Salou no, ja que quan es construeixi la variant del Corredor Mediterrani Salou es quedarà sense tren. I Cambrils el tindrà, per variar, fora del poble.entfe001 wrote:Per no parlar que els regionals de Tarragona serveixen també a Salou, Cambrils, Port Aventura, Amposta, l'Hospitalet de l'Infant, Tortosa, Reus, Montblanc, l'Espluga de Francolí, les Borges Blanques... a banda dels regionals via Valls.
Entrada en servei ramal mercaderies El Papiol-Can Tunis
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tendència de Fomentavedif
L'argumentació és del tot lògica i la subscric al cent per cent, però passa que Fomentavedif segueix uns criteris totalment diferents (sense cap mena de criteri, valgui la redundància) i, ara per ara, presenta una alarmant tendència vers la negligència total del ferrocarril convencional. D'aquesta manera, fa molt l'efecte que, un cop hagin passat tot el que puguin a AV, deixaran morir la resta. Els surt molt més a compte esprémer el personal a base de tarifes AV que no pas fer-lo passar per taquilla amb bitllets de regionals que, a més, amb prou feines són controlats.UT596001 wrote:Jo no estic tan segur que el trànsit de Regionals via Vilanova sigui tan residual [un cop oberta la LAV]... per diverses raons:
-L'estació de Tarragona està molt més cèntrica que el "bodrio" de Camp de Tarragona.
-La línia convencional serveix Vila-seca, Torredembarra i Altafulla, que, sobetot les dos primeres, mouen moltíssima gent tot l'any.
-Connexió a Sant Vicenç de Calders amb la línia de Vilafranca
-Serveix a Vilanova i la Geltrú, i amb enllaç, a Sitges (detall important a tenir en compte sobretot a l'estiu)
-Un hipotètic AVANT Tarragona-Barcelona que fés Tarragona-Estació de l'Aeroport de Reus-Estació dels camps de Tarragona-LAV-Barcelona crec que trigarà més o menys el mateix que l'actual Catalunya Exprés
-El Catalunya Exprés és molt més barat, i no precisa reserva de plaça
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Del centre de Tarragona al centre de Barcelona es va més ràpid en CEX del que s'anirà anant al MigDelCampDeTarragona a agafar l'AVE. Fins i tot en l'hipotètic cas de la conexió en UIC de l'actual estació de Tarragona, passant per Reus i l'aeroport cap a la LAV.
Per això (i per tots els usuaris de les altres poblacions que heu esmentat) s'han de mantenir els actuals serveis.
Però, com tantes altres vegades, la lògica més elemental i la renfe van per camins diferents.
Salut !!
Per això (i per tots els usuaris de les altres poblacions que heu esmentat) s'han de mantenir els actuals serveis.
Però, com tantes altres vegades, la lògica més elemental i la renfe van per camins diferents.
Salut !!
Totalment d'acord,veig imprescindibles que és segueixin mantenint els CEX's quan començi a veure els AVMédia Distància aquets.genissimon wrote:Del centre de Tarragona al centre de Barcelona es va més ràpid en CEX del que s'anirà anant al MigDelCampDeTarragona a agafar l'AVE. Fins i tot en l'hipotètic cas de la conexió en UIC de l'actual estació de Tarragona, passant per Reus i l'aeroport cap a la LAV.
Per això (i per tots els usuaris de les altres poblacions que heu esmentat) s'han de mantenir els actuals serveis.
Però, com tantes altres vegades, la lògica més elemental i la renfe van per camins diferents.
Salut !!
Als AVMédia Distància aquests on farà mal de debó serà quan arribin a Girona,ja que a diferencia de Tarragona,a Girona l'estació de la LAV anirà sota l'actual(sí és que arribà)o sigui,al mateix centre urbà,i clar,el temps de recorregut serà molt menor en comparació amb el CEX,i la gent prefirà agafar el AVMèdia Distància aquest pler plantar-se en poca estona a Barcelona.
Encara que no ho crec que facin tant mal,ja que els CEX de la línia de Girona triguen per anar a Barcelona 1 hora i 20 minuts,temps molt raonable,a mès a mès que a Girona la gent que agafa els CEX's o els Delta no tenen com a principal destí Barcelona,sinó Figueres,Sils,Sant Celoni,etc...,cosa que amb el AVMèdia Distància no serà possible anar a aquests destins.A part també del preu,per descomptat,i crec que el temps que triguen a fer els CEX's el recorregut de Barcelona a Girona està molt bé(en comparació amb el cotxe)
On si que hi fa falta,i urgent és a Lleida,és triga 3 hores sí vas via Valls o Reus,i 4 hores sí ho fas via Manresa,quan en cotxe trigues per la A-2 unes dues hores o fins i tot menys.A Lleida sí que veig que fa falta i molt els AVMèdia Distància,peró sempre com uns serveis mès,sense suprimir els que hi han(Regionals,REX i CEX),i no nomès a les línies de Lleida,sinó a totes.
Haig de dir-te que la major part del passatge es belluga entre Girona i Barcelona.Mako448 wrote:Encara que no ho crec que facin tant mal,ja que els CEX de la línia de Girona triguen per anar a Barcelona 1 hora i 20 minuts,temps molt raonable,a mès a mès que a Girona la gent que agafa els CEX's o els Delta no tenen com a principal destí Barcelona,sinó Figueres,Sils,Sant Celoni,etc...,cosa que amb el AVMèdia Distància no serà possible anar a aquests destins.
Per altra banda, el temps de trajecte de 80 minuts, si bé ajustat, encara es pot retallar més. Hi ha molt de marge entre Barcelona i Sant Celoni i que a cada canvi d'horaris s'eixampla més arran dels problemes a Rodalies sumat al fet que aquests últims solen tenir preferència davant els CEX.
Tinc la teoria que s'està augmentant el temps de trajecte dels CEX per publicitar com un gran guany el TAV a Girona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Teoria molt pràctica, per cert...entfe001 wrote:Tinc la teoria que s'està augmentant el temps de trajecte dels CEX per publicitar com un gran guany el TAV a Girona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Pep
- N5
- Posts: 130
- Joined: Thursday 26/07/2007 11:08
- Location: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63
Respecte el tema de Tarragona...perquè no partim de la base del principi d'oferta i demanda?
M'explico, va sortir anunciat fa pocs mesos, que la línia aerìa Reus-Madrid la suprimirien degut a que l'AVE li havia guanyat la partida. És a dir, els viatgers van canviar l'avió pel tren. Ole pel tren! Es demostra la teoria que és competitiu respecte l'avió en distancies mitjanes (400-700km).
Bé, quan s'obri la linia del TAV fins a Bcn tindrem 2 serveis:
-AV mitja distància "PerdutAlMigDelCampDeTarragona - Bcn Sants"
-CEX Tarragona - Bcn Sants.
Si els usuaris de la linia continuen agafant els CEX, Renfe no tindrà cap justificació per eliminar-los i la gent es podrà continuar plantant de centre (relatiu en el cas de Tarragona) a centre en 70 minuts. (Si algú ho fa en cotxe en plena hora punta que m'ho expliqui).
En el cas hipotètic que renfe igualment decidís suprimir els serveis per forçar a agafar el tren, seria qüestió que els ajuntaments afectats (Tarragona, Torredembarra, St Vicenç...) féssin front comú per reclamar altre cop els trens. Tant difícil és?
M'explico, va sortir anunciat fa pocs mesos, que la línia aerìa Reus-Madrid la suprimirien degut a que l'AVE li havia guanyat la partida. És a dir, els viatgers van canviar l'avió pel tren. Ole pel tren! Es demostra la teoria que és competitiu respecte l'avió en distancies mitjanes (400-700km).
Bé, quan s'obri la linia del TAV fins a Bcn tindrem 2 serveis:
-AV mitja distància "PerdutAlMigDelCampDeTarragona - Bcn Sants"
-CEX Tarragona - Bcn Sants.
Si els usuaris de la linia continuen agafant els CEX, Renfe no tindrà cap justificació per eliminar-los i la gent es podrà continuar plantant de centre (relatiu en el cas de Tarragona) a centre en 70 minuts. (Si algú ho fa en cotxe en plena hora punta que m'ho expliqui).
En el cas hipotètic que renfe igualment decidís suprimir els serveis per forçar a agafar el tren, seria qüestió que els ajuntaments afectats (Tarragona, Torredembarra, St Vicenç...) féssin front comú per reclamar altre cop els trens. Tant difícil és?
com es diran els models del metro d'aquí a 50 anys???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Oferta i demanda REALS
Perquè si en partíssim, ni tan sols s'hauria plantat la ridícula estació de Camp en mig del no-res. Perquè si en partíssim, Renfomentadif es quedaria amb un pam de nas en veure que la gent agafaria abans el que consideren el tren de la pobrissalla, pagant 10 euros a/t i trigant poc més d'una hora que no pas l'AVE, pagant el quàdruple i tardant més de centre a centre.Pep wrote:Respecte el tema de Tarragona...perquè no partim de la base del principi d'oferta i demanda?
En resum, els cobradors del 3% manipulen la demanda en funció d'una oferta cada cop més tendenciosa i restrictiva. Com diu aquella frase: Ens pixen al damunt i diuen que plou.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Bastant, sobretot amb alguns ajuntaments com el de Figueres que considera una victòria treure el tren de la ciutat.Pep wrote:En el cas hipotètic que renfe igualment decidís suprimir els serveis per forçar a agafar el tren, seria qüestió que els ajuntaments afectats (Tarragona, Torredembarra, St Vicenç...) féssin front comú per reclamar altre cop els trens. Tant difícil és?
Ara només em vénen a la memòria dos casos en què la pressió d'un ajuntament ha sigut efectiva a Renfe: el manteniment del servei ferroviari a Tortosa després de la posada en marxa del Corredor Mediterrani i la presència de personal a l'estació de Caldes de Malavella amb l'obligació de sortir a informar als viatgers a l'andana de les incidències.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ei, per cert...
Per cert, que ens hem embrancat en una discussió interessant sobre què passarà o hauria de passar amb els regionals un cop oberta la LAV, però resulta que ja no té res a veure amb el tema del fil.
Que algú actuï en conseqüència, si us plau...
Que algú actuï en conseqüència, si us plau...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Pep
- N5
- Posts: 130
- Joined: Thursday 26/07/2007 11:08
- Location: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63
joder companys!!! (Guigui i entfe001) com m'heu escaldat!!! i els que queden que arribaran al vespre quan llegeixin el fil....
Jo intentava fer un raonament sensat...que siiiiiiiiiii! que valeeeeeeeeee! que Renfe no es sensata! ja ho sé...pero bé... per llençar coloms al vol me'ls matareu a trets de fusell???
PS: ho deia de bon rotllo, eh? si es per discutir en aquest sentit jo encantadissim
Jo intentava fer un raonament sensat...que siiiiiiiiiii! que valeeeeeeeeee! que Renfe no es sensata! ja ho sé...pero bé... per llençar coloms al vol me'ls matareu a trets de fusell???
lo mismo digo, que algú (wefer, trenscat, metring....) crei un fil per tancar-nos i acabar de barallar-nos!Guigui wrote:Per cert, que ens hem embrancat en una discussió interessant sobre què passarà o hauria de passar amb els regionals un cop oberta la LAV, però resulta que ja no té res a veure amb el tema del fil.
Que algú actuï en conseqüència, si us plau...
PS: ho deia de bon rotllo, eh? si es per discutir en aquest sentit jo encantadissim
com es diran els models del metro d'aquí a 50 anys???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
De bon rotllo
Calma, noi, que he descarregat la meva bilis contra Renfomentadif. No ho faria mai contra un conforaire.Pep wrote:joder companys!!! (Guigui i entfe001) com m'heu escaldat!!! i els que queden que arribaran al vespre quan llegeixin el fil....
Jo intentava fer un raonament sensat...que siiiiiiiiiii! que valeeeeeeeeee! que Renfe no es sensata! ja ho sé...pero bé... per llençar coloms al vol me'ls matareu a trets de fusell???
:festa
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Alfredo_21
- N6
- Posts: 220
- Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
- Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]
No creo que RENFE sea tan bestia de cometer tal brutal cagada(perdón por el taco, pero no tiene otro nombre).
Para mí, lo lógico es que estas medias distancias en AV se engloben simplemente en los trayectos de largas líneas y demás, ya que por parte de los de Barcelona no tiene sentido ir hasta camp de Tarragona pudiendo ir a Tarragona que te deja en el centro de la ciudad, pero a gente que viene de otros sitios quizás si les venga mejor. En segundo lugar, no creo que los regionales de RENFE cubran el trayecto en LAV, cuando se supone que abastece ferroviariamente a aquellas poblaciones que quedan fuera del núcleo de cercanías Barcelona. Además, no os olvideis que Tarragona Puerto es estación importante y además estan todas las petro-quimicas por ahí(a saber cuantos trabajadores utilizan la linea convencional para desplazarse hasta allí). Yo hasta que no vea lo que realmente RENFE va a hacer no dire nad,a puesto que de momento todo son conjeturas, en el momento en que hagan su respectivo comunicado oficial al asunto, ya protestaremos y turaremos piedras.
Saludos!
Para mí, lo lógico es que estas medias distancias en AV se engloben simplemente en los trayectos de largas líneas y demás, ya que por parte de los de Barcelona no tiene sentido ir hasta camp de Tarragona pudiendo ir a Tarragona que te deja en el centro de la ciudad, pero a gente que viene de otros sitios quizás si les venga mejor. En segundo lugar, no creo que los regionales de RENFE cubran el trayecto en LAV, cuando se supone que abastece ferroviariamente a aquellas poblaciones que quedan fuera del núcleo de cercanías Barcelona. Además, no os olvideis que Tarragona Puerto es estación importante y además estan todas las petro-quimicas por ahí(a saber cuantos trabajadores utilizan la linea convencional para desplazarse hasta allí). Yo hasta que no vea lo que realmente RENFE va a hacer no dire nad,a puesto que de momento todo son conjeturas, en el momento en que hagan su respectivo comunicado oficial al asunto, ya protestaremos y turaremos piedras.
Saludos!
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
No crec que els treguin.Ja tenim situacions semblants a Espanya que demostren que renfe no cometrà la bajanada de treure tots els regionals.
Per exemple al Cordoba-Sevilla encara circulen regionals exprés, fins i tot crec que més que abans de la posada en marxa dels avant. El mateix passa amb el Cordoba-Bobadilla.
No té cap sentit la supressió total d'aquesta relació.
Per exemple al Cordoba-Sevilla encara circulen regionals exprés, fins i tot crec que més que abans de la posada en marxa dels avant. El mateix passa amb el Cordoba-Bobadilla.
No té cap sentit la supressió total d'aquesta relació.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Pel que fa als CEX de Girona, la clau està en que la majoria del passatge puja i Baixa a l'estació del Passeig de Gràcia.
La pregunta clau és a on es dirigeixen des de Ps. de Gràcia i quines combinacions de transport hi ha des de la (futura) estació de la Sagrera i la de Sants. Perquè ben podria ser que el temps que es guanya amb els AVANT (Reg.-AV) respecte als CEX es perdi en el posterior trasllat des de l'estació AV fins a destí (metro, bus, a peu...).
De tota manera jo pronostico una ràpida degradació del servei CEX per "afavorir" els AVANT, a la relació BCN-Girona. A la BCN-Tarragona hauria de "guanyar" els CEX, pel trasllat al MigDelCampDeTarragona-AVE. A la BCN-Lleida la línia convencional no pot competir de cap manera.
El motiu de tot plegat, es pot exemplificar amb els AEX i AVANT entre Sevilla i Córdoba, comparats amb els CEX de Girona:
Sevilla-Córdova: aprox. 140 Kms, 45' en AVANT (a 13,85 €) i 1h20'-1h30' en AEX (a 7,85 €).
Girona-Barcelona: aprox. 100 Kms, ~33' en AVANT (a ~10 €) i 1h15' en CEX (a 6,45 €, excepte el 5904 que val 7,20 € segons la web de renfe).
Els que en sortiran més malparats seran els viatgers de les poblacions actualment servides per CEX i que no tindran estació d'AV, com ara:Salou, Reus, Torredembarra, Sant Celoni, Caldes de Malavella, etc...
Salut !!
La pregunta clau és a on es dirigeixen des de Ps. de Gràcia i quines combinacions de transport hi ha des de la (futura) estació de la Sagrera i la de Sants. Perquè ben podria ser que el temps que es guanya amb els AVANT (Reg.-AV) respecte als CEX es perdi en el posterior trasllat des de l'estació AV fins a destí (metro, bus, a peu...).
De tota manera jo pronostico una ràpida degradació del servei CEX per "afavorir" els AVANT, a la relació BCN-Girona. A la BCN-Tarragona hauria de "guanyar" els CEX, pel trasllat al MigDelCampDeTarragona-AVE. A la BCN-Lleida la línia convencional no pot competir de cap manera.
El motiu de tot plegat, es pot exemplificar amb els AEX i AVANT entre Sevilla i Córdoba, comparats amb els CEX de Girona:
Sevilla-Córdova: aprox. 140 Kms, 45' en AVANT (a 13,85 €) i 1h20'-1h30' en AEX (a 7,85 €).
Girona-Barcelona: aprox. 100 Kms, ~33' en AVANT (a ~10 €) i 1h15' en CEX (a 6,45 €, excepte el 5904 que val 7,20 € segons la web de renfe).
Els que en sortiran més malparats seran els viatgers de les poblacions actualment servides per CEX i que no tindran estació d'AV, com ara:Salou, Reus, Torredembarra, Sant Celoni, Caldes de Malavella, etc...
Salut !!
No pot haver-hi degradació ràpida perquè a Girona tallarien les vies. Ara bé, a cada canvi d'horari s'aprofita per afegir algun minutet més als expressos.genissimon wrote:De tota manera jo pronostico una ràpida degradació del servei CEX per "afavorir" els AVANT, a la relació BCN-Girona.
Detall interessant a mencionar també és el cas de Clot Aragó: si bé Sagrera quedarà relativament a la vora, caldrà prendre dues línies de Metro per arribar a Clot (per no parlar del meu cas particular, que seria agafar el metro a Encants).
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
El el tema dels CEX i AVANT a Girona, volia dir a partir que entri en servei l'AV fins a Vilafant-Figueres.entfe001 wrote:No pot haver-hi degradació ràpida perquè a Girona tallarien les vies. Ara bé, a cada canvi d'horari s'aprofita per afegir algun minutet més als expressos.genissimon wrote:De tota manera jo pronostico una ràpida degradació del servei CEX per "afavorir" els AVANT, a la relació BCN-Girona.
Detall interessant a mencionar també és el cas de Clot Aragó: si bé Sagrera quedarà relativament a la vora, caldrà prendre dues línies de Metro per arribar a Clot (per no parlar del meu cas particular, que seria agafar el metro a Encants).
Per anar de Sagrera a Clot-Aragó tindràs la xarxa de rodalies renfe.
I per anar a Encants, crec recordar que la línia 2 del metro de BCN tindrà parada a Sagrera-AVE.
Salut !!
- Pep
- N5
- Posts: 130
- Joined: Thursday 26/07/2007 11:08
- Location: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63
Jo tenia entés que un cop entri en servei l'estació de la Sagrera la del Clot es tancarà donara l'excessiva proximitat entre les 2 estacions...
Això m'ho va comentar un company de la universitat després que aquest tingués un dia una conversa "informal" amb un professor...(no sé si serà molt fiable o no...)
Això m'ho va comentar un company de la universitat després que aquest tingués un dia una conversa "informal" amb un professor...(no sé si serà molt fiable o no...)
com es diran els models del metro d'aquí a 50 anys???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???