es diu que la L6, L7 i L8 no són metro es perquè clar, com no són de TMB ja no són metro ni de conya i llavors que passa, que si ara agafen aquestes 3 linies i passen a mans de TMB, llavors que? serien metro o que serien?
Offtopic: dient això m'he imaginat un 9000 entrant a les vies de Gràcia
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- Pep
- N5
- Posts: 130
- Joined: Thursday 26/07/2007 11:08
- Location: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63
O a la zona 4 si et deixes enganyar per la tarificació de Renfe en bitllets senzills...o sigui, si ets turista...Denisuko wrote: L'aeroport esta a la zona 1
Només cal veure-ho al mapa de zones renfe
- Pep
- N5
- Posts: 130
- Joined: Thursday 26/07/2007 11:08
- Location: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63
O a la zona 4 si et deixes enganyar per la tarificació de Renfe en bitllets senzills...o sigui, si ets turista...Denisuko wrote: L'aeroport esta a la zona 1
Només cal veure-ho al mapa de zones renfe
Al igual que Sagalés et cobra des del 2001 1,60 euros per fer Caldes de Montbui-Granollers quan és 1 zona.Pep wrote:O a la zona 4 si et deixes enganyar per la tarificació de Renfe en bitllets senzills...o sigui, si ets turista...Denisuko wrote: L'aeroport esta a la zona 1
Només cal veure-ho al mapa de zones renfe
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
La cuestió no es que L6, L7, L8 siguin de F.G.C o de Santa Teresa Ferrocarils o Ferrocarrils de banda estrecha o lo que sea...
Aquesta no es la cuestió... no es tracta de si es la mateixa o una compañía diferent... Si la L1 fos de F.G.C es consideraria metro... Pero la L6, L7 i L8 no es poden considerar al 100% metro i no per discriminació de companyes... si no pel fet de que per les seves vies circulen altres tipus de transport ferroviari que no son propiament de metro. Si la L6, L7 i L8 tinguessin vies propies per on només circulessin linees tipus metro se les consideraria al 100% metro... ni que sigui compartint L6/L7 tram fins a Gracia. El problema es que el fet de ciruclar altre tipus de transport ferroviari (rodalies, semi-rodalies(o semi-directes com diuen per aqui), condiciona a les seves frecuencies i a la seva circulació, per tant... no se les pot considerar al 100% metro per aquest fet. Si la L8, L6, L7 no compartessin vies amb els S i R5, R6(L8).. es podria dir sense cap dubte que es metro, menys poder la L8 per la distancia de les parades pero la L4 en certs punts te parades molt distants...
El día que es separi la circulació dels S, R de L6, L7, L8 es consideraa al 100% metro i quan aquelles linees es poguin ampliar i tinguin intercambiadors de metro amb les linees de T.M.B o de altres companyes que creein linees de metro. Es a dir que amb un billet sencill es pogui agafar la L6 fins a catalunya i agafar la L1 fins a Glories per exemple. Ara per ara no es pot fer, cal tornar a pagar un billet sencill.
Per aquests dos fets, no s'els pot considerar al 100% linees de metro... Pero si a un 70-80%.
Proposo obrir un nou tema per debatir la definició de lo que es metro, un altre per donar un nom definitiu al tipus S de F.G.C, que jo he anomenat semi-rodalies i altres semi-directes.
Be, seguim debatint.
Aquesta no es la cuestió... no es tracta de si es la mateixa o una compañía diferent... Si la L1 fos de F.G.C es consideraria metro... Pero la L6, L7 i L8 no es poden considerar al 100% metro i no per discriminació de companyes... si no pel fet de que per les seves vies circulen altres tipus de transport ferroviari que no son propiament de metro. Si la L6, L7 i L8 tinguessin vies propies per on només circulessin linees tipus metro se les consideraria al 100% metro... ni que sigui compartint L6/L7 tram fins a Gracia. El problema es que el fet de ciruclar altre tipus de transport ferroviari (rodalies, semi-rodalies(o semi-directes com diuen per aqui), condiciona a les seves frecuencies i a la seva circulació, per tant... no se les pot considerar al 100% metro per aquest fet. Si la L8, L6, L7 no compartessin vies amb els S i R5, R6(L8).. es podria dir sense cap dubte que es metro, menys poder la L8 per la distancia de les parades pero la L4 en certs punts te parades molt distants...
El día que es separi la circulació dels S, R de L6, L7, L8 es consideraa al 100% metro i quan aquelles linees es poguin ampliar i tinguin intercambiadors de metro amb les linees de T.M.B o de altres companyes que creein linees de metro. Es a dir que amb un billet sencill es pogui agafar la L6 fins a catalunya i agafar la L1 fins a Glories per exemple. Ara per ara no es pot fer, cal tornar a pagar un billet sencill.
Per aquests dos fets, no s'els pot considerar al 100% linees de metro... Pero si a un 70-80%.
Proposo obrir un nou tema per debatir la definició de lo que es metro, un altre per donar un nom definitiu al tipus S de F.G.C, que jo he anomenat semi-rodalies i altres semi-directes.
Be, seguim debatint.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Que no... però que sí
O sigui, que no són metro perquè no són de Sa Santedat TMB. Al final, tot torna als orígens... en aquest cas, de la qüestió.fredebcnteatre wrote:La cuestió no es que L6, L7, L8 siguin de F.G.C o de Santa Teresa Ferrocarils o Ferrocarrils de banda estrecha o lo que sea...
[...]
Es a dir que amb un billet sencill es pogui agafar la L6 fins a catalunya i agafar la L1 fins a Glories per exemple. Ara per ara no es pot fer, cal tornar a pagar un billet sencill.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
No es pel fet de pertanyer o no a T.M.B... abans hi ha havia el transversal i el Gran Metro de Barcelona i s'els consideraba metro i els considero metro... no té res a veure amb T.M.B, F.G.C o el nom de la companya qui ho porti... si no el tipus de transit que circula per les vies de aquelles linees.Guigui wrote:O sigui, que no són metro perquè no són de Sa Santedat TMB. Al final, tot torna als orígens... en aquest cas, de la qüestió.fredebcnteatre wrote:La cuestió no es que L6, L7, L8 siguin de F.G.C o de Santa Teresa Ferrocarils o Ferrocarrils de banda estrecha o lo que sea...
[...]
Es a dir que amb un billet sencill es pogui agafar la L6 fins a catalunya i agafar la L1 fins a Glories per exemple. Ara per ara no es pot fer, cal tornar a pagar un billet sencill.
si es separes la circulació dels S i R de la L6, L7 i L8 jo consideraria aquelles linees com de metro. Jo no tinc res contra F.G.C, pero considero que el metro es un sistema de transport que te vies propies per on circulen nomes aquest tipus de transport: metro i no comparteixen trafic amb cap altre mitjá de transport ferroviari. Si per la L1, L2, L3, L4, L5, L11 passesin un altre tipus de trafic ferroviari, jo cuestionaria el fet de que fossin metro. Però la realitat es que L6, L7, L8 comparteixen vies amb altres modes de transport i aixo es lo que fa que no es poguin definir com a metro.
I quin problema hi ha perquè hi passin per les mateixes vies altres modes de transport. No seria més correcte que pel mateix lloc hi passin el mayor número de trens possible? Molta més gent es pot beneficiar (sense arribar a embossar la linia e?)fredebcnteatre wrote:[Però la realitat es que L6, L7, L8 comparteixen vies amb altres modes de transport i aixo es lo que fa que no es poguin definir com a metro.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....