Antiga estació RENFE Clot
Antiga estació RENFE Clot
En un interessant suplement que va donar la revista del Vallès al Maig de 2004, coincidint amb el 150è aniversari de l'arribada del ferrocarril a Granollers, he trobat una curiosa fotografia (que adjunto) de l'antiga estació del Clot, en la poca informació que dóna el suplement que tracta sobre la història del Ferrocarril al Vallès Oriental he pogut esbrinar que aquesta estació va ser tancada el 20 de desembre de 1972 i que estava construida "en un tros dels antics tallers de la Renfe" Crec que seria interessant si algú en tingués més informació sobre aquesta estació, on estava exactament, si en queda algún rastre...
Salutacions
Edu Galí
Salutacions
Edu Galí
- Mr. Baricentro
- N6
Efectivament, l'antiga estació del Clot.
Fara bastants va ser convertit en un gran parc(per ai els 80 crec). Avui en día, s'en conserven certs vestigis. Les arcades, estan situades a sobre d'un petit estanc d'aigua, d'on brota aigua de la seva part superior fent-ne de cascada. De cuant en cuant s'en veu algun anec que altre(nosé d'on els treuen ni on els amaguen)
També queda el que seria(crec recordar) ta sala d'espera o taquilla(no n'estic segur), avui en día, hi ha un petit estanc en el seu interior.
Com a curiositat, cal destacar que fileres de totxanes, recorden el traçat en recte de les vies.
Encara hi ha qui diu "voy a la estación" par a dir que va al parc.
Coordialment,
Fara bastants va ser convertit en un gran parc(per ai els 80 crec). Avui en día, s'en conserven certs vestigis. Les arcades, estan situades a sobre d'un petit estanc d'aigua, d'on brota aigua de la seva part superior fent-ne de cascada. De cuant en cuant s'en veu algun anec que altre(nosé d'on els treuen ni on els amaguen)
També queda el que seria(crec recordar) ta sala d'espera o taquilla(no n'estic segur), avui en día, hi ha un petit estanc en el seu interior.
Com a curiositat, cal destacar que fileres de totxanes, recorden el traçat en recte de les vies.
Encara hi ha qui diu "voy a la estación" par a dir que va al parc.
Coordialment,
- wefer
- Administrador
No. L'estació del Clot es situava al que actualment és el "Parc del Clot", prop de la Gran Via... és a dir, molt més avall que el Parc de Sant Martí.EduGali wrote:No serà el parc que es veu des del tren a l'esquerra en direcció a clot des de St Andreu? no se si es diu el Parc de Sant Martí?
Veig que la foto ha agradat! ja buscaré perquè en tinc alguna més d'altres estacions desaparegudes.
Ara el tren passa per allí soterrat.
Si us plau, posa'ns més fotos que les esperem amb candeletes
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Mr. Baricentro
- N6
Re: Antiga estació RENFE Clot
Pujo aquest interessant tema, perquè després d'un temps, els links que remetien a les fotos, han desaparegut. Si algú sabés d'un lloc a on poder-les trobar, seria d'agraïr...
Weeeno, i un altre article de "Barris", la revista de l'Ajuntament de Barcelona:
http://www.bcn.es/publicacions/b_barris ... _Marti.pdf
- Attachments
-
- Sant_Marti-4.jpg (244.36 KiB) Viewed 6999 times
I de la mateixa revista, un altre article relacionat amb l'estació:
- Attachments
-
- Sant_Marti-4.jpg (250.63 KiB) Viewed 6862 times
Adjunto fotografies de les ultimes circulacions a l'estació del Clot la nit del 20 de desembre de 1972. A quarts de deu del vespre hi vàrem anar en Jordi Ibañez, en Jordi Serra, en Jaume Fernández i jo mateix, que vaig comprar l'últim bitllet, encara que no recordo amb quina destinació però devia ser a l'estació de França. Un dels últims trens de viatgers que hi varen passar va ser la l'Alsthom 7666 Talgo amb cotxes 8000, poc després un TER que també venia de Portbou. En direcció contraria un parell de suïsses. Suposo que més tard encara va haver-hi alguna altra circulació més. A la fotografia de la "600" podem veure els arcs que actualment hi ha al Parc del Clot i que permeten situar per on passava la via.
jms
jms
- Attachments
-
- RENFE_9753_Clot-últim tren_20desembre1972.jpg (124.22 KiB) Viewed 6496 times
-
- RENFE_Ibañez&SerraClot-últim tren_20desembre1972.jpg (154.26 KiB) Viewed 6496 times
-
- RENFE_WM630_Clot-últim tren_20desembre1972.jpg (126.66 KiB) Viewed 6496 times
Hola a tothom:
Pujo un parell de fotos, que pense poden ser força interesants.Vull aclarir que no son meves, i desconec qui les podria haber fet. Ho dic per endavant perque ningú s´ho prengui malament.
En una foto es pot veure la façana i andanes de l´estació del clot. L´altra foto a la part de dalt a la dreta es pot veure l´antiga rotonda que habia a la sortidade l´estació del clot.
Salutacions.
Pujo un parell de fotos, que pense poden ser força interesants.Vull aclarir que no son meves, i desconec qui les podria haber fet. Ho dic per endavant perque ningú s´ho prengui malament.
En una foto es pot veure la façana i andanes de l´estació del clot. L´altra foto a la part de dalt a la dreta es pot veure l´antiga rotonda que habia a la sortidade l´estació del clot.
Salutacions.
hola atothom:
Aprofito el fil, per si algú pot aportar dades de altres estacions properes ja desaparegudes fa molt temps. Una era l´estació o baixador "HORTA" . Clot era al PK 4 i Horta al PK 6 aprox. L´altra era el baixador "SANTA COLOMA" i estaba mes o menys a 1 Km de Sant Andreu.
Salutacions
Aprofito el fil, per si algú pot aportar dades de altres estacions properes ja desaparegudes fa molt temps. Una era l´estació o baixador "HORTA" . Clot era al PK 4 i Horta al PK 6 aprox. L´altra era el baixador "SANTA COLOMA" i estaba mes o menys a 1 Km de Sant Andreu.
Salutacions
- Mortadel·lo
- N9
em sembla que d'això n'hem parlat fa molt pocEuromed wrote:hola atothom:
Salutacions
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=8764
ES PELIGROSO ASOMARSE
Hola a tothom:Mortadel·lo wrote:em sembla que d'això n'hem parlat fa molt pocEuromed wrote:hola atothom:
Salutacions
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=8764
Agrair a "Mortadel-lo" l´informació. El cas es que els dies al voltan del dia 5 en que va sortir el últim escrit jo era de vacances i clar no ho vaig llegir. Pero ho agraeixo igualment,aixi ja llegire el fil.
Salutacions