Nous apartadors d'Olesa, Capellades, Vilanova del Camí.

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Nous apartadors d'Olesa, Capellades, Vilanova del Camí.

Post by liniadelRipollés »

Previstos per al primer trimestre de l'any 2007 es liciten aquest mes de gener.
Tres BMLs més!!!!

El pas a nivell de Callús és en fase de supressió, amb un termini d'excució de l'obra de dotze mesos.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
machervi
N2
N2
Posts: 15
Joined: Saturday 21/05/2005 20:50

Post by machervi »

Tinc diverses preguntes sobre la linea llobregat-anoia

- Gracies a aquests apartadors podran entrar en funcionament els nou metro del bages?

- Tenia entes que entrarien en funcionament el 2005-06, son necesaris per que entri en funcionament el metro del bages aquests apartadors?

- Quedarà cap pas a nivell a tota la linea?

- Quan estarà acabat el soterrament de palleja?

Moltes gracies
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Jo crec que és totalment imprescindible que aquests apartadors estiguin fets per a poder posar en servei els metros comarcals, ja que l'interval de pas previst de 20 minuts suposa un moviment de trens força alt. Això no vol dir que abans, i tenint en compte que ja tenen força unitats 213 noves, no facin algun reajustament d'horaris i puguem veure algun tren més fins a Igualada o Manresa, però vaja això és una especulació meva, sense cap mena de confirmació oficial o oficiosa. Ara que també falta com a punt bàsic acabar d'una vegada l'estació de Martorell-Central la qual entre altres sé que estava parada perquè s'ha fet un projecte modificat respecte l'original, en el qual sembla que s'integra tot plegat (renfe i FGC) una mica més, tot i no ser ben bé el desitjable, ja que es podria concebre un intercanviador potent allà, no només renfe-FGC, sinó també amb autobusos.
De Pallejà encara n'hi ha per estona, no recordo ben bé ara si està previst d'acabar pel 2007 o el 2008. Crec que és més el 2007 :roll:
De pas a nivell ben segur que els eliminaran tots i quedarà molt a l'estil de la línia Barcelona-Vallès: tot tancat, amb MAEs i BTs a tot arreu, encara que a molts no ens faci gaire il·lusió aquest escenari...
machervi
N2
N2
Posts: 15
Joined: Saturday 21/05/2005 20:50

Post by machervi »

Moltes gracies pels aclariments.

Apa siauuu
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Tens més informació de tot plegat en aquesta nota de premsa de FGC: http://212.101.75.163/notes/nota_133_cat.pdf
machervi
N2
N2
Posts: 15
Joined: Saturday 21/05/2005 20:50

Post by machervi »

Primer de tot, moltes gracies pel document, ara m'ha quedat bastant clar el tema dels metros comarcals.

En segon lloc, he vist al final del document un termometre que no està complert pero que és identic als nous termometres que hi ha a les 213 tal com vaig indicar en un altre post, ho dic per que si algú no els ha vist.

Apa siau


P.D.- L'adjunto aquí per si algu vol fer un de nou basant-se en aquest
Attachments
Termometre.JPG
(64.26 KiB) Downloaded 189 times
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

No acabo d'entendre el perquè d'aquesta agrupació de les estacions... És per assenyalar visualment les estacions que pertanyen a una mateixa zona tarifària? Si no no li vec el sentit...
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Post by josep_serre »

Pot ser que intenti orientar pel que fa al temps de trajecte entre estacions?
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Oriol

Post by Oriol »

Una pregunta que m'interessa molt:
Per quan tindrem Martorell Central obert i en servei?
Es pot reclamar urgència d'alguna manera?

Moltes gràcies.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

No he trobat un tema específic del Metro del Bages i del Metro de l'Anoia però era per citar que aquesta tarda, el conseller Joaquim Nadal, parlava del 24 de novembre, com a data d'inauguració dels metros comarcals del Bages i l'Anoia.

Tot i que al parlar de freqüències de 6 minuts... em sorgeixen dubtes:

a) que s'hagi equivocat i volgués dir 20 minuts.
b) que s'estigués referint a l'obertura del nous pas per Pallejà i el desdoblament total fins a Martorell, permetent les freqüències citades.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Per mantenir una freqüència de pas de sis minuts caldria que als trams de via única hi hagués un apartador cada dos minuts de trajecte.

Ara bé, tractant-se de declaracions d'en Nadal el més segur és que no tingui ni p*ta idea que els trens de FGC arriben més enllà de Martorell.
User avatar
Alfredo_21
N6
N6
Posts: 220
Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Post by Alfredo_21 »

entfe001 wrote:Per mantenir una freqüència de pas de sis minuts caldria que als trams de via única hi hagués un apartador cada dos minuts de trajecte.
¿Cada dos minutos?Buf! ¡No sale a cuenta poner tantos! Como el tren a cruzar venga con retraso, no sirve de nada. Para eso mejor desdoblar la vía y ya esta. ¡Lo de los apartaderos me parece hacer algo para no hacer nada!
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

És això perfectament.
victorcasta wrote:a) que s'hagi equivocat i volgués dir 20 minuts.
b) que s'estigués referint a l'obertura del nous pas per Pallejà i el desdoblament total fins a Martorell, permetent les freqüències citades.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

A grosso modo, la capacitat d'una línia en via única pel que fa a freqüència de pas dels combois està limitada al doble del temps de trajecte més llarg entre dos punts on es puguin apartar trens.

Amb horaris cadenciats, però, el càlcul és una mica més complicat.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

No sé si hi seran a temps dels metros comarcals al novembre però vaja, suposo que és més fiable la data d'això que no pas la de l'AVE a Barcelona... :roll:
Ho dic perquè tot i que ja està tot bastant avançat encara queda feina per fer al desdoblament entre Martorell i Abrera (entre Abrera i Olesa ja queda poc) i fer l'apartador de Vilanova del Camí. De tota manera potser tampoc són punts crítics per posar en marxa el nou servei.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Trenscat wrote:No sé si hi seran a temps dels metros comarcals al novembre però vaja, suposo que és més fiable la data d'això que no pas la de l'AVE a Barcelona... :roll:
Ho dic perquè tot i que ja està tot bastant avançat encara queda feina per fer al desdoblament entre Martorell i Abrera (entre Abrera i Olesa ja queda poc) i fer l'apartador de Vilanova del Camí. De tota manera potser tampoc són punts crítics per posar en marxa el nou servei.
Segons els càlculs que vaig fer en el seu moment (i que intentaré repetir i publicar al fòrum), sense Vilanova del Camí el ramal d'Igualada només pot tenir una freqüència de dos trens per hora i sentit amb horari cadenciat. Sense cadenciar es podria arribar a la tercera circulació, però dubto que per a FGC això sigui acceptable.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Novembre? No hi ha per què...

Post by Guigui »

Com que no hi haurà eleccions al Parlament fins d'aquí a dos anys, com a mínim, no els corre pressa la inauguració. És la lògica del polític, que s'imposa a qualsevol criteri del bé comú.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

Realment als FGC parlem de desembre-gener.
Trenscat wrote:No sé si hi seran a temps dels metros comarcals al novembre però vaja, suposo que és més fiable la data d'això que no pas la de l'AVE a Barcelona... :roll:
Ho dic perquè tot i que ja està tot bastant avançat encara queda feina per fer al desdoblament entre Martorell i Abrera (entre Abrera i Olesa ja queda poc) i fer l'apartador de Vilanova del Camí. De tota manera potser tampoc són punts crítics per posar en marxa el nou servei.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Doncs sí volen posar trens cada 6 minuts entre Martorell i Barcelona,ho tindràn una mica díficil,sobretot pel tema dels trens R's.Entre que els S paren a totes ,i els R's algunes sí i algunes no,a no sé que s'ultilitzin els apartadors(Quatre Camins per exemple,i fins i tot i per qué,Aviguda Carrilet),ho veig molt complicat.Una altra cosa(que espero que no la facin,peró coneixent FGC són ben capaços),fer parar els R a totes les estacions i alé,tan tranquils ens quedem,amb la greu conseqüencia del temps que és trigaria a fer el recorregut.
Jo crec que sí al final fan això,veurem a 4 Camins trens R5 i R6 adelantant a un S estacionat a la via de l'andana de l'estació,i crec lògic que és faça.

Respecte als metros comarcals,espero que arribin aviat,ara que sí els d'Adif diuen que al desembre arribarà l'AVE,al novembre pot estar la via apartadora de Vilanova del Camí llesta,dit jo.Nomès ès col.locar-hi una nova andana,i una nova via,i la catenària,i construir canvis de vies etc(fer això no ès res en comparació amb fer arribar la LAV a Barcelona al desembre)....

Ja s'està treballant,i l'últim tren a Igualda segons tinc entès acaba recorregut a la Pobla de Claramut per això precisament,per les obres que és fan a Vilanova del Camí.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Visió global

Post by Guigui »

Mako448 wrote:Una altra cosa(que espero que no la facin,peró coneixent FGC són ben capaços),fer parar els R a totes les estacions i alé,tan tranquils ens quedem,amb la greu conseqüencia del temps que és trigaria a fer el recorregut.
Des d'un punt de vista global, hi ha una alternativa de Martorell Enllaç avall. Però això passa, és clar, perquè Renfomentadif es posi les piles i tingui una fiabilitat mínimament comparable amb FGC.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”