Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...). Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
AVANCE JORNADAS TÉCNICAS CON OCASIÓN
DEL PRIMER SALÓN INTERNACIONAL DE LA INDUSTRIA FERROVIARIA
(BCNRAIL 2007)
DÍAS 2 Y 3 DE OCTUBRE DE 2007
SOSTENIBILIDAD Y DESARROLLO TECNOLÓGICO
DEL FERROCARRIL EN EL HORIZONTE 2020
Jornadas Técnicas BcnRail
Programa Preliminar
DIA 2 DE OCTUBRE 2007
1ª SESIÓN
LA SOSTENIBILIDAD COMO REFERENCIA PARA EL PROGRESO
DE LOS SISTEMAS DE TRANSPORTE FERROVIARIO
15:30 h Inauguración: Ministra de Fomento*
Moderador: José Salgueiro, Presidente de RENFE*
16:00h - 16:45 h Intervención 1
El coste social y ambiental de los diversos modos de transporte. ¿Puede ser el modo ferroviario más sostenible?
Ponente: Luc Aliadiere
Director General UIC
- Mostrar la evolución de los costes sociales y medio ambientales de los diversos modos de transporte en las 3 últimas décadas.
- Análisis prospectivo sobre las posibilidades reales de su reducción por parte del ferrocarril. ¿Escenario temporal posible?
16:45 h - 17:00h Intervención 2
La generalización de nuevas infraestructuras de altas prestaciones ¿es una vía para contribuir a la sostenibilidad?
Ponente: Matthias Ruete
Director General de Energía y Transportes – Comisión Europea
- Exponer la política de la U.E. para hacer compatible movilidad y sostenibilidad.
- Indicadores de referencia
- Prospectiva sobre la situación en el horizonte 2020
17:00 h - 17:15h Pausa
Moderador : Antonio González, Presidente de ADIF *
17:15 h - 18:00h Intervención 3
El papel del ferrocarril en los accesos a las grandes ciudades y en las áreas metropolitanas: movilidad obligada y sostenibilidad.
Ponente: Hans Rat
Secretario General UITP
- Progresos y expectativas sobre el papel del ferrocarril en los accesos a las grandes ciudades y en las áreas metropolitanas.
- El punto de vista de la UITP sobre les acciones a promover.
18:00h - 18:45h Intervención 4
El transporte de mercancías por ferrocarril: ¿utopía o posible realidad?
Ponente: Oliver Marembaud
Director General de transportes de mercancías SNCF
- ¿Tiene futuro el transporte de mercancías por ferrocarril? Problemas.
- ¿Las infraestructuras dedicadas son la solución?
- Expectativas y primeros resultados de la Betuwe Line.
18:45 h Fin de la primera sesión
DIA 3 DE OCTUBRE 2007
2a SESIÓN
NUEVOS ESCENARIOS TECNOLÓGICOS EN EL
FERROCARRIL DEL HORIZONTE 2020
Moderador: Joan Torras Carol, Presidente Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
9.30 h - 10:15h Intervención 1
La muy alta velocidad (V > 350 km/h) y las instalaciones asociadas. ¿Es la levitación magnética una alternativa?
Ponente: Jacques Couvert
Director General de Investigación e Ingeniería SNCF
- ¿La muy alta velocidad como respuesta a una demanda comercial objetiva?
- Principales retos de la investigación y su compatibilidad con la sostenibilidad.
- ¿La levitación magnética como alternativa a la muy alta velocidad convencional?
10:15h - 11:00h Intervención 2
¿Es la levitación magnética una alternativa al ferrocarril convencional?
Ponente: Manfred Wackers
Director de Marketing y Ventas de TRANSRAPID Internacional GMBH
- Estado de desarrollo de la levitación magnética
- Conclusiones de las primeras experiencias comerciales
Ponente: Helmuth Moroder
Director Estructture Transporto. Alto Adige S.P.A.
Los servicios regionales por ferrocarril son una operación de futuro si incorporan notables progresos tecnológicos. El paradigma de un “low Cost” ferroviario.
- El progreso tecnológico ¿elemento imprescindible en el futuro de los servicios regionales por forrocarril?
- ¿Es posible un planteamiento europeo para acomodar costes a demandas limitadas?
- Futuras líneas en esta área
12:15h - 13:00h Intervención 4
Los automatismos en los transportes metropolitanos. ¿Qué futuro cabe esperar?
Ponente: Per Als
Director de Desarrollo Metro de Copenhague
- Experiencias avanzadas en el ámbito de los automatismos. Contexto de referencia.
- La explotación en otros entornos.
- Automatismos posibles y deseables.
13:00 h Clausura de las Jornadas
Hble. Sr. Joaquím Nadal, Conseller de Política Territorial y Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya
Ara que m'hi fixo aquest programa de les jornades tècniques te algunes parts moooolt interessants (Assenyalat en vermell)
Ecomobisostrans wrote:
victorcasta wrote:(hipervincle informatiu)
Diu això:
AVANCE JORNADAS TÉCNICAS CON OCASIÓN
DEL PRIMER SALÓN INTERNACIONAL DE LA INDUSTRIA FERROVIARIA
(BCNRAIL 2007)
DÍAS 2 Y 3 DE OCTUBRE DE 2007
SOSTENIBILIDAD Y DESARROLLO TECNOLÓGICO
DEL FERROCARRIL EN EL HORIZONTE 2020
Jornadas Técnicas BcnRail
Programa Preliminar
DIA 2 DE OCTUBRE 2007
1ª SESIÓN
LA SOSTENIBILIDAD COMO REFERENCIA PARA EL PROGRESO
DE LOS SISTEMAS DE TRANSPORTE FERROVIARIO
15:30 h Inauguración: Ministra de Fomento*
Moderador: José Salgueiro, Presidente de RENFE*
16:00h - 16:45 h Intervención 1
El coste social y ambiental de los diversos modos de transporte. ¿Puede ser el modo ferroviario más sostenible?
Ponente: Luc Aliadiere
Director General UIC
- Mostrar la evolución de los costes sociales y medio ambientales de los diversos modos de transporte en las 3 últimas décadas.
- Análisis prospectivo sobre las posibilidades reales de su reducción por parte del ferrocarril. ¿Escenario temporal posible?
16:45 h - 17:00h Intervención 2
La generalización de nuevas infraestructuras de altas prestaciones ¿es una vía para contribuir a la sostenibilidad?
Ponente: Matthias Ruete
Director General de Energía y Transportes – Comisión Europea
- Exponer la política de la U.E. para hacer compatible movilidad y sostenibilidad.
- Indicadores de referencia
- Prospectiva sobre la situación en el horizonte 2020
17:00 h - 17:15h Pausa
Moderador : Antonio González, Presidente de ADIF *
17:15 h - 18:00h Intervención 3
El papel del ferrocarril en los accesos a las grandes ciudades y en las áreas metropolitanas: movilidad obligada y sostenibilidad.
Ponente: Hans Rat
Secretario General UITP
- Progresos y expectativas sobre el papel del ferrocarril en los accesos a las grandes ciudades y en las áreas metropolitanas.
- El punto de vista de la UITP sobre les acciones a promover.
18:00h - 18:45h Intervención 4
El transporte de mercancías por ferrocarril: ¿utopía o posible realidad?
Ponente: Oliver Marembaud
Director General de transportes de mercancías SNCF
- ¿Tiene futuro el transporte de mercancías por ferrocarril? Problemas.
- ¿Las infraestructuras dedicadas son la solución?
- Expectativas y primeros resultados de la Betuwe Line.
18:45 h Fin de la primera sesión
DIA 3 DE OCTUBRE 2007
2a SESIÓN
NUEVOS ESCENARIOS TECNOLÓGICOS EN EL
FERROCARRIL DEL HORIZONTE 2020
Moderador: Joan Torras Carol, Presidente Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
9.30 h - 10:15h Intervención 1
La muy alta velocidad (V > 350 km/h) y las instalaciones asociadas. ¿Es la levitación magnética una alternativa?
Ponente: Jacques Couvert
Director General de Investigación e Ingeniería SNCF
- ¿La muy alta velocidad como respuesta a una demanda comercial objetiva?
- Principales retos de la investigación y su compatibilidad con la sostenibilidad.
- ¿La levitación magnética como alternativa a la muy alta velocidad convencional?
10:15h - 11:00h Intervención 2
¿Es la levitación magnética una alternativa al ferrocarril convencional?
Ponente: Manfred Wackers
Director de Marketing y Ventas de TRANSRAPID Internacional GMBH
- Estado de desarrollo de la levitación magnética
- Conclusiones de las primeras experiencias comerciales
11:15h - 11:45h Pausa
Ponente: Helmuth Moroder
Director Estructture Transporto. Alto Adige S.P.A.
Los servicios regionales por ferrocarril son una operación de futuro si incorporan notables progresos tecnológicos. El paradigma de un “low Cost” ferroviario.
- El progreso tecnológico ¿elemento imprescindible en el futuro de los servicios regionales por forrocarril?
- ¿Es posible un planteamiento europeo para acomodar costes a demandas limitadas?
- Futuras líneas en esta área
12:15h - 13:00h Intervención 4
Los automatismos en los transportes metropolitanos. ¿Qué futuro cabe esperar?
Ponente: Per Als
Director de Desarrollo Metro de Copenhague
- Experiencias avanzadas en el ámbito de los automatismos. Contexto de referencia.
- La explotación en otros entornos.
- Automatismos posibles y deseables.
13:00 h Clausura de las Jornadas
Hble. Sr. Joaquím Nadal, Conseller de Política Territorial y Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya
* Pendiente de Confirmación
Llàstima que nomes enfoquin la molt alta velocitat a la levitació magnetica, que tambe es una bona opció pero mes cara. El ferrocarril convencional tambe pot fer serveis a mes de 500 km/h. tal com es va demostrar a França i pot compartir infraestructura amb Ave's convencionals, Ave's regionals, etc.
Veig que no ha canviat d'opinió...i és més, segons ell, es pot barrejar tràfic regional d'Alta Velocitat (250 km/h) amb trens de massa alta velocitat (500 km/h)...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Ecomobisostrans wrote:Llàstima que nomes enfoquin la molt alta velocitat a la levitació magnetica, que tambe es una bona opció pero mes cara. El ferrocarril convencional tambe pot fer serveis a mes de 500 km/h. tal com es va demostrar a França i pot compartir infraestructura amb Ave's convencionals, Ave's regionals, etc.
Ah sí? Tu has vist que algun servei a França ja no a més de 500 km/h sinó a més de 400 km/h?? Perquè ni jo ni ningú l'hem vist...
Ecomobisostrans wrote:Enm servei comercial, no, per que no els surt dels (...) de posar-lo, però en proves hi va arribar fa mes o menys 1 any.
La raó científica és que els (...) són un receptacle hermèticament tancat, amb un orifici de sortida tan prim que, quan s'obre, no hi cap ni de conya un TGV a 500 per hora.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Ecomobisostrans wrote:Enm servei comercial, no, per que no els surt dels (...) de posar-lo, però en proves hi va arribar fa mes o menys 1 any.
No, no, no confonguis termes. Crec que no vas entendre l'objectiu del rècord de 578,4 km/h.
NO era un tren en proves. Era un tren experimental. I l'objectiu d'aquest tren experimental era testar els límits de la infraestructura: del balast, dels rails, la catenària i el comportament que tenia el tren amb aquests elements. No pas per a posar-lo en servei comercial. A França, ara, amb aquesta nova línia s'augmentarà als 320 km/h.
Sí que és cert que el traçat està pensat per a velocitats de 500 km/h, però encara no estan desenvolupades tecnologies per a catenària ni trens per a aquesta velocitat.
Nomes perque els foristes tinguin una idea, al Japo (on hi visc regularment) estan construint linies "normals" de vies per posar trens "normals" (fins a 350Km per hora) a la vegada que s'esta construint un tren Maglev per levitacio magentica.
Recentment han descartat un tren Shinkansen (d'alta vel.locitat) prototip perque feia massa soroll i era incomode pels viatgers a velocitats molt altes. Li deien el Shinkansen gat perque disposava d'un sistema de frenada d'emergencia que orbia unes comportes per invertir l'aire (com els avions) i el tren semblava un gat.
Efectivament lo de França va ser una questio de proves i d'orgull i es dificil que veiem trens a mes de 350 Km per hora sobre vies, tanmateix ja existeix en servei comercial un tren Maglev a Shangai que arriva perfectament als 500 Km per hora (Barcelona-Madrid en 1 hora i 20).
Lo del rècord francès només té dos motius: la publicitat per a Alstom i la grandeur.
Però no cal menysprear els resultats tecnològics del rècord.
Del rècord dels 380 Km/h del 1981 en va sortir la primera generació de TGV's a 250-270 Km/h (TGV-SE)
Del rècord dels 515 Km/h del 1991 en va sortir la segona generació de TGV's a 300 Km/h (TGV-A, TGV-reseau i els AVE, Eurostar, Thalys i altra fauna ferroviària).
Abans de poder respondre, necessitaria dades de la posada en servei de les LN1 (Paris-Lyon), LN2 (Paris - Le Mans / Tours), així com la data d'entrega del segon TGV PSE (sèrie 0) i del segon TGV Atlantique (sèrie 300), és a dir, les primeres branques no prototipus. Ho dic perquè pensava una cosa però tinc la sospita que només és cert en part. Bàsicament, el meu argument va en el sentit que els rècords es van fer quan la sèrie ja estava força desenvolupada i entregada. La branca del rècord de 1981 va ser la 16 (és a dir, com a mínim 16 branques entregades en el moment del rècord) i la del 1991, la (3)25, pel que n'hi havia 25 com a mínim en aquell moment. També crec que els rècords es van fer poc abans d'obrir sengles línies d'alta velocitat, tal i com s'ha fet aquest any.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
La resposta és que si, amb la tecnologia actual poden haver trens en servei comercial a 500 km/h i a sobre, que funcionin amb plaques solars instal·lades al sostre i als laterals d'aquests...
(tot això és conya ecomobisostransera)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2